{7043}: ja inte fan blir du lagkapten och center i 1a kedjan i OS-laget om du enbart är nån brunkare i 4e kedjan. Lander är en tvåvägscenter, punkt fucking slut!
Något har varit off med både honom och Dahlén så här i inledningen och vi får hoppas att det hela är så enkelt som att de bara behöver ny omgivning.
Lite statistik från dagens ST: Något jag hajjade till över var ju att JJ har varit kung och chef och allt det där men står likt förbannat bara på 88%
DenRöda: Lander har legat på 30+ poäng hela sin karriär. Det är inte superspets, men det är bra siffror. Förstår inte diskussionen om att ”Lander är bara en defensiv center” snacket som varit hittils. Han kan producera.
{3405}: Lander och Pettersson visade fin kemi hela förra säsongen. Men nu kan även Emil ställa krav och sätta hård press på Lander och få honom att höja sig, det kunde varken Hållander eller Dahlen göra med tanke på deras egna problem och prestationer.
Vi alla vet vilken kapacitet Lander sitter på och vi behöver få ut det för att vi ska ha någon chans att matcha toppen av tabellen. Har vi endast en producerande andrakedja så ska vi vara glad om vi landar på en 10:e placering.
Jag tror på det här och detta är vad jag velat ha sedan start. Bästa som kunde hända oss just nu.
Håkkybåkky: Förstår inte riktigt. Jag älskar Lander och sina svarta ögon under match. Älskar när han håller i pucken och ingen jävel kan ta den ifrån honom. Älskar när han envist jagar hemåt och krigar tills han knappt stå upp längre.
Men!!
Den här säsongen har han inte nått upp till den nivå han brukar vara på. Han säger det själv i ST idag, "om man bara går på poäng tror jag inte att jag skulle spela på så pass hög nivå." Varför envisas man med att sätta in honom i en 1a kedja med en av ligans bästa poängforwards då? Lander ska inte göra poäng. Han ska förhindra motståndarna att göra poäng.
Äh bra man testar lite olika konstellationer. Det kan bli nyttigt till våren istället för att köra på utan utveckling. Vi vet ju att MER-kedjan funkar nu, så man kan ju ha den som vapen i framtiden. Nu gäller det att hitta andra konstellationer som också funkar för de andra spelarna. Gäller att hitta det som ger mest synergieffekter för hela laget.
{9566}: Jag tycker fan synd om EP. Han lirar för tillfället jäkligt bra hockey med hög grad av intensitiet samt god poängproduktion, och har en fin kemi med Pääjärvi och Hanzl. Men så får han flytta på sig till förmån för att få igång Jonte, och istället lira med en iskall Lander. Ingen kul belöning för sin goda insats...
Knylan: Känns som att skillnaden i nuläget mellan lagen är betydligt större till Örebros fördel. Vi lider otroligt av våra backskador även om Joulevi säkert kan staga upp det en aning. Men frågan är om vi inte lider ä n n u mer av att det knackar så för våra ledande spelare
Knylan: Som jag skrivit många ggr: Rör inte laget, men nu får nog fan jag också ge mig. Det är med sorg i hjärtat jag ser laget och femmorna splittras. Förhoppningsvis så är det inte en permanent lösning, får man inte in puckuslingen och försvarsspelet är inte fullt ut bra så gör Ante och gänget alldeles rätt.
Ja men dåså! Arbetsveckan går mot sitt slut och SHL-veckan tar sin början. Tisdagarna saknas undertecknad.
Örebro borta. Värdemätare, ett lag vi var minst sagt jämna mot ifjol och förhållandena ’bör’ se liknande ut även i år. Men är det verkligen så? Jag är frågande.
Något har varit off med både honom och Dahlén så här i inledningen och vi får hoppas att det hela är så enkelt som att de bara behöver ny omgivning.
Lite statistik från dagens ST:
Något jag hajjade till över var ju att JJ har varit kung och chef och allt det där men står likt förbannat bara på 88%