1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580590 inlägg · 6216 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05

1183480 · » Till forumet


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
Laken:
Ser ju inte helt fel ut. B Svensson verkar ju vara i bra form så han ska få chansen.
Samuelsson skulle jag vilja byta ut mot en junior, men han kommer väl att få lira, så då stoppar vi väl honom dit...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
Pärssinen
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
Mitt förslag på nya kedjor:

Anger - Corso - Svensson
Hynning - Karlsson - Pässinen
Pääjärvi - Lander - Axelsson
Starkov - Meunier - Samuelsson
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
JimmyH: Det trodde jag inte heller.

Kanske skulle man ta och skaffa en för det kan ju inte dras fler nitar;-)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
Ambroo: Jag för inte den typen av diskussion med våra tränare. Jag diskuterar knappt med dom öht.

Men det känns väl iaf givet att man diskuterar olika alternativ. Jag vill iaf tro att det är så det går till. Jag har inte sett någon tombola på träningarna. ;)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
JimmyH: Det måste han absolut. Han har varit för dålig så här långt. Sämre än dina betyg t o m. Jag tycker inte ens att han försöker i det stora hela. Men det är ju ingen hemlighet att en spelare kan lyftas av en ny omgivning.

Ibland är du riktigt skojig... Jag frågar igen: Har det funnits någon som helst tanke på att sätta ihop dem? Du om nån borde ju ha sett eller hört nåt.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
Ambroo: Niklas Anger måste först och främst ta mer ansvar för sin egen insats. Det gjorde han inte riktigt igår tex.

Sedan så tränar man ju med samma kedjor man spelar match med av logiska skäl.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
Ambroo: Meunier har VARKEN tempot eller handlederna.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
JimmyH: Han behöver en kreativ sådan och den enda vi har av det slaget är Corso. Det borde inte finnas några hinder för att åtminstone testa dem. Men har de överhuvudtaget tränat tillsammans? Du som ser det mesta...

Meunier har inte tempot eller handlederna, Gabbe ser till defensiven i första hand och Lander är inte riktigt där än.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
Skarin: Ja visst är det mycket därför man sneglar åt det hållet, självklart. Jag tror inte på det här än. Jag vill se nåt innan.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
Ambroo: Det gäller ju att lyssna på mig nu ;) Det blev ju bra när Lander och MPS fick lira ihop igen. Det efterlyste jag ju starkt :P
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
Ambroo: Niklas Anger kan nog behöva en ny center.

Hans bästa match hittills var när Meunier var grym i Göteborg. Då hade Anger 6-7 skott på mål och flera bra lägen.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
Ambroo: Handlar ju om balans också. Balansen mellan Hynning-Gabbe-Pärssinen känns bättre. Så jag röstar alltså på Hynning-Gabbe-Pärssinen.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
JimmyH: Näe absolut inte, om det nu är nån som överhuvudtaget tror på att det är den huvudsakliga propplösaren? Men det kan som sagt vara hög tid för förändringar då effektiviteten i det närmaste är obefintlig och även därför att många av de som ska "göra det" underpresterar å det grövsta.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
Ambroo: Jo fast hela spelet ska inte behöva hänga på om det är Hynning eller Anger som spelar med Pärssinen.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
JimmyH: På högsta nivå ja. Nu pratar vi ju dock om ett lag som knappt kan ställa fyra kompetenta kedjor på isen.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
JimmyH:
Helt klart gör vi en bra spelmässigt och tillika ett hårt jobb uträttas.
Fortfarande kanske mer in på mål samt naturligtvis bli effektivare och även tuffare. Sen är det tyvärr bara att konstatera att Lindbäck inte riktigt för stunden är på topp. Två mål igår tar han om formen är där.
Lander borde väl bevisat för Challe att det är center han ska spela o gärna då med Pääjärvi. Corso med Anger och Pärssinen ser mycket intressant ut offensivt är dock lite rädd där för det defensiva spelet. Men det är väl bara att konstatera att ska Anger lyckas så behövs en slagkraftig spelare bredvid honom annars kommer det se ut som det gjort nu tyvärr.
Fortsätter spelet som igår dock med bättre effektivitet och målvaktsspel så är jag övertygad att vi slår MoDo. Ett MoDo där tredje och fjärde femman är av allsvensk klass.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
Hahl Bundy: jag ber om ursäkt DET var skrivet den 3/10 trodde att dom skulle komma då/nu..jag läste nog inte allt!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
Ambroo: Det finns väldigt många olika åsikter.

