1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581860 inlägg · 6215 ämnen

Reseklubben

« · 293218 · » Till forumet


Sv: Reseklubben
Skarin: det låter trevligt :)
Kommentera

Sv: Reseklubben
dr-nix: Förhoppningsvis kommer det in lite bilder ikväll. Framförallt från Leksandsresan, men kanske oxå på den nya flaggan...
Kommentera

Sv: Reseklubben
Dream Team: någon möjlighet att bilderna på flaggan kan laddas upp till tikare.se ?
Kommentera

Sv: Reseklubben
Redax 2: Den gjorde "debut" i South Power Arena i måndags. Knylan har bilder på den "lilla" flaggan... =)
Kommentera

Sv: Reseklubben
Stefan Jalonen: Håller givetvis också med. Ett möte inom kort vore på sin plats.
Kommentera

Sv: Reseklubben
Redax 2:
Håller med fullständigt!
Kommentera

Sv: Reseklubben
Redax 2: Ska vi snacka flugfiske? Varför finns inte det med här inne?
Det är ju sportfiske? :))
Kommentera

Sv: Reseklubben
Ja, just ja. Man kan ju skriva SpS istället...

Från det ena till det tredje, har den nya OH-flaggan kommit och finns den på bild någonstans?
Kommentera

Sv: Reseklubben
Redax 2:
Sps är ett bra tips...;0)
Kommentera

Sv: Reseklubben
...och just dessa frågor är väl bra om representanter för TIK, SK och Reseklubben tar på ett möte så att Sportsnack (vågar inte förskosrta det...) kan användas till just sportsnack...
Kommentera

Sv: Reseklubben
matsby: Detta var naturligtvis ett mycket drastiskt exempel. Men som sagt, jag väljer att avstå att debattera här inne på SpS.
Kommentera

Sv: Reseklubben
Skarin: Håller med dej...Det skulle vara så jävla mycket bättre om nu den så kallade resegruppen slog sig tilsammans med SK och jobbade tillsammans...Det skulle ju kunna bli så ruggigt mycket resor...
Kommentera

Sv: Reseklubben
Skarin:
självklart får SK då åka med Reseklubben ;-)
Kommentera

Sv: Reseklubben
octagon: Alldeles riktigt. Har själv sett det "brevet" eller vad man ska kalla det.

Sedan skulle jag vilja nämna en hel del saker om det här, men det tänker jag inte göra. Men en sak som kan vara värt att nämna för alla som spekulerar här, är hur det kommer se ut om vi säger att SK´s buss har 20 anmälda och Reseklubben har 15 anmälda....för att ta något exempel.
Från SK´s sida är vi tvungna att ställa in resan, hur ni gör i Reseklubben vid sådana här tillfällen vet jag inte.

Vad jag självklart menar att i längden kommer det inte hålla att använda sig av två supporterföreningar som anordnar resor. Jag håller med Patrick Svedlund om den saken.

Ett något slags samarbete skulle nog alla tjäna på, i längden.
Kommentera

Sv: Reseklubben
Granloboy: Helt rätt av DIG Granloboy!! Håller med dig fullständigt!!
By the way, Timrå ik vann igår i premiären, det tycker jag är roligare att skriva om!!
Kommentera

Sv: Reseklubben
Eftersom det var jag som drog igång denna tråd vill jag göra en sista kommentar. Detta särskilt eftersom jag påstås vara den största lögnaren som gått i ett par träskor.

Jag skrev felaktigt att det var i mötesprotokollet som man skrev att man bl.a. skulle krossa SK. Istället var det ett följebrev som underskrivits av en person och inte Resegruppen som sådan. Detta brev samt protokollet faxade en medlem till en styrelsemedlem. Protokollet och följebrevet finns i förvar hos styrelsen.

Så nu var det slut.

Heja Timrå
Kommentera

Sv: Reseklubben
Jag måste säga att jag inte förstår vad problemet är.

Om jag äger en egen bil och åker i den till en bortamatch, då är det ok.
Men om jag äger en egen buss och åker i den till en borta match, då är det inte ok?

Som sagt jag förstår inte vad problemet är.
Kommentera

Sv: Reseklubben
Nä nu får de vara nog med det här surret om resor. Trodde ett tag att detta var ett forum för att diskutera sport (Timrå IK) och inte nått jävla fjant.

Har inte orkat läsa allt men man får ju en känsla av att supporterklubben fått en liten tagg i sidan bara för att det finns andra som lyckats fixa billigare resor.
Fattar dock inte varför dessa inte kan hjälpa supporetklubben att anordna gemensamma resor då de tydligen har bättre kontakter...
Men det verkar ju vara lite prestige i det och som de verkar vill ju inte supporterklubben han nån hjälp.

