1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581365 inlägg · 6216 ämnen

Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29

2401039 · » Till forumet


Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Villervalla:

Gentlemen’s agreement av idag…
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Herminator: Identifiera individen och inled en civilrättslig process mot vederbörande å Timrå IK vägnar. Begär skadestånd motsvarande bötesbeloppet inklusive rättegångskostnader.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Brattström skickas ner till ECHL, kanske dags att fixa hem honom till hyffsat billig peng till nästa säsong och sparras mot Johansson om förstespaden i Timrå IK istället?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Pinaceae: Ser ju ut som en trevlig och gemytlig sammankomst, ett helt gäng sparkar på en som ligger, renhårigt värre.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
nectis:

Så det handlade bara om ren frustration från besvikna ÖSK:are efter en tappad 2-0-ledning (mot LaBoIS) och sedan blev ett gäng TIK:are inspirerat av attacken?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Pinaceae: Absolut, men det hjälper inte att folk som inte vet vad som hände påstår att det var planerat när det i själva verket var en attack från Örebros fotbollssupportrar.

Polisen bestämde våran väg till arenan och hade spärrat av alla möjliga vägar. Helt omöjligt att det var en planerad träff.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Herminator: Självklart kommer personen som gjorde det få betala hela bötesbeloppet och förmodligen utöver det också om han identifieras. Han kommer också bli avstängd från alla arenor 1-2 år.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
nectis: "Vissa tyckte det var kul att dom dök upp."

Ok, det är väll just det som föreningen och majoriteten av supportrar försöker komma bort från.

Organiserad kampsport är väll den lämpliga vägen för att inte belasta polisen i onödan. Förslagsvis Kabaddi, kanske?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Olle: Ja, det är väl det som är skillnaden mot "förr". Det har hänt grejer sedan 70-talet men ev. straff drabbade oftast gärningsmännen själva. Bengaler och liknande drabbar klubben...
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
nectis: Jamen vad faan! Diskussionen rörde väl att Timrå IK åker på böter på grund av att några töntar egenmäktigt drar igång blinkers på läktaren.
Inte en gång utan två gånger dessutom.
Nåväl allt finns ju på film så kläm åt eldaren med hela bötesbeloppet. Avstängning från samtliga arenor passar också bra.
Jag skämdes av att se eländet, den andra gången mer än efter den första.
Det hör inte hemma i en hockeyhall.
Man ska jobba på att stödja laget inte stjälpa.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Pinaceae:

Det var exakt detta jag hade i åtanke då jag skrev att det lär ha varit en överenskommelse.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Pinaceae: Kanske framstår som det men det var inget planerat. Vissa tyckte det var kul att dom dök upp.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
nectis: fast å andra sidan är det väl inte så många andra lags (hockey) supportrar som håller på med sånt här längre? Sen kan det ju inte vara så kul att klubben riskerar represalier? Trist om alla supportrars swishande för en värvning ska gå till att betala nån jävla böter. Bötern kanske inte är på dom nivåerna men vid upprepade incidenter så lär det ju eskaleras?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
nectis: Finns även en möjlighet att tolka det som att det var förkastligt då och är förkastligt nu.

Anledningen till tolkandet som att det var planerat kommer troligen från detta twitterinlägg:


"
Sputnik -
Smokey: Detta är nivån nuförtiden. Säger inget så har jag inget sagt.
Länkar:
twitter.com/dethaiman/status/1586431743929769984?t=j7QdAz8NJm8SoVgmY2AOfQ&s=19
"