NHLs mest framgångsrike coach någonsin, Scotty Bowman, sa att alla spelare måste klara av att spela med alla spelare på den högsta nivån.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
JimmyH: Jag vill ha Gabbe tillsammans med Hynning och Pärssinen. Gabbe tycker jag inte har lyckats alls offensivt sätt, men har ju varit bra bakåt. Jag förväntar mig betydligt mer av Gabbe iaf. Tekningarna är dessutom "bara" 50/50.
Hynning och Pärssinen har hittat varandra tidigare och båda två måste börja producera nu.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
JimmyH: Det har jag också funderat på men jag vill gärna se Pärra och Hynning och mellan dem tycker jag att Gabbe balanserar upp bäst på förhand. Anger och Corso är nästan sista chansen för den förstnämnda och då känns ju Lander och MPS givna.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
Nybbe: Jaså? Då har du inte läst rätt eller lyssnat rätt.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
Hahl Bundy: ursäkta men då har det varit andra informationer från Tik håll
tror att det var Linkan som sa det själv, jag har själv läs det ,
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
Ambroo: Jag tycker att det vore enklast att endast göra rokad på centrarna nu. Jag tycker att vi gör en bra match igår, både spel- och arbetsmässigt.

Lander får vara kvar där han är. Corso tar Pärra och Anger, Gabbe tar Axie och Svesse och Meunier tar Jeppe och Starkov.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
Ambroo: Det ser bättre ut i mina ögon också.
Tror att Gabbe Hynning o Timo passar varandra perfekt.
Anger får leka med Corso o Björn trampar o checkar som vanligt o dessutom kan han göra mål.
Lander o Pääjärvi vet vi hittar varandra i sömnen o Axel som hund.
Sen kan 4:e avlasta ibland.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
Timråit H-sand: Vad är oddsen på att 17 kommer igång tillsammans med 10-24 och finns det överhuvudtaget nån som tänker defensivt i förstakedjan?

Jag tycker dock även jag att det är hög tid för större förändringar så jag kontrar med dessa formationer: 17-13-19 , 7-49-27, 16-51-91, 24-10-14
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
JimmyH: I det läget skulle man nog kunna betala en liten slant isåfall.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05

JimmyH: Jag har aldrig fattat det här med tidsbegränsning av artistskatten. Vi kan väl ta åt oss den danska modellen. Fotbollsspelare där är artister, de ska ha en låg skattesats t.ex 14% Sedan kvittar det, i Danmark, hur länge de är i landet. Är det konstigt att danska fotbollsligan har lättare att locka bra spelare än den svenska? 

Gör om gör rätt politiker!

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
Timråit H-sand: Tyckre också detta var ett mycket balanserat o välkomponerat lag...som ger mer spets ..Challe ....Lander måste få fortsäta som center...de bästa skulle ju få spela på sin position oavsett ålder har ju Charles sagt..

nu är det nog dags att våga ändra lite framåt...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
JimmyH: Men inte desto mindre troligt när det gäller Timrå IK.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
JimmyH: Javisst. Vilket scenario va. Det vore nåt att blogga om det. Något för Arkiv X att bygga vidare på också.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
Skarin: Vore i och för sig jobbigt om de skulle vara tvingade att kliva av mitt under en match sådär. Timrå spelar sudden i en sjunde avgörande SM-final men två spelare måste kliva av av skatteskäl.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
Herminator: Dom kommer när dom kommer. Klockslaget beror nog på när den sjunde avgörande finalmatchen beräknas vara slut. Frågan är om Linkan räknar med sudden eller inte. Hmmm.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
Hahl Bundy: 26/10, ja visst, uppfattat men vilket klockslag? Jag tror jag får slag...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
alexx: Bara hoppas att vi inleder säsongen lite sådär och avslutar den storstilat :)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05

