1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581381 inlägg · 6216 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03

1106456 · » Till forumet


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Abron: Timrå IK har inte den lagmoral som behövs för att kämpa in tre poäng. Det är hur klart som helst. Trots 2-0-ledning och avklarade numerära överlägen saknas det allra sista. Jag blir så in i h-e besviken när man trots spelmässigt underläge på bortaplan inte lyckas åtminstone kämpa hem en poäng , så in i helvete onödigt att släppa in ett mål i sista matchmnuten. Shit happens, javisst , men det finns gränser. Med bara en minut kvar i en mkt viktig match kan man bara inte svikta. OK, det ser väl inte helt illa ut spelmässigt hela matchen, men vart är vi på väg ? Frågan är om det här är det sista vi se av TIK i ES. Fan, vad det ska jublas i Dövik, men skit samma . Timrå har inte lyckats vinnna nägra nyckelmatcher på sista tiden och det gör mig illa berörd, för att inte säga, mycket oroad.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Det luktar börjar lukta bajs ur processorn bara man slår in www.hockeysnack.com i den lånade datorns adressfält så jag orkar inte läsa ikapp all latrin som tömts under dagen. Efter att ha njutit av småkronorna orkar jag i alla fall kommentera dagens besök i Ängelholm för den som orkar läsa.

För det första, fin hall, bra drag på hemmapubliken. Vi var kanske 35 Timråiter på bortastå vilket är 33 fler än vad LHC hade hos oss i mellandagen. Kaffet gott, matchprogrammet snyggt.

För det andra - matchen. Det var små marginaler om avgjorde men sista tio i tredje såg för taskigt ut. Nu rycktes tredje sönder av utvisningarna på oss men förutom den på Skogs tycker jag de var klockrena. Helt omöjligt att få några linjer i spelet framåt. Och i egen zon blir det hönsgård alldeles för ofta. våga lätta ut i mittzon lite oftare istället för att vända hemåt och försöka ta något slags burskydd direkt efter att ha erövrat pucken när det fortfarande svärmar av motståndare. Sen - Backlund har varit bra på många sätt i år men med klubban är han en katastrof. Det händer något konstigt varje match och jag tycker han snittar 30/70 i förbättra/försämra läget för medspelarna när han går bakom kassen och "hjälper till" att stoppa puck. Det måste gå att förbättra.

Bra idag tyckte jag var tekningarna, där har vi haft svårt hela säsongen men idag måste vi varit plus.

Till skillnad från många så har jag inga problem med kampinsatsen, det var inte där vi förlorade idag. Hade Hynning (?) fått slag på pucken när de kom två mot en minuten före RBK-målet hade vi varit jävligt happy.

Sen får vi se var det tar vägen. Rysare mot Modo som måste varit bra om de tog FBK. Än har jag inte gett upp bottenstriden. Vi kan bli åtta än. Sen, inte har vi en SM-vinnare direkt, men hellre gå in i nästa år utslagna i kvarten än med avstamp från plats 9-12.

Det är en jobbig säsong men vi ser faktiskt inte döden i vitögat som förening. Många som skriver här får för lite sex, det är uppenbart.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Hälge:

Tro inte att du får nått svar.....

Simma lungt broder, vi är inte sist ännu.....
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Orkar inte läsa allt som skrivits, men skit vad besviken jag är. Återigen viker spelarna ned sig och det är (också) återigen de sk stjärnorna som lyser med sin frånvaro.

Exakt vad har Pyörälä, Pärssinen, Tenkrat...(listan kan göras hur lång som helst) åstadkommit i de senaste matcherna ? Svaret är absolut ingenting !

Jag tycker att det är ett hån mot spelare som Lander och Samuelsson att de får spela så lite när de andra underpresterar å de grövsta.

Det finns absolut noll vilja och glädje i laget. Vad eller vem som är felande är jag inte man att tala om, men det skulle kännas skönt om någon inom föreningen talade om vad som gäller inför framtiden.

