1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577904 inlägg · 6216 ämnen

SCA Cupen 2009

1174529 · » Till forumet


Sv: SCA Cupen 2009

Blev jäkligt less när Sanny valde FBK, men efter sett  3 matcher med tre kronor kan man väl ändå känna sig ganska nöja att Sanny inte hamnade i TIK. Bara att konstatera att utlandssäsongen inte gjorde honom något gott annat n möjligen i börsen.

Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
t_89: Jag gillar den här när Roos är med typ 5sec :'P Sen blir han utfryst :D
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
willysson: Blir det nån Sunday Million ikväll för din del? RING MEJ!
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
t_89: haha;)
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
willysson: ja, är det inte en drake vi har i loggan? ;) Haha, dark horse skall det naturligtvis vara!
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
t_89: drak horse är det lite grann som en skvader det eller hur funkar det???;)
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
willysson: Nu har herr Roos varit i farten på wikegårds blogg. Först tar han fram lill-sågen och säger att det inte finns en chans att Timrå och Brûnäs går till semi. Sen säger han att Timrå kan komma att bli en liten drak horse med Daniel Corso i spetsen..
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
nectis: japp, men dom ville inte fast jag stod där;)
det var tack vare stefan med, men som pelle sa "jag hade varit tvungen att backa dig eftersom jag lurade hit dig" LOL
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Redax 2: jo det var 3 år sen:)
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Ambroo:
Saxat ur Wikipedia:
  • Hov, en förhårdnad på hovdjurens fötter
  • Hov, en förkristen kultplats

    Så antingen är det en förhårdnad, eller så är det en religiös kultplats, (offersten)
  • Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    willysson: Jaha, så det var dig hela klacken skandera "Slå han på käften" till? :D
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    Hahl Bundy: Nu vet jag inte hur den där bloggar frugan skriver i vanliga fall, men efter att ha läst undertexten och svaret på frågan som ställs så börjar jag fundera på om det är ett syskon till Robert på Hockeysverige.
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    Redax 2: Det var ju några tattare utanför som ville göra upp med herr Willysson med, men då la dom benen på ryggen och flydde
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    willysson: Har dom inte lärt sig sen sist. Du hade väl en lektion för en liten uppstudsig katt en gång i samband med en SCA-cup..?
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    Bosco86: haha det var fullt i timrås klack... så jag hängde på kristmansson till sundsvalls klack, man kan säga mycket om sundsvallsklacken och det är iallafall att dom inte har mycket till självdistans...

    dom ville slåss med mig och jag fattade det inte förrän stefen stod mitt emellan och lugnade ner dom:)

    Men men kul var det iallafall..

    Tyckte ändå det var kul när jag skulle upp på timrås läktare och vakten sa att det var fullt, jag svarade att jag ser det och snackade med en polare. då kommer han och tar mig i armen och säger "det ÄR fullt" jag svarade i stil "ja, jag hörde det och jag fick lära mig en sak i skolan och det var att när 2 vuxna pratar är man tyst" fan vad härsken han blev:)
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    mikenomad: Njaä, jag stog över förfestandet och anslöt vid entrén. Jag brukar ändå komma ikapp framåt kvällen...
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    mikenomad: Men vad är det här med "hov"? Vadå Gärdehov?! Vilket skämt!
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    Andersson: ja varför ända på ett vinnande koncept :)
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    'Nya' Gärdehov är väl att ta i . Lite nya stolar på sittplats , lite ny färg , annars är allt som förut. Det usla högtalarsystemet/Akustiken borde ha lagts lite mer krut på .
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    T T: Jag vet inte hur de räknar öht...när jag skulle köpa hamburgare i pausen så betalade jag och fick min burgare. När jag sedan skulle ta dressing var alla tuber urkramade så jag påtalade detta, att det var slut. Möttes då av ett "jaha" och att det inte fanns mer. Det gjorde mig liiite upprörd och hamnade inte på pluskontot gällande intryck av "arenan".