Timråit H-sand: Dina två första linor tycker jag ser alldeles förträfflig ut. Lite så känner jag också. Vi har då Corso i första som verkligen vet vart målet står. Tillsammans med Pärsa och Hynning tror jag att dessa kommer att växa med Corso som center. Lite som svar till the great one så menade jag inte att Hynning inte skall vara en producerande forward men jag tror han behöver ha både Corso och en sån som Pärssinen för att vara som bäst.
Sedan har det visat sig att Lander och MPS trivs tillsammans. Lander har verkligen visat att han ska spela center, tycker jag, tillsammans med Pääjärvi. Även om Pääjärvi börjat hitta målet tycker jag ändå att man kan kräva mer av honom i själva spelet. Tycker han försvinner mellan varven.

I de matcher vi spelat har vi inte på något sett varit chanslösa. Däremot lyckas vi inte sätta våra målchanser, till skillnad från de lag vi mött. Vi måste bli mer distinkt i våra avslut och framförallt börja öva PP. Där är det bedrövligt.

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
Timråit H-sand: Alltså, tänker man efter är det bara 2 av 10 nyförvärv som kommer undan med godkänt på alla dessa 6 matcher, det är Corso och Gabbe. DET ÄR FÖR DÅLIGT!!!!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
Ambroo: Ja håll mä na ja om betyg´n. Förutom då att Pärssinen och Axelsson ska ha högre och MPS lägre.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
250kg kärlek:

Skulle vilja se en del förändringar till MoDo-matchen på torsdag.
Dagd för Åkerlund nu. Lindbäck har gjort två mediokra matcher.

Tycker Granat får fortsätta Finna sig i att vara sjunde back. Erixon bäste back för närvarande. Tycker dock att både Skogs o Karlsson tenderar att komma mer o mer. Karlsson dock fortfarande en besvikelse.

Framåt så är Lander o Björn Svensson våra mest gedigna forwards. Pääjärvi o Gabriel K. gör dock också ett godkänt jobb. Men sen finns det mycket att önska av spelare som framförallt Hynning o Pärssinen för att inte tala om Anger!

Skulle vilja se följande konstellationer framåt mot MoDo:

PÄRSSINEN-CORSO-HYNNING
SVENSSON-LANDER-PÄÄJÄRVI
STARKOV-KARLSSON-AXELSSON
ANGER-MEUNIER-SAMUELSSON

Sen mer tuffare o fysikt spel. Vara med obekväm för motståndarna helt enkelt. Nu måste det helt enkelt bli vinst Modo-dyngan på torsdag!!!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
The great one:
Får väl hoppas på Modo-torsk i kväll....Blir nog lättare att tas med på Torsd, isf. (Även Brynäs kan losa, bra om det blir några lag där nere i träsket!)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
250kg kärlek:

Vad har Hynning för roll om han som enligt dig inte ska finnas i en producerande roll?

Han är ju knappast en kämpande powerforward...


Pääjärvi har gjort 5 poäng på 6 matcher varav 3 mål, vilket jag tycker helt klart är godkänt.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05

Bragd-Birger: Jag håller med dig i det mesta. Däremot är jag lite orolig för det offensiva spelet. Får känslan av att vi inte har speciellt många spelare som är riktigt het och kan sätta pucken i nät. Den enda spelaren jag känner har de riktigt stora kvaliteérna att verkligen sätta pucken är Corso. Än så länge skall tilläggas.

Jag vägrar tro att Anger är så anonym som han varit om han får spela i rätt miljö. MPS tycker jag inte riktigt heller kommer till sin rätt. Jag förväntar mig mer av honom. Lander är just nu bättre än MPS. Pärssinen är ursäktad och kommer säkert att producera ju längre serien går om han får vara skadefri. Hynning är inte heller den spelare som jag förväntar mig ska ösa in mål. Det finns inte så många kvar som man förväntar sig ska producera. Sonnenberg är väl inte heller någon utpräglad poängmaskin utan mer en spelare som får igång sina medspelare med sin attityd.

