Fan vad trött jag blir på all denna publikfokusering! I fjol gick det inte att läsa ett referat efter en AIK-match utan den obligatoriska två-personer-på-en-hel-sektion-bilden, och nu i år verkar det bli Djurgårdens tur. 'Hockeyn i huvudstaden i kris...bla bla' omgång efter omgång. Fokusera på matcherna i stället! Jag skiter högaktningsfullt i om det är fyratusen pers på en djurgårdsmatch. Det är deras problem. Ett problem som f ö borde stå i skymundan för det rent sportsliga som faktiskt presteras inför denna lilla församling åskådare.
Medias eviga rabblande blir snart en självuppfyllande profetia. Vad annat kan man tro när varje stockholmsreportage slutar med 'utan hockeyintresse i stockholm dör snart intresset ut i övriga landet också'? Lite bittert sådär, eftersom kris-snacket inte riktigt funkar om man kollar på FBK, VF, HV m fl. Men giv icke upp kära sportjournalister, om ni bara repeterar ert mantra tillräckligt många gånger kommer ni till sist att få det genomslag ni trånar efter. Folk begriper snart att hockey är något utdöende och att man borde hålla sig hemma. Det gör ju djurgårdarna i huvudstaden gubevars!
Nä, jag längtar efter en 'publikkris'-fri vecka. Nu borde det liksom vara fastslaget, Djurgården har lite folk på sina matcher. Vet alla det nu? Eller är det någon som fortfarande tvivlar? Någon som vill läsa om det igen efter nästa globenmatch? Är det någon elitserieintresserad som överhuvudtaget tycker att det mest intressanta under en säsong är publikutvecklingen?
Jag är i a f spyfärdig. Går jag på en match skiter jag högaktningsfullt i om det är slutsålt eller inte. Jag går dit för att jag vill se hockey. Visst, det är bättre stämning om det är knökat men det är inte det jag oroar mig för när jag står och ser värmningen. 'Undrar just hur mycket folk det ska bli...oj, den sektionen där borta ser lite ödslig ut, attans också. Nästa säsong blir det fotboll för min del.'. Jag skiter i publiken när jag går på bio, konsert eller museum. Och jag skiter rätt hårt i det när jag ser Timrå spöa Djurgården i Globen.
Så: släpp blicken från dom som inte bryr sig och börja leverera läsning till intressenterna. Bort med begravningsentrepenörerna från våra ishallar!
I fjol gick det inte att läsa ett referat efter en AIK-match utan den obligatoriska två-personer-på-en-hel-sektion-bilden, och nu i år verkar det bli Djurgårdens tur.
'Hockeyn i huvudstaden i kris...bla bla' omgång efter omgång. Fokusera på matcherna i stället! Jag skiter högaktningsfullt i om det är fyratusen pers på en djurgårdsmatch. Det är deras problem. Ett problem som f ö borde stå i skymundan för det rent sportsliga som faktiskt presteras inför denna lilla församling åskådare.
Medias eviga rabblande blir snart en självuppfyllande profetia. Vad annat kan man tro när varje stockholmsreportage slutar med 'utan hockeyintresse i stockholm dör snart intresset ut i övriga landet också'?
Lite bittert sådär, eftersom kris-snacket inte riktigt funkar om man kollar på FBK, VF, HV m fl. Men giv icke upp kära sportjournalister, om ni bara repeterar ert mantra tillräckligt många gånger kommer ni till sist att få det genomslag ni trånar efter. Folk begriper snart att hockey är något utdöende och att man borde hålla sig hemma. Det gör ju djurgårdarna i huvudstaden gubevars!
Nä, jag längtar efter en 'publikkris'-fri vecka. Nu borde det liksom vara fastslaget, Djurgården har lite folk på sina matcher. Vet alla det nu? Eller är det någon som fortfarande tvivlar? Någon som vill läsa om det igen efter nästa globenmatch? Är det någon elitserieintresserad som överhuvudtaget tycker att det mest intressanta under en säsong är publikutvecklingen?
Jag är i a f spyfärdig. Går jag på en match skiter jag högaktningsfullt i om det är slutsålt eller inte. Jag går dit för att jag vill se hockey. Visst, det är bättre stämning om det är knökat men det är inte det jag oroar mig för när jag står och ser värmningen. 'Undrar just hur mycket folk det ska bli...oj, den sektionen där borta ser lite ödslig ut, attans också. Nästa säsong blir det fotboll för min del.'.
Jag skiter i publiken när jag går på bio, konsert eller museum. Och jag skiter rätt hårt i det när jag ser Timrå spöa Djurgården i Globen.
Så: släpp blicken från dom som inte bryr sig och börja leverera läsning till intressenterna. Bort med begravningsentrepenörerna från våra ishallar!