1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601344 inlägg · 6212 ämnen

Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Sputnik: Du kompis!! Både du o bragd birger kan ta de lugnt Lilla farbrorn har detta under kontroll!! Ja har lagt en liten förbannelse över Skansen dom kommer inte att klara den press dom har från fansen o tidningarna!!! 🇺🇦🇺🇦🇺🇿😈😈😇

samma tajjta spel som sist på hovet....tack*

JonteD: Jag kommer att vara på Hovet trots att en del av mig inte vill. Jag har en hatkärlek till arenan. Den är gammal och sliten men bär också på mycket kultur. ”Klockan slår” är som en tortyrupplevelse och jag avskyr verkligen när den ekar ut i högtalarna. Men jag tar med mig sönerna och senast vi var tillsammans så vann Timrå mot Brynäs i ladan, så jag tror och hoppas att vi kan bringa tur till grabbarna i morgon. Jag vill uppleva den där euforin på plats på Hovet. Den när djurgårdare lämnar tidigt och vi på bortastå får hylla våra hjältar. Låt drömmen bli verklighet imorgon!

Nu har jag sett förra matchen igen. Måste passa på, kan vara sista gången med behållning. Att återupprepa känslan. Tar Dif det här i slutändan mister såklart den hela sin magi, sekundavgörandet till trots

112 biljetter kvar nu!
Uppladdat:

500x0-bdbc4307-201c-4a1f-86d7-e8727e74d4d0.jpeg

Olli Nomadinen : Har sett den 3 ggr nu… vill gärna inbilla mig att det är matchen som gör att vi stannar kvar i SHL.
Vis av erfarenhet så vet jag att det är långtifrån över utan att vi lika gärna kan förlora 4 matcher nu.
Kan vi inte bara vara klara?!

Jokki Ollinen: På lördag vill jag inte se några tomma företagsplatser. Det är ett elände med företag som har årskort men folk som fått dem inte går. Det ska inte vara en stol tom på lördag med tanke på alla stackare som inte fått tag på biljett men som vill gå.

Jokki Ollinen: Nu kör vi!
Uppladdat:

500x0-f0d8f47a-b590-4c64-bcdf-c29adcc36829.jpeg

VST: Måste vara senast i Elitserien nått slutspel det var utsålt så här?
Även om vi nu torskar imorn så skall det krävas en enorm insats från DIF för att knipa en vinst i NHK på lördag! 💪

Sputnik: Ja man har lite skräckblandad känsla inför imorgon. Jag tror första målet bli oerhört viktigt så vi slipper kämpa från underläge som dom 2 tidigare matcherna.

Är dock lite rädd för hur dif kommer att spela imorgon, detta är ju egentligen en allt eller inget match för dom. dom måste verkligen knipa vinst imorgon, och då är frågan om timrå kan hålla bort dif och samtidigt hänga några mål själv? men man måste hålla hoppet uppe. Spelar vi som i första matchen och samtidigt är väldig effektiva så kan det lösa sig.

FORZA TIMRÅ VI SKA STANNA I SHL!

eliassjo : Skräckblandad känsla? Nej, nej, nej - det är ren och skär ångest. Faktiskt i sin renaste form också.

Sputnik: Ja jag kan inte minnas när det hände sist, absolut inte såhär många dagar innan match. Underbart!

Jag hoppas vi kan hitta tillbaka till det fysiska spelet vi hade i match ett där vi låg tätt intill djurgårdarna och gjorde dem ordentligt griniga, så tror jag morgondagen kan bli trevlig.

Kerstin_k: sant sant. Men man får bara hoppas att dif inte klarar av att spela framför hemmapubliken nu, att dom känner för mycket press. Hoppas på alla gudar att det händer och att timrå kan utnyttja det

Fast kan man inte tänka att faktumet att ingen har tappat 3-0 ledning i en serie talar jävligt mycket för oss imorgon? :D

Propagandus: förutsatt att vi vinner imorgon. Absolut inget är klart, vi kan lika gärna tappa det nu. Iallafall jag säger ingenting om någon match i förväg, om vi vinner eller något. Jag tror alldeles för mycket på dehär med jinxning :)

eliassjo : Jag kommer gå på matchen imorgon. Om ni ser en halvfet gubbe med tunt hår och en smal, lång gubbe med litet huvud på läktaren bredvid bortaklacken som skriker sig hesa för Timrå så är det jag och min polare. Vi ska göra av vad vi kan!! Timrå IK - nu och för alltid!! 🙏 Amen.

