1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601365 inlägg · 6212 ämnen

Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Olli Hahl: Fast å andra sidan , vad ska han säga ? " Nä vi har kört fast fullständigt och tror inte alls på det här inom gruppen " ??

Olli Hahl: Börjar inte sändningen 19.00 ???

Olli Hahl: Lätt att säga, svårare att leva upp till.

Kerstin_k: Fagerwall sa nu i Cmore att all mentalpress har släppt o att allt känns normalt o bra igen. Vad nu det betyder? Gör inte mig mindre nervös heller!

Ojh-Ajh: Salak står ikväll. Det känns MYCKET bättre för oss än Armalis.

Olli Hahl: Har du fått i dig nån middag? Så du har nåt att kräkas upp sen?

Kerstin_k: Fast vi hade ju också möte innan kvalet

Olli Hahl: Inte fan blev det bättre av att läsa att Djurgården minsann haft ett möte nu. Dom har tydligen kommit överens om vad dom måste göra för att vinna fyra av fem matcher mot Timrå.

Kerstin_k: Är så kräknervös att jag skakar! Går hopkurad o skakar som en tjackpundare som inte får nåt… samtidigt som man har abstinens efter några fickljumma Explorer!

Jag håller tummarna för att Timrå vinner mot Jyrgår'n ikväll =)
Tror det blir X och ni tar det i OT.
Vore kul om Blomman kan få göra någon balja, han är en personlig favorit.

Kerstin_k: varit illamående och nervös som en idiot hela dagen jag med, knappt suttit ner. Hatar kval

DIF lirar med en extra målvakt

35. Trygg, Sebastian

Laken: Eller han är det nu på Swehockey ser jag.

Fråga: Varför är inte Albin Carlsson uppsatt som 7:e back??

Zäta75: Japp! Nord och Öhlund ikväll med!

roger_sundsvall: Stort sett utsålt. Bortastå var fullt. Trodde jag inte.

klart att dif är pressade
dom lär ofra hörntänderna i denna match
klarar vi att hålla oss kyliga?
ej dumma utvisningar..tack
törs dom gå hårt framåt? vi kan kontra på dom
lär gå undan 1.a 10min

Laguppställningen inför ikväll
Uppladdat:

500x0-fplgabbx0akefgj.jpg

In ” JJ NOLLAN ” we trust 🙏😍
Forza Timrå IK mot SHL 22/23!!!🥰🎉🎉🎉
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🎉🥳
Uppladdat:

500x0-0e8dd383-f4f3-4712-847e-774ffdb24e73.jpeg

Sputnik: Även om jag tror att det kommer att bli snorsvårt ikväll så skulle det vara lite intressant att se vad som händer om Timrå gör första målet.

Jag är så nervös så att jag vaknade illamående Imorse. På riktigt.

Modano: Nästan rätt. Det var Lars-Göran Nilsson ("Virvelvinden från Vuollerim") som fällde dessa bevingade ord.
Lycka till ikväll och "ner med dom jävlarna i Nybroviken."
Vilket var ett annat klassiskt citat från Lill-Prosten Karlsson i en filmsnutt från båset under nån match mot nåt Stockholmslag(?), om jag inte minns helt fel... :-))

Ett bra citat från Börje Salming under Brynäs tiden ( Nu jävlar går vi ut och tar de här jävlarna rätt upp och ner) Samma ska vi göra ikväll 🏒💪💯

Gurkan: Mentalt är han i alla fall typ 100% Syster Ratched!

Smokey: Tycker han är mer lik Billy Bibbit i sånna fall.

Smokey: Jo de var ju på Hanzl en del senast med fula crosscheckingar etc. Tror det räcker med att Sheriffen spänner blicken lite extra i Lill Snorre och Sörensen så åker de nog snabbt iväg med svansen mellan benen..

Syster Ratched eller syster Sörensen?

Vem är vem?
Uppladdat:

500x0-c44d6440-e4ec-4cc2-9654-296455daf058.jpeg

Äh, va fan. Jag går emot kollektivet och att Djurgården ska vara desperata och allt sånt.

Hur ofta har man haft framgångar av att agera desperat på krogen? Noll. I bästa fall nån sidovinst, men oftare en dyr och totalt onödig 6:a GT 02:55.

Nä, jag lurar i mig att vara positiv (fast det är jag ju av naturen inte).

Smokey: vinn!

Vad är oddsen för att djyrgårdsjävlarna medvetet försöker skada någon TIK-are i afton?

Det oroar fan mig värst.

Hade stormen på Sidsjöns mentalsjukhus funnits kvar, då hade minst två av dagens djurgårdare suttit inspärrade som patienter och absolut inte fått vara ute och lira hockey.

