1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581756 inlägg · 6215 ämnen

Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården

« · 2323687 · » Till forumet


Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Öndulat: Dahlén kommer nog inte spela i HV i allafall. Vill minnas han lämnade derar juniorlag för han inte trivdes där. Att trivas där han spelat har varit A och O vad gäller Dahlén. Det är Timrå Dahlén älskar. Det vågar jag lova.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Tack Nubben! Men nu väntar nästa steg för både dig och föreningen, tror det är sunt för alla parter. Och nåt säger mig att en liten del av dig kanske inte alls känner det som en katastrof om HV missar SHL utan snarare tvärtom. Det är ju ändå under de förhållandena du har din styrka och kan få briljera
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Varför är det endast Timråboken som man inte får starta upp en ny tråd i? Skärpning.

Upp med sillytråden eller låt nån annan göra det!
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Propagandus: Nubben har gjort mycket bra för klubben och har en stor del av att vi är en SHL förening. Tiden är rätt för en förändring för båda parter.
Hoppas verkligen att styrelsen inte släpper Nubben utan en rejäl ersättning då det kan ses som en värvning av HV. Att bryta ett fyra års kontrakt för en rik klubb som HV måste kosta en rejäl slant. (X-miljoner!)
Tack för allt Nubben och lycka till!
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Tikare08a: precis som dig bor jag också i 08 land och jag förstår inte vad de menar med att Stockholms hockeyn skulle vara död. Blir ju jätte bra nu när alla 3 lagen spelar i samma serie. Tänk så många härliga derbyn de får uppleva 😉
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
DenRöda: Det enda som jag är liiiite lite orolig över är om Dahlén älskar Timrå eller om han älskar Timrå med Nubben.

Lite roligt dock att man inför varje säsong undrar om vi får tillbaka/behålla Dahlén. Den här gången är vi i precis den position Dahlén förtjänar iaf! För en gångs skull behöver han inte komma hem och rädda oss!
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
spännande silly season
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
AVGÅ INGEN!

Jag anmäler mig härmed till att bli sportchef nästa år efter mångas önskan.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Tack Timrå, tack NHC och tack västra stå! En ynnest att få vara på plats igår, sånt ofantligt tryck matchen igenom. Att sedan få se glädjen hos samtliga spelare efter matchen. Inte minst hos Rattie som kommer utglidandes men ölen i högsta hugg och skriker sig röd. Paigin med en flin som gick lång upp under öronen, förevigade glädjen med en selfie med västra stå. Det lyste verkligen hos samtliga spelare som kom ut igen. Sheriffen, tror fanimej ingen var gladare än honom ändå. TACK!!
Nu ska jag sätta mig lugnt i soffan och återse hela matchen på tv, helt utan nervositet.

PS. Emil P var på plats igår, där för att känna in atmosfären han skall få spela inför nästa säsong? Skrivs papper redan i veckan månne. DS.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Nu hoppas jag bara vi värvar en sportchef med meriter från att vara just sportchef. Ingen kompis till någon, ingen som bara har meriter från att vara spelare.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
tack för allt nubben
lycka till
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
TIK-Lund: jag känner att du fullständigt negligerar mitt system av tursnusar in och ut under en match. Ett system som jag utvecklat över 20 års tid. Tillsammans med mitt patenterade system av ”anti-jinxar” ner på spelarnivå LIVE under matchens gång så känner jag mig redo att byta namn här till ”master of puppets” och eventuellt ta externa uppdrag mot fakturering.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Bragd-Birger: läge för ett par koppar svart kaffe så jag orkar konsumera dina (och andras) mastodontinlägg. Förvånad att så pass många härinne ens är vakna.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Red Bulls:

Finns några rykten om ersättare ? Jag har hört Alexander Steen .
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
TIK-Lund: Timrå bekräftar! Nubben lämnar♥️
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Och där blev det officiellt med Nubben. Tack för allt du gjort och lycka till i HV!
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Nu är det klart, Nubben lämnar…
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
För två veckor sedan så tog jag personligt ansvar för de sista förlusterna i grundserien.
"Konstigt sagt", kanske de flesta tänkte.

Men nu när "play-outen" är över... credit where credit is due. Även om säkerligen spelarna och föreningen även drog sitt strå till stacken så vill jag framförallt tacka mig själv som den egentliga frälsaren och har redan börjat fila på en staty, en staty föreställande underteckand för att vara övertydlig.

"ännu jävligare konstigt" kanske många nu tänker.

Men här är grejen:

Jag har i min ägo en matchtröja välsignad av självaste st. Sebastian, troligtvis.

Det har tagit ett par år att lista ut hur den fungerar och denna säsong föll bitarna på plats.
Tricket är den samlar tur under tiden den inte bärs, med bieffekten att laget spelar som en påse skit under tiden.
Tvättas den så nollställs turen.