Troja åker ur HA; Undrar vart troja4ever är nu någonstans

eliassjo : En stor portion ödmjukhet måste laget ha imorgon! Vi har psykologiskt övertag men det måste utnyttjas på rätt sätt. Känner ändå att det tillkommit en trygghet i spelet som inte funnits tidigare. Dessutom ett tydligare spel där var och en vet vad dom ska göra! Dom har har också hittat ett enklare och rakare spel ut ur egen zon, känns rätt tryggt i uppspelen! Två matcher där vi hamnat i underläge men vi behåller lugnet vilket talar för att en trygghet har infunnit sig!

Propagandus: Vi alla är nervösa och magkänslan är kass inför matchen imorgon..men det var den i match ett samt match två för mig också. Djurgården måste verkligen vinna imorgon och det är nog en hemsk press. Dom vet att vi kan avgöra hemma på lördag annars. Skulle vi torska imorgon så är det bara påt igen och ta en seger på hemmaplan. Hade man sagt innan att vi skulle leda med 2-1 och ha chansen till en 3-1 i matcher inför ett fullsatt NHC på en lördag hade jag tagit det direkt. Men samtidigt hur trevligt hade det inte varit med ett nytt kontrakt på Lördag? Nervös är man somsagt men vill inte byta plats med någon Djurgårdare.

Jonte Hedström kommer vara på plats i hovet ikväll med Hockeytutto för att heja på Timrå!

Propagandus: 2-0 har tappats och det är ju precis vad det står det.

hockeyärnice: Helvete går ej och koppla av blir lugnade piller och pilsner för att slippa strok slaganfall hjärtinfarkt ikväll, , Förra året sa flera Brynäs supportrar vill inte ens önska värsta fienden att uppleva detta helvete. ALLT ELLER INGET står på spel det är större än ett SM GULD . Måste lägga tätt på fortsätt spela ett jävligt tufft fysiskt spel mycket tackling åka mycket skridskor då fixar vi det tippar 4-1 i matcher. Huss ska vist ha 7st 150 gram med tre dubbla ostskivor 3 liter grädde räksallad till Dicken en till varje haka säger Hussen. Kicke hjälper till med att få fast pappiljoter på fröken Sörenson kör med vita griller ikväll KÄMPA KROSSA HELA VÄGEN NU TIMRÅ

Modano: Ångest är min arvedel! Giv oss frid! Vinn ikväll. Lets empty the tank boys! Nita frk. Sörensen i sargen, dra Dicken i dubbelhakan! FORZA TIK!

Modano: Igår kändes det rätt bra, men nu på morgonen är ju utgången av den här matchserien HELT oviss igen. Fan också. Hoppas och ber till högre makt att Antes leende representerar hur det FAKTISKT förhåller sig, och att det inte bara är skönt att leda med 2-0 i matcher. Jag vill att han ska ha samma leende när vi ligger under med typ 5-0 inför tredje, för att han VET att det kommer att gå. Giv oss frid! Vinn!

Snälla hockeygudarna! Låt oss vinna mot Djurgården ikväll så vi kan få chansen att vinna serien på lördag när det är fullsatt! Låt oss få frid över sommaren i vetskap att vi spelar i SHL i höst. Och med det. Kom igen grabbar! Gör eran klart bästa match för säsongen ikväll!

DenRöda: Nu när det är fullsatt så tycker jag att det skulle vara en rolig grej med stödbiljetter. Hur många kan det bli? Jag skulle gärna bidra med iaf, 5-st. a, 100-kr.
Krossa Dif!

Över 3 gånger pengarna på TIK-vinst ikväll lockar ju lite..