Iom förlusten idag så har jag definitivt gett upp slutspelet. Blir det förlust på måndag så ser jag nog kvalserien som nästa serie vi spelar i och är vi väl där så är det inte långt till Allsvenskan heller.

Negativt ? Absolut, men så länge det är tyst från Timrå IK´s sida så kommer jag nog att behålla den attityden. Tyvärr.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Kramer: Javisst är det nytänkande.... nån som kan röja upp i den här smeten.
Föreningen sprudlar ju av energi just nu.... herregud kanske kan hjälpa...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Bissett19: Äh..låt han vara på hovet..
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Kramer:

Boorken har ett mission i Gävle Mars/April.....
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Ice Tea: Ringa in Boorken....här sprudlar nytänkandet....herregud.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Tyvärr kommer vi inte till slutspel och vi ska nog vara glada om vi slipper kvala.
Men jag är rätt säker på att vi klarar kvalet och håller oss kvar.
Nästa år däremot åker vi ur för att troligen aldrig gå upp igen pga för hård konkurrens från tillex malmö och leksand.
Finns tyvärr inte mycket att göra åt saken,vi kommer få se en hel hög tvivelaktiga värvningar i sommar och ett uselt timrå 09/10 pga att det är svårt att värva spelare till ett lag som få trivs i och ett lag som kvalat alternativt missat slutspel 08/09.
Räkna med att Tenkrat Pyöräla Hynning Lehtonen och pääjärvi kommer att ersättas av en klass sämre spelare,lägg sen dom vi har under kontrakt och inse vart det slutar.
Mitt hopp försvann när det inte värvades under uppehållet,där försvann nog elitserien för timrå tyvärr.

God fortsättning på er....
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Dog hela H.S, sympati med?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
haggen: Efter vårens semitorsk mot det blivande mästarlaget HV71 var jag såklart ledsen med ändå fyllt av någon slags optimism. Jag tänkte att nästa säsong då är mitt kära TIK moget att ta ytterligare ett steg mot Sm-guldet. Vi hade skaffat en hyfsad semifinalrutin så att ta nästa steg kändes logiskt. En bra ekonomi verkade vi också ha. Jag vet att jag delade min vision med många andra supportrar och vad jag trodde, styrelse och spelare. Det som nu händer har jag svårt att fatta. Ibland får jag nypa mig hårt för att kontrollera att jag inte fastnat i en mardröm. Jag känner mig helt grundlurad!

Hur man kan slarva bort ett sånt smash-läge som jag tyckte att TIK hade, är för mig helt otroligt.

Jag har varit tålmodig och intalat mig själv att det kommer att vända. Nu har jag dock givit upp. Jag har insett att jag aldrig i mitt liv kommer att få stå på läktaren och skrika "SM- guld, SM -guld. SM- guld!!!" Jag kommer dock inte ge upp min dröm utan "blodspill". Jag kräver att huvuden börjar rulla med start nu!

Nu skall jag supa mig dyngrak!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Positiva med detta är att vi får spela derbyn mot Sundsvall nästa säsong.
Har vi tur kommer de visas i TV4-sport.
Vi kan nog glömma att bli sågade av Nyström och gänget möjligen blir det någon smaskig krönika av Näsberg istället.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Skarin: Undviker det här "laget" KS så är det ett större mirakel än "Miracle" och bör således rendera i någon form av film. För att jag skulle känna mig någorlunda lugn inför fortsättningen skulle jag vilja se 20 nya spelare till matchen på måndag. Gärna då med åtminstone en som vet vad 60 min hockeyjobb innebär.

