1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581131 inlägg · 6216 ämnen

Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16

2474572 · » Till forumet


Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Zäta75: Sorry, vi skänker inget men det gäller att vara på tå i alla matcher
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Olle:
"LaLeggia kan vända en matchbild och det kan inte dom två andra herrarna."

Håller med! Han kan bjuda motståndarna på chanser både här och där!

Nä skämt åsido, tror boken har en tendens att hamna för mycket i fokus på just den här säsongen.

Kimmo bygger på sikt och laleggia hade troligen varit förlorad nästa säsong. Bättre nästa säsong med en Pääjärvi som ersätter Lundin till låg slant och en Joonas on the rise!

Pääjärvi är en stabil gnuggare, förväntningarna här har varit lite surrealistiskt ställda, som kommer gynnas av en ordentlig försäsong istället för vad han hade inför denna.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
DenRöda:

"Jag vet att han är sjukt missnöjd med sin prestation överlag denna säsong och det ser man på hans kroppsspråk."

Känns verkligen som en spelare som skulle gynnas av att föreningen hade en idrottspsykolog anställd på heltid.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Zäta75: Nej att lägga förväntningar efter vad vi presterar är inte att ha hybris. Jag åsyftar snarare de som uttrycker sig på ett sätt som att domedagen är här så fort vi förlorar matcher. Samt att man gärna måste hitta syndabockar direkt, och önska deras frånträde rätt akut. Nu senast var även finnarna en besvikelse såg jag. Förlora kommer vi göra fler gånger. Ibland när vi är bättre, ibland när vi är sämre.

Jag skulle också bli besviken om vi missade play-in. Men att vi skulle tampas om slutspelsplats, oavsett i vilken form, det var precis mina förväntningar. Sett då till omständigheterna jag beskrev innan med konkurrenter, vårt eget bygge osv osv.

Hade vi tampats om att undvika kval, då hade jag också haft en motorsåg brummande.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
empa11: Jag har höga och realistiska förväntningar. Har hela tiden sedan jag sett kvaliteten i laget sedan Lyytinen mfl kom in att vi kan klara topp 6 och direkt kvartsfinal. Blir besviken om det blir play in men det är ändå ok. Om vi missar play in blir jag riktigt besviken. Årets "överraskningslag" Timrå¨går från stabil topp 6 till att missa play in? Skulle kännas förjävligt. Och jag har inte hybris. Tycker att kvaliteten finns i laget vilket de har visat många ggr. Gäller bara att få ut det oftare.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
empa11: En del vill ersätta Ante med Niklas Eriksson, tabellplaceringar för öret med honom som tränare är 8 6 7, inte så mycket bättre än för oss alltså!
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
DenRöda: Ja Emil P behöver vårt stöd nu. Han är bra det vet vi. I 3:e igår släppte han axlarna lite tyckte jag mig se när han fick spela med andra än Dahlen och då såg det bättre ut. Behövs bara något mål så kan det släppa rejält.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Olle: Förstår inte hur du orkar!
Ta nåt ångestdämpande!
Kan inte förstå meningen detta.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Zoogin62: ”stjäl energi ur allt och alla”. Haha! Halva hockeysnack sågar EP under match men du har på något vis fattat tycke för just mig 😂. Här är ett forumtips till dig där alla tycker exakt lika:
www.livetsord.se/

Gå dit och lipa istället.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
JanneH: Ångestfritt här! Tror skillnaden är att jag tycker att vi är precis där jag trott i tabellen. Kämpa om play-in var exakt min tanke, och det kommer vi göra in i slutet. Skulle vi inte nå dit, skulle jag nog bli lite sur. Men det tror jag fortfarande vi gör.

Tror det största problemet för många är att vår lånade, stabila topp-6 plats blev en förväntan för många. Vi låg nog där lite för länge. Tolkar man affekt-panik-misären här igår direkt efter slutsignal så står det klart att många har fått väldigt väldigt höga förväntningar. Och då kan man personligen få det jobbigt i slutracet.

