Åke the myth: Själv så skall jag till Italien ochspela golf i september, naturligtvis så kommer jag hem samma dag som ES premiären, vill ju inte missa något :-))
friskan och alla andra: Sitter här och bläddrar i "Årets ishockey 2004." Tittar på lagbilder av elitserielagen. Med tanke på debatten om den röda örnen. Tanken slår mig! Vad är det för människor som kommit in i hockeyn? Hur tänker dom? HV Blue Bulls? Vad står det för?
Frölunda Indians???
Link Ping med ett vitt lejonhuvud, som ser konstigt ut???
Luleå med en björnkäft. Varför??? Förklara!
IF MIF Redhawks!! Med en vit fågel??? När jag gick i skolan betydde inte "red" vit! Kan det vara dialektalt?
"Timrå IK Red Eagles Att en klassiker som TIK har pysslat med så tarvliga ting som sammanslagningar är en svart plump i klubbens historia. Föreningen startade dock 1928 som Wifstavarvs IK som genom en sammanslagning med Östrands IF ledde till Wifsta/Östrand. Namnet Timrå IK dök inte upp förrän 1966. Efter att ha fört en anonym tillvaro efter glansdagarna på 70-talet försöker klubben kraftsamla genom den desperata sammanslagningen med Sundsvall. Fusionen, IF Sundsvall/Timrå Hockey, höll säsongerna 90/91 till och med 95/96. När så saker och ting börjar stabilisera sig på namnfronten landar en röd örn strax innan elitseriecomebacken och fågelskrället har inte flugit vidare än!"
Swordster: Kan väl vara så att den är mesig men hur blir det då med alla souvernier som idag finns i ganska många ex. Tröjor, kepsar m.m.
Skulle örnen skrotas innebär det att en massa prylar i shopen måste bort. Hur ser Timrå på det!!??
Vad kostar det??
Mitt förslag är att tallarna tar plats på tröjorna på motsatt sida som C och A märkena sitter för kaptenen och de assisterande. Jag tycker nämligen att kommunens logga bör finnas på matchstället
Ice Tea: Sälja nästan gratis alternativt skänka till Myrorna. Kostar mindre än vad den kommande vinsten i ökad försäljning inbringar. Dom som köper örnen köper nog vad som helst som är rött och vitt och står Timrå på. Så dem kunderna går inte förlorade, mer troligt kommer kunderna i shopen att öka.
Swordster: Att man tog till sig pippin och ändrade namnet berodde sannolikt på att NHL-lagen har "tuffa" namn och logos. Flera svenska lag har gjort samma sak. Men jag håller med om att man bör ta bort örnen, egentligen är det ganska sorgligt att klassiska klubbmärken och klubbnamn får ge vika för amerikanskt fjant.
Pätr: Man måste hålla med om att det blev lite hysteriskt när alla skulle ha något "häftigt" tillnamn. Svenska duger inte heller tydligen, det borde väl heta Timra Red Eagles, Linkoping White Lions eller? Själv är jag inte så exalterad över ett klubbmärke med två pinnar som sticker upp ur en tallmo någonstans men har inget bättre förslag.
Nya musiken i arenan borde väl bli "Peta in en pinne i brasan" :)
Bergius: Kom ihåg att det kostar att ta fram dessa prylar även om påslaget är ganska stort ut till kund. Har man tagit fram en kollektion supporterprylar så är det ju meningen att de skall säljas vidare och inte skänkas bort. Då har man ju inte tjänat ett öre på utan istället förlorat vilket de inte har råd med.
Tallarna måste nog varvas in i sortimentet på ganska lång sikt i så fall.
Ice Tea: Man kan väl ha örnar som mer av en barnkollektion, för jag inbillar mig att de tycker att det är betydligt roligare med en "häftig" örn än vad tex jag gör...
Ice Tea: Örnen kan leva kvar på souvenirer likt Färjestad/Brynäs. Men då vara inriktad till barnen, men att den skulle få leva klar på matchtröjan ser jag inte som ett alternativ.
Ice Tea: Örntramset och arrogansen som Timrås ledning visar inför sina supporters får mig att gilla klubben lite mindre. Örnskrället borde aldrig ha tillkommit och kostnaderna för att avliva den får läggas på minuskontot för de som införde den.
Tallar säljer bättre. Timrå "Red Eagles", jag menar - hur fjollig kan man bli på en skala?
halflife2: Tallarna är kanske inte så glamorösa, men jag tycker att märket man hade innan örnen kom var ganska snyggt. Som en liten notis vill jag bara tillägga att Linköpings fotbollslag (damerna) har White Lions märket på tröjan, undrar om trenden sprider sig så giffarna helt plötsligt springer ut med en kisse?
Johan: "Arrogansen" kanske beror på att man sålt supporterprylar för ca 1 miljon kronor. Sen är ju örnen numera placerad på armarna och inte som det var tidigare på magen.
Sen tycker jag som jag sagt tidigare att tallarna ska synas på matchtröjorna ex.vis under "Norrporten" väl synligt. Tröjorna är ju en reklamplats därav Milko på magen, ST på bröstet m.m. Men nog borde Timrås Kommunlogga få plats.
Ice Tea: Jag tror att om man kört med dubbla märken så hade man haft en fan så mycket högre inkomst på souvenirsidan. Jag tex har inte köpt en souvenir sen TIMRÅ-t-shirten kom.
Nu köper ju folk mest bara för att ha något rött och vitt att visa upp sig i känns det som. Att man säljer mer än någonsin kan ju vara att Timrå IK som varumärke förmodligen är större än någonsin också.
JonteD: Även om det är försäsong och tidigt tycker jag man kan se redan nu att Genborg kommer att ta en ordinarieplats i SHL från start. Vi får avvakta fler matcher men han gör en mycket fin debutmatch. Roligt att se!
Själv så skall jag till Italien ochspela golf i september, naturligtvis så kommer jag hem samma dag som ES premiären, vill ju inte missa något
:-))