    Så du ingick alltså i Björns glada skara...:-)
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    mikenomad: Jag vet inte hur de räknar i Sundsvall när de säljer biljetter men när vi skulle gå upp på bortastå blev vi stoppade för att det var fullt. Björn blev liiite upprörd...
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    mikenomad: Om ni tyckte Sundsvalls fans som var inne betedde sig så skulle ni se dom grymma killarna utanför som sprang och muckade gräl med allt och alla..
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    Hahl Bundy: Stod bredvid Sundsvallsanhängare som pös över av stolthet och yttrade saker i stil med att "Timrå är nog lite imponerade". Jo, tjena...jättejätteimponerade...Däremot är jag imponerad av att man kan kalla nåt för arena som känns smockfullt vid 2500 pers. Hade f.ö nöjet att anlända till "arenan" samtidigt som Freed o co. De var, som man säger, bra på G...:-)
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    Redax 2: Ja visst kan dom få glädja sig åt den enda stunden av glädje dom verkar få, att tex puckla på varandra :)
    Sen i serien blir det väl knappast så många som står där i klacken.
    Det är väl bara de närmast sörjande dvs ca 20 st.
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    Hahl Bundy: Har inte du också varit ung (och dum) en gång? Jag minns när man såg Timrå skaka MoDo i SCA-cupen. Då trodde man att i år då j-vlar... Sedan blev det likt förb. torsk mot typ Antjärn i serien...

    Låt dom stackarna glädja sig. De tinar upp 3 dagar om året för att därefter åter kliva in i Allsvenskans permafrost i 362 dagar...
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    Blizzard: Nej. Jag var tvungen att fara ner o se matchen o bilda mig en uppfattning om hur matcherna mot Sundsvall är nuförtiden. :)

    Det jag inte begriper är hur man kan se en obetydlig försäsongsmatch som en såå otroligt viktig match från S-valls sida?
    Den enda chans dom har att ev. slå ett ES-lag är ju under en försäsong då dom nyss har gått på is, sen är man ju återigen ett mediokert mittenlag i AS, när serien börjar.
    Att som fans inbilla sig att man är bäst på det sättet är ju komiskt.
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    Hahl Bundy:



    "Hur som helst så ser jag fram emot din rapport ikväll eftersom jag inte ska ner o se matchen.
    Jag väntar till ES-premiären då det börjar gälla nånting"



    "Jag var på matchen igår o det som slog mig var att dessa små patetiska varelser i Sundsvalls klacken är för sorgliga"


    Kunde du inte hålla dig ;-)
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    Just det ja. Det finns fler som tycker detta. Karlssons tjej bla.
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    Jag var på matchen igår o det som slog mig var att dessa små patetiska varelser i Sundsvalls klacken är för sorgliga. Det har ju berättats om hur dom är o man har väl inte riktigt trott att man kan vara så patetiska men men.....
    Kunde inte låta bli att garva åt dom flera ggr.

    Små tonåringar som nyss blivit torra bakom öronen o som torkat snoret ur ansiktet står där o tror att dom är stora o tuffa killar. Några stod med keps o halsduk för ansiktet som dom fega brukar göra. Det är ju för lustigt faktiskt.
    Börjar fightas på läktaren med varandra dessutom. Humor :)
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    Ambroo: Nä jag är inte pingstvän och inte ghey, så är du inte flikka så är inte det personliga intresset ömsesidigt.
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    250kg kärlek:
    De är bara sura för att om fighten verkligen blivit av, så hade de riskerat att fått vara utan Olsson ett tag framöver. Åtminstone tills garnityret blivit behjälpligt återställt ;-)
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009

    På ST är det full fart. Många som är irriterad på Challes uttalande där han tyckte det var synd att inte Corso fick chansen att klappa till Olsson i Sundsvall.