Sen är jag aldrig den som är nöjd med dåligt spel, men igår fanns snarare en del positivt som vi kan jobba vidare på inför nästa match, än bara mörker som mot Luleå. Men att vi har en del i vårt spel som behöver korrigeras står helt klart.

Haha, förstå att vi efter varenda torsk ändå har denna skara som bara pumpar ut samma miserabla mantra om vilka som måste bort. Hur Ante inte håller osv. Titta var vi ligger i tabellen, vilken poäng alla runt omkring oss har, väv in att det är den tightaste säsongen av SHL på jättelänge, samt att vi har mer än ett halvt lag som gör första säsongen tillsammans. Hybrisen alltså.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
SMÅLAND: fast är det inte härligt att vi äntligen får känna ångest samt dra igång motorsågen efter varje match. Fan vad jag saknat detta... said no one ever
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Zoogin62: När jag såg laguppställningen igår så gav jag upp direkt, och det blev också förbaskat rörigt. Men i tredje visade vi att vi kan spela hockey, nog för att Öret backade hem men det var mycket som var bra! Jag tror att det måste släppas ner lite axlar, och börja tycka att det är kul att spela hockey, det är så förbannat krampaktigt ibland!
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Vi har förvisso nog med vårt men jag kan inte låta bli att fascineras av hur Brynäs fokuserar på att leta fel hos tränare och spelsystem. Det räcker att titta på laguppställningen. Jag hade dem näst sist inför säsongen, de är inte bättre. Var grymt överraskad redan förra säsongen då jag länge trodde de skulle kunna bli vår räddningsplanka men då visade sig vara humlan som flög
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
DenRöda: "Det vore på sin plats att vi supportrar backar och pushar (EP) honom framåt. Få honom att släppa på axlarna."

Håller med. Ingen av våra "hemvändare" kommer att "kickas".
Men vissa i synnerhet Olle, fattar inte utan ältar om och om igen och stjäl energi ur allt och alla!🤢

Om jag ska analysera gårdagens match, så är vi klart bättre än mot Lule, hade vi spelat på denna nivå, hade det nog blivit 3 poäng istället för 0?

Örebro är bättre än oss på allt, likväl så var vi inte chanslösa. Vi hade tillräckligt med chanser som vi brände att vi kunnat satt minst 3 kassar.

Bara att bryta ihop och komma igen.

Disiplinerat försvarsspel mot Växjö, täta till i mittzon och ligga tajt över hela banan.
Tråka ut dem, målchanser kommer alltid och har vi flytet/studsen med oss kan vi kanske stjäla nån pinne?

Jag hoppas vi kan ta en slutspelsplats eller play in. Att sluta i igenmansland skulle vara riktigt tråkigt. Bara att hoppas att formen infinner sig igen.

Hoppet lever så länge chansen finns!✌
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Ja gloryfreda å ångesten ligg hårt i dimman!
Igår mötte pojkar män igen å dä smisk oss hårt!
Satt å analysera de 9 sista matcherna vi har kvar…
Vi har bar optimal chans att slå Brynäs å Malmö..
Resten bli dä smisk..
Vi ä int där..
11-12 bli vi å säsongen ä slut den 7 mars..
Vi få va glad att vi miss kvale i år..
Nästa år vill ja se MÄN i Timrå IK å int skolpojkar!!!
Lite glädje i eländet..
Vet ni hur en gynekolog som är döv jobbar?…
Han läs på läpparna..
Trevlig helg och låt dä rinna lätt idag..
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Olle: Såklart ska han jämföras med de bästa och jag tror det är där problemet sitter. Han har aldrig förr varit den stora stjärnan inför en säsong. Inte ens inför guldåret med Växjö. Det kanske vore på sin plats att sänka förväntningarna på honom.

Emil Pettersson har ett snitt på 32,77p per säsong sedan han blev senior. Denna säsong är han uppe på 26p hittills. Det är precis vad man kunnat förväntat sig av honom ändå.

