1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581723 inlägg · 6215 ämnen

Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16

« · 2471949 · » Till forumet


Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
erathoo: Pääjärvi var ju fri ikväll från blå i 3e. Hade han satt den kunde matchen ha vänt...
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
The great one: men har Dahlén en rookielön eller har han en toppspelarlön?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Sputnik: Det som oroar mest är att med nuvarande form är det inte helt otroligt om vi missar play in ens. Det vore nog förödande för ekonomin då man läst att vi går för ett nollresultat i dagsläget. Ett slutspel är mer än välkommet så sett.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
The great one: 32 poäng och i topp är inte fy skam i er poängliga.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
erathoo: Han gjorde faktiskt ett avslut som Enroth tog, nu ska vi vara ärliga.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
The great one: Haha men det är lite komiskt att Dahlén efter premiärmatchen mot Frölunda tryckte på omställningen från NHL till SHL. Det var ju sån temposkillnad och ett steg ner. Kanske acklimatiserar han sig fortfarande till den "låga" nivån. 😅 (Obs ironi)
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Olle: precis....Pääjärvi vet jag inte hur man ska få fart på...eller fart har han, men puckbehandlingen lämnar ju en del att önska....ikväll kom han ju fram en (1) gång i slottet, då passar han ut pucken i hörnet....🙄
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Olle:

Dahlén gör sin första säsong i SHL. Klart det kan ta lite längre tid för vissa att acklimatisera sig. Bara för att man spelat en säsong i NHL så behöver det inte betyda att man ska dominera SHL direkt. Dahlén har gjort en helt fullgod rookiesäsong i SHL. Även om han liksom laget har visat upp en för låg lägstanivå emellanåt.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Karlsson74: Nej men sen kunna hantera en trupp och ett omklädningsrum, en annan det av det hela.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Olle: Nä det förståss, det hade ju varit synd att missat honom.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Olle: Hehe, men att folk verkar lägga fokus på våra backar är lite intressant. Nåja det är ju sån tur att vi har våra framtunga forwards att luta oss mot. 😁
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Sputnik: Tur att alla 3 sitter på typ 3-4 års kontrakt då.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Villervalla: Varit imponerad av Rindell, tycker han har varit bra. Någon groda här och där men överlag en trevlig överraskning.

Som forward idag var det mindre bra och det får vi nog lägga på Ante. Jag skulle nog ha skickat upp skägget där istället för honom.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Sputnik: Ja, en gång har han varit det.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
erathoo: men utan att kicka LaLeggia så hade vi aldrig haft råd med Pääjärvi 🥸 haha!