    Själv gillar jag tränare som visar känslor. Att som i Challes fall "uppmana" till bråk är en bit i från att starta ett världskrig, typ. Även om Sundsvalls fans verkar vara av annan uppfattning.

    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    haggen:

    Klingar nått i bak huvdet om det, men det blev ju Brynäs för Daniel.

    Jo Niklas var en hyfsad mv lovande som ung, hade väl tyvärr en svagheter och han blev inte lika bra som sin far.
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    Laken: Har sett några fight videos med Corso från förra säsongen, han blir helt galen. Behöver dock inte vara negativt så länge han håller sig från game-p.
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    Anonymous: Är du pingstvän eller? Olsson är och har alltid varit ett fikon, Challe är kingen och Corso for president!
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    Abron:

    Olsson var på G till Timrå för ett antal år sedan men jag tror det var hans inställning/personlighet som satte käppar i hjulen och tur var väl det.
    Tror det var Nubben som sa Nej.

    Dyrén i mål var ju en värvning sedan kom väl även Anders Näsström därifrån så hyfsade målisar har de ju haft mest hela tiden.
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    haggen:
    Jo det är sant, men D Olsson kan ju börja gnälla å pipa innan han blir tacklad, sedan filma likt sin far, det var inte Wiklunds stil., dock var han lite feg.

    Ove ja, undrar hur han har det med knäna idag.

    Även Klacka Hammarström är en å minnas, men där var det aldrig gnäll å tjärring fasoner.
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    Abron:

    Din kommentar väcker minnen, glömmer aldrig "kärring"-Wiklund, det var också en som väckte extra känslor när det vankades derby förr om åren.
    Sedan att Ove Öström hade dåtidens största tandskydd är en annan historia.
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    Dream Team:

    Tack.

    Intressant läsning, men som sagt bara försäsong.
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    Abron: Jodå, den finns på länken. Från Hockeyligan.se.
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    Dream Team:

    Vet du om det finns någon tabell över samtlig tränings matcher " so far"?
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    Abron: Swehockey är då väldigt generösa med oss iaf. Kolla tabellen:

    1 Timrå IK 3 3 0 0 10 : 4 9 0 0 0 0
    2 MODO Hockey 3 2 0 1 6 : 7 6 0 0 0 0
    3 Brynäs IF 3 1 0 2 8 : 10 3 0 0 0 0
    4 IF Sundsvall Hockey 3 0 0 3 4 : 7 0 0 0 0 0
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    Anonymous: Precis!
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    Laken: Lugn med dig. Det var inte bara vad du skrev. Läste vad Hamrin skrev också.
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    Anonymous:

    Vadå tråkigt, det är ju precis detta som behövs, men det hade kanske smakat bättre om det vart Mandervill....

    Daniel Olsson har jag alltid ansett vara en pajas, han skriker å grinar lika mycket som sin far när han spelade hockey, bägge skulle passa som skådisar...
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    Anonymous: Äh, ni förstår inte vad jag menar!

    Corso är ett spel- och passningsgeni som imponerat oerhört på mig! Men jag vill inte att han ska vara inblandad i stökiga situationer när serien börjar, för jag vill ha honom på isen så mycket som möjligt!

    Trillar poletten ned?!?
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    Nu ligger highlights och eftersnack från derbyt ute. Challe toksågar Daniel Olsson, som verkar ganska obrydd.
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    Laken: Här tänkte man skriva att Corso är den man längtat efter ända sedan Riku Halh värvades över till VF. Sen får man läsa detta, lite tråkigt.

    Men det blir säkert bra till slut. Får väl skaffa mig en egen uppfattning när jag sett karln in action for the first time.
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    Andra spelare får sköta "gruffen" och bråken när serien börjar.
    Kommentera

    Sv: SCA Cupen 2009
    mikenomad: Nej men du missar min poäng. Att Corso i elitseriematcherna framöver får passa sig för att hamna för mycket i utvisningsbåset.
    Kommentera

    1174529 · »