Jag vet att han är sjukt missnöjd med sin prestation överlag denna säsong och det ser man på hans kroppsspråk. Det vore på sin plats att vi supportrar backar och pushar honom framåt. Få honom att släppa på axlarna. Detsamma gäller även resten av grabbarna.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Olle: Det gör han säkert, nog mer hårdhudad och uthållig än dig.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
NDR: anti och anti. Om Rattie hade haft en period på över 20 matcher förra säsongen där han bara presterade ett mål så hade jag varit anti. Visst kan en spelare ha andra funktioner i ett lag än att göra mål men Pettersson har inte så många andra strängar på sin lyra än det offensiva spelet. Sen kan man ju ifrågasätta vad som menas med ”tillfällig” svacka. Det är ju i princip en halv säsong nu som han inte kommit upp i nivå, det tycker jag är lite mer än bara en svacka. Det är en dyr spelare, då måste man kunna tåla att jämföras med dom bästa.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
NDR: Klart Emil P ska spela kvar hos oss! Han liksom Dahlén, Lander, Wedin och Hållander är hjärtat som ska vinna guld.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Zäta75: Om vi mot förmodan hamnar topp 6 så får vi bara ett onödigt break i spelschemat, och vi alla vet ju vid det här laget hur bra Timrå är efter uppehåll. Nä, sikta in sig på play in så det inte blir nån längre vila. Annars är det 2-3 matcher för att komma igång och då är det redan försent mot ett topplag.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Olle: Ingen av de du nämner kommer från Timrå Kommun och självklart skall man inte ha ett frikort om man nu gör det. Om Lander hade haft en period då han var under isen, hade du varit lika anti som du är emot Emil?

Väldigt lätt att ta fram sågen mot enskilda spelare, svårare att lyfta blicken när det går emot.

Emil P jobbar hårt men har det tungt just nu. Man kan inte jämnföra honom med tex Walli som just nu verkar vara alla gullegris, alla har någonstans sina ROLLER.

Dojan tror jag inte fungerar i längden, kanske på importer som inte levererar.
Inte på hemvändare som tillfälligt inte levererar .
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Rico01: Det vore förjävligt att inte få se på slutspelshockey med Timrå i år när vi legat på topp 6 länge. Blir det play in tror jag att vi kan gå vidare men är för trötta att ge kvartsfinallaget en bra match då de är utvilade till skillnad från oss. Ska vi gå långt är det topp 6 som gäller.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Nisse på Mon or: ja håller inte vi på att gå i samma fälla med att ha två första målvakter? Får hoppas att JJ och Juel förstår förutsättningarna bättre än vad Brynäs målvakter gjorde.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Villervalla: Inte bara finnar o danskar. Kevin O’Shea var okej
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
52 räddningar av T.Juel i 1-7matchen ger 0,98.
Är han klar sä jävlar vilket mvpar med J.J. Men det har ju Brynäs sagt länge om deras toppar som kommer och går.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
The great one: Det här med hemvändare är inte så svart eller vitt som du vill göra gällande. Hur många hemvändare hittar du på topp 10 i poängligan? 1-2 stycken? Det finns ingen garanterad succé bara för att man återvänder till gamla hemklubben, däremot får man väldigt långa fina kontrakt och man bli analyserad med helt andra glasögon än övriga spelare, uppenbarligen.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Jag såg inte förra matchen men den var tydligen ingen höjdare, tänkte att nu går man ut och verkligen vill spela om det. Vad ser jag, tydligt enligt det jag läst en ännu sämre match. Det är helt bedrövligt med seriens vassaste kedja och man har satt försvaret. Tur vi satt försvaret iaf, annars skulle det varit 7-0. Ja ja, vi får vara glad att vi har de poäng vi har så vi slipper kvala nedåt för någon poäng till lär vi ju ta.

//skrivit av en mycket ledsen tikare..
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
The great one: nä.. och ju mesigare vi uppträder desto djupare hamnar kalsongerna på Timrå IK…

Mycket momentum för självförtroendet kommer gratis med kalsongerna sittandes där de är tänkt att vara…
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Zäta75: Vi hamna 11-12 å dä bli tidig semester i år!
Punkt!
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
The great one: Någon som tror att man kör vidare med backparet Lyytinen-Rindell? Eller var det bara en one off ikväll
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
sargad: Exakt så. Om förra matchen var katastrof var ju det här ett steg i rätt riktning för att vända skutan efter uppehållet. Vi blir lite små i perioder, alldeles för mycket i andra, och det måste bort. Finns ju såklart få lag som har felfria matcher, men momentumet vi skapar åt motståndarna tär alldeles för mycket på grabbarna. Syns att det är en självförtroendedipp.

