roger_sundsvall: Fattar inte vad de gnäller på om den sista crosscheckingen. Han kommer in som tredjegubbe och sätter en crosschecking i ryggen. Klart det är utvisning även om Hanzl också gruffar.
Sputnik: Bugar här med! Sjukt stolt över att dela initialer med honom!
Orkade inte ett tag där. Önskade mig ett ”ABC123, du har lyset på” men nu önskar jag mig helst doften av cigg och avgaser utanför NHC. Förutom en till seger på Hovet, då.
Kerstin_k: hoppas man ändå sätter sig ner efter denna match och diskuterar prestationen. Ganska perfekt att vi har lång vila till torsdag nu för i den här matchen tycker jag DIF är bättre än Timrå i allt annat än special teams. Eller DIF är mindre dåliga kanske. Vi må ha 2-0 i matcher men prestationen i nästa match på hovet behöver vara avsevärt bättre än denna. Med det sagt, fyyyyyy fan vilken episk vändning när det gäller som mest!! Hartmann kliver fram när det gäller som mest. Sinnessjuk match killen gör.
Nu fortsätter vi grisa på med DIF, dom kan inte hantera det spelet. Dicken har redan tagit semester.
KulltorpsOlli: Kan ändå inte låta bli. Om vi klarar det här så har vi nästa säsong Lander som förstecenter, Emil som andrecenter och förhoppningsvis Hanzl i tredje. Sen Wedin, Hartman, Rattie, Lundin, Lodin, Lööke och Blomqvist på kanterna. Ett hyfsat anfall ändå.
Gurkan: Kan ju inte påstå att vi hade nån räkmacka i slutspelet förra säsongen heller.. Det kan nästan vara en fördel att få slita lite för segrarna så man är inne i det längre fram. 👍
hubbenorlen: Vill verkligen inte jinxa men OM,OM, OOOM vi klarar oss kvar så ser jag gärna Hanzl som andrecenter som han presterar just nu. Tror inte Emil har detta tvåvägsspelet i sig för Hanzl är en gigant just nu. Däremot kan ju Emil.P användas som en vinge med.
Sputnik: nu börjar ni låta som Ove Molin i KHK när han stod i intervju och snackade SHL nästa säsong när dom hade 3-1 i matcher mot oss. Lägg ner det där och lev för dagen. Timrå IK ska vara bäst i minst 2x60 minuter till. Börjar man blicka mot horisonten redan nu så kommer pungslaget som ett brev på posten. Det hade inte alls varit ologiskt om vi hade förlorat ikväll, det måste spelarna också förstå så att vi kan göra en bättre match nästa gång. Det är inte varje dag som en fladderpuck från blå med chansstyrning i slottet med 7 sekunder kvar kan rädda dagen.
{297}: Jo tror du missade ett OM. 😉 Jag tror det blir 4-2 i matcher till DIF. Total punka på torsdag sen överkörning på lördag sen rinner det bara på för DIFs del..
Dubbeld: det lustiga i den situationen med dicken är att han går in i närkampen med en crosscheck i sidan på LaLeggia, som en riktig jävlas fegis. Sen brottar han ner LaLeggia och därefter lägger han sig på isen och simmar. Vilken hjälte han är för DIF alltså. Hoppas han får spela hur mycket som helst.