1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580610 inlägg · 6216 ämnen

SCA-cupen 2019

1984120 · » Till forumet


Sv: SCA-cupen 2019
Kerstin_k: helt rätt. Jag ser inte att Timrå skulle behöva en forward för tillfället, en ny back skulle jag hellre satsa på.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Sputnik: Jag gillar att han var ärlig direkt vid degraderingen. "Jag blir inte yngre och vill passa på att tjäna så mycket pengar jag kan". Typ så lät det.

Inte många som uttalar det. Alla vill det, innerst inne. Men istället blir det nån floskel om att man valde klubb för utmaningens eller rollens skull.

Han var ärlig och sa som det var. Att det blev (blir?) just Oskarshamn; tja - han fick väl ett kontrakt där som passade? Jag personligen har inga problem att lyckönska honom om det nu blir Oskarshamn, inte när han var ärlig med motivet med att söka nytt kontrakt.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
SMÅLAND: Timrå står inte och faller med nyss friske och i fjol skadade ,det finns fler som han .
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Kovalchuk: Avundsjuk för jag tror att han kommer att floppa? Eller floppa, beror väl på vad man har för förväntningar. Folk verkar tro att Salle är god för 50 poäng i SHL.

Jag tycker han var ganska nyttig för oss förra säsongen, men jag tror även att han överprestera ganska mycket gällande poängproduktion och att det kommer visa sig i Oskarshamn.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Bamse: Exakt. Det är naivt t.om för att vara oss att tro det. Han är en hockeyvagabond de luxe, hos oss fick han chansen till nystart och han lämnar säkert med tacksamhet och varma känslor för Timrå IK. Men mer än så är det såklart inte och det är inget anmärkningsvärt med det
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Sputnik: Skulle han alltså fått så pass stort hjärta för Timrå IK efter en halv säsong och valt det framför att tjäna pengar och spela så länge som möjligt på högsta möjliga nivå?
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Sputnik: Salle vill väl lira i SHL helt enkelt, inga konstigheter.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
nectis: Lägg ner avundsjukan....
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Sputnik: Salle kommer floppa ändå. Skadad eller 8 pinnar på hela säsongen.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Februari 2020: Oskarshamn kommer att möta er i bäst av sju och då går ni upp igen. ÖHK eller Leksand möter MODO i bäst av sju. MODO får vänta ett år till :)
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Sputnik: Pissrumpan för fan....!!!
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Sputnik: Jag tycker att det är väldigt svårt att bedömma hurvida Oskarshamn kommer att vara bättre eller inte.

Vi sitter med facit på hand, inför förra säsongen hade vi också "bra" värvningar.

Svedberg, Ohlsson, Collberg, Rensfeldt, Printz, Guter, Palmberg, Drugge, Söderberg (ja, han var bland de bäst backarna i HA när vi värvade honom). De spelare som blev bäst var de som hängde med upp. Hampus Larsson, Kinnvall, Wedin och överasskande Törnqvist.
Nu kanske Printz var ganska nersnackad innan SCA-cupen, men ändå rutinerad gubbe.

IKO behöver både ha tur och tålamod om de ska lyckas i år.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Hassan: Jo alltså.jag har nog varit otydlig här. Jag har inte påstått att Laxen inte skulle spela SHL. Det är som du säger valet av lag som jag inte kan förstå. Jag tyckte våran värvning av Guter kändes lite sådär på förhand också om jag får vara ärlig.

Oskarshamn skall tydligen landat Johan Alm med. De kommer vara bättre än vad vi var SHL så.är känslan i allafall.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Knylan: Jo, man ska inte vara bitter, klart han vill spela SHL, det var han ju också tydlig med. Jag hade dock för min egen själs skull hellre sett honom i vilket annat SHL lag som helst förutom oskars...
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Sputnik: Det är synd att säga att han ”gick ut” med det. Han har väl fått frågan och då förklarat att Timrå etsade sig fast i honom direkt, mycket på grund av att vi (precis som du skriver) gav honom chansen när ingen annan gjorde det. För det kommer han givetvis för alltid att vara djupt tacksam. Han kan ju fortfarande mena att han uppskattar Timrå IK som klubb och fortsätta att sprida goda vitsord utan att för den sakens skull känna att han måste kliva ner i HA och halvera sin lön (om inte mer). Får han det inte att fungera i IKO nu så kommer vi definitivt att vara ett alternativ längre fram.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
bar mofftak: Tja har inte sagt att han va tvungen att stanna. Men vi gav han samtidigt chansen när ingen ville ha han. Sen gick han ut och sa att han inte haft sådana här känslor för en klubb och han fått hjärta för föreningen. Att då sen gå till laget som slog ut oss, klart det känns.
Hade varit bättre han höll tyst då än snacka hjärta och andra floskler.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Sputnik: Timrå var väl ändå hans 11:e klubb. Varför skulle han stanna hos oss efter en säsong av misär?
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
SMÅLAND: Salmonsson till Oskarshamn som det ser ut som. trodde verkligen han hade mer hjärta och själ än så.
Sen rustar Modo upp mer med att värva Johan Forsberg från Luleå.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Sputnik: Haha ja så är det...å snål har jag inte blivit än iallafall!🤗
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
SMÅLAND: Hehe du håller väl på med aktier och dylikt om jag inte minns fel, så nog borde du väl ha råd med 99 riksdaler? Har du gått o blivit Snållänning? 😋
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Sputnik: Kann du faxa dä te mä?🙄
Låst ämne