Nisse1: Undra hur många biljetter vi hade fått sälja om publikkapaciteten varit högre. Kan inte ens minnas senast det var sånt här tryck. Måste ha varit när vi spelade slutspel och folk köade på entré Sundsvall vid biljettsläpp. Känns som vi kunde ha sålt minst 7500 biljetter på lördag!

tjobba: Men jääävlar vad du väckte nostalgin hos mig nu när du nämnde köa på entré Sundsvall! Vilka tider

Puckat: Bettar alltid emot Timrå i viktiga matcher. Förlorar gärna pengar då :)

RasmusVS: Ja, de tiderna minns man, när man behövde ta tidigare lunch på jobbet för att köa till sig en biljett. Under den tiden i slutspel såldes ju varenda biljett på ett par-tre timmar.

Puckat: Det där "hörde" vi inte...

jompa13: Exakt. Jinxspel is da shit.

Modano: Jag styrde MoDo till bortavinst igår. Nu räknar jag med att du och SMÅLAND gör nåt liknande.

Alla lägger vad man kan på djurgården ikväll och om djurgården skulle vinna donerar vi pengarna till Timrå. Detta borde väl räcka inom antijinxvärlden?

Vår chans ikväll är att jyrgården ändå känner att de borde ha vunnit i måndags och att de e g e n t l i g e n är bättre. Dvs att de trots 0-2 fullt möjligt kan underskatta oss. Det ligger lite i deras DNA att tänka så.
Men jag har en stark känsla av att jag kommer vara väldigt upprörd på domarna ikväll....

mhm jag har ingen bra känsla inför ikväll, har fixat biljetter tills på lördag och blir första matchen i kvalet för mig (bor cirka 55 mil bort). Hade varit trevligt med 4-0 i matcher på lördag men jag är mer än nöjd om de står 3-1 i matcher efter lördag.

Olli Nomadinen : Om man ska vara realistisk så vinner vi ingen fler gång på hovet, troligen förlorar vi en hemma också så 4-2 eller 4-3 till Djurgården blir det när allt är avgjort.

Jadu: Fixa 3-0 så kan ni avgöra hemma.

Nisse1: Maila ansvariga inom TIK med idén!

Jadu: Bra där! Inte illa att åka 110 mil t o r för matchen. Var åker du ifrån då om man får vara nyfiken?

Jag har en riktigt dåligt känsla inför ikväll. Tror tyvärr att det är ikväll som vändningen startar för Djurgården. Magkänslan säger 4-1 idag... 😭

Lite norr om Luleå! innan ja flytta upp för att plugga har det varit årskort varje år och saknaden av att gå på hockey har varit stor, (bra hockey) :).

inte ge dom YTOR

palleparling: Klart man har ångest, och det ligger i alla människors natur att tänka på det värsta scenariot. Det enda vi kan göra är att hoppas att grabbarna har en harmoni i gruppen, spelar strukturerat och fortfarande känner att vi har allt att vinna. Två matcher, det är det som krävs och det är dom till 110% införstådda i, och kommer göra allt i sin makt för att fixa det.

Sedan är Djurgården ett bra lag när det klaffar för dom, så den respekten bör man ha. Men vi har också ett bra lag, och jag vet inte hur många "hedersamma förluster" vi haft i år som berott på detaljer.

Hoppas på rätt studsar ikväll och att vi kan ta ledningen i matchen! KOM IGEN NU!

jhnd91: jo men det är just det. Med tanke på vårt flyt förra matchen så känns det som att vi förbrukat vår tur i denna matchserie.

Lite Oskarshamn känsla på denna serie. Vi kvittera mot IKO med 2 riktiga skitmål vid 2 olika matcher vill jag minnas. Sen när vi väl behövde turen (i match 6 när Törnqvist skjuter i ribban i sudden) så var turen förbrukad.
Det känns som att ska vi vinna idag så måste vi vara bättre än djurgården, tror inte att lite tur hjälper oss idag. Känns som idag kommer dom göra något riktigt skitmål och sen bara stänga ner oss totalt och sen kontra in mål på mål, som det såg ut för 2 matcher sen på hovet (när vi förlora med 5-1) mot dom.

tjobba: minns jag var bland dom första i kön när biljetterna släpptes till Timrå-Luleå och hamnade på förstasidan på Dagbladet med biljetterna i näven.

palleparling: Är vi fysiska och resoluta när de tar sig in i anfallszon så kommer dom börja grina igen. Gäller att vinna kampen, börjar vi slacka så kan det bli som du säger 5-1 till dom, då det är livsfarligt att ge dem några ytor.

« · 2320262 · »