1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598914 inlägg · 6213 ämnen

Östgötamylla

Östgötamylla
Misstänker att det jublas i old Linkeboda i kväll.
5-4 mot Leksand, avgörande målet i absolut sista sekunden (tid 60.00)...

Sv: Östgötamylla
Dåligt av Leksand...

Minns 5-4 till Timrå i Stångebro med tre sekunder kvar i allsvenskan -98. Fortfarande ett topp tio-mål för mig i termer av förlösning. Redax couldn´t agree more, det vet jag.

El Maco: 4-4 målet mot Leksand med 3 sek kvar i kvalserien är mitt bästa minne. Ojojoj, ladan exploderade!

Å Brynäs tappade tremålsledning till suddenförlust dårå. När tar Tommy Sandlin över igen?

...och i andra änden av Sverige gör Boden 4-1 i tom kasse. Faaan, hade gamblat på Sundsvall idag. Där gick supporterklubben miste om rätt mycket deg om den i övrigt briljanta kombinationen hade suttit. Expektbonusen alltså (spela via expekt.com, låt Timrå få 2 % av vinsterna).

El Maco:
Själv hoppas jag på Christer Sandelin. Där har du en kille som fick publiken att hoppa och dansa...

Spana in tränarkrönikan på Linkpings hemsida i länktipset. Riktigt kul. Lite mer bly i luften när Weiderståhl skriver än när gamle klubbkamraten Johansson skriver i Timrås programblad. Så har Weiderståhl mer att vara bekymrad över också...

19.57... Jo, j-klar. Å isen stormade vi också. Det hör inte till vanligheterna att moståndarklacken är ute och spankulerar på isen. Å andra sidan utspelar sig den här historien då LHC fortfarande hade normala, trevliga vakter och matchvärdar som lät oss hållas, väl medvetna om att inget skulle hända. Idag hade de säkert ringt efter insatsstyrkan och använt såväl tårgas som polishästar...

« · 136466