Jag offrade helt själviskt alltså Timrås möjligheter till att undvika kval då jag ansåg att turen i tröjan inte skulle räcka hela vägen, till förmån för kvalet.

Med facit i hand och med all fakta på bordet kan vi ganska enkelt konstatera att den egentliga hjälten, som inte EN enda reporter hört av sig till, sidenote, är.
En självutnämnd läktarcoach som slutligen knäckte koden och match ut och match in beskådade skådespelet som var kvalet 21/22 iförd en matchtröja som skulle rendera i en anmälan för "allmänfarlig ödeläggelse" om den burits på offentlig plats.

Detta utan att vika en tum trots omfattande hat och hot från familj, grannar, släkt, folkhälsomyndigheten samt övriga i min närhet och samhället i stort, allt bakom min rygg förstås, vilket gör det hundra gånger värre.

Avslutningsvis vill jag återigen rikta ett otroligt stort tack till mig själv, men även passa på att gratulera alla passionerade Timråiter här i boken.

Nu taggar vi för silly.

Väl mött osv
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Sputnik: exakt! Och Dahlén förstår nu också att han är en bättre spelare när han spelar med hjärta och passion.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Läge för ett mastodontinlägg som dödar ett par hundra scrollrattar, men jag känner mig fan helt tom. Vad var det som hände egentligen? Har vi precis spelat den äckligaste serie som någonsin skapats, och har vi precis gjort det på ett sätt som är något av det sinnessjukaste i mentalstyrkeväg man någonsin upplevt som timråsupporter?
Alla tecken tyder på det.

Bara att lyfta på hatten - eller snarare falla ner på knä och buga - för precis ALLA i och omkring det här laget. Detta kommer att finnas med i klubbens DNA för evigt, och vi som var med glömmer det aldrig. Jävvlar, så trötta mina ofödda barnbarn kommer bli på att höra om detta.

4-0 i matcher. FYRA NOLL. Helvete så sjukt.
Jag kommer att behöva minst en vecka för att processa det här. Hur i hela helvete?

Mitt i allt kan jag inte låta bli att ändå lida med Djurgården. Vilken jävla ångestresa. Totalt mörker rakt igenom. Vet inte hur jag skulle ha klarat av att se mitt lag totalt implodera och falla sönder i atomer när - nästan - precis allt står på spel. Fy faen.
Därmed inte sagt att det inte finns stora mått av skadeglädje i allt (ja, Sörensen och Dick, jag tänker på er).

Nubben bör få en stor jävla staty bredvid Spaps-hjälmen. Tack för allt. Vi lär synas igen. Men jag tror att det är en bra tid för avsked och omtag. Litar på att du lämnar stommen till ett riktigt starkt lagbygge efter dig.

Nu blir det stillsam kontemplation i några dagar för att försöka greppa och ta in det här.

Tack Timrå.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
DenRöda: Nej och sen när Dahlén ser laget som Nubben fått ihop? Han kommer inte kunna stå emot. 😁
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
San José kommer nog inte förlänga med Dahlén. Om dom gör det så blir det eventuellt 2vägskontrakt på 3 år där han troligtvis spelar i Baracuda merparten av tiden. Det tror jag inte Dahlén vill.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Jockz: Allt är egentligen skrivet vad gäller beröm och superlativer men jag måste ändå bidra med att jag är snudd på stum av beundran inför vad Timrå IK genomfört. Är inte människa att förstå hur Ante och laget kunnat få till denna spelmässiga metamorfos. Skäms inte för att skadeglatt konstatera att matchseriens största lipsillar (Axelsson/Sörensen) fick precis vad de förtjänade.Kan dock tycka en smula synd om W.Eklund som tvingats dela bås och omklädningsrum med ovan nämnda egon. All heder till Timrå IK o grattis till er som kunde följa miraklet på plats!
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Sputnik: JJ-Matson som målisar glömde jag.
Om Dahlén kommer blir det ju lyxproblem minst sagt. 😅
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Sputnik: Mitt drömlag dårå
Åberg-Lander-Wedin
Emil.P-Hanzl-Rattie
Erik.A-Blomman-Hartmann
Walli-Lundin-Boyce
Alvarez.

Didde-LaLeggia
Erixon-Eronen
Westerlund-Svensson
Carlson-Ny/Paigin

Skriv längre kontrakt med Oliver Johansson och låna ut till HA för att bygga på sig självförtroende med mycket speltid och i offensiva lägen.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Barkborren: Om HV mot all förmodan INTE går upp blir väl dansen ännu mindre rosbeströdd?