Var finns moralen i det lag vi nu förfogar över? Vi leder med 2-0 och har tek i egen zon. Klockren förlust och ett höstlöv i baken. Vi kommer ut bra i tredje och för matchen när Wandell slänger in en dum puck i röran istället för att hålla i då vi ändå leder med 2-1 och hela laget är på väg in i zon. Kontring och tavla av Backlund och efter det så står vi fastnaglade i egen zon där ingen ens försöker att röra på benen. Rögle däremot går för seger och jobbar stenhårt sista tio. Där är skillnaden som gör Timrå till ett KS lag och RBK till ett ev slutspelslag. RBK går för seger och jobbar för det. TIK chokar och försöker stillaståendes bevaka det fantastiska 2-2 på bortais mot ett motstånd som man haft full kontroll på tidigare i matchen.

Nästan så att denna förening i dagsläget skulle må bra av en omstart i Allsvenskan så misskött som det känns som den är i dagsläget med allt från att gå in egendomligt naivt till säsongen fram till nu med utebliva värvningar och resultat.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
JimmyH:

Patetiskt Jimmy, inse att det är utförsbacke, sluta hålla styrelsen om ryggen å skriv det som är sanning, det du innerst har i bakhuvudet.

Många bönar å ber, men du kanske är feg när det är dax att trycka ner tangenterna!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
JimmyH: Skriv att du inte såg trean då ;)

Vi tar oss igenom det här tillsammans, tillsammans vi två. Det mesta brukar ordna sig.

En derbyvinst på det här så..... annars vet jag inte vad vi gör ;)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Skarin: Att du inte vet när du ska vara tyst.

Jag vill inte veta. Jag ville inte titta. Jag tittade inte. Pucken rullade in. Jag bröt ihop. Det räcker så.

Tyst! TYST!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
JimmyH: Det förklarar det hela. Men varför bry sig om det egentligen?

Nu är det JVM som gäller tills på mån!

Nån som har koll var man kan se Canandamatchen?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
haggen: vilken ledning??? menar du dom där lungsjuka pormaskarna som kallar sig nåt sånt.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
JimmyH: Oskymd och en glidare mellan benen. Men, men, skåningarna tryckte på rätt bra där i slutet.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Loma: Jag såg att pucken rullade in. Jag brydde mig inte om någon repris. Jag var upptagen med att bryta ihop.

Det är möjligt att det var en tavla. Jag har ingen aning.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Skarin: Glömde tillägga i sista stycket att hjärtat, glöden och det rätta drivet försvann där någonstans på vägen.
Kommentera


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
"- Tavla på 2-2." Skriver Hamrin i betygskommentaren om Backe.

Såg du inte trean undrar jag?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Hahl Bundy: det börjar bli dags att ringa in Boorken för att rädda oss från kvalserien eller i kvalserien.

Håller med Loma!! Hjärta, glädje och glöd saknas men det har vi vetat om länge nu.

här behövs nån som kan ta över den sjunkande skutan fort som f-n.

Tyvärr så måste jag nog vidhålla att Challe nu bör bytas ut.

Det måste till en förändring för med spelare som Pyrre, Pärra och Wandell som underpresterar så MÅSTE det vara nåt fel inom laget
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
uhahl: Jo han gjorde ju det och hade dessutom mycket tur. Plus en i förra matchen som annars hade blivit 1-1.

Men det här är inget att hänga läpp över. Vi kör vidare som om ingenting hade hänt. Haha.

Finns faktiskt en positiv sak med dagens förlust och det är att jag helt kopplat bort slutspel i tankarna nu. Jag mår bättre av det, helt klart. Nu gäller det att undvika kvalserien till varje pris så att vi inte åker ur redan i år!

Sedan var det ganska så skönt att nolaskogs vann, annars hade det varit den mest givna tvåan på lången någonsin på måndag i derbyt. Nu är det mer öppet.


