1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581412 inlägg · 6216 ämnen

SCA Cupen 2009

« · 1156998 Till forumet


SCA Cupen 2009
Spelprogrammet i länken, om 4 månader lite styft är vi där. Giv mig dock en härlig sommar först...

FORZA TIK.............alltid, alltid.......
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009

El Maco: Jag byter gästbok och fortsätter mina funderingar här istället.

I en anna gästbok pratades det om våra lokalkonkurrenters ideliga debacle i sin egen cup. Timrå, hur många vinster har dom i SCA-cupen

Sedan till någonting helt annat, och den här är klurig - hur många gånger vann Timrå IK sin egen cup "Lill-strimmas minne", som gick några år i slutet av -80-talet? Man mötte både elitserielag, lag från den norska och finska ligan, vill jag minnas. Här kommer jag ihåg nåt helt sjukt. Timrå, ett på den tiden halvhyfsat division-1-gäng, kunde spela match mot nåt norskt lag klockan t i d i g helgmorgon, men nog f-n var man där och tittade.
Nej, jag minns faktiskt inte hur det gick här, så där får nån som vet hjälpa till.

Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Friman SR: Nu du, Frippe, är vi snart där. Ack vad denna väntan måtte ha tärt på dig.... ;-)

Raskt över till lite mer allvarsamma tongångar. När man ska boka biljett på Ticnet i E.ON Arena så är det lite hugget som stucket vad de olika sektionerna heter. Enligt arenaskissen är ståplats på sektionerna E och F, men likväl finns alternativen F och G med som alternativ vid själva bokningen.
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Passar på att helt skamlöst göra reklam för vår bevakning av SCA-cupen:

***

ST-tv visar höjdpunkterna från SCA-cupen

För tredje året i rad sänder Sundsvalls Tidnings webb-tv, ST-tv, höjdpunkter och eftersnack från alla sex matcher i SCA-cupen.
På ST.nu kan man också följa bloggare Jimmy Hamrins direktrapporter från Eon Arena och Gärdehovs ishall.

SCA-cupen är för många starten på hockeysäsongen.
Sundsvalls Tidning storsatsar på träningsturneringen och rapporterar så väl i tidningen som på webben och i webb-tv.
- Vi har fått ett otroligt gensvar de senaste två åren när vi sänt matchbilder från SCA-cupen, och därför forsätter vi att satsa hårt på det i år med, säger webb-tv-reportern Henning Johannesson.
Efter varje match lägger ST-tv ut inslag med höjdpunkter och spelarintervjuer på ST.nu.
Nytt för i år är också att hockeybloggaren Jimmy Hamrin följer turneringen med direktrapporter från alla matcher. Hans blogg hittar ni också på ST.nu.

***
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Modos uppställning ser ganska klen ut, det skulle kännas lite surt att torska i kväll.
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Tråden...
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
T T: Var kan man få livekommentarer?
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Icing-Ove: Finns nog bara swehockey och Jimmyblogg i paus.
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Referat alltså, Jimmy H skulle väl rapportera...
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
T T: Ok
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Det verkar som att vi får träna PP iaf. Det skadar aldrig!
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Olle: Nu kom vi i fel tråd igen också :'P

Aah, han vill jag se mkt av iår :)
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Blizzard: skott 16-5....
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Blizzard: Härligt å se att effektiviteten sitter där i år oxå..
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
"Daniel Corso har inledningsvis varit riktigt bra. Han har gjort fina framspelningar, bland annat en framspelning till Pääjärvi där avslutet var tämligen tamt. Han försökte lirka in den mellan benen på Roman Malek."

Trodde pojken hade lärt sig att SKJUTA HÖÖÖÖGT
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Blizzard: avslutade han en cm från målvakten eller?
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
19-7 totalt i skott, betyder 3-2 under 2:a perren,mycke spel i mittzon verkar det som ;-) dessutom 5 mot 3 en knapp minut.
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
erathoo: 2 - 1 EQ TIK 7. HYNNING, Fredrik
(13. CORSO, Daniel)
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
2-1 Hynning Corso
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
lungan: 3 - 1 EQ TIK 17. ANGER, Niklas
(3. ERIXON, Sebastian
10. MEUNIER, Laurent
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
lungan: 3-1 Rivstart!
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Blizzard: Proppen ur..:D
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Blizzard: Sicken ruskig tur att vi fick Anger på slutet, tydligen fick vi honom billigt också.
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Anonymous: ja utan Anger hade laget vart skrämmande tunnt!
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Blizzard: Glöm inte sebbe,poäng igen jävligt kul!
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Örjan Fröjd mer nöjd nu angående Pärssinen...
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
4-1 danmark
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Rooster23: 4-1
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Rooster23: Kirill kämpar för förlängning!
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Mappe: 4 - 2 EQ MODO 26. FORSBERG, Kristian
(36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats
48. PIKKARAINEN, Hannu)
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Blizzard: Anger igen 5-2
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Bra start, men kanske MoDo inte kom till match med full power, liksom Timrå som saknar en del gubbar.
Lite snålt framåt i första, kanske denna där guron´s mentala å praktiska övningar kommer senare, när det verkligen behövs.