Men nu all fokus på nästa period... eller vänta nu.. visst fasiken vann vi igår 😉
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Barkborren: Önskar nubben all lycka till och tror att detta blir bra för samtliga parter. Lätt att bli nostalgisk men innan dessa fyra matcher var dom flesta här inne ok med att få in fräscht blod på sportchefsrollen.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Sputnik: Är det bara jag som skulle vilja se Åberg i ett späckat Timrå? Han la ner ett hårt arbete nu i kvalet och med ännu bättre medspelare tror jag poången lär trilla in.
Till rätt pris så ser jag gärna honom kvar.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
snushane: Tyvärr så får du nog släppa Nubben. Är från Madhawk det där.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Sputnik: Hoppas Paigin stannar. Gillar han och tror han kommer bli bättre till nästa år. Stor och stark. Vi behöver en polis i laget. Jag vill lyfta fram Kicki oxå. Att hon följt med i kvalet tror jag gjort mycket. En kvinna bland massa testosteron gör gott och skapar ett lugn och harmoni. Kickis tröja i taket😋
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Sputnik: Expressen är den sista skitblaska jag litar på. Om det nu inte är Madhawk det kommer ifrån. Inget är klart än förren Nubben bekräftar det.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Rallarn: Går HV upp så blir det ingen dans på rosor. Spelar ingen roll om matrialet är medelmåttigt, står det HV71 på tröjan så är kravet sm-guld från supportrar. Slutar man på 8e plats så kommer radio Jönköping jaga Nubben o fråga vad som gått snett, varför man inte slutar högre upp...
Lycka till i sekten Nubbiz
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
snushane: Nubben är klar för HV. Detta i Expressen där Ante bekräftar Nubben drar.



"Dessutom bekräftar Karlsson att sportchefen Kent ”Nubben” Norberg kommer att lämna Timrå.

– Det är tråkigt, jag gillar Kent. Sen ska han få göra en annan resa i en annan klubb, så jag önskar han lycka till"
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Sputnik: Kul att Paigin håller dörren öppen till TIK också kommande säsong!
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Sputnik: Paigins ord i ST. Om nån nånsin undrat över Boyce betydan i Timrådressen.

"Jeremy Boyce passerar.

– Vilken legend han är! Han har gjort 600 matcher i Timrå och vi har bott tillsammans på resorna. Han har hjälpt mig jättemycket.

Till slut tystnar klacken på Västra Stå.

Ziyat Paigin skakar på huvudet. Fast inte på ett skeptiskt sätt, han är imponerad.

– Vilken fantastisk publik det är här. Det här var verkligen amazing"
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Rallarn: ingenting är klart enligt ST. Jag tror han kommer stanna. Nu då vi har nåt stort på gång.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Grattis Timrå önskar jag er från ett soligt Dalarna
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Vilken oförglömlig kväll, nu kör vi!
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Sputnik: Det är precis nu Nubben ska lämna med flaggan i topp om han nu ska lämna, hade dock inte gjort samma val, går inte hv upp nu och heller inte nästa säsong så blir det kölhalning.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Ärligt nu, men har det någonsin varit sånt här våldsamt tryckt från klacken i NHC? Det tror jag inte! Detta var i det grövsta. Man är så stolt över laget, inramningen och exakt allt där i mellan. Fan så gött man mår.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Sputnik: jag vill inte pressa, då får man inga kompisar.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Villervalla: Kan ändå förstå Nubben om han drar. HV är ett lag med hög kravbild, men ändå i ett annat läge än som Frölunda som han drog till en gång i tiden. Visserligen var det väl en rebuild i Frölunda då med, men i HVs läge är det verkligen nybyggande för att komma upp till toppen igen och Nubben vill säkert testa sina vingar en sista gång innan pensionen.
Nubben lämnar med huvudet högt och grynt lag på papret vilket gör att rekryteringen av ny sportchef bprde gå lite mer smärtfritt så att säga.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Annaaa: Kan bekräfta. Såg honom med mina egna två ögon när han prata med, vad jag antar, var en journalist.

Har precis nu landat. Ja, jag var på plats. Ja, jag såg om matchen när jag kom hem. God natt
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Nån som kan ta bort paywallen på denna länken från aftonblaskan?
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Villervalla: Skulle pressat honom om Rattie. 😉
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Sputnik: Det han sa var att Timrå kommer ha ett kanongäng nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
mikenomad: Ja känslan är nog att det borde jobbats en tid redan bakom kulisserna, speciellt när det kom ut redan efter matchen borta mot LHC om Nubbens kontakt med HV.

Expressen tipsar ju om att Karlskogas sportchef kanske vore nått. inte jättekoll på honom dock, Fröberg till Oskars blev ju ett lyckat drag, så varför inte..
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Villervalla: Ok! Gott så, känns som att han lämnar i rätt läge och säkerligen är det här väl förankrat i förenigen. Tack för allt Nubben! Var sak har sin tid och lycka till i HV
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Villervalla: Undrar om Nubben är med och ger tips om möjlig sportchef. Tänker han borde ha koll på vilka som har kontakter etc.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
She: Inte ens idag?
Snälla, byt lag.
Låst ämne

« · 2323687 · »