"Tack för showen Örebro fotbollsgrabbar, kul att ni körde!" framstår onekligen som att parterna var överens.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
kattan: Exakt, men det är skillnad på då och nu tydligen. Så himla kul allt förr, men det som sker nu är förkastligt för nu finns ju media.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
BlackBay: håller med! Barnsligt skulle jag vilja kalla det! -Kolla mig va! Åh jag bah! Åh han bah!
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
DJ Hemp: Absolut ingen överenskommelse. Vi lyckades möta på som bara då deras match tog slut i samma skede som vi var påväg till arenan. Polisen bestämde vilken väg vi skulle ta, så det där med planerat möte är rent skitsnack.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Labban: Jävligt intressant! Var kom du över denna?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
nectis: Varför svartklädda? Borde inte TIK-supportrar i klacken klä sig i rätta färgerna på våra matcher?
Klacken var ju klockren i kvalet mot DIF när alla bar de rätta färgerna.
Känns lite huliganwannabies över det hela när man klär sig anonymt svart.....
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
nectis: Det måste ju vissa här inne älska. Var ju inte allt för längesen man suttit och läst inlägg där det pratades om ”gamla goda tider” när det var slagsmål mot Sundsvall blå varannan helg, ”riktiga derbyn” osv. Eller varför inte dom underbara minnena när hela Timråklacken skulle spö på någon motståndarspelare efter en match. Det kan man gott och väl sitta och skratta åt, samtidigt som man fullständigt rasar över några fjuttiga ofarliga blinkers.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
nectis:

Var väl en överenskommelse mellan Timrås huliganer och ÖSK:s fotbollsgrabbar?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
nectis: rent principiellt är det ju helt sjukt att fakturan landar på klubbens bord. Vilken privatperson som helst kan då ställa sig med en timråtröja och bränna av en bengal och vips åker klubben vars emblem är på tröjan på böter? Hyfsat godtyckligt.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
roger_sundsvall: När vi gick i våran marsch från puben till arenan dök Örebros fotbollssupportrar som nyligen hade spelat match upp och attackerade oss. Vissa gjorde ingenting, vissa försvarade.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Villervalla: Vad är det för vitessumma som begärs?
Nån som vet?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Dubbeld: Ja jag är övertygad om att polis, Timrå och Örebro jobbar febrilt med att identifiera personen som tände och då kommer han således få betala den bötern.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
En swish-insamling för klubbens böter har alltså initierats av supporterklubben, men intresset för denna verkat vara minst sagt måttligt. Har jag full förståelse för. Anser själv att man bör anmoda de skyldiga att pynta kalaset, fast så lär naturligtvis aldrig ske.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Dubbeld: det håller ju inte att Timrå IK som enda elitklubb ska hålla på och betala böter för huliganer på läktaren. Utgår från att man gör vad som krävs för att begränsa den risken i framtiden.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
nectis: ...Eller så kan han/hon som tände bägge blinkers betala bötern? Varför ska Timrå IK behöva betala bötern när dem själva inte gjort något?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
nectis: kollektiv bestraffning ej Okej
va de tumult innan matchen oxå?
öre support vs.timrå supportrar
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Villervalla: Och alla här förstår väl att dom 45+ ”svartklädda huliganerna” på plats inte tände på bengalen samtidigt va? Ska vi börja med kollektiv bestraffning? Isåfall varför bara dom svartklädda?

Jag var svartklädd men stod inte ens nära blinken, jag blev ändå utskickad, polisen knäppte bild på mig och tog mina personuppgifter(misstänkt för brott mot ordningslagen). Är det rimligt? När jag inte ens stod i närheten av blinken? För att jag hade en svart jacka?

Rätta virket plus folk omkring är drivande på läktaren i alla matcher, borta som hemma. Men alla som är svartklädda är inte automatiskt ”medlem” i rätta virket. Det är mycket olika människor, åldrar och åsikter. Allt som allt består det av 60+ personer där några är rätta virket, några är kompis till nån som är kompis med en som är kompis med en annan. Kan ni då förstå att man inte kollektivt kan bestraffa en hel grupp människor då?

Vissa tycker ingen pyroteknik överhuvudtaget bör förekomma, några kanske tycker det var OK med en blink innan matchen, men ALLA fördömde den andra blinken som tändes.

Ska vi börja med kollektiv bestraffning i samhället också? Om en kille på jobbet åker dit för misshandel, ska alla som jobbar på hans firma också åka dit då eller?