Skall bli intresant å läsa JimmyH´s comments hur TIK försvar ev höjts ett snäpp, kanske Skoogs går en ny vår till mötes...
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Abron: Om Skogs kommer upp i tidigare kapacitet kan man räkna honom som ett nyförvärv.
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Rooster23: Publiksiffran idag?
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Är det någon här som var på matchen som kan säga om MoDos nya målis var bra eller om han var värdelös?. jag kunde tyvärr inte gå på matchen och kika så skulle uppskatta ett ärligt svar :). Och grattis till segern får hoppas det blir jämnare i serien i alla fall när båda lagen är skadefria.
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Rooster23:

Jo en fullt realistisk tanke, håller med. Såg han tillsammans med Granath och han verkade trivas med dalmasen, så det kan nog bli ett bra backpar som går in på de sex.
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Cyklob: JimmyH skrev "Just Malek har sett bra ut i MoDo-kassen. Han är inte helt olik en viss Karol Krizan, han står långt in i kassen och väldigt reaktionssnabb och grym efter isen"
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Rooster23: Ett tips, vänta tills det gått några riktiga elitmatcher, tempot höjs och misstagen blir fler, det gäller nog många "stjärnor" under försäsongen...
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Blizzard: Ok.. tack för svaret. :)
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Icing-Ove:

Var rätt bra tempo mot Kloten å Dalmasarna var bra med i svängarna, men okay jag kan hålla med om att det är lite svårt att sia så här i början.
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Det var en fröjd att se kedjan med Pääjärvi - Corso - Hynning. Vilka passningar Corso bjöd på! Starkov såg dessutom riktigt taggad ut.
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Pihl1337: "Timrå var bättre i allt"
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Pihl1337: Trist dock att inte Pääjärvi fick sätta en puck. Men han får väl göra det i serien istället!
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Rooster23: Eller mot Brynäs på fredag ? ;)
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Lakens betyg:

+++++ - Daniel Corso
++++ - Kirill Starkov
+++ - Laurent Meunier
++ - Sebastian Erixon
+ - Mattias Karlsson
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Rooster23: Ja det var synd.. Han fick några fina bjudningar! Det verkar som om Corso är en retsticka också! I tredje eller andra perioden hördes "Fuck you Corso!" från Modos bänk. Tycker det är viktigt att ha en sådan spelare i truppen som får motståndarna lite ur balans.
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Laken:
Mattias å Sebbe före Granath å Skoogs, det var som tusan. Är det ditt tips inför Brynäs matchen????
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Rooster23: Skulle vilja påstå att Pääjärvi har ett jätteproblem med att sätta puckarna. Skulle minst satt två ikväll ! Men han fortsätter som ifjol, får inte upp dom i taket?
Tycker Granath, Starkov, Meunier var bra. Anger kan nog göra en del poäng i år... Jag tycker kort å gott att vi har mycket bättre centrar och stabilare backar i år. Sen var ju Modo så sjukt dåliga att klockan stanna på jumbotronen ! Men det var ju ingen överraskning....
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Foyn:
Lugn du!
Pääjärvi kommer att näta åtskilliga gånger i vinter!
Du kan va säker!
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Janken: Om tanken är att han ska spela med Corso så lär han säkert få en och annan passning. Även om det är försäsong satt jag och myste över faktumet att Corso och MPS hittade varandra riktigt bra.

Jag tror på Corso och Måns. Där har vi två kompetenta spelare. Starkov var också riktigt bra i matchen. Jag tror att Timrå kommer att behålla honom.
Kommentera

Sv: SCA Cupen 2009
Kerstin_k: "få en och annan passning som han gör mål på" skulle det stå.
Kommentera

« · 1156998