Åke the myth: Själv så skall jag till Italien ochspela golf i september, naturligtvis så kommer jag hem samma dag som ES premiären, vill ju inte missa något :-))
pettsson: Personligen har jag aldrig fattat det där med att köpa massa bollar som legat i vattnet, själv så nöjer jag mig med en boll per runda, mer behövs ju inte ;-)
pettsson: Jo, jag förstår det! Den här mannen som jag "uppfostrat" åker inte Wolkswagen direkt!
Men ungarna hans är skitiga!
Kalle Kula: Man skulle kunna tro det, va!? Men mina promenader, om jag ens gör några, så inte är det till att förstöra dom på golfbanan. Från soffan till kylskåpet max :o)
Åke the myth: En polare till mig var ute om nätterna och letade bollar i vattengravarna. Dessa sålde han på dagen till förbipasserande golfspelare för 5 spänn styck eller nåt. Han tjänade hyffsat på det. Om jag säger så här, det mätte sig gott och väl med vilket sommarjobb som helst.
Kalle K: Golf är bra, Golf är nyttigt för folk med för hög kolesterolhalt! (dock ej bilen)
Jag känner en cool kille som bor vid en golfbana, han spelar inte själv men den snålisen skickar alltid ut sina snorungar o plockar golfbollar som är "ur position", så att säga. Men han har blivit så fräck att han sitter i buskarna o skriker "Foore!" jämt, samt att ungarna hans springer in o snor bollarna när spelarna plockar ihop sina grejor för att söka bollen. Allt för att få råd med hockeyn på vintrarna, säger han.
65Selander: Ja tjenare....jag är en helt vanlig låginkomsttagare som får kämpa för att det ska gå runt :-) Annat med dig som jobbar statligt, kan ge mig den på att du till och med har fallskärm på ditt jobb ;-)
Dalan_: Nu måste jag säga att du är ute och cyklar Dalan. Att kalla golf idag för en "knös sport" är helt galet, du behöver inte vara direktör eller höginkomsttagare för att ha råd med det, själv så spelar jag golf på sommaren och går på ishockey under vintern, tror faktiskt att mitt hockey intresse med att se i stort sett alla hemma matcher samt ca6-7 borta matcher är DYRARE än att jag spelar golf maj-okt.
Skulle sedan mina barn vilja börja spela ishockey så kan jag lova dig att det är dyrare än att dom skulle börja med golf. Det tragiska är att Ishockey är snart börjar bli en överklass sport med dyra medlemsavgifter (inte så mycket här uppe ännu) sedan all utrustning som kommer till som du måste byta ut efter varje säsong då dom växt ur den, det skall säljas bingolotter för att stödja laget etc. du har även andra aspekter som spelar in med taskiga träningstider med tidiga lördagar och söndagar för juniorerna.
Dalan_: Tror inte att det faktum att man spelar golf gör att man per definition är en knös. Tyvärr..! Tycker nämligen att nu är det alldeles för lätt för kreti och pleti att börja spela golf. Det var bättre förr när bara folk med stil och elegans trakterade denna vackra sport och inte vilken knegare som helst släpptes ut förutom för att klippa green... *ÄNNU MER IRONI*
Dalan_: se möjligheterna, gör ett tifo med 2000 lyfta golfbagar i vinter.
Annars tycker jag att det rent principiellt är helt rätt att trycka Timråloggor på precis allt. Storklubbar gör så och vi ska bli en storklubb. Jag har bättre saker för mig än att spela golf men gjorde jag det skulle jag gärna pegga upp med Timrå. Det är sånt, småprylar och (vissa) stora inköp som det ska vara Timråpengar i också. Givetvis schyssta halsdukar, flaggor och t-shirts men även mer oväntade saker.
Swordster: Ja, där ser man vilken målgrupp Timrå IK riktar sig till... knösarna, nä för fan, riv ståplats och bgg loger där också, kör inspelade klackljud i högtalarna så får de stämningen, men slipper packet som går runt och "stör" de högre uppsatta. *IRONI*
Ture Tall: Den värsta (i mitt tycke) är matchtröjan Detroit/Timrå och då menar jag inte ideén, som var jättebra............men slutprodukten som såldes var i någon obestämd orange/rosa/rödaktig färg.
Argumentet att bevara örnen som klubbemblem därför att den är riktad mot en yngre generation ("dagisfalangen") och därmed även den profil som generar mest intäkter, anser jag vara den mest överskattade dogmen av alla på denna GB. Min absoluta övertygelse är att de konsumenter som mest frekvent handlar souvenirer och - inte helt oviktigt - har egen "deg" på fickan, återfinns i gruppen > 15 år. Samtidigt är jag inte helt säker på hur Timrås varumärkesstrategi ser ut (dvs att örnen verkligen är riktad mot de yngre). I min jakt efter en örnbefriad Timråtröja begav jag mig in i Webshopen. Det enda jag fann var en pyjamas och en sparkdräkt. Då jag är en stor älskare av ironi var jag tvungen att le åt eländet. (Men att se tröjor som tex "Flamman" fick mig däremot att kväljas och minnas regniga dagar på Stöde marknad i början på 80-talet). Så i väntan på vettiga alternativ fortsätter jag att inhandla rödvita prylar via lag som Degerfors.
