1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581006 inlägg · 6216 ämnen

SCA-cupen 2019

« · 1983037 Till forumet


SCA-cupen 2019
Ja ja start en matchtråd tills imorrn!
Så vi kann blarra rätt!
Ska bli spännande å se vad som hänn imorgen!
Möt lag på samm nivå....
Ja redan nu har en kört i star mä lite förparty!
Mora har ju torskat mot Belfast ggr 2 och Storhamar på försäsongen.
Kör så dä ryk!!!
I år rinn dä lätt....
Timrå IK mot SHL 2020/2021
Timrå IK i VÅTT OCH TORRT ALLTID!!!
Skål tamjefan ikväll!!!
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
SMÅLAND: Ni bör vinna idag då jag anser att mik ligger en bit efter er i dagsläget. Ska bli intressant att se!
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Signature: Nja, det känns hugget som stucket. Jag hoppas och tror att vi tagit stora steg från de första matcherna och att ngt som kan kallas grundspel börjar sitta.
Med Freddan som tränare så kan man känna oro just för grundspelet..
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Kvällens lag mot Mora:

30. Ohre (1. Brattström)

28. Dahlén - 10. Wahlgren - 8. Lööke
14. Carlson - 3. Lerebäck

16. Ohlsson - 12. Jansson - 15. Hartmann
24. Westlund - 19. Nielsen

17. Lindholm - 13. Lundin - 23. Boyce
4. Söderberg - 2. Westerlund

21. Kaijser - 22. Berglund - 27. Fjellström
9. Lander

Vilar: M.Madsen, J.Carlsson
Skadade: M.Hardegård, L.Nässén
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Puckat: Dahlen nr 28 ????
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Signature: skönt att Sundsvalls Tidning lockar med att ett nyförvärv ska presenteras i sändningen och så är det ett nyförvärv i Mora 😑
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Andersson: Kör Mora med träningströjor? ser ut som bandyställ.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Hockeyoraklet: Gammal hederlig fingertoppskänsla a la ST
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
1-0 timrå
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
roger_sundsvall: Modoförvärvet fortsätter att imponera, skapligt avslut av Lööke också.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Puckat: PP ser ruskigt bra ut..
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
kulltorp: få och svaga avslut från blå dock. Förutom målet då så klart.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
kulltorp: Verkligen, hyfsat med talang på isen
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Hockeyoraklet: Bättre avslut och lite mer folk på kassen i PP så är det 5+
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
kulltorp: I övrigt en trevlig match. Timrå dominerar men har lite svårt att komma in på kassen.
Ruskigt snabbt PP spel med direktpass. Kan Lööke sikta in sig så kan det bli en trevlig poängskörd i vinter.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
kulltorp: ...så kom en ganska otrevlig andraperiod som ett brev på posten..
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
kulltorp: Tycker ändå att offensiven känns svag hittills (reservation för försäsong). Det är svårt att komma till några klara målchanser, både i PP och 5-5-spelet. Såg inte matchen mot norrbaggarna men mot Almtuna hade vi väl nåt stolpskott förutom det fina målet.

Nåja, mycket tid kvar att träna på.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Hockeyoraklet: ..........
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Hockeyoraklet: Hoppas Freddan vaskar om lite. Dahlen och Lundin spelade bra ihop senast mot Almtuna tillsammans med Hartmann så den kedjan skulle jag vilja se igen. Då skulle vi fortfarande ha material kvar för en stark andrakedja.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Hockeyoraklet: Ja, Ohre har lite att jobba med också..inget av målen såg otagbara ut..
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Sputnik: Tycker första perioden var helt ok men vi får ju en hel del PP också, varav ett par var halvbilliga. Andra perioden är ett mörker men det är ju känt sedan länge att vi inte kan spela med långt till båset.

