1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577975 inlägg · 6216 ämnen

Så slutar elitserien 2005/2006

579712 · » Till forumet


Sv: Så slutar elitserien 2005/2006
Hälge: Svaret var riktat till Bergius...
Kommentera

Sv: Så slutar elitserien 2005/2006
Den såg bra ut. Enkelt och snyggt !
Kommentera

Sv: Så slutar elitserien 2005/2006
RS Timrå: Naej faktiskt sant, mkt simpel vit t-shirt med klubbmärket på. Lite oväntat att se när man smög igenom shopen, men kul. Mkt bra.
Kommentera

Sv: Så slutar elitserien 2005/2006
Per HApps:

att andra lag andra lag heller inte ser så starka ut,
tror på slutspel iaf..
Kommentera

Sv: Så slutar elitserien 2005/2006
Per HApps: Jag menar det. Det känns som att vi i år likväl kan landa på en elfteplats, samtidigt som vi likaväl kan landa på en 4-5e plats. Men det ger sig, 5-6 omgångar så ser vi ett mönster !
Kommentera

Sv: Så slutar elitserien 2005/2006
tjobba:
Vad är det då egentligen som talar emot Wikegårds uttalande?
Vi har ju trots allt tappat en förstafemma och två riktigt bra målvakter.

Detta kommer att bli ett mellanår som förhoppningsvis avslutas med minst en 10:e plats.
Kommentera

Sv: Så slutar elitserien 2005/2006
rödovithockeydy: Vi får hoppas att den gode Wikegård är ute och cyklar, men det känns som att ingenting är omöjligt. Det går inte att ta något för givet...Tyvärr.
Kommentera

Sv: Så slutar elitserien 2005/2006
Bergius: Du Skämtar????
Kommentera

Sv: Så slutar elitserien 2005/2006
tjobba:

jag håller inte med wikegård om att timrå blir 11 iaf ..
Kommentera

Sv: Så slutar elitserien 2005/2006
wap.hockeysnack.com
2-0 efter första. men DET FINNS EN TSHIRT MED TALLARNA i supportershopen. Grattis timrå.
Kommentera

Sv: Så slutar elitserien 2005/2006
Dream Team: Wikegård gillar inte Timrå!
Kommentera

Sv: Så slutar elitserien 2005/2006
Ernie Eagle: Nu du Sjöstedt, har väl din parallellslalompolare skitit ner sig i det blå skåpet, eller nåt. Han tippar Timrå elva i elitserien... svikare är väl bara förnamnet, eller vad säger sportkrönikechefen hos supporterklubben i egen hög person själv om det? ;-)



Kommentera

Sv: Så slutar elitserien 2005/2006
Laken: Menar inte att vi ska äventyra ekonomin...det torde man inte göra om man minskar spelarbudgeten efter ett rekordår...
Kommentera

Sv: Så slutar elitserien 2005/2006
lincoln: Det är som sagt en balansgång mellan att värva och spara.
Jag är glad att Timrå sätter ekonomin i första rummet.
Kommentera

Sv: Så slutar elitserien 2005/2006
Rayman: I teorin har ni rätt, men varför riskera att hamna i panik. Jag skulle vilja påstå att panikvärvningar ofta görs UNDER säsongen och NÄR man redan ligger under kvalstrcket. Vi har ju trots allt haft gott om tid på pss nu
Kommentera

Sv: Så slutar elitserien 2005/2006
Redax 2: Håller med! Klubben har det nog gott ställt just nu..o Nubben avvaktar säkert för att hitta den RÄTTA värvningen.

Eftersom laget har gått hyffsat under försäsongen finns nog ingen större panik i ledningen. Man vet att man har pengar över och kan ta in en klassvärvning om de hittar någon. Gissar att de lugnt sitter och avvaktar angående Nordgren innan de spenderar pengar på någon annan..
Kommentera

Sv: Så slutar elitserien 2005/2006
lincoln: Har någon sagt att man inte skall värva något mer? Tror nog att det kommer ske värvningar OM man hittar rätt personer till rätt pris. Laget behöver förstärkningar men inte panikvärvningar. Vill inte ha någon som kostar dyra pengar men inte levererar motsvarande..?
Kommentera

Sv: Så slutar elitserien 2005/2006
laken:
Men visst är det uppenbart att vi har sjunkit i slagstyrka? Ersatt 3-4 landslagsmän med 3,4 kedje lirare från ES och kontinenten...
Kommentera

Sv: Så slutar elitserien 2005/2006
lincoln: Bara för att man har pengar behöver man väl inte bränna dom?
Man vill nog avvakta och se hur detta lag presterar, vid behov förstärker man sedan.
Kommentera

Sv: Så slutar elitserien 2005/2006
En sak som jag inte begriper...
Det är ju inte direkt så att vi är kusinen från landet längre, ett lag som omsätter klart minst i Elitserien och får skrala till lirare som blivit över.

Tvärtom har ju TIK etablerat sig på en omsättning direkt under de 5 första, med FBK i spetsen...

Nu till frågan:
- Om vi kanske rent av har en högre omsättning än snittet i ES...
- Om vi tappat några av de högst betalda spelarna i laget
- Om vi ersatt med - ursäkta alla nyförvärv - mindre kända och spektakulära spelare

.....Varför i hela friden finns det inte utrymme för en eller två riktiga kanonvärvningar????? Bara Gunno och TNT drar väl närmare en halv mille månaden???

