1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581134 inlägg · 6216 ämnen

SCA-cupen 2006

748911 · » Till forumet


Sv: SCA-cupen 2006
stoff: pang,pang och pang-2
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
nån som vet vad det står i matchen ?
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
ståpäls: Mmm.. eller hur.. ;-)

Fan, undrar om Sundsvalls Tidning har koll på turneringsjäveln..? ;-)
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
Dream Team: Men nu kommer du inte att kunna släppa tanken på det... ;)
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
ståpäls: Det ser jag nog tyvärr som en något omöjlig uppgift. Visst kan jag ta mig för och ringa Tunadalarna på Gärde och höra om de har siffrorna sparade från så länge tillbaka, men jag tror nog att det är lite väl ambitiöst att tro på det. Men jag hade gärna gjort det bara jag hade siffrorna, det är helt klart! ;-)
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
Dream Team: Prydligt. Nästa uppgift för dig blir att sammanställa en fullständig maratontabell med alla matchresultat. Lycka till.
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
Bissett19: Du anar inte vilka konflikter som uppstår hos mig när jag inte får ihop siffrorna... ;-)

Men nu så är jag lugn inombords igen!
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
Dream Team: Känns det bättre nu?........:)
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
ståpäls: Detta skulle göra då listan komplett:

1974 Västra Frölunda IF
1975 Skellefteå AIK
1976 Skellefteå AIK
1977 Skellefteå AIK
1978 Västra Frölunda IF
1979 Hammarby IF
1980 Timrå IK
1981 Södertälje SK
1982 Luleå HF
1983 Luleå HF
1984 S/G Hockey
1985 Skellefteå AIK
1986 Brynäs IF
1987 Skellefteå AIK
1988 Timrå IK
1989 MoDo Hockey
1990 IF Björklöven
1991 Västra Frölunda IF
1992 Skellefteå AIK
1993 Helsingfors
1994 Skellefteå AIK
1995 Mora IK
1996 Timrå IK
1997 Mora IK
1998 Timrå IK
1999 Timrå IK
2000 Timrå IK
2001 Timrå IK
2002 Södertälje SK
2003 Södertälje SK
2004 Mora IK
2005 Timrå IK
2006 Brynäs IF

Maratontabellen:
Timrå IK8
Skellefteå AIK7
Västra Frölunda IF3
Södertälje SK3
Mora IK3
Luleå Hockey2
Brynäs IF2

S/G Hockey

1
MoDo Hockey1
IF Björklöven1
Helsingfors1
Hammarby IF 1
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
ståpäls: Och jag är fortfarande dum i huvet! Sorry, varför blunda för det uppenbara....

Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
ståpäls: Om du räknar på den lista som du har postat så finns bara 30 vinnare med. Med Brynäs medräknat som årets vinnare gör det 31. Det fattas alltså två...
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
Dream Team: I år var det 33:e upplagan. Hela listan är med.
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
Bissett19: Nix, inte siffrorna från så länge tillbaka som -96 och -97.
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
Dream Team: Det ligger ju på swehockey,whats the problem??
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
Dream Team: Vann inte mora 2004 och 2005?
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
ståpäls: Mindre observant av mig ;-) Men någon måste väl sitta på ett program från i år eller ett par år tillbaka...?

Friskan, kom igen nu när jag behöver dig! ;-)
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006

Dream Team: -05 vann ni väl på inbördes möten.

1 Timrå IK 3 2 0 1 10 : 5 6 0 0
2 IF Sundsvall Hockey 3 2 0 1 6 : 7 6 0 0
3 Mora IK 3 1 0 2 4 : 8 3 0 0
4 Brynäs IF 3 1 0 2 8 : 8 3 0 0

Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
Dream Team: Det är -96 och -97 som fattas. Står i inlägget efter.
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
ståpäls: Just det, tack!

Men du, vinnarna från 2004 och 2005 saknas...? Vann vi båda?
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
Dream Team: Scrolla på tråden.
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006

Kan någon vänlig själ ge mig, en alldeles vanlig statistiknörd, vinnarna från SCA Cupen mellan 1995-2005?

Pleeease...

Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
Kevin O Shea: Svårt att se det alltså? Du såg inte heller turneringen då?
Pärssinen visade en match (Timrå - Mora) att han en riktigt bra spelare. Tycker Larsson var bättre genom turneringen. Det säger jag inte bara för att jag är blåögd.

Pärssinen och Hahl är säkert bättre hockeyspelare överlag men inte under turneringen.
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
tribban: Då måste jag passa på och berätta att jag inte såg derbyt detta år. När den matchen startade så satt jag på en buss på väg till Lycksele.
Kommentera


Sv: SCA-cupen 2006
Apropå Alexander Larsson: Vart tog bilden på han i bar överkropp från www.tikare.se vägen? Hann aldrig spara den bilden.
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
tribban: Larsson var säkerligen duktig (med sina mått mätt) - men jag har svårt att se att han var bättre än Pärssinen, Hahl och Johan Andersson, för att ge några exempel.
Men han jämförs väl med bättre spelare och då framstod hans prestation också bättre.
Var han bättre än Hahl och Pärssinen, så måste han ju vara aktuell för 3:-
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
-Gurra-: Just Alexander Larsson tycker jag inte är ett dugg märkligt faktist. Om du såg turneringen så såg du mycket väl att laget fungerade. Vi mötte trots allt ES-lag.