Vissa bör tänka ett steg längre innan dom skriver något.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Villervalla: Då kan väl Timrå IK ta 5-10k av dom 1,2 miljoner dom fick in på swishinsamlingen men utåt ”bara” fick in 600k på.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Nisse på Mon or: se vad jag och bar mofftak har skrivit tidigare angående målskillnad vs poäng.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Hallams första landslagstrupp
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Jag förstår att det är häftigt med pyro bland unga. Det tyckte jag också. Älskade det. Har inget emot det nu heller om det inte stör matchen i sig med rök osv. Kan det inte vara läge att testa andra grejer att hävda sig på i fortsättningen? Jag tänker på såna där "glowsticks" eller vad det heter i röda och vita färger? Är det lagligt på matcher och hur kan det fungera när 100 "glowsticks" lyser tillsammans i nått mönster?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
UbbeNils: Tydligen blev det böter också.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Pannacotta:

Ja, det där med lagersaldona är väl det negativa. Är sugen på att beställa en del, men i vissa fall saknas rätt storlek och i andra fall är produkterna slutsålda. Men sortimentet i sig vill jag inte klaga på.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Villervalla: Man blir så oerhört ledsen och besviken på dom få som förstör för så många. Hoppas dom tar sitt förnuft till fånga och hjälper till nu när vi alla behövs för en förhoppningsvis häftig väg mot våren.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Angående lördagens match.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
KniveN: må så vara...men hur många mål i baken då Timrå inte tog poäng?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
2 poäng är ju gött men kan vi plocka 3 poäng imorgon så ligger vi på 4:e plats med chans till 3:e om Frölunda tar 2 poäng från Växjö
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Pannacotta:
"Ytterligare ett gnällinlägg ifrån mig gällande shoppen. Varför är lagersaldot tomt? Halsdukar? Tröjor? Mycket saker verkar bortplockat också som muggar m.m. Är det inte någon som jobbar med detta på kansliet? "

[email protected]
+46 (0) 60 789 1000

Du får nog garanterat ett bättre svar där.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Ytterligare ett gnällinlägg ifrån mig gällande shoppen. Varför är lagersaldot tomt? Halsdukar? Tröjor? Mycket saker verkar bortplockat också som muggar m.m. Är det inte någon som jobbar med detta på kansliet? Känns som att ändå är en hel del pengar som man missar i och med att många nya produkter redan verkar slutsålda. Med de senaste framgångarna och bra uppslutning på både borta och hemmamatcher så ökar ju intresset bland supportar och även lusten att köpa något. Det blir svårare att smida när järnet är kallt.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Nisse på Mon or: 3 extra poäng vilket måste vara helt okej med tanke på hur dåliga vi var förra säsongen. Vi gjorde även två mål i samma match med uttagen målvakt.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
KniveN: Man borde läsa fler inlägg innan man svarar helt enkelt!
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
bar mofftak: tror att du missuppfattade mig, för det är precis vad jag skrev tidigare.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Lub: Jag är glad att vi inte har Columbus målvakt iaf. Han läcker som ett såll! 7-1 till New Jersey blev det inatt.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
KniveN: kanske beroende på att Timrå släppte in mål med tom kasse i parti och minut? Hur många poäng tog Timrå med uttagen mv inför matchslut??
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
KniveN: Där ser man, fakta trumfar alltid magkänsla 🙂👍. Håller med att man alltid ska försöka äta ikapp ett underläge. Men jag hade en känsla att vi för det mesta gjorde ett mediokert jobb i att faktiskt göra mål i 6-5 ifjol. Men min känsla visade sig vara felaktigt denna gång. Hur som helst så älskade jag Landers kroppsspråk vid 2-2 målet mot Örebro. 🙂👍
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
KniveN: Det är lätt att få för sig att fokusera på målskillnad eftersom det kan kännas så avgörande på slutet. Men varje poäng fram till dess är viktigare än oändligt med insläppta mål.

Så länge en uttagen målvakt lett till 1 extrapoäng under hela säsongen så kan man skita i målskillnaden efter det.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
JohnnyHockey: ja vid 3 måls underläge är det inte så stor chsns, men det klagades på att vi tog målvakten med 1 måls underläge här inne under förra säsongen.
Låst ämne

2401039 · »