1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581689 inlägg · 6215 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06

1236863 · » Till forumet


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
mikenomad:
Sluta nöta på frun så ofta så slipper du bortfallet där i allafall.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Ambroo: Bra skit!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
"Det har konstaterats att Elias Granath åkte på en hjärnskakning mot HV71 och han kommer inte till spel."

Tyckte det såg ut som en hjärnskakning när man såg hur han agerade när situationen hände i HV71-matchen. Men det är bara en match till så det borde gå bra ändå.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
liston: Har fyllt hår på "Lill-virren", blivit grå på "Lill-virren" och börjar nu tappa hår på "Lill-virren"....
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
mikenomad:

Grattis till dina, ???, Har fyllt hår på "Lill-virren" än?

Jag saknar en spelare i dessa tider, Kent Mandrerville, skulle haft ett par såna nu.

Klart som fan att det blir tre pinnar, om dom krigar på dvs.

SSK kommer inte att lägga sig ner och dö FÖRE matchen, men efter om dom torskar kan dom få dö en smula för då är KS säkrad för deras del.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
mikenomad: Självklart!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
T T: Men seriöst, det gör dom väl inte va? Inte vill dom förstöra min stora dag...visst vinner dom?

Dom kan väl inte göra mig besviken när jag fyller år?!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
mikenomad: Det är sånt där som kallas för en retorisk fråga va?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Ambroo: Är du på plats i sporthallen på lördag?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Per HApps: Thåström är bra skit. Energi, tungt och mörkt!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Simmalugnt:
Hemska tanke, var själv på Thåström på Annexet i fredags, inga syntfrillor i sikte :)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
The Fat Bastard: Ja han har sett betydligt piggare ut än dom flesta dom få byten han varit inne......
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Frella:

Varför får inte Kirill chansen?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Vafan har HS blivit synthpopforum? =o)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
T T: Mer seriöst skulle jag gärna se Axelsson med Piros och Meunier istället för Pärssinen. Men jag antar att Pärssinen skulle sänka fjärdeformationen helt med tanke på den motivation han då skulle visa upp.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
T T: Jävligt oansvarigt. Tänk om han gått bort sig!!!1
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Kerstin_k: Axie måste bli bänkad i morgon. Man får inte vara ute och glida i mittzon på det där viset när man är en man kort.       :)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Berglund: Så här i efterhand kan man bara konstatera att Axelssons avslut höll NHL-klass. Ganska chockartat att just han lyckades sätta en sån där handledare. Vanligtvis går dom över. Men det var förjävla roligt för Axelsson!

Nyllets mål var inte fy skam det heller.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
mikenomad: Now you talk. Jag såg dem igen i Scandinavium förra veckan. De levererar alltid. Världens bästa band ever! Dave for president!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
DJ Hemp: "The grabbing hands
Grab all they can
All for themselves
After all

It´s a competitive world
Everything counts in large amounts"
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
dr-nix:  Challe "Det kanske blir annan pimpling oxå hehehe"

Angående pimpelfisketävlingen dom ska på nästa vecka.

Ojoj nu kommer drevet va i full gång snart, dom skulle väl aldrig dricka starkt? :-P

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
DJ Hemp: varför snor du någons tidning och sedan skriver av det när du bara kan länka :)


st.nu/sport/timraik/1.1789444

st.nu/sport/timraik/1.1789428


...aldrig förstått mig på onödigt arbete ;-)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Ett annat tidningsbud i natt (en brud). Som uppenbarligen trycker ner ST ända ner till hallgolvet. I alla fall på min våning (kanske efter påtryckning från grannarna). Men jag hade likväl planerat att slå till på en annan våning denna natt. Och så fick det bli. Våningen ovanför. En lång jävla korridor mellan husdel A och B. Dessvärre samma sak där. Dock fanns en enda jävla ST som var för dåligt nedstucken. DJ Hemp slängde snabbt fram sina "grabbing hands", skrek "suckers" och försvann hemåt illa kvickt. Som en på nedgång hemlig agent på ett mer eller mindre meningslöst uppdrag...

Vad fann jag?

ST NEWSREELS !!!1

EN RÖVARE SOM GICK HEM

Äntligen vann TIK i Ängelholm

Anton Axelsson tog en rövare och den sköna chansningen gick hem.
Därför bröt Timrå äntligen förbannelsen i Ängelholm och besegrade Rögle. Låt vara efter förlängning.
- Det här var den kick vi behövde i jakten på en slutspelsplats, sade Axelsson efter 4-3-vinsten.

"CHALLES" KOMMENTAR

Jag är väldigt nöjd med utflykten till Jönköping och Ängelholm. Spelarna har visat att de inser att varje match nu är av slutspelskaraktär.

BETYG 5 OCH BÄST PÅ ISEN

Daniel Corso. "Klurig, finurlig, påhittig. Hans spel låg en nivå högre än övriga spelares."

Så mycket för den insatsen. Nästa gång lär tillslaget ske på ännu en annan våning. Fast nu väntar å andra sidan ett OS-uppehåll utan TIK-matcher. Därmed minskar mitt intresse för utryckningar som dessa...