Men hur som helst,tycker att berörda parter kan ta den diskusionen på annat håll för här ska vi snacka hockey eller hur ??
Kommentera

Sv: Reseklubben
octagon: "Jag vet vad som står i det protokoll som Reseklubben skrivit. That´s it!!!!"

Väldigt konstigt uttalande av dej! Jag var på mötet, men dej såg jag inte till...så hur kan du veta vad som diskuterades?
Är det någon som har vidarebefodrat något annat protokoll till dej där det står något annat än det Helg Ernest har lagt ut här på sidan, då är det inte oss du ska kasta skit på...utan se hellre över din bekantskapskrets som tydligen förser dej med falsk information!


Jag vet att ni övriga är superless på den här pajkastningen...men samtidigt måste ni kunna ha lite förståelse för att man tar illa vid sig om man blir beskylld för saker man inte har gjort.Och att man då gärna vill försvara sig oxå...
Kommentera

Sv: Reseklubben
Här har jag tom ett litet bevis på det jag sa, Se: länken
Kommentera

Sv: Reseklubben
Tänkte på en dum sak, frågan är om det är så dumt egentligen. Jag är ganska medveten om hur miljön ser ut nu för tiden, det vet vi nog alla innerst inne. Timrå Kommun är en "Miljöstad", och de arbetar för att vi ska åka kollektivt, tex med Buss. Så ta och jämför tjugo (20) bilar och en (1) buss så fattar ni själva...
Kommentera

Sv: Reseklubben
Granloboy: Problemet är inte att inte "Habba" och jag pratar.
För det gör vi. Problemet är dessa förbannade påhopp och lögner som Typ Octagon här tidigare. Allt sådant beror på att folk inte vet fakta.
Kommentera

Sv: Reseklubben
Granloboy: Hear, hear..!
Kommentera

Sv: Reseklubben
Granloboy: TACK!
Kommentera

Sv: Reseklubben
matsby: Tack för det polarn :))
Kommentera

Sv: Reseklubben
Alla: Lyd ett billigt men gott råd från en klok äldre man. Lägg ner den offentliga pajkastningen i denna tråd NU! INGEN tjänar på den! Ta istället personlig kontakt med varandra från ansvarigt håll, och samtala om eventuella meningsskiljaktligeter, med mål att reda ut det hela.

Att läsa gnabbet här på forumet är tyvärr väldigt nedslående, och skadar berörda parters förtroende. Skrämmer bort marginalsupportrana som inte är hardcore, istället för att verka inbjudande för dom. Och det är ingen bra början på supportersäsongen.

Så ta några djupa andetag och förnuftet till fånga och lägg ner det offentliga bråket NU!

En bra grundregel är att låta bli att skriva det man tycker i ett dygn, för att sova på saken och verkligen tänka igenom vad man vill ha sagt, och hur. Det brukar man tjäna på...
Kommentera

Sv: Reseklubben
dr-nix:
sant...

skall försöka hålla mig fortsättnigsvis..

Nu överöser jag rådbjer med mess istället ;-)
Kommentera

Sv: Reseklubben
inser ni hur barnsligt ni allihopa beter er ??

Jag ser ingen anledning varför inte SK och denna TIK Reseklubb inte ska kunna sammarbeta, är vi inte alla TIK fans här inne eller ? Ju mer ju roligare tycker jag.
Kommentera

Sv: Reseklubben
matsby: Ja, det är patetiskt.
Bara för att vi sätter oss i en Buss istället för att ta 20 bilar.
Är vi icke önskvärda supporters.
Kommentera

Sv: Reseklubben
Helg Ernest: Vilken sanning? Det är ju bara en massa gnäll om ord o vara eller inte vara!
Ta det på mess istället för offentlig pajkastning!

ps. Jag bryr mig inte om varken det ena eller det andra. Jag håller på TIK!
Kommentera

Sv: Reseklubben
rådbjer: Är du rädd att folk skall inse sanningen ?
Kommentera

Sv: Reseklubben
Helg Ernest:

Detta är exakt samma protokoll som jag oxå sett,,
mig vetligen så existerar inget annat där man skall"krossa supporterklubben"

allvarligt,,det hör väll alla hur patetiskt det låter,,finns det någon som tror på det (tydligen )...
Kommentera

Sv: Reseklubben
Helg Ernest: Ta det på messen! Börjar bli trött på allt gnäll om detta.
Kommentera

Sv: Reseklubben
Redax 2:
Tyvärr sa han inte det till oss.
Utan det är bara SK och 08 när SK åker.
Kommentera

Sv: Reseklubben
octagon: NU vill jag veta VEM det är som snackar en massa skit !
Är det DU eller JAG ?
Kommentera

Sv: Reseklubben
Helg Ernest: I ST kunde man ju läsa:

"Patrik Svedlund är den inom Timrå IK som sköter kontakterna med supporterklubben. – Timrå IK Supporterklubb har funnits sedan 1962 och det är den och dess undersektioner, TIK08 och TIK031, som är våra samarbetspartners. Vi har ett bra samarbete och det är det som gäller för oss till 100 procent..." (ST 2003-09-25)
Kommentera

Sv: Reseklubben
octagon: Jag förmodar att det är detta Protokoll du reffererar.
För något annat finns inte
Mötesprotokoll 11/8 20.00 Timrå IK Old Boys & Girls

1. Mötets öppnande.
Närvarande: Torbjörn Bosk ”HelgErnest”
Annelie Öhman ”Kvasthilda”
Hans-Erik Johansson ”HH”
Magnus Aune ”Gluypto”
Anette Andersson ”Selina”
Henrik Selin ”Lillhinken”
Anders Jonsson ”Quaker”

2. Godkännande av dagordning.

3. Val av mötesordförande.
Torbjörn Bosk vald.

4. Val av mötessekreterare.
Anders Jonsson vald.

5. Målsättning.
- Anordna billiga resor till Timrå IK:s bortamatcher.
- Resorna ska inte genera någon ekonomisk vinst..
- Resorna ska ske till självkostnadspris + buffert.
* Bufferten ska diskuteras vidare, ev. engångssumma eller sponsring.
Är till för att täcka skador osv.

6. Namnförslag.
Timrå IK Reseklubb valt.

7. Ålderspolicy.
18 år eller i målsmans sällskap.

8. Alkoholpolicy.
Alkohol tillåtet i ”måttliga mängder”.

9. Regler för resandet.
- Missköter man sig får man 1 varning, missköter man sig igen blir man nekad resor resten av säsongen.
- Exempel på misskötsel:
 Spyor i buss (förutsatt att det inte beror på sjukdom).
 Rökning i buss. Rökstopp kommer att ske varannan timme beroende på tid till match och passande plats.
 Bråk och ”störigt” beteende.
 För full.
- Ovanstående bedömning av misskötsel görs av resevärd/na för resan.
* Bedömningsfrågan ska diskuteras vidare

10. Hur gör vi för att locka till oss fler att välja att resa med oss, förutom med priset.
Får framtiden utvisa. I nuläget får vi förlita oss på ryktet om resorna går bra.

11. Regler för ekonomiska biten ang.resor.
- Resan ska betalas på bussen kontant.
- Anmälan och ev. avanmälan måste ske minst 1 vecka i förväg.
- Anmälan är bindande om du inte avbokat 1 vecka innan matchdag.
- Inbjudna icke medlemmar ansvarar anmälande medlem för, såväl
ekonomiskt som för misskötsel.
- Bufferten nämnd i punkt 5 ska diskuteras vidare.
* Ska diskuteras vidare

12. Vilka resor ska vi åka på? (12 matcher föreslagna nu).
Vi startar med anmälning till följande resor för att se hur stort intresset är:
25/9 Leksand-Timrå IK
27/9 Luleå-Timrå IK
Går detta bra kommer vi att diskutera vidare upplägg.

13. Medlemsavgift
Medlemsavgift med 50:- . Detta är en symboliska summa och kommer eventuellt att läggas i tidigare nämnda buffert (punkt 5.)

14. Övriga frågor
A. Bussrutten för match söderut kommer att vara Timrå islada - Navet Sundsvall – bortahall – Navet Sundsvall – Timrå islada.
Går resan norrut kommer resan starta i Navet Sundsvall?
Bussen kommer inte att avvika från denna rutt, bor man däremot på vägen så kommer bussen att stanna för av och påsläpp.
* Ska diskuteras vidare

B. Annelie Öhman ”Kvasthilda” kommer att ansvara för bokning av buss
Och kommer även att undersöka ett öppnande av bankkonto.
Torbjörn Bosk ”HelgErnest” kommer att ansvara för bokning av biljetter till
föreslagna matcher.
* Ska diskuteras vidare

C. Matchvärdar, behövs detta?
* Ska diskuteras vidare

D. Styrelse?
* Ska diskuteras vidare

E. Hur ska anmälan ske? Bara via Internet?
* Ska diskuteras vidare

15. Kaffe
Bosk sörplar.
”Kvasthilda” Hade bakat Blåbärsmuffins, ”Negerbollar” och Typ Chokladkaka?

16. Nästa möte, tid och plats
8 September, 20.00 ,samma plats: Corona control Timrå.

17. Mötet avslutas

Timrå 030812
Sekreterare för mötet Ordförande för mötet


Ander Jonsson Torbjörn Bosk
Kommentera

Sv: Reseklubben
Milo: För att göra saken enkel.
I den information som vi fått från Timrå IK .
Är ingen nämd supporterklubb aktoriserad av TIK
Endast TIK 08 rapporteras som kommande supporters om "SK" åker.
mao. TIK 08 åker som "Svartfötter" också på de matcher som inte SK åker på.
TIK 031 existerar inte alls enligt TIK.
Kommentera