Har länge försvarat att vi tog in Lyytinen istället men nu med facit i hand så hade LaLeggia varit bättre för Timrå än Lyytinen och Pääjärvi. Det är offensiv vi saknar, LaLeggia kan vända en matchbild och det kan inte dom två andra herrarna.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Villervalla: mmm legget har gjort 27p på 32 matcher nu i HV.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Zäta75: Kanske är det så att när NHL-tåget går för Dahlén, vilket det redan har gjort, så finner han sig i tillvaron och inser att han redan spelar på den högsta nivå han kommer att spela på. Att det kan släppa för honom och att han acklimatiserar sig bättre till tillvaron i SHL? Dahlén har inte varit nån flopp men visst har han ett par växlar till i sig?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
NDR: Behöver verkligen inte stå i något shl bås för att se vad som funkar eller inte..😏
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Labban: Rindell och Lyytinen är ju våra bästa backar totalt sett. Erixon,Strömberg, Svensson. Ja där tror jag vi har en för mycket av trubbiga backar för några år framöver.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Sputnik: Rindell är grym. Känns modern jämfört med våra andra backar och driver spelet offensivt. Går bort sig ibland men inte på LaLeggia-nivå. Man kan ha några stycket Erixon/Strömberg typer, men inte mer än 2-3 st i ett lag som jag ser det annars riskerar laget bli för avlångt eller parkerar i egen zon hela matchen.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Olle: Finns kvaliteten och viljan? Jag tror och hoppas det när det väl lossnar och vi hittar rätt i kedjeformationerna. Klockan klämtar nu inte många matcher kvar och vi håller på att bli omåkta och ifrånsprungna. Ingen panik? Eller hur. Dags att agera nu om vi vill ge oss en chans att gå till slutspel.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Olle: Korrekt, helt iskall. Sagt sedan match ett men många här verkar se honom som en succé och gärna förlänga hans kontrakt..
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Modano: Det är saligare att giva (bort mål ) än att taga (vara på sina egna chanser ) ?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Labban: Nope, då ser det ut som det gör just nu.. Hanzl? Någon som har sett till honom? Ifjol steg han fram, just nu en av Timrås största alibispelare..
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Bort med maskoten Molinder är in med Jonte Hedström en som kan visa känslor peppa spelare nu ser det stendöd ut i båset alla är på gudstjänst
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Villervalla: Ok, då får det stå för dig angående Rindell. Uttagen i veckans femma i Expressen och smått dominant på isen stundtals. Tror du är rätt ensamn där. 😅
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Sputnik: Jag har aldrig varit impad av Rindell, inte någon annan av finnarna som kommit senare heller, Lyttinen är väl okej men inte mer. Ingen är mer än utfyllnad. Legget gjorde ju iaf mål, nu händer inget. Nä det är så jävla dåligt.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
bar mofftak: eller man bryter och tar in en annan som gör jobbet och förtjänar dom pengarna. Jag tar inte Ante på allvar.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Mieho har inte gjort mycket sen han forslades bort från Lander ......
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
NDR: Hade Pettersson inte varit en hemvändare och hemmason hade han för helvete redan fått kicken av Kapanen. Vilken sportchef behåller en toppspelare som lyfter en hög lön och som har svackor på TJUGO matcher åt gången? Vi hade ju haft mer produktion i fickan genom att behålla Halloran och skicka EP till Modo istället. Nån måste för fan säga det.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Bee: Jo men nu var frågan, såg det så mycket bättre ut på isen för det?
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
The great one: Och mycket av det beror nog en hel del på kvaliteten i laget som spelar på en för hög nivå.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Sputnik: Minns fortfarande hur hakan for i golvet när laguppställningen gick ut och 54-51-14 var förstalina igen.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Dubbeld: Många NHL-scouter på läktarn. Inte så många intressanta Timråspelare antar jag…
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Sputnik:

Helt rätt, lägstanivån måste upp rejält till nästa säsong.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Villervalla: Eh ok. Vad var så mycket bättre innan finnarna kom? Vi hade fem raka vinster med Mieho-Lander-Hartmann, vi flög fram på isen, vi var lyriska över Rindell etc.

Sen började Ante stuva om in en väloljad maskin och det var som natt och dag.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
NDR: Jo men det är ju det jag säger med att antingen har man spelare som bryter mönster eller så har man folk som lassar puckar på mål och grisar in returer. Just nu har vi ingetdera. Lägg till några backar som slarvar i egen zon och bjuder in motståndarna så är vi där vi är nu.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Skrattar fortfarande åt experterna som sa att vi var framtunga när vi knappt kan få pucken på mål.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Sputnik: Det har inte blivit sämre men Ante har inte lyckats sätta balansen i laget...

Det har ju bara blivit sämre, inte konstigt de varit ute på marknaden.

Strutsbeteende om man duckar det.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Sputnik: När Palola kom in så riskerade EP att hamna i 3:e och det tror jag inte att Ante vågade. Så då offrade han Hanzl, Lander, Mieho istället. Det är klart det kommer gnällas från vissa högljudda i klubben som du sätter #14 i 3:e.

Själv tycker jag #14 i 3:e löser många problem för oss.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Dubbeld: Det låter absolut inte som den Ante jag känner. Snarare rätt prestigelös så, och inkännande. Men känner honom inte speciellt bra heller, mer träffats i lite olika sammanhang. Men jag kan ju ha fel.

Tror som sagt att det finns otroligt mycket tilltro och förhoppning till den här konstellationen. Säkert från spelarna själva med.
Med tanke på att vi ändå fått flera resultat med oss så har inte riktigt ”paniken” infunnit sig och man har haft lite för mycket tålamod med den.