Jag tycker nog att det är framåt det ser mest oroväckande ut, om jag ser mer långsiktigt.

Backsidan måste bara bli bättre. Jag kan inte tänka mig att en spelare som Karlsson är så "dålig" som han visat hittils, Styf kan ju knappast heller bli sämre. Även om jag verkligen trodde på Erixon och Moe i år så är det inte dessa spelare som skall vara bästa backar i match efter match. Sonntag och Skogs skall också ha credit för sina insatser så här långt (även om jag håller med dig att Skogs ibland blandar sina insatser).

Till sist måste jag också säga att jag är grymt besviken på Lindbäck. Tycker inte alls att han kommer till sin rätt. Sista två matcherna har han varit dålig rent av. Jag trodde stenhårt på honom, och gör det fortfarande. Men han måste visa sin skicklighet ganska snart om fötroendet från mig skall bestå. Att låta Åkerlund få stå på torsdag tycker jag är självklart.

Nja, det är ett par av de riktigt tunga namnen som underpresterar. Där har vi ett bekymmer som Challe måste komma tillrätta med. Annars ser det inte sådär jätteljust ut.

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
Anonymous: Om Skogs bara får ned procenten "hjärnsläppsfel" (som nog redan minskat rejält mot ifjol) så har vi snart en klockren ny Jyri Martinen... :-P

Men men, säga vad man vill om att vara TIK-supporter, det engarerar känslolivet iallafall, hade förbaskat svårt att somna igår och känner mig lite smådeppig fortfarande så här på förmiddan.

Tycker ändå att laget är bra med stor potential, fattar inte varför puck-jäkeln studsar fel hela tiden, osäkerhet, orutin, psyket förmodligen.

Då det gäller försvaret tycker jag nog att backarna sköter sig helt ok, men anfallarna lämnar lite övrigt att önksa (typ Anger vid 3-2 målet).

Sen verkar det som om alla lag fattat att Lindbäcks svaghet är låga skott, typ en till två decimeter över isen, tror de flesta puckarna ramlat in där.

Vi får väl släppa förväntningarna lite och hoppas på att vi kan spela ihop en bra stomme i laget till kommande år där Sebban, Moe, Sonntag, Karlssonx2, Svensson, Lander och Corso kan vara ryggraden.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
Nybbe: För 10 000:e gången:
DOM KOMMER DEN 26/10-09!
HÖRDE NI DET ALLIHOP??????
DEN 26/10.

Den 26:e.....................Oktober.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
htikare: det känns skönt att dom kommer på torsdag till Modo matchen för det har stått så att läsa?! har dom kommit eller när...jag undrar fortfarande,segrarna kommer snart!!!!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
Tycho: Inte alla som klarar av det. Men jag håller med dig om att alla borde kunna skriva lite mer nyanserat, trots tunga förluster.

Mot 3 pinnar på torsdag !

För övrigt passade ditt "Lander är kung !" väldigt bra igår. Han tar verkligen ansvar, kanonmatch igår.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
Så överraskande var inte förlusten igår. Inte för mig i allafall.

Det som var överraskande var att vi normalt skulle ha vunnit med 2,3 mål men nu är det Timrå vi snackar om så då blir det så här.
Vilka är förvånade? Inte jag i allafall.

Visst, Lindbäck skulle ha tagit 2 mål iallafall det sista 3-2 målet men dessförinnan skulle vi ha avgjort för längesen.
Hade målet som var helt OK, inte blivit bordömt av "konspirationsteknikerna", så hade matchen varit i hamn o Lindbäcks missar hade ingen tänkt på.
Men dom blir ju så markant påtagliga när vi själva har ruggigt dålig motorik i att sätta puckarna + att de hade en målvakt som stod på huvudet i matchen o en domare på sin sida.
Vi beter oss som impotenta lamor när det ska till att nätas!