Tycker puckhanteringen och passningsspelet ser helt ok ut än så länge. Däremot riktigt dåliga avslut. Försvarsspelet är väl heller inget att hurra för. Två frilägen och 3-4 indianare hittills.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Det här markeringsspelet har jag sett förut.
Jag hoppades det var slut på den mardrömmen.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Hockeyoraklet: Timrå dör efter en bra första period. Andra och tredje känns helt menlösa..
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
1-3 🖕
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
kulltorp: vi blir pissade på, helt klart. Hur var det, skulle vi jobba på defensiven den här säsongen? Ser ut som att vi har en del kvar att jobba på där...
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Mora dubblar alltså sin målskörd på försäsongen ..... i denna match
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Hockeyoraklet: Men lugn kära ni, det är försäsong. En process. Vi ska vara bäst i mars/april, inte nu. Visst det ser darrigt ut bakåt men det ser inte så fränt ut framåt heller. Det har tränats hårt, det suger säkert bra i benen på grabbarna därav orkar vi bara en perre.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
kulltorp: Menlöst spel lika rädda i fysiskt spel som vanligt och Allsvenskans sämsta idiot värvning någonsin kovlands Ohre på det. Bra Nubben pajas
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
nectis: Mora har säkert tränat lika hårt dom och det ser ut som att dom har satt sitt försvarsspel ganska bra redan nu.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Hockeyoraklet: Inställning slår klass... ;)

Appropå klass; spelar Jonte överhuvudtaget?
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Der är int nu vi ska var bäst!!!
Den 20/9 piss vi på Gubbhästen!!!
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
SMÅLAND: GO VÄSTERNORRLAND GO
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Kerstin_k:

Nej han bröt i andraperioden, skulle gå till nubben och begära att bli trejdad.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Rytter: Humor.

Jag missade första och andra, därav min fråga.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Kerstin_k: vojne, vojne....det ska aldrig vara lätt o va TIKsupporter.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Herregud! Ante har lite att försöka få ordning på, till att börja med.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Kerstin_k: jodå han har varit helt osynlig men gjorde mål nu.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Jämtlandsfil: tycker matchbilden var lite som i princip alla våra matcher i SHL förra säsongen. Några gånger under matchen sprattlar vi till men motståndaren är minst ett par nummer för stora. Såg ut som juniorer mot seniorer.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Hockeyoraklet: ok, same old story alltså.....Modano har rätt som vanligt. 😉
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
erathoo: Modanos inlägg var en repris från 2017 ... alltså inget nyskrivet
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Hockeyoraklet: Nu såg jag inte första och andra; mer än sporadiska snuttar av andra. Men det kändes segt. Segt så in åt helvete.

Men va fan; försäsong deluxe. Går inte att säga ett skit om det här. Roligt att titta på hockey igen. Det kan man i alla fall säga. Framför allt när resultatet inte betyder ett skit. Nerverna kan som slappna av liksom.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Kerstin_k: Slutresultat?
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Andersson: aha, en re-tweet alltså?!😁😁😁
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
mikenomad: 2-4...
Lööken och Dallen målsprutor ikväll!!
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
SMÅLAND: Tack smålis!
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Rytter: Enström klev f.ö. av Modos match. Med krav på att slippa fler försäsongsmatcher, då bartömningen inte varit än på Skutskepparn....
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Kerstin_k: Förra säsongen såg backsidan förjävlig ut på försäsongen, det hängde med hela säsongen. Visst är det bara en försäsongsmatch men backsidan ser, återigen, förbannat svag ut. Tänker inte säga att vi åker ur denna gång men jag tror vi landar på plats 6 eller 7 i år. Ser på den här truppen och tänker: ”var fan tog alla pengar vägen?”
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Hockeyoraklet: Man hinner knappt snöra av sig bermudashortsen, så sitter hockeyångesten som en våtdräkt runt kroppen... :-)
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
kulltorp: Lugn o fina. Jag va på försäsongsmatch förra säsongen och såg Oskarshamn få stryk mot Västervik med 3-0 i sin hemmaborg. Då tyckte jag Oskars såg tröga ut och dömde faktiskt ut deras säsong där och då. Fick man ju äta upp sen. Sen Dahléns osynlighet ger jag inte mycket oro för. Kan HA innan och ut och är som en gammal veteranlirare, växlar upp när det gäller nått.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Hockeyoraklet: Att försvarsspelet inte kommer vara dominerande i HA är vi nog alla överens om. Det behöver man inte se någon försäsongsmatch för att komma fram till. Det räcker att kolla på materialet.

Det som dock är positivt är att vi har Ante Karlsson och med lite tid kanske han kan få ordning på det här försvaret. Kanske inte så vi har bästa försvaret i HA, men möjligtvis topp 5 och då kan en stark offensiv räcka långt.

Sen om vi ser runt jul att vi är med i toppen kanske det görs någon fler värvning?
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Signature: Får pudla lite men försäsong är försäsong! :)
Låst ämne

« · 1983037