Sv: SCA-cupen 2019
Charliejfz: lugn nu.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Charliejfz: Det enda man kan vara säker på, det är att Modo misslyckas, som vanligt.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Rytter: Nej, men tror Timrå går upp. Men som Everberg spelat på försäsongen känner jag oro för att vi inte når topp 8 och eventuellt kvartfinal.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Hur många raka vinster har vi mot Modo nu? 8 matcher?
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Charliejfz:

Tror du Rögle åker ur?
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Ser fram emot att spela mot er nästa säsong 😀
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Nucky: vad ska man kalla laget som förlorar med 2-6 mot laget som är steget efter då? Den felande länken? 😎
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
RasmusVS: Ball ändå att ni är med i en illustration av Steget efter🤓
twitter.com/stegetefter/status/1167858843340001280?s=21
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
hanzon: Ja, minst 12 kan ni räkna till
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
JanneH: Min bild av matchen var att Modo var ganska mätta. Timrå riktigt taggade att.åtminstone vinna en match i
årets SCA cup.
Derby är alltid derby, sen påverkade ju, den faktiskt tveksamma utvisningen på Häggström, matchbilden.
Modo hade börjat ta över matchen där i andra perioden.

Kul att vi får med en seger mot Modo. Det är ett bra och viktigt avslut på SCA cupen.

Det finns potential i laget. Men jag tror att vi får ha tålamod. Ante behöver nog få lite tid att in försvarsspelet mm.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Tikarn97: Ja förbövulen...
Nu hinka vi lätt å går vidare....!
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Tikarn97: Modo fick gärna vinna SCA-cupen, så tar vi och vinner den allsvenska finalen i stället :)
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Nu släpper vi käbblet över cupen och gratulerar MoDo till vinnare av SCA cupen! Ska bli roligt med derbymatcher igen!
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Hockeyoraklet: Gå och lägg dig
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Jensen_12: men du hörde väl modos egna kommentator när det var Häggström eller nån annan som gruffade vid nedsläpp? ”Det är deras sätt att tävla”, ha!

Så skönt att vi slapp skador efter den här matchen, det är sena tacklingar och höga armbågar i nästan varje byte när man möter Modo. Man måste tydligen ha ögon i nacken även på träningsmatcher.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Rytter: Jag hävdade att Wernblom var smutsig och som bevis pekade jag på att han slutade vadå, 2:a eller 3:a i utvisningsligan (som junior). Men som modoit förstår jag att ni skyller på ”otur” eller ”komplott”, det är ju era förklaringar på allt ont som hänt er dom senaste 10 åren.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Öndulat: TACK för rapporten! Låter som det finns fortsatt hopp då
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
JanneH: var mycket som var bra. Vi låg på dom som fan, dom hade typ en sekund på sig att agera innan forecheckande spelare var på dom i deras zon, uppspelen var renare och snabbare än vi sett tidigare, Tim Wahlgren imponerade stort och Lööke även han. Framför allt är det jävligt skönt att vi kan spela bra hockey utan Dahlén och berglund som förmodligen är dom som driver på spelarna mest.

Mycket att jobba på fortfarande och modo var väl kanske inte på helfart, men vi kan ändå ta med oss saker från matchen
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
JanneH: Bratten fortsätter se grym ut! Plocken va stekhet(Svedberg se och lär)...
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
KiefD: ni som sett matchen... var det enda i en 6-2 seger att läkarteamet vilar spelare och att Wahlgren gjorde hattrick? Eller fanns det nåt annat positivt att lyfta fram?
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Tim Modo-dräparn’ Wahlgren...

Dom svider extra hårt dom där målen...
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Sputnik: positiva signaler att läkarteam och tränare visar prov på kompetens redan på försäsongen. Vilar och byter ut alla som inte är i spelform - kanske slipper vi jobbiga långtidsskador i år!
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Sputnik: De va iaf en bra match oavsett vad alla tycker ett fall framåt o de kan bara bli bättre!! Trevlig kväll alla timråiter!!!😊😊😊
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
SMÅLAND: Lugnande besked om Bratten!
Ps gratis läsning en timme till!
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Herminator: Ja var på domarutbildning för 2 uker sen....
Skull vela sett situationen för å uttala mej...
Ja kom hit ska du få en BÄVERHOJT å surströmming!!!
Segerfest ikväll..🤟😎😂
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
hanzon: Va det lågt räknat? Ni har fler fingrar än det alltså? 🤔
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Rytter: skönt att helgen snart är över.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
hanzon: ungefär lika lågt som ert försvarsspel ikväll.... era backar var ju närmare alnösundet än egen blå.
Låst ämne

1984120 · »