Vårt missflyt måste vända snart 3 otroligt viktiga, helt korrekta mål f.ö, bortdöms 3 matcher i rad. Hur sannolikt är det på en skala?

Ja ja vi får ta ettderby på Torsdag mot Modo.
Roligt? Knappast.
Spännande? Mycket.
Viktigt? Mer än nånsin.
Ångest? Så in i bängen.

Jag hatar Hockey!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
PEAP: Jag känner juh likadant... men kan ändå vara hyfsat sansad...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
Tycho: Håller med dig om att man ska försöka vara någorlunda sansad i det man skriver, men samtidigt har jag viss förståelse för de som spyr galla. Det är inte så lätt när man är så besviken att illamåendet kryper in i kroppen, och tankarna går ut på vad man ska slå sönder för att dämpa ångesten.

Ännu en vinter i ångestens ständiga närvaro har inletts....
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
Dream Team: Skogs ser bättre ut än förra året. Offensivt t o m riktigt bra emellanåt. Gillar dom räder han kör titt som tätt. Däremot är det fortfarande för svajigt i defensiven. Ickeresoluta aktioner samt ingripanden/stötningar där han helt kommer på mellanhand. Men, ett fall framåt.

Annars är backlinjen märklig. De man på förhand trodde stenhårt på som klippor i försvaret (Styf, Karlsson) ser för tillfället ut som något helt annat. Vad har hänt med Styfs passningsspel? Rent horribelt mellan varven. Hafs och slarv.
Karlsson, sen. Tja. Vet inte vad man ska säga. Bara att hoppas på att han kommer igång vad det lider. Men plötsligt känns det inte så märkligt längre att han - AHL-poängsnittet till trots - ratas av NHL och tvingas vända hem till Sverige.

Sebbe däremot: respect. Han har gått fram ännu mer än vad jag hoppades på. Riktigt kul att se. Moe ser paradoxalt nog ut så som jag förväntade mig att Sebbe skulle göra. Lite fladdrig och valpig i egen zon. Förhoppningsvis kommer han allt mer.

Överhuvudtaget kan man bara hoppas på att Caslavas intåg får mirakeleffekter på hela backlinjen. Att vi får ett grymt första backpar som sprider lugn så fort dom är inne, samt att resten av mannarna kan fördelas på ett bättre sätt. Välkommen Cassy, känn ingen press.

Ah. Är fortfarande förbannad på skitmatchen i går. Har haft långa, affekterade samtal med tikare i min närhet. Köper inte alls snacket om att 'vi egentligen gör en jättebra match'. Som jag skrev i går: trots spelmässigt övertag kontrollerade vi inte matchen i en enda sekund.
Lindbäck i målet givetvis en anledning. Nu är det dags att Åke kastas in i skiten. Två av puckarna i går ska inte släppas in. Å andra sidan ska inte laget spela så skitnödigt heller.
Man drällde ju med puckarna i uppspelen. Hur många gånger sumpades puckar långt bak i banan när hela laget var på väg framåt? Mot ett bättre lag än Rögle hade det smällt betydligt fler gånger. Och vad är det för dutt i rensningarna? Varför hjälper man inte varandra på ett tydligt, konsekvent sätt när man erövrat pucken i egen zon och behöver spela sig till lugn?

Jag gillar årets upplaga av Timrå, sett till spelartyper och potential. Men, nu är det dags att börja leverera. Challe måste få ihop styrkorna på ett betydligt bättre sätt än vad som hittills uppvisats.
Detaljer här: uppspelsfasen, tätning av mittzon samt givetvis BP och PP. Anfallsspelet är jag inte alls lika orolig för. Paradoxalt nog kan man tycka, med tanke på ineffektiviteten i går. Men den biten tror jag kommer. Däremot kommer inte defensiven/tajtheten att falla på plats av sig själv. Här behövs det gnetas ordentligt.

Kom igen nu, för fan. Nu väntar ångestderby härnäst. Se för helvete till att gå in och köra skiten ur alla demoner.
Kommentera

1183480 · »