Ska bli intressant att komma tillbaka till det här landet om nån vecka o se ifall det är som det brukar vara med tanke på årsmötet i morgon eller om det sker massiva förändringar :))
Själv kommer jag att befinna mig på okänd ort from imorgon, bärandes min Manderville tröja o knäcka alla i det soliga landet samt lapandes på en kall Tom Collins!
Örn eller Tall, att återvända till det är frågan! Men det känns som Örn, tyvärr, det brukar ju sällan ändras sånt här.
Tror Timrå IK skulle tjäna FETT med slantar på att ta tillbaka Tallarna.
Varför? Jo, nu har ju ca 98% av alla supportrar Örnen på sina grejer, naturligtvis vill alla nu ha tillbaka de kultförklarade tallarna och blir därmed tvingade att köpa nya tröja, T-shirt, mugg, keps, ja allting!
Förmodligen skulle supporteravdelningen få ett enormt uppsving! Varför inte ta chansen?! Björklöven skrotade sitt fåniga lodjur och alla blev nöjda och glada.
Nej, jag är kraftigt FÖR ett byte till de gamla, eventuellt något moderniserade, tallarna som klubbens officiella logotype!
Ture Tall: Skall blir intressant att se hur mycket man gör i vinst när souvernierna kommer ifrån NEH, var på Domus idag och såg att den vita tröjan som det står Timrå på kostade 169:- . Inköpspriset på den hos LA-Sport torde ligga på ca: 50:-.
Friskan: Den gick in som en skrivelse till styrelsen då undertecknad kom till till insikt om att sådana förändringar måste komma innifrån den innersta kärnan.
Och enl. uppgift så besöktes styrelsemötet i måndags av en expert so pratade om varumärken och vad dom fömedlar.
Men Friskan, allt detta borde du ju veta då din "gubbe" sitter med på alla styrelsemöten ;).
Friskan: Är det inte så att Per Arne sitter med på Timrå Ik's styrelsemöten? Om ja, så borde du nog veta hur det ligger till med inkomna motioner, eller hur?
Linda87: Hmm, varför r den mesig egentligen???? jag tycker att den kan vara kvar... varför skulle tallarna vara bättre??? varför inte ha båda och inbringa mera slantar??
Linda87: Den uppfattningen är jag ganska säker har funnits bland väldigt många TIK-fans även innan Mackan sa sin åsikt om den. Det som är positivt med att han går ut med sin inställning, det är ju att Timrå IK kanske reagerar på det och äntligen öppnar ögonen så det kan bli en förändring..
willysson: För böveln..vad skriver du?? ha kvar fågelskrället..?? nä nu j*klar..har det brunnit för dig...;0)
Frågan för mig är om inte TIMRÅ IK kan göra en classik line så vi äldre kan ha en chans att köpa lite supporterprylar och gärna till bättre pris än vad de kan erbjuda när det gäller nätköp..
Som det är i dag så finns det en kraftig outnyttjad marknad när det gäller supportprylar..dvs vi som vägrar ha något med pippin att göra..och dessa är en köpstark grupp..
gud: Väl talat. Fram med en classic line så man kan få köpa nåt för en gångs skull. Pengarna har man men objekten att spendera dessa på finns inte idag.
jokklas: Visst, classic line vore kanon! Kunde man ju handla nå´t till sig själv oxå för en gångs skull...Vad det gäller örnen så tror jag dessvärre att stenen är i rullning o att den är här för att stanna. En helt ny generation TIK:are växer ju upp med den just nu, för dem är den lika naturlig som det faktum att ur-Brynäsaren Huss sedan nå´ra år står i Timrås bås...
rupert: Det där problemet är långt ifrån enbart för tik. Att gå in i shopen i kempis är som att komma in i ett dagis. Allt är skrikigt och inriktat på försäljning mot en farsa med dåligt samvete efter att ha lämnat sina barn hemma för att slå sig ner för en hockeybatalj i kempis.
Souvenirer är nåt som de flesta lag måste bli bättre på, har inte sett en snygg souvenir överhuvudtaget. Förutom löfbergs lila kaffepaket på konsum, det är kul att FBK har lyckas få iväg sina souvenirer till ett rikstäckande företag. Det borde fler lag ta efter.
gud: Precis det jag menar... det ena märket behöver inte utesluta det andra när det gäller supporterprylar....
Finns ju en massa snorungar som tycker att örnen är den rätta loggan med... Sedan finns det ju personer som förtfarande tror att spritinköpen måste redovisas i en bok... Tider förändras, man behöver inte sträva bakåt, men man bör vara progressiv...
willysson: Alltså rent historiskt, hur motiverade TIK att knyta upp sig på en örn? Det känns som att TIK ska åka ut ut en stubbe och laget från örnsköldsvik ska åka ut från en örn.. Men det är väl tvärtom nu..
Fast om ni varit i scaniarinken så har ni sett världens fulaste intro.. ur fronten på en scania. Man skämms nästan som hockeyfan när man ser sånt..
Spud: Men hallå... Vad spelar det för roll???? Ha kvar örnen men utöka souvernierna med klassiska inslag...
Allt annat tycker jag är löjligt.
Not before the last tree has been cut, not before the last river has been poisoned, not before the last game has been shot, we will discover that money cannot be eaten.
willysson: Vad spelar det för roll? Vad spelar det för roll om det är Sundsvall Hockey eller Timrå som är i elitserien, bara det är ett lag från distriktet?
Ture Tall: Är väl mest för att Timrå IK alltid varit ett starkare varumärke än Sundsvall Hockey i distriktet. Men jag kan erkänna att jag mer och mer kollar på distriktet som helhet numera, kanske en nödvändighet för ett litet landskap med endast 4 klubbar? (finns kanske några miniklubbar som bara har pojk eller bara senior oxå?).