Ang. Lundström så känns det inte lika givet men ändå inte lustigt. Jag missade en match på hela turneringen (Brynäs - Mora) och tycker kanske att Moras målvakt kunde fått priset också.
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
El_loco: Mycket kustigt faktiskt. För vad spelar det för roll hur bra spelarna presterar individuellt om laget som helhet inte fungerar vid match.

Vill poängtera att jag inte riktar detta enbart till IFSH.
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
Det känns lite lustigt att Sundsvall som kom sist i turneringen hade bästa målvakt och forward.
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
ernie eagle:
Finns det besserwissrar på HS.....nä nu skojar du.
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
ståpäls: Ja, det var ju otroligt synd. Skulle tydligen ha varit på plats och försökt fånga Asplunds räddning i går också, den var ju tydligen något utöver det vanliga :) Missade ju Nylanders mål också, typiskt!
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
Kerstin_k: Synd att du inte var på plats fredagen och förevigade Johan Anderssons solomål. Det kan ha varit hela säsongens vackraste redan nu.
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
Metal Guru: Man kan inte vara nitiskt påläst om allting. Och jag medger att jag startade denna diskussionen på lösa boliner väl medveten om att besserwissrarna skulle hugga av mig fotknölarna härinne.

Så kan man väl uttrycka det (irriterad över att vara dåligt påläst).

Så jag får fälla ut pungen och landa! =)
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006

Johan Asplund stod för matchens, och kanske cupens, räddning då han i mitten av perioden slajdade, rullade runt och räddade med båda benen utsträckta rakt upp i luften.

Det jag jätte gärna viljat sett, synd bara att man inte var där. 

Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
Metal Guru: Men snälla släpp detta nu och skriv något spännande i stället.
Kanske få lite fart på ert eget forum?
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
ernie eagle:
så du är egentligen irriterad över att du själv inte kollat upp tävlingsbestämmelserna?
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
Helg Ernest: De som vill.
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
-Gurra-: Stackars älgar!!!
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
-Gurra-: Lycka till i skogarna.
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
Nu ska jag sova... ska jaga älg om 4 timmar.
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
-Gurra-: Egentligen ingenting mer än principen.
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
ernie_eagle: Varför överhuvudtaget slösa sin energi på att irritera sig över poängsystemet i träningsmatcherna ?.
Okej, det är kul att vinna.. och att se vad laget går för under försäsongen då inget speciellt står på spel. Men tänk efter... Vad spelar det för roll egentligen vilken plats vi kommer på i SCA cupen ??.
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
Laken: Vem bryr sig ?
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
ernie eagle: De flesta av försäsongscuperna brukar inte tillämpa OT och straffar. Damma poängsystem tillämpades i fjol i SCA-cupen.
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
Huge: Åh nej jag kan mer väl gratulera Brynäs IF till en väl genomförd turnering.

Jag kanske inte hade reflekterat över det om Timrå vunnit med nuvarande tävlingsbestämmelser men om du eller någon annan brynäsare hade tagit upp frågan hade jag varit villig att diskutera igenom saken.
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
ernie eagle: Och ifall Timrå nu hade vunnit cupen med nuvarande system, så hade du förstås också tyckt att de nya reglerna var fåniga, eller hur?
Tycker gott att du även utan omsvep bara är sur för att ni inte vann cupen.

That´s respect!
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
Metal Guru: Det är möjligt att Timrå IK kände till tävlingsbestämmelserna. Jag gjorde det inte. För det har inte varit samma tillämpning från år till år vad jag kan erinra mig.

Åh nej jag har inte läst igenom bestämmelserna till punkt och pricka. Det medger jag utan omsvep.

Tycker bara det är fånigt att man hittar på egna regler istället för att hålla sig till antingen systemet som är i ES eller så kör man det gamla 2-poängssystemet.

That´s it!
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006

ernie eagle:
har ni läst tävlingsbestämmelserna för cupen då?
vad står det där?

om de nu har egna regler, och ni tycker de är märkliga, tog ni upp det med IFSH innan cupen började?

om inte, varför yla om det efteråt?

Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
Metal Guru: Tror nog att det fler än jag bland Timråsupportrarna som tycker reglerna är märkliga.
Kommentera

Sv: SCA-cupen 2006
ernie eagle:
Är det inte i detta fallet "ernie eagle's hat och misstänksamhet mot IFSH."?

Du har väl tagit upp med cuparrangörerna att de har fel i sitt tävlingsreglemente..? Och att Timrå borde tilldelas cupsegern postumt.
Det torde göra mer effekt än att tala rätt ut i cyberspace, som du gör nu.
Kommentera

748911 · »