NEXT

TIK - SSK. Jag är på plats!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Jag har nog sett för mycket Eddie Izzard ikväll, men apropå saker som försvinner både här och i andra "länder" kan jag bara tänka hur Eddie hade formulerat det:

"We are the fuckin´Soviet Union! We have the KGB!!
What the fuck is the Gestapo doing in our guestbook?"
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
orion: Om du vill kan vi fortsätta detta via bubbla eller brev här på HS. Hör av dig isf.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Poffa: Jepp, så sa dom till judarna i tredje riket också. Faktum kvarstår: Har man ingen humor ska man inte skämta!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
orion: Så länge du följer reglerna så får dina inlägg stå kvar.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Det kanske inte är så hemskt roligt att vara människa just nu.
Men ha i åtanke att det kunde vara värre.
Man kunde vara den som hittar på fåniga banners!

Fin match ikväll i Lindab Aréna...

Hockeyrelaterat nog, Poffa?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
haggen: appropå luleå så kan det bli en sjukt läskig sista match, tänk om allt avgörs där mot luleå - ingemansland eller slutspel, hua hemsk tanke :'P

Även Frölunda i omgång 53, usch!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Viktiga poäng idag men vart var energin?, verkar som efter varje urladdning följs av en riktigt usel tillställning och det alltid mot en bottenkonkurrent.

Nu får laget ladda ordentligt för blir det tre pinnar på måndag så kan vi kanske börja snegla på slutspelsstrecket, om inte så blir det en hjärtinfarkt i närheten an omgång 55.

Linkan har värvat (och challe satt ihop) speciellt bra Corso, Sonnie och MPS, de är verkligen några som gillar att lira med kniven på strupen och en lina som står upp när det blåser snålt.

Vad gäller övriga matcher så känns det som Luleå kan ramla ner i tabellen ett par hack och Frölunda blir nog ett slutspelslag trots allt.

För övrigt ska det bli kul o se vilket hål Wennerholm har varit hos Foppa i morgondagens blaska.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
SR surrade lite med Challe efter matchen, tyckte själv intervjun var intressant därför tipsar jag om den här.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Frella: Yes. Måndagsmatchen är givetvis den stora nyckeln. Och, oavsett hur brun röglematchen än var spelmässigt: man tog poäng i två raka och svåra bortamatcher när man som mest behövde det.

Och nu är vi uppe på samma poäng som SM-vinnarna. Känns som alltid stort.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Bragd-Birger: Hade någon erbjudit oss tre poäng på denna bortaturné hade jag accepterar detta utan att blinka. SÅ även om Rögle är ett jävla pisslag får vi vara nöjda. Vid seger på måndag får man väl anse kvalseriehotet som undanröjt?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Fick frågan om jag skulle 'komma över och kolla på krossen'. Tjenare. 'Hellre drar jag ett varv i röven med epilatorn', löd min kvicka replik.
Rögle borta har aldrig och kommer aldrig vara något annat än en enda lång plåga. Där gäller varken logikens eller estetikens lagar.

Så: jag gjorde något helt annat. Nu verkar det ha varit precis så fruktansvärt som jag befarat på förhand, men två poäng är två poäng. Även om man får dom med ansiktet insmetat i avföring.

Jaja. Som redan skrivits: är Gud god kan detta ha varit sista matchen nere i Ängelholm på överskådlig tid. Låt det bli så.

Hockey är en ful, men ändå småmysig sport!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
RocknRolf2: Otroligt skönT!!!

Men tyvärr inte frukten av en "fantastisk" inställning eller triumfatorisk slutforcering.

TIK's tredje perre var patetisk. Man lyckades inte ens sätta press på Ouäögle sista tio. Inte ens det åstadkom man. Sedan drar vi på oss en två minutare och sätter mirakulöst ett friläge med en man mindre på banan. Första femman gör ett bra jobb och avgör i sudden.

Men inte fan var detta frukten av lagets karaktär.

Men nog klagat av den här patetiska skribenten. Två poänh ytterliggare ner till SSK och alla möjligheter att spika igen kistan till veckan!

Skål kamrater!!!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Laken:

Alltså håller du med. I att jag antagligen får äta upp det på måndag...;oD
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
mikenomad:

Mora har i alla fall den goda smaken att inte använda träskorna till att sparka in pucken.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Simmalugnt: Jag håller INTE med!
För bövelen vi möter ju SSK nästa match...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
T T:

Det känns inte som någon utopi.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
T T: Kan vi inte ha en omröstning härintill om vilket lag som är sugigast, Mora eller Rögle?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Kan man se presskonferensen efter matchen någonstans?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Simmalugnt: Jag hänger på. Vilket inte är ett gott omen iofs....
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Önskedrömmen är ju att det här var sista matchen mot Rögle någonsin.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Jag sticker ut hakan och säger att Sonnie grejade nytt kontrakt åt oss i dag.

Det lär jag väl få äta upp redan på måndag.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
RocknRolf2:

Instämmer i allt.

Skål !
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Helvete vad skönt med 2 poäng trots allt, var 100% säker i tredje att det skulle bli ytterligare en katastrofal förlust mot Rögle borta, men icke!

Förstakedjan klart bäst i Timrå idag. Sista 10 omgångarna har Corso lyft sig rejält. Snygga mål av Timrå idag, just målen var behållningen. Nyllet/Starkovs var ju sjukt snyggt, topp 10 den här säsongen?

Vinn nu för helvete DIF så är vi ikapp SM-guldaspiranterna.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Hahl Bundy: Att lyssna på SR har aldrig fungerat... ;-)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Kattgubben: dock var det inte riktagt bara till dig :) hehe de kasnke han var ;-)

YES, gör ert jobb Dif :)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Laken: Det finns inget som kan göra en så arg eller lycklig som en match mot Rögle BK :-P
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Härligt Djurgårn!
Kommentera

1236863 · »