Sv: Reseklubben
octagon: Tydligen vet just det, alltså vad som står i protokollet.
Synd det inte går att lägga upp en fil, så skulle du få det komletta protokollet. För det du säger låter som en fabrikation av SK.
Kommentera

Sv: Reseklubben
Försöker en gång till: Jag tycker också att Dagbladets repotage var mycket bättre sansat än det i ST här om dagen. Man är inge sämre än någon annan om man åker på annat vis. Tyckte det såg lite konstigt ut igår, då de som tog sig dit med sin bil fick stå där SK hade "sin" plats, men för Reseklubben var det avspärrat..
Kommentera

Sv: Reseklubben
Halo Gordie: OM ReseKlubben skall anornda fler resor, SKALL dessa ske enligt Timrå IK:s premisser...

OK streck i debatten!
Kommentera

Sv: Reseklubben
Jag förstår inte vad problemet är egentligen. Många har sagt det och jag säger det igen, vi håller alla på samma lag, spelar det någon roll hur vi tar oss dit?

Jag har ett exempel från igår, där två stycken sa till mig när vi pratade: "Förra året åkte vi med SK och det var inga problem, men vi har en hel familj som är intresserad, och finns det ett alternativ där hela familjen kan åka för samma pris som för två så är det jättebra, man har inte råd att åka annars. Vi har ju alla något gemensamt ändå, vi åker för att titta och heja på Timrå, och inget annat."

Reseklubben satsar i första hand på att kunna erbjuda hela familjer att åka på en borta match utan att det ska kosta dem skjortan. De riktar sig även till de som är lite äldre. Jag tycker det är bra att det finns ett alternativ för dem.

Octagon: Ville bara passa på att säga att Reseklubben var faktiskt intresserad av ett sammarbete med SK om det sköttes snyggt. Vilket det inte har gjort, blir man dessutom erbjudet ett "sammarbete" helt på SKs premisser så blir man faktiskt lite tvär. Det säger ju en hel del, och då är det ju lika bra att lägga ner allt. Och det är inte aktuellt!
Kommentera

Sv: Reseklubben
RöDa BaSkErN:
Brukar även jag göra, men nu kunde jag inte få besked förrän dagen innan och då var den bussen full, därför det andra alternativet.
har dock inga problem att resa med dem igen, trevliga människor som man känner igen.
Kommentera

Sv: Reseklubben
Octagon!!
Hur många supporterklubbar har inte Real Madrid & Man United?

Tycker att det ser ut som om Timråreligionen sprider sig över landet.

Timrå IK Supporterklubb, 1962
TIK 031
TiK 08
TIK Bergslagen

Och nu Timrå Reseklubb.

Varför inte välkommna dom in i gemanskapen? Det är väl inte hur man tar sig till bortamatcherna som är det viktiga, det är ju att man är där.

Men, jag kan ju ha fel, fast det är väldigt sällan.
Kommentera

Sv: Reseklubben
matsby:

He he man kan ju undra, utan att vara elak ;-)

---------
Personligen så åker jag hur som helst med den "officiella supporterklubben" har aldrig vart med om nått strul och tycker dom gör det kanon! Vad vore vi utan en bra organiserad SK men tycker ändå att alla måste få välja vilka dom åker med..

nu har jag sagt mitt i denna fråga...

=)
Kommentera

Sv: Reseklubben
RöDa BaSkErN:
Hörde jag någon nämn "dimman",,är han klar ;-)
Kommentera

Sv: Reseklubben
Faan jag skulle ju lägga ned - nu gör jag det...

RöDa BaSkErN: Du skrev:

Den tid som dom lägger ner är nog (förhoppningsvis och troligtvis) stort nog för ett elitlag för sig själv men för den delen kryper jag inte i alla lägen..
Kommentera

Sv: Reseklubben
octagon:

Jo det var det du skrev precis.. So what?
Kommentera

Sv: Reseklubben
RöDa BaSkErN m.fl.: Mitt sista inlägg i den här förvirrade konversationen.

Jag står fast vid mitt första inlägg även om jag inte menade att vara onödigt hård i orden. Dock har jag den info jag behöver för att dra mina slutsatser.

Nu är det bra för min del - jag har sagt det jag vill säga.

PS: Du skrev krypa!
Kommentera

Sv: Reseklubben
Kan inte nån starta en positiv tråd? denna verkar skena iväg så tömmarna ryker tyvärr... Inget som jag vill blanda mig i (trots att jag verkar vara inne i gröten).

Älska timrå i alla väder...
Kommentera

« · 293218 · »