{297}: Förstår inte riktigt tanken med Mieho på två år faktiskt. Inte MPS heller. Palolas magi räckte i tre matcher också.
Det blir ju allmänt grått när toppkedjorna beter sig som om dom vore fjärdekedja. Men å andra sidan är det kanske Antes spelsystem som också får allt att se lika grått ut? På gott och ont givetvis.
Det blir verkligen högt och lågt med Timrå i år. När man är bra är man bra. Men när man är dålig når man ständigt nya nivåer av uselhet. Astronomiska nivåer av uselhet faktiskt.
Nåväl. Plötsligt vänder det och man levererar en grym tredje. Man kan ju alltid hoppas.
The great one: min teori är att laget är kollektivt bedövad av den flopp som förstalinan blivit. Vi har värvat dyrt och kaxigt men produktionen uteblir men hela laget (förutom Walli, Alvarez och Hanzl) åker runt och väntar på att Dahlén eller Pettersson ska smälla upp puckar i krysset. Det är 100% en ledarfråga.
Riktigt jävla uruselt. Första perioden skapar vi ändå nånting. I andra är det fan inte ens en målchans, förutom Hartmanns halvchans vid inbrytningen. Exakt ingen är bra idag. Lyytinen känner man inte alls igen. Dahlen o EP fortsätter se totalt iskalla ut.
Greven: Det blir inget topp 6 iaf. Det är fullkomligt klar .Det är bara att glömma med de veka bärande spelare vi har nu iaf . luktar fem raka torsk lång väg..
{297}: Ser gärna att resten av laget börjar lalla runt och skjuter slagskott om det är det som behövs för att göra mål. Meningslöst kämpande har vi nog lite för mycket av.
Det jag ställer mig tvekande till är varför vi inte verkar ha en växel av ”tuta och kör”-hockey. Som nu när vi ligger under måste man kunna få spelare som Dahlén och Pettersson att släppa loss och chansa lite.
Pyrret: Är han? Var är han ens på isen? Ser inte att han bidrar nånstans på banan. Han har fått en puckjävel på läppen framspelad av Lander och sen har han sin slagga-bomb men i övrigt åker han bara runt och lallar på isen.
roger_sundsvall: vi har väl blivit lite lurade att hemvändarna är av SHL-toppklass och i ärlighetens namn är det bara Lander som håller måttet. Dahlén är en liten besvikelse, EP är en total flopp och Wedin, ja han var väl knappt godkänd (poängmässigt) innan skadan. Sen har kapanen försökt lappa ihop det här med finska budgetvärvningar och där är det väl egentligen bara Lyytinen och knappt Rindell som bidrar. Palola och Mieho kan man ju skicka över kvarken igen.
The great one: Ja, det är riktigt pinsamt. Visst är fokus på defensiv viktigt men när man inte vill hålla pucken mer än för att slå den till icing så går det inte att vinna.
roger_sundsvall:Örebro är fan inte bra! Men vi är klappkassa. Vi ska vinna en sån här match eller iaf göra det betydligt bättre. Som det är nu får vi inte något anfalsspel alls.
Tror inte alls på någon 0-2 till 3-2 vändning som vi har gjort tidigare
Nu har de gjort om SHL.se så man ej ser resultaten på första sidan. Var följer man hockeyn istället, om man ej kan se live eller lyssna på Radiosporten?
Läktarproffset: Nya Tant Hagos E.P snacka om att kasta bort pengarna på skit dessutom helig får ej röras måste vara skrivet i kontraktet nu slår man av skiten.
Först blir man deprimerad när man får läsa om årets siffror. Fast när jag tänker på vart föreningen var för tio år sedan så tycker jag nog att det har gjorts en jäkla resa! Så lite glad kan man nog vara ändå.