Kerstin_k: Fagerwall sa nu i Cmore att all mentalpress har släppt o att allt känns normalt o bra igen. Vad nu det betyder? Gör inte mig mindre nervös heller!
Olli Hahl: Inte fan blev det bättre av att läsa att Djurgården minsann haft ett möte nu. Dom har tydligen kommit överens om vad dom måste göra för att vinna fyra av fem matcher mot Timrå.
Kerstin_k: Är så kräknervös att jag skakar! Går hopkurad o skakar som en tjackpundare som inte får nåt… samtidigt som man har abstinens efter några fickljumma Explorer!
Jag håller tummarna för att Timrå vinner mot Jyrgår'n ikväll =) Tror det blir X och ni tar det i OT. Vore kul om Blomman kan få göra någon balja, han är en personlig favorit.
klart att dif är pressade dom lär ofra hörntänderna i denna match klarar vi att hålla oss kyliga? ej dumma utvisningar..tack törs dom gå hårt framåt? vi kan kontra på dom lär gå undan 1.a 10min
Modano: Nästan rätt. Det var Lars-Göran Nilsson ("Virvelvinden från Vuollerim") som fällde dessa bevingade ord. Lycka till ikväll och "ner med dom jävlarna i Nybroviken." Vilket var ett annat klassiskt citat från Lill-Prosten Karlsson i en filmsnutt från båset under nån match mot nåt Stockholmslag(?), om jag inte minns helt fel... :-))
Smokey: Jo de var ju på Hanzl en del senast med fula crosscheckingar etc. Tror det räcker med att Sheriffen spänner blicken lite extra i Lill Snorre och Sörensen så åker de nog snabbt iväg med svansen mellan benen..
Vad är oddsen för att djyrgårdsjävlarna medvetet försöker skada någon TIK-are i afton?
Det oroar fan mig värst.
Hade stormen på Sidsjöns mentalsjukhus funnits kvar, då hade minst två av dagens djurgårdare suttit inspärrade som patienter och absolut inte fått vara ute och lira hockey.
jag såg repriserna av match 1-2 inatt och hade faktiskt ingen koll på resultaten. jag satt vartfall med ett stort fånigt leende på läpparna efter hovet, otroligt fin hockey!Dom fixxar det här! bara fortsätt med jazz i 120 km i timmen så blir Éric Gélinas litt och litt mer som bas rutten på badsalt !
Sputnik: ikväll känns det som upplagt för ”en god arbetsinsats men en kavalkad av fetstudsar i egen kasse”. Men även om vi vänder hemåt med 2-1 i matcher så känns det hoppfullt med tanke på vad förhoppningarna var på förhand.
OlliJanne: Finns inte en chans att hockeyGudarna är så givmilda att vi står med 3-0 i matchserien när matchen är över ikväll. I aå fall går jag och köper upp alla trisslotter som finna på Pressbyrån här i bygden, för har vi så tur så måste man passa på..
Villervalla: Håller med. Det vore otroligt skönt iaf. Tror Djurgården kommer vara desperata idag och att det kommer att smälla hårt. Om de inte får in pucken lär det bli en hel del hårda tag och slagsmål. Blir en mycket intressant match att följa!
Charlie2: Btw. Hoppas på samma domare ikväll som tidigare. Tycker att de har varit väldigt bra överlag. Tillåter mycket och ingen fördel åt DIF hittills. Hoppas på samma domare hela serien.
Charlie2: Snart dags! Inte nervös än. Jo kanske lite. Men lär vara desto mer nervös när matchen startar. Vill inte att Djurgården ska få tillbaka självförtroendet då blir de livsfarliga och det kan svänga snabbt. Spela som i de 2 första matcherna och slappna inte av så kan det gå vägen.
Frågan är vem DIF ställer i mål ikväll. För Salak en ny chans eller fortsätter de med Armalis? Tycker den sistnämnde såg bättre ut och var riktigt bra upp i Timrå.
Att få 3-0 i matcher hämtar sig inte Djurgården från, det tror jag aldrig. Det borde vara en morot om något för våra krigare.
palleparling: Chansen finns helt klart, det är vidöppet i min mening. Båda lagen har fått några dagars vila, dock under olika omständigheter. Personligen tyckte jag inte att vi hade speciellt mycket tur i förra matchen, tyckte pucken studsade fel åt båda håll, men jag kan vara partisk i frågan så klart.
Djurgården kommer med alla säkerhet komma ut ikväll taggade till tänderna, MEN jag har väldigt svårt att tro att våra grabbar är mindre taggade. Vi är fortfarande den mindre föreningen, den mindre staden, mindre stora namn och ödmjukheten inför uppgiften finns säkerligen där. Det vi också har är grabbar med hjärta, och kanske speciellt en skarpskjutande transatlant som skrek halsbanden av sig i måndags, en Tjeck som är lugnet själv och en ledare på isen, en gamer från Uppsala med ett tryck under grillorna som är sällan skådat, och alla dessa visar på att dom älskar det här, allting med det här. Jag måste tro på dom och resten av vårt älskade lag!
Pucken: Nej vi ska inte byta namn till Sundsvall IK men vakna upp och se verkligheten. Vår ”satsning” att etablera oss på övre halvan i SHL har redan strandat. Idén att locka till sig unga talanger är fin men i förlängningen så kommer ... | Läs mer