Hjälp mig att fatta! Inte för att jag tror att det kommer att gå käpprätt åt pipan. Som det ser ut nu pratar vi kanske 6-10 i placering. Men jag måste fortsätta att tjata...Vi har tappat säkert 100 poäng mot ifjol och inte ersatt poänggörarna med andra poänggörare. Jag är på den punkten allvarligt orolig

Vi har ju tagit ett nytt steg varje säsong, både sportsligt och ekonomiskt. De ekonomiska förutsättningarna kan aldrig ha varit bättre än nu...och då känns det som att vi tar ett par steg bakåt???? Till och med Kenta tror på oss som ett grått medellag och hoppas att vi kan överaska. Är det en bra målsättning för ett lag som har blivit 4,6,3 i ES de senaste åren och spelat två semifinaler????

Hjälp mig att fatta...

FORZA TIK _ SM GULD....nått år ;=))
Kommentera

Sv: Så slutar elitserien 2005/2006
RS Timrå: Tror också Leksand går till slutspel, likaså Timrå. Däremot tror jag inte att Modo gör det. Och Linköping vinner inte Elitserien, det gör FBK eller VF..

Södertälje kan bli luriga!
Kommentera

Sv: Så slutar elitserien 2005/2006
Laken: Leksand går till slutspel!
Kommentera

Sv: Så slutar elitserien 2005/2006
Senaste uppdatering...


1) Färjestad
2) Linköping
3) HV 71
4) Frölunda
5) Södertälje
6) Timrå
7) Modo
8) Luleå
----------------
9) Leksand
10) Brynäs
----------------
11) Djurgården
12) Mora
Kommentera

Sv: Så slutar elitserien 2005/2006
Senaste uppdatering...


1) Färjestad
2) Linköping
3) HV 71
4) Frölunda
5) Södertälje
6) Luleå
7) Timrå
8) Modo
----------------
9) Leksand
10) Brynäs
----------------
11) Djurgården
12) Mora
Kommentera

Sv: Så slutar elitserien 2005/2006
Senaste uppdatering...


1) Färjestad
2) Linköping
3) HV 71
4) Frölunda
5) Södertälje
6) Modo
7) Leksand
8) Timrå
----------------
9) Djurgården
10) Brynäs
----------------
11) Luleå
12) Mora
Kommentera

Sv: Så slutar elitserien 2005/2006
Laken: Så sant så sant. Men Linköping har inte den truppen att vara stabila i 50 omgångar. Det har Frölunda o Färjestad. Med vilka pengar ska modo värva bra spelare?
Kommentera

Sv: Så slutar elitserien 2005/2006
nRoger: Ja, Timrå lever mycket på sin fantastiska laganda och moral. Men tappet efter Hedström, Hagos, Krykov o.s.v. blir ändå hyfsat kännbart.
Modo sparkar aldrig Luckner.
Linköping har fortfarande inte vunnit någonting, den moroten leder de till serieseger. Att sedan Färjestad tar hem SM-guldet är en annan sak...
Kommentera

Sv: Så slutar elitserien 2005/2006
Laken:
Timrå kommer högre än 6:a. Timrå är ett lag. Ingen spelare är större än laget, dessutom med en bra ledning. de nya spelarna kommer att överraska.
MODO kommer att visa oväntad handlingskraft och sparka Luckner redan efter de fem första omgångarna med 0 poäng.
Frölunda & Färjestad har segrat ihjäl sig och viker ner sig helt i slutspelet. HV har ätit taggtråd hela sommaren. Linköping och Mora har baksmälla efter fjolåret. Brynäs kan vara en dark horse. Övriga tänker jag aldrig på och räknar inte med
Kommentera

Sv: Så slutar elitserien 2005/2006
Smokey: Man tackar... ;-)
Kommentera

Sv: Så slutar elitserien 2005/2006
Forward: Det får framtiden utvisa.

Jag tror att Timrå kommer kring sjätte plats.

Modo kommer säkert att värva några spelare till och har en bra tränare i Harald Luckner.

Jag tror att Linköping vinner då de har ett starkt lag och en av de bästa (den bästa?) målvakterna.
Kommentera

Sv: Så slutar elitserien 2005/2006
Smokey: Självklart byter SSK och Timrå plats, samt att Linköping byter plats med Färjestad pga att man som vanligt ej har rutinen och flytet.
Kommentera

Sv: Så slutar elitserien 2005/2006
Laken: Som alltid en klok tabell. Ser ganska logisk ut... Även om jag tror Södertälje och Timrå byter plats.
Kommentera

Sv: Så slutar elitserien 2005/2006
1)Färjestad
2)HV 71
3)Timrå
4)Frölunda
5)Linköping
6)Brynäs
7) Leksand
8) Djurgården
----------------
9) Modo
10)Södertälje
----------------
11)Mora
12)Luleå
Kommentera

Sv: Så slutar elitserien 2005/2006
Laken: Inte mycket rätt där inte...
Timrå hamnar högre än 6:e
Modo får det svårt, hamnar nog utanför slutspel.
Södertälje får det svårt att nå slutspel.
Frölunda el färjestad vinner serien.
Skulle tippa TIK på 4:e
Kommentera

Så slutar elitserien 2005/2006
1) Linköping
2) Färjestad
3) Frölunda
4) HV 71
5) Södertälje
6) Timrå
7) Modo
8) Djurgården
----------------
9) Leksand
10) Brynäs
----------------
11) Luleå
12) Mora
Kommentera

579712 · »