1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580573 inlägg · 6216 ämnen

Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29

« · 2399175 Till forumet


Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Öret away. Brukar bli tillknäppt… tror jag? Vi vinner gärna mötena i NHC men på bortaplan får jag gräva länge för att hitta en enda minnesbild. Vår säsong tog en helt ny vändning mitt under pausen mellan andra och tredje vid det senaste mötet, lika tvära kast hoppas jag inte att vi får uppleva den här gången.

Hur de kan toppa tabellen framstår lite som en gåta, men jag synar gärna bluffen imorgon. Hanzl får väldigt gärna komma till spel.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Knylan: Jag närvarade på en bortamatch way back, innan klubben kånkade och fick starta om nere i systemet. Slutet av -80-talet. Minns inte exakt säsong. Ej heller om det var match i Allsvenskan eller Playoff. Timrå vann matchen. Minns inte med hur mycket, men jag minns så mycket att klacken levde om som fan både under matchen men även efter densamma vilket nog uppretade hemmafansen aningens. För jag vill minnas att vi fick poliseskort ut ur hallen. Men sen på plats i bussen blev vi överösta av sten och annat material av det hårdare slaget.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Rip Kirby: För att parafrasera Ron Burgundy "You stay classy, köpelag 2/Pirates/Vipers"
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Knylan: Om Hanzl inte är med mot Örebro så ser jag det redan som en förlust.

Om man sen inte får någon uppdatering vad fan som har hänt med karln heller så ger jag upp.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Dubbeld: 3 pinnar imorn och vi befäster topp 6 platsen. Alltså blir de förlust.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Dubbeld: räknar iskallt med att Hanzl är med. Vi kan väl inte komma så mycket närmare "senast i slutet på veckan" än idag.

Borde bli en tuff match, med tanke på att Örebro leder serien. Samtidigt är det ett lag som alltid är svåra att ta på allvar. Den bilden befästes lite när Timrå gasade i 3e sist efter två bedrövliga perioder, och körde över dom totalt.

Samtidigt bör väl Timrå få lite tuffare nu ett par matcher, om man inte tänkt vara typ ett topp5-lag. Verkligen inte mig emot om det är det man är, men det känns lite orimligt med tanke på dom brister som laget trots allt fortfarande uppvisar.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Dubbeld: Hanzl är väl snudd på vår mest bedydelsefulle spelare efter Lander o JayJay så absolut viktigt att han kommer åter. Lite oroligt är det när frånvaron är diffus och höljd i dunkel.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
sargad: Dyngtorsk idag. Vi kommer inte att ha nåt att hämta. 17 åringen Leo Carlsson kommer att leka i våran zon. Tips 6-1. ”Tröstmålet” gör Boyce bara för att bryta en tradition.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Bragd-Birger: Tyvärr ingen Hanzl idag möjligen mot Linköping
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Bragd-Birger: Som Modano säger verkar vinfå.klara oss utan Hanzl återigen.

"Inför matchen mot Örebro lutar det åt att han inte är tillbaka, men Karlsson säger att ett definitivt beslut tas under lördagen."

Förlust idag då. Aldrig får man slappna av som en Timråit!
😬😱
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Sputnik: Men vafan det var en jävla mjukdelsskada han drog åt sig efter att han ramla själv.

Sen så tycker jag verkligen inte om att man ej vaskat om första PP kedjan

Den har väl vadå? 1 mål på hur många PPn sen Hanzl blev skadad?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Dubbeld: en ljumske kanske! Sånt kan ta tid!
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Halloran då ?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Andersson: Hallonet drog åt sig en ligament skada när han själv tacklade någon och lär vara tillbaka runt jul men tanke på att han måste börja träna igen osv

De var la 3 veckor dom ?hoppades? på hans skada skulle ta och läka
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Andersson: "Det är svårt att fastställa en säker prognos så här tidigt men vi hoppas på att han är åter efter 3 veckor."

Det var 2 veckor sen, så om vi har tur i början av November någon gång.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Dubbeld: ante mig att det var något mer allvarligt. Det var nog mycket därför dom var lite het på Pääjärvi!
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Sputnik: 2 raka, spättekaka