För att komma på rätsida tror jag inte det är dumt att göra en rockad i första och andralina. Vi behöver mer stabila toppformationer om vi ska knipa slutspelsplats, och börjar rinna ut om tid med att ge förstalinan tålamod. De får gärna hårdträna tillsammans hela sommaren sen om de absolut vill spela ihop.

Sedan vet jag inte vad som hänt med defensiven. Den annars så stabila lagdel har vänt från dag till natt efter lattjoturneringen. Och det känns inte som det är spelidén eller grundspelet som är den stora boven, utan jättekonstiga individuella beslut. Det är så många gånger under dessa 6 perioder jag utbrustit: ”MEN VAD GÖR DU?”, när någon skitit i det solklara alternativet och spelar in sig och laget i en pissits. Att flera ska bli så kollektivt klantiga får jag faktiskt inget grepp om.

Även i offensiven tar backarna märkliga beslut. Skickar ner puckar i runden där ingen spelare finns. Jättelätt för motståndare att bryta anfall. Eller åker och byter precis när vi behöver manpower för att täcka upp utlägg. Eller bara drälla med puck på blålinjen. Som sagt, så många individer som står för individuella blunders.

Offensivt gäller det att spela som i tredje. Spelar vi så en hel match kommer vi göra mål. Mycket rakare. Uppoffrande. Spelare letar ytor. Vi transporterar pucken in på olika sätt, försöker inte enbart jaga ner i sarg och vinna på ren styrka. Variation!
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Olle:

Klart det är skillnad, det måste väl även du fatta. En jänkare mot en medelpading.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
söder över:

Tyvärr är vi ju ett för bekvämt hockeylag överlag, vi är inget krigarlag direkt.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
NDR: Förstår överhuvudtaget inte vad du menar. Halloran fick dojan och han hade inte ens en svacka? LaLeggia fick dojan? Eller menar du att man ska ha en fördel om man råkar vara född i kommunen där man nu spelar?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Om man ska ta med sig något positivt från dagens och tisdagens match så är det att det är HELT OMÖJLIGT att det blir sämre, för i så fall skulle vi behöva börja anfalla mot eget mål.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Zäta75: mm.

Ska Timrå klara av att sno en pinne av någon av dem så kommer det krävas att man petar dom ur balans och tar en kamp man kan vinna.

Kan vi spela ut Växjö i deras zon? Nope.
Kan vi spela ut dem i vår zon? Nope.

Då kanske man får fokusera på att dra ner tempo, täcka skott och vara sjukt irriterande i närkamperna.

Då slutar det vara kul att möta Timrå och det blir svårare att fokusera på att göra det man gjort för att vara bäst i Sverige…

Hedersamma förluster är ointressant!
Bygg en trupp och ta kriget fram till säsongen tar slut.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Chrille: Vi hade ett par bra danskar också, vi kanske bara ska ha danskar i laget hädanefter? Ett jäkla konstigt resonemang du har, samma som hor Löven, de hade ett par bra amerikaner så då kör vi på det.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
palleparling: Vi ligger nu 8:a efter två magplask irad. Rögle enbart 3p efter oss. Luleå och Linköping 5p bakom oss.

Det lutar åt att Leksand eller Oskarshamn går till direktslutspel. Vi måste nog ta poäng mot några av de 3 topplagen i kommande matcher tror jag för att ha en chans. Helst poäng i 2 matcher av 3.

Tror det blir Malmö-Brynäs i kval och att Brynäs åker faktiskt. De har mest att förlora och kommer att vara skitnervösa.
Uppladdat:

450x300-shl_1.jpgshl_1.jpg

Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Olle: Du tror att man kan hantera spelare så, vem fan vill då komma hem?