Maggan: Nä det får man inte. Men det är en helt logisk utveckling om folk blir nonchalerade tillräckligt länge. Vem orkar stånga huvudet blodigt hur länge som helst?
Per HApps: För priset av ett medlemsskap (där jag inte ens kan rösta om jag inte åker upp enkom för mötet...) kan man å andra sidan köpa en helt garanterat örnfri halsduk...
Friskan: Håller med dig. Det stora flertalet som sitter och har synpunkter på SPS och alla andra gästböcker, och lägger ner 100 tals timmar på att hänga på internet orkar tyvärr inte utnyttja det enda tillfället dom har att göra sin röst hörd, nämnligen på årsmötet.
Dream Team: Nej, klart Du inte får! Skall Du ha några som helst åsikter om Timrå IK i allmänhet och marknadsföring i synnerhet måste Du ha spelat minst 2 säsonger i A-laget..!
PerHApps: Jag ser du bytt undersökning........då borde de 37 som vill ha annat klubbmärke klicka i att de ska gå på årsmötet, men det är bara jag och en till som ska gå. (än så länge).
De övriga tillhör kanske skaran "gapa stort men ingenting blir gjort".
Per HApps: här pratar vi inga väderkvarnar. Opinionen är glasklar och medlemmarna på ett årsmöte kan definitivt rösta med en motion om att återta tallarna som huvudsakligt klubbmärke.
Jag har en lånemobil med min egen på verkstan och har inte ett enda nummer till nån. Kan inte du kontakta mig angående motioner. Jag kan inte närvara på årsmötet (och motionstiden kanske har gått ut) men om det finns möjlighet skriver jag gärna en motion i alla fall. Jag hade räknat med att frågan skulle komma upp på årsmötet efter dina tidigare inlägg och tänkte själv skicka fullmakt till Medelpad för att någon ska rösta Tall å mina vägnar. Jag lovar, med en motion inne och lite mobilisering så röstas träden igenom.
Per HApps: Per HApps: Enligt din undersökning är det 37 personer som väntar med sitt köp *inte många*.
Du behöver inte slåss mot mej om det är jag som du åsyftar som "väderkvarnen". Jag gillar inte örnen har aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Jag gillar Timrå IK som klubb och har vant mej vid örnen. Jag tillhör "Tallefjantarna" det borde du veta sedan tidigare.
För att förändra inifrån måste du komma dit *ställ upp*. Börja med att bli medlem, om du inte redan är det.
Friskan: Inte för att jag vill vara elak... Men Timrå har blivit jäkligt bra på ishockey. När det gäller marknadsföring mm. så har vi nog trots allt en bit kvar till slutspel... Och då väger jag inte in tallar VS örnar i det snacket. Annars ser det bra ut.
Friskan: Efter nogsamt funderande så kom jag till det knappast lönar sig att slåss mot väderkvarnarna likt en stollig Don Quichotte.
Förändringar måste komma innifrån eftersom dom som sitter i Timrå IKs styrelse har det yttersta ansvaret för framtagning av supportermaterial.
Men tydligen så är inte klubbledningen intresserad av att tjäna mer pengar som i sin tur ger bättre spelare när den oventenskapliga omröstningen längst upp på sidan visar att 49 % väntar med köpa souvernier tills det att föreningen tar fram saker med klubbmärket tallarna på.
Om det totala antalet supporters landar på runt 20000 och 49% avvaktar med souverniinköp så är det ta mig faan tjänstefel att inte hörsamma vad som efterfrågas.
En annan rolig vinkling på det hela är att Örnloggan är varumärkesskyddad från alla håll och kanter men klubbmärket från 1966 är helt oskyddat.
Ett starkt varumärke är Timrå Ik.s största tillgång.
Varumärket (läs klubbmärket) är summan av föreningens samtliga kontakter och relationer med med sponsorer och supporters.
Ett starkt varumärke skapas med en genomtänkt varumärkesstrategi, konsekvent kommunikationsarbete, goda kundrelationer samt systematiskt kvalitets- och produktutvecklingsarbete.
Tyvärr så verkar det som om föreningens 75 åriga historia är något som klubbledningen skäms över då man kategoriskt vägrar att att tillgodose en stor grupp supporters önskan om att ta fram produkter som vi lite äldre supporters kan identifiera oss med.
Sedan kan man lämna i hur många motioner man vill, när det kanske är nytt blod i droppform som skulle behövas sätt in i patienten Timrå IK.
Om man inte har insikten att kunna tillgodose alla supportrars behov av identifieringsmaterial så är det bara att beklaga.
Marcus: Va f-n hade örnjä..ln i Timrå att göra över huvud taget ?, inte förknippas Timrå med en örn, nä i så fall så skulle dom hetat Timrå Surströmmings :))), med tanke på Östrandsstanken och Oscars.
Ture Tall: Kan bara hålla med om att det nu börjar bli för mkt. örnar på officiella hemsidan. Ser ut som ett riktigt skatbo! Kan någon ta död på örnjäveln. Jag står snart inte ut längre!!!
Själv så skall jag till Italien ochspela golf i september, naturligtvis så kommer jag hem samma dag som ES premiären, vill ju inte missa något
:-))