Men som sagt, bara min uppfattning.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Labban: Klart det är viktigt att ha spelare som bryter mönster, det vill alla lag ha.

Ta Örebro, vilka bröt mönster där idag? Inte många, det var en fungerade maskin tycker jag.

Vi har ingen maskin, vi har byggt laget på spelare som bryter mönster och fungerar det inte för dem så ser det ut som det gjorde idag.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Andersson: Ärligt så kände jag där och då när vi "flög" fram med en fungerande förstakedja, att vi faktiskt skulle kunna rå på topplagen. Nu känns det helt plötsligt becksvart.

Till nästa säsong så måste dessa djupa dalar få ett slut. Vi kan inte vinna fem raka för att sen torska fem raka typ genom hela säsongen.
Klarar vi inte det så anser jag inte att Ante är rätt man att leda Timrå IK framåt.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Labban: Det är ju inte ens kul att se Timrå spela nu. Förr, när vi kämpade i elitserien så fanns det en ”timråanda”. Det var grisigt, det var slitsamt, det var fullt av energi. Spelare som Jonte Hedström och Pelle Hallin blödde litervis för klubbmärket på bröstet. Det var en sektliknande känsla att se laget agera som hajar som fått nys på blod när publiken vrålade fram laget.

Det där existerar inte idag. Det var länge sen vi hade en Sonnenberg eller en Sanny Lindström som kunde dela ut EN tackling som satte prägel på hela matchen. Kontentan av det jag säger är att det inte verkar finnas ett fungerande kollektiv i Timrå, det finns en drös med individer som var för sig är duktiga hockeyspelare men det finns ingen som eldar på laget tillräckligt mycket för att få med sig hela kollektivet. Lander är där ibland men inte tillräckligt ofta. Dahlén är en skugga av den hjälte som bar två avancemang på sina axlar. Han åker bara runt och gapar och ser helt röd ut i nyllet av alla missade målchanser. Mycket kan hända ännu men just nu är vi ett tåg som har spårat ur. Vi behöver en jävel som kan köra över en målvakt och veva igång den här skiten igen.

Fan ska vi vara underdogs i varenda match så är det hög tid att vi börjar agera som det också, inte dom här strykhundarna vi agerar som nu.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Labban: Ingen av dom 3 du nämner utmanar centralt för att ingen av dom behärskar det. För sega på rören och för klena fysiskt. Det krävs att få in MINST en till av Hållandes spelstil, och då måste spelare vars kontrakt går ut, ryka. Samma på backsidan, FART PÅ RÖREN. Ska Eronen bli kvar och Bernhardt in, ja då blir det många minuter i egen zon….. Vi har liksom redan Strömberg, Svensson, Erixon. Som inte är några speedkulor direkt. Bygg en modern backsida för en gång skull tack.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Sputnik: Jo för mot Växjö brukar det ju gå bra
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
empa11: Jo helst på Lördag innan tåget går på riktigt vad gäller topp 6. Än finns ju ändå chansen..
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Sputnik: Jag gillade också den kedjan. Vem vet, den kanske dyker upp igen förhoppningsvis!
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Villervalla: Inte beredd att hålla med om att laget blivit sämre av Finnarna in, eller i så fall efter Palola kom in. För efter det så har Ante inte lyckats sätta balansen i laget riktigt.
Kommentera

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Karlsson74: Känns som att det har varit många här som har stått i ett SHL-bås.. :-) Emil P har inte varit bra på slutet, känns som ett rätt stukat självförtroende just nu.

Hur många tränare i andra lag tro ni skulle sätta en profilspelare med bra betalt på bänken för att istället spelat Boyce? Inte många..

Dahlén och Emil skall inte spela ihop, kan fungera i början eller mitt i säsongen, nu när det hettar till och blir mer slutspelshockey behöver båda lite power vid sin sida. Skickliga är dom, men den här tiden på året så sära på dem.

Idag var det återigen liksom sist Kalle Anka spelmässigt. Det händer ibland, men det man saknar idag och även senaste matchen är ju tyvärr desperation.

Kapanens nya finnar såg tidigare ut som runda miljoner, två senaste har det varit mindre bra.
Kommentera

« · 2471949 · »