Tycker Emil var riktigt bra i början av säsongen men sen har det varit lite uppförsbacke. Men det är ju inte bara han, 54 och till viss del 51 är samma lika.

Jag menar att om man har en tyngre period, du menar att då är det dojjan på en stendöd transfermarknad?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Sett matchen i efterhand.
Vi gör i det stora hela en helt Ok match.
Ingen faller ur ramen och inställningen är det inget fel på.
Lagets kollektiva självförtroende i avslutssituationer är dock tyvärr riktigt lågt nu. Sedan är ju Enroths räddning på Walliz skarv i äckligaste laget för min smak.
Sheriffens bästa match på ett tag. Tänk om han fått sätta den köksvägen.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
palleparling: EP försökte sig på en soloraid ikväll. Var väl det Örebroarna med fokus på egna laget fastnade för
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
söder över: Det värsta nu är att man kommer att gå omkring och må dåligt, ha ångest och oroa sig för att vi ska missa slutspel efter vår ändå fina säsong som lovat mer.

Ser inte bra ut med poängchanser mot de 3 topplagen i kommande matcher.

Hockeygudarna måste vara med oss annars fortsätter det fria fallet i tabellen.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Olle:

Dahlén är värd varenda krona.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Det roliga är, att Emil blev utsedd till matchens lirare idag av Örebro. Frågan är om den som bedömde de där ens såg matchen eller om det är vi som är för negativa kring Emil. Blev alldeles till mig när jag hörde att EP blev matchens lirare. Hade ju förfan varit rimligare att ta Wedin som matchens lirare idag, eftersom han iaf inte var dålig idag
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Jamen…

Det här blev inte bättre.

Trötta Timrå har svårt att hitta spelet.

Passningsspelet är i bästa fall undermåligt.

Dahlén skvätte iväg 18 passningar bakom ryggen in i slottet som var soprent på Timrå spelare.

Mjukislinjen i egen zon väcker ingen vidare kampanda i laget heller.

Åka in och skvätta snö på målvakten crosscheckings på Hanzl efter avblåsningarna.

Walli prövar samma och får en rak höger på kinden direkt!

Timrå agerar trött på isen.
Ingen gnista (Walli och Hartman undantagen)
Offerkoftan är varm och mjuk.
Domarn missar utvisningar…
Mm och sånt provocerar om någon mig som fan!
Matchen mot Färjestad där vi blir utsatta för domarnas sanna sida gjorde mig rasande.

Men nu är inte pp vad Timrå behöver.

Timrå behöver bry sig.
Dom behöver hitta ett sätt att få ut passion på isen.

Hjälpa varandra på isen genom blod och svett och odla lite jävla brösthår och ta in pucken på motståndarens mål för att sätta pucken inte för att den ska vara där.

Tempot på våra backars puckkladdande måste öka.

Så onödigt att ge bort match efter match bara genom att inte komma ur zon…

Nu suger hockey fett igen men det vänder det gör det alltid.

Mieho vill jag se fortsatt högt i hierarkin.
Han jobbar stenhårt.

När EP Dahlén mfl levererar kan han steppa ner i en checking-roll.

Timrås backar suger och vår offensiv är mjukare än sockervadd.

När dom blir svettiga smälter den helt…

Tugga taggtråd och res er med lite stolthet stjärnjävlar!

Vem klarade inte Hanzl av att slå 1-1 ifjol?

Vaffan hände med offensiven!?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Chrille: Jag skiter fullständigt vart spelarna kommer ifrån men att tro att för de kommer från ett land så är det jäkligt bra. Härinne så tror man att alla från Finland är bäst, ändå är de ute på marknaden fast man håller till i en liga som jämställs med HA.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Villervalla: Du som varit med sen 67 var väl inte imponerad av finnarna på 00-talet heller. Saknade väl Norrgård…
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Zäta75: Nu är det väl inte särskilt sannolikt på något vis, men dom fajtas ju om seriesegern också... 😄😅
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Iceman99: Ni som redan har poäng så ni klarar er kan väl skänka oss 3 nästa vecka? 😉
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Zäta75: justja, det glömde jag....voff!
Kommentera

2474572 · »