Det finns vissa reformer man hatar;)

Djurgården är hockeyns svar på filmen ”Gökboet”.

jag såg repriserna av match 1-2 inatt och hade faktiskt ingen koll på resultaten. jag satt vartfall med ett stort fånigt leende på läpparna efter hovet, otroligt fin hockey!Dom fixxar det här! bara fortsätt med jazz i 120 km i timmen så blir Éric Gélinas litt och litt mer som bas rutten på badsalt !

{297}: Torsk idag och pressen är på oss på lördag.. Fan vet vad som kommer hända om vi tappar till 2-2

Haha.... Madhawks tweet om Fagervalls mardrömmar om Hartmann....
Uppladdat:

500x0-screenshot20220331-155007chrome.jpg

Sputnik: Ja, jag påbörjade min sobrildosering vid första matchen. Kan säga att det är tur att man har soptömning varannan vecka...

Sputnik: ikväll känns det som upplagt för ”en god arbetsinsats men en kavalkad av fetstudsar i egen kasse”. Men även om vi vänder hemåt med 2-1 i matcher så känns det hoppfullt med tanke på vad förhoppningarna var på förhand.

Sputnik: Börja med 5 stenhårda icing, så kommer kotlettfrillorna bli förvirrade.. Jag kan hockey.

OlliJanne: Finns inte en chans att hockeyGudarna är så givmilda att vi står med 3-0 i matchserien när matchen är över ikväll. I aå fall går jag och köper upp alla trisslotter som finna på Pressbyrån här i bygden, för har vi så tur så måste man passa på..

Andersson: ja för bra för att vara sant med 3-0. 60-40 i Dif favör ikväll känns rimliga odds.

Ikväll skall jag bjuda över grannen " Djurgårdare " och laga mat och se på matchen, funderar på Torsk? Är det populärt innan matchen ens börjat? ;)

Fram med CHIPS påsen till axelsson

Zäta75: på förhand känns det 60-40 DIF . Vore ju helt sanslöst om vi skulle få 3-0 i matcher . Oavsett vilket så är nyckelmatchen på lördag

Villervalla: Håller med. Det vore otroligt skönt iaf. Tror Djurgården kommer vara desperata idag och att det kommer att smälla hårt. Om de inte får in pucken lär det bli en hel del hårda tag och slagsmål. Blir en mycket intressant match att följa!

Zäta75: Ja, 3-0 ikväll är nästan ett måste.

Charlie2: Btw. Hoppas på samma domare ikväll som tidigare. Tycker att de har varit väldigt bra överlag. Tillåter mycket och ingen fördel åt DIF hittills. Hoppas på samma domare hela serien.

Charlie2: Snart dags! Inte nervös än. Jo kanske lite. Men lär vara desto mer nervös när matchen startar. Vill inte att Djurgården ska få tillbaka självförtroendet då blir de livsfarliga och det kan svänga snabbt. Spela som i de 2 första matcherna och slappna inte av så kan det gå vägen.

Frågan är vem DIF ställer i mål ikväll. För Salak en ny chans eller fortsätter de med Armalis? Tycker den sistnämnde såg bättre ut och var riktigt bra upp i Timrå.

Att få 3-0 i matcher hämtar sig inte Djurgården från, det tror jag aldrig. Det borde vara en morot om något för våra krigare.

Forza Timrå IK! Röd och vit hockeydynamit!

Idag kör vi Timrå IK Forza!!

Öndulat: Visade upp medlemskapet i Timrå IK på apoteket.
Fick dessa ordinerade gratis.
Uppladdat:

500x0-screenshot20220331-130212.png

BlackBay: Vilka minnen :)

Fyfan vad jag mår dåligt nu alltså. Kan vi inte bara vinna idag och göra processen kort. Gärna 0-7 till oss efter första idag tack.

palleparling: Chansen finns helt klart, det är vidöppet i min mening. Båda lagen har fått några dagars vila, dock under olika omständigheter. Personligen tyckte jag inte att vi hade speciellt mycket tur i förra matchen, tyckte pucken studsade fel åt båda håll, men jag kan vara partisk i frågan så klart.

Djurgården kommer med alla säkerhet komma ut ikväll taggade till tänderna, MEN jag har väldigt svårt att tro att våra grabbar är mindre taggade. Vi är fortfarande den mindre föreningen, den mindre staden, mindre stora namn och ödmjukheten inför uppgiften finns säkerligen där. Det vi också har är grabbar med hjärta, och kanske speciellt en skarpskjutande transatlant som skrek halsbanden av sig i måndags, en Tjeck som är lugnet själv och en ledare på isen, en gamer från Uppsala med ett tryck under grillorna som är sällan skådat, och alla dessa visar på att dom älskar det här, allting med det här. Jag måste tro på dom och resten av vårt älskade lag!

sargad: Sanny och Svensson pratar om match 2 från 2 min 40 sek i sitt senaste poddavsnitt. Sanny tyckte det var heeeelt galen stämning inne i hallen.

« · 2320745 · »