Idag ser jag bara ett mörker med matchen. Inget talar för oss. Rautio i målet skulle ta bort min sista livlina.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Vad tror vi, tre matcher på sex dagar, är det Rautio som får stå i dag och avlasta, särskilt efter kanonaden mot JJ i Gävle?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
kulltorp: Jag tror inte att det är någon katastrof med Rautio. Våra backar får jobba lite hårdare bara!
Vore läckert med 3 poäng ikväll, men nån "walk in the park" blir det definitivt inte!
Om puckarna vill studsa våran väg och laget är taggat, så ser det inte omöjligt ut!
Vi har ju kapacitet att slå alla lag, men som sagt vi behöver flyt!😊
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
💗🤍💗🤍💗
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
tjobba: JJ agerade lugnet själv i torsdags, många av skotten såg eller täppte han till med små förflyttningar. Det var väl vid ett par tillfällen han behövde sträcka ut sig och det blev riktigt svettigt. Tror på att han får stå ikväll och kanske köra Rautio mot LCH istället. Däremot är jag orolig för backsidan, är det bara 6 backar med på turnén?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Triathlet: Jag ser ju gärna JJ live på min första match live i Linköping, men tror också att Rautio står då. Rätt tight matchande nu.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
tjobba: Är ju 14 dagars uppehåll efter bortaturnén, JJ måste kunna stå det som är kvar.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Ikväll mina vänner kommer det att lossa ordentligt för våra hemvändare, EP har ju gjort sina mål utan att övertyga men ikväll, ikväll vänder det totalt. Lander, Dahlén, EP & alla andra hemvändare kommer att göra skäl för lönen. Nä, bara skämtar, det blir dyngtorsk.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Vi är tydligen huvudmatch ikväll, frågan är om det är positivt eller negativt?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Jadu: Var väl mot Rögle senast om jag minns rätt, och det var väl superpositivt?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Sputnik: Om vi behöver "spara" JJ till någon match där vi helst bör vinna känns ju matchen på måndag mot LHC som just en sådan match. LHC är väl långt ifrån cementerade i botten i nuläget. Men jämför man med Örebro känns väl dom som ett betydligt bättre lag i nuläget. I övrigt så är det sjukt frustrerande att inte kunna mönstra bästa möjliga lag när vi spelar matcher som på förhand känns lite som vattendelare. Att hoppas på att få se Hanzl redan ikväll känns väl optimistiskt. Men hoppet är ju det sista..... 😅👍👊
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Olle: Två till efter bortaturnén. Växjö hemma, Malmö borta
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Jadu: Det är la Linköping mot Leksand som är huvudmatchen?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Jadu: det är negativt att bli förnedrade som vi kommer bli idag i Örebro. Förra matchen var början på en negativ trend. Nu är sötebrödsdagarna slut.
Soptorsk idag.!!
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Dubbeld: Kvällens huvudmatch!
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Jadu: main event of the evening .... lets get ready to ruuumb... nä just ja fel sport
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Dubbeld: kvällshuvudmatch…
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Jadu: Ber om ursäkt, trodde matchen började 15:15 som alla andra gånger
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Nu är det lördag och hockey hela eftermiddagen och kvällen, så nu lever man som en kung. Förfest med HV mot Luleå, sedan huvudnumret ikväll Öret mot honhund, hörde jag ett skål.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Idag önskar jag en riktigt snål borta-match!

Mycket hålla på utsida och värdera när man går offensivt och när man går offensivt så går man på mål!

Det blandat med ordentlig fysik när man möter tunga Örebro!

Käääääääämpa Timrå!
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Ingen Hanzl i släppta laguppställningen 😓
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
söder över: Oddsen på att man flugit hem Lodda för Örebro matchen? Han älskar att ge föredetta lagkamrater några hårda bröstvärmare
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
kraft: Konspirationsteori; Hanzl är inte alls skadad, frugan vill bara ha honom hemma o hjälpa till med ungen.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Första gången man känner sig stensäker på förlust denna säsong.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
I Jönköpingspostens direktreferat framkommer kritik mot Nubben från flera håll. Journalisten är väldigt bekymrad över den slätstrukna inställningen i laget.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
DenRöda: Varför? Vi slog Örebro senast. Brukar vara ett lag som passar oss relativt bra.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Dubbeld: ger din konspirationsteori eget liv:

Förlossningsdepression är inte att leka med.

Family-blues…

Hänt mycket konstiga och hjärtskärande saker under det paraplyet!

Eller så har han en spricka på ett revben…

Vem vet…
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
söder över: Han är väl med på bussresan?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Labban: Förstår inte riktigt grejen med att lufta Rautio så ofta som man faktiskt gör. JJ är grym och borde spela alla matcher han klarar av och det borde inte vara någon större fara med täta matcher. Andra målvakter klarar ju det.

Nåväl. Ingen Hanzl idag heller gör ju inte eftermiddagen lättare. Kan gå, absolut. Men det gäller att vara snortight och ett bra målvaktsspel. Vore ju överjävligt förträffligt med att studsa tillbaka från Bif-matchen och norpa åt sig en trea.

Själv ska jag iväg på middag och kan inte se matchen förrän senare ikväll. Blir till att logga ut helt och hållet från mobilen ett tag.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar i strupuslingen!!!
Ge oss frid Å vinn ikväll 🎉🙏🥳
In Ante we trust 💪
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Helt klart tuff match idag men inte omöjligt att vinna.

Om Landerkedjan snäpper upp sig lite så har vi bra chans. Kedjorna med Wedin och Walli har varit riktigt bra på slutet, så då skulle vi ha tre kedjor i bra form.

Tycker även att kedja med Boyce gör det man kan förvänta sig plus lite till.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Kerstin_k: Håller helt med, klart Johansson ska stå när vi möter laget som gått starkast på slutet. Skellefteå borta så fick Rautio också stå när dom gick som bäst typ? Skickar knepiga signaler, iaf till oss fans.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
söder över: Nä förlossningsdepression är inte att leka med, jag vet en kvinna som ställde sig på E4:an i nattlinne för att förkorta sitt eget liv fast man har en nyfödd bäbis som hon sett fram emot att få.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Villervalla: Med tanke på att han klev av mitt i en match känns det långsökt att det skulle gälla familjen.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Patrick Polly: Tja, det var inte jag som sa det. Nä Hanzl åkte in i sargen har jag för mig med benen före, troligen känning på knä eller liknande, inte troligt med mjukdel utan troligast töjning i korsband eller liknande, kan iofs vara något muskelfäste men det borde gått till sig men kanske inte får ut fullt i skridskoåkningen.
Låst ämne

« · 2399175