Timrå IK var en gång en attraktiv klubb där spelare, ledare och styrelsen trivdes tillsammans och där folk ville vara.........
Plötsligt blev det mesta svart och raset utför kunde börja.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Dallas: Ja vilka stackare, hua... Felet ligger i att inte spelarna har någon ryggrad.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
svar 18:44 falo: Jo men grejen är ju att det blir ett sämre bokslut om man värvar spelare. De har planerat ett visst resultat och vill hålla det, kosta vad det vill - verkar det som.

Om Timrå blir 9-10 kommer Tj rycka på axlarna å säga att han skött sitt. Man höll målet på det ekonomiska. Det är inte TJ som står i båset eller håller i träningarna, kommer det låta efter säsongen.

Näe nu trycker jag verkligen dit ett par horn på TJ, lite för hårt - men är man för snäll så är det ingen som reagerar.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Dallas:
Gick det till så?
Minst sagt tvivelaktig ledarstil.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
MickeS: Mitt tålamod är härmed slut. Tycker att jag har haft ett ganska bra tålamod men detta fick bägaren att rinna över.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
CHALLE ! Så här går det, då du gör som du gjorde. Skicka SMS på Nyårsafton och beordra alla lediga spelare till träning dagen efter. TÖNTIGT ! DUMT ! KLANTIGT ! Vilket rövh.l till chef du verkar vara.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Oj vad AIK, Leksand skulle leka med oss i en kvalserie! Då är det bara viktiga matcher, så då har vi inte en chans!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Dont worry be happy! In TJ & Co we trust. ;-)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
För att hänga med på Timrås förnedringsturné-var god följ den bruna randen...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Varför inte fixa en omröstning med frågan:

Har du förtroende för Timrå IK´s ledning?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
nectis: Bra idé men kanske bättre med en idrottpsykolog till laget i stället.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
mikenomad: Det kan jag till stor del hålla med om fast samtidigt så måste man som individ förmå sig själv att ta ansvar i ett utsatt läge.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
falo: Vi måste övertala Strömmingen (Jan Söderström) att ta över.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
River sönder min biljett tills måndag vill inte se detta lag, inget hjärta alls.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
inte vet jag men gör inte backlund tre fina rembrants i dag. åtminstånde 2
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Loma: Och det faktum att det inte finns några Lindströmare och Koskinens på den är det de utanför isen som bär ansvaret för.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Kerstin_k: ????
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Jag lider-alltså är jag TIK-supporter.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Mycket snack om de utanför isen men faktum är att det inte finns några Lindströmare och Koskinens på den. Det finns ingen passion, lidelse eller stolthet för laget Timrå IK och det i sin tur gör att vi är där vi är idag.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
falo: Jag säger bara en sak;

Hejja Timrå! Wohooo!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
nectis: ja men va fan ski vi göra då låta det hålla på som det är att skutan sjunker sakta men säkert ?????? vi måste ju för helveta göra något och det är nu !!!!!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Man glider av tredje perren där nere,man tror inte det är sant!

Challe Berglund åk hem!Satan vad less man är nu!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
nectis: Dessutom tycker jag Timrå IK är skyldig oss en kurator/psykolog man kan gå och prata med nu i dessa tuffa tider...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
nectis: Vi är Timrå o vi ger alltid upp. Besviken nåt fuktansvärt igen. Kan challe sitta kvar nu? Vem i organisationen kan stå upp och ryta: NU FÅR DET FÖRBANNE MIG VARA NOG!!

Ännu ett läge att rycka uppåt i tabellen och än en gång viker Timrå ned sig...

TA TAG I DETTA NU - HUR MÅNGA GÅNGER SKA MAN BEHÖVA SÄGA DET INNAN MAN BRYTER IHOP FÖR GOTT...

TACK FÖR INGENTING TIMRÅ IK
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Hahl Bundy: Jaha, och vad gjorde dom då? Sket dom i klubbdirektörens brevlåda eller?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
nectis: men tänk om det skulle gå att genomföra vilken succeför oss supportrar det skulle ju slå väldigt mot timrås ledning det i just en sådan match oxå
Kommentera

1106456 · »