1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599839 inlägg · 6212 ämnen

SCA-cupen

Sv: SCA-cupen
Är tanken den att Danielsson ska stå under morgondagens derby och sen Antti "Jockyn" Jokela på söndag igen tro?

Jokela var en väldigt positiv överraskning, såg riktigt bra ut. Sanslöst flyt i vissa situationer, men allt grundar sig inte i tur heller. Lysande komplement till Kapanens höfter, fötter eller vad han nu har ont i.

Kattiz: Även om det nu var Tägtström som hade #29, så är ju inte Swehockey särskilt tillförlitliga då det gäller laguppställningarna.

Då det gäller Nybro-spelarna så vet jag att dom inte skulle spela förrän i helgen, men det var en uppgift jag fick från läktaren.

Lars Jonsson skadade axeln ikväll, undersöks imorgon. enligt timraik.nu

Kevin O Shea: Det var klart innan SCA-cupen att Nybro-lånen bara skulle spela matcher lördag och söndag.
Synd på ett för i SCA-cupen sensationellt snyggt matchprogram (brukar väl vara på sin höjd ett par A4-papper med svart-vitt tryck..) att man missat just det med spelarnumren. Det känns som #28, Manderville finns kvar på andra sidan Atlanten ett tag till..

Kevin O Shea: Enligt Swehockey så var det Tägtström.

Någon som vet vem huvuddomaren var?

tjobba: Emil Lundqvist såg mycket imponerande ut ikväll, överglänste klart Johan Jonsson på sin backplats, tycker jag.
Jokela känns nära ett kontrakt, frågan är om inte Danielsson kommer att lånas ut till kattkräken.

Varför kan arrangörsklubben inte trycka upp ett matchprogran med AKTUELLA spelarnummer. Det vet vi ju sedan tidigare att under försäsongen använder de nya spelarna gamla tröjor - så att trycka ett matchprogran med de siffror spelarna kommer att ha senare i vinter är ju fullständigt meningslöst.

Är det verkligen säkert att #29 var Tägtström? Någon på läktaren antydde att det var en av Nybro-lånen.

Kattiz: han var avstängd rfter slagsmålet mot finnen i FBK

Någon som vet varför Sanny inte var med idag??

Fanzin: själv har jag sagt 7-1 till Timrå i månader, dock att Sundsvall säkert får det första målet.. längtar, det är riktigt trevligt med det där derbyt!

tjobba: ja det är klart, därför letar jag oroväckande efter resultatbörs för SCA Cupen på texttv. Tyvärr går det inge vidare att hitta någon information ;)

Tips för imorgon då? jag som inte sett laget spela någonting i år. Har bara sett Brynäs Ove Molin på Golfbanan.

slår till med 6-1 till Timrå ;)

Fanzin: yeyeye här diskuterar vi hockey och Timrå hörru ;) 16.10 imorn har Timrå spelat 10 minuter av matchen och ställningen då kommer vara Sundsvall-Timrå 1-0

tjobba: ja verkligen utan tvekan. Man får som vanligt kolla på internet..dock SVT24 i morn 16.10 för min del.

Heja Timrå, Jobba Timrå, Timrå IK, ALLTID!

Fanzin: du missar något grabben;)

Mange: låter underbart

Mange: om man ändå hade kunna fått varit med o sett derbyt i morn :/

tjobba: Jo trumman kommer att tas ut till Gärde imorgon, och om allting fungerar som det ska, dvs att trumman är hel och fungerande så kommer Knylan att banka imorn.

Mange: yes han imponerar verkligen hoppas det fortsätter imorn mot ärkefienderna;) hörde att olle skulle banka imorn , fasen va härligt att höra ! får önska "knylan" all lycka till med bankandet i vinter här! Go for it!

tjobba: Aalto mkt bra, men framförallt Svedberg skulle jag vilja säga.

Kid Cox: håller med dig i allt, Jokela ruggig plock! tacka han för segern delvis, men varför kom styf inte ut? skadad eller ?! även Aalto ruggit bra !

Härlish, att timrå fick segra mot kaffemupparna :)
Något härligt man verkar ha missat, får ta igen det :/

tjobba: Det var Pelle som fick smällen.
Lars Jonsson klev av efter 10 min i första och Styf kom aldrig ut till andra.
Så det är orande med backbesättningen.

Bra målvakts spel av finske Jokela ,såg stabil ut med rapp plockhandske.
Johan Svedberg var bäst på plan.

Hälge: jag har åxå för mig att det var pelle hallin som fick smällen..

Mange: Jaha, men var tog Styf vägen isf ?

Hälge: Har för mig att det var Pelle som fick den smällen? och han lirade vidare.

Visst var det Styf som blev skadad i samband med Brynäs 5 minutare ? Någon som vet hur det gick med honom för han var väl inte med efter den smällen ?

Lite kul att se publiksiffran ikväll som landade på 1987 personer, vilket är bra för en match på försäsongen. Så mycket folk har det bara varit i Gärdehov i en match (Sundsvall-Skellefteå, 2486) sedan derbyt i SCA-cupen ifjol, då det som vanligt var över 3000 på plats. Man kan alltså konstatera att det sällan är det "riktiga" hemmalaget som har förmågan att locka folk till Gärde....

3-2 och tacka Jokela för det, han verkar vilja spela till sig en plats i elitserien i år. Också kul att se Teemu Aalto skjuta, det är nånting han verkar kunna.

klm:
Gahn, Svedberg och Aalto

/ B_P

klm: Teemu Aalto målskytt i fem mot fyra. Svedberg assist. Powerplayet fortsätter eftersom det är en femminutersutvisning.

klm: 3-1 nu!

klm: Spel fem mot tre när han trycker in pucken. Robban och Nordgren assade.

rupert: Måååål. Johan Svedberg!

Fanzin: Slår på webradion och det första man hör är klacken "Krossa Brynäs!" Härligt. Säsongen är i gång på allvar!

FORZA TIMRÅ!

Lunkan: kissemissbrynäs.........ska det vara!

Ja vi tror inte utan vet!!

Timrå har redan vunnit klackmatchen :=)

timrå0300:

Timrå-Brynäs 0-1
SJÖDIN, Tommy
(ass 3. JOHANSSON, Daniel)

Efter första perioden...KÄMPA TIMRÅ!!

Lunkan: Haha - "Tror ni ärligt på seger ikväll TIKar?"

Jag snackade med 65Selander vid vägkrogen för en stund sedan och vi vare båda överens om att nått mindre resultat än 7-1 till Timrå får nog Brynis vara nöjda med...

Fast han erkände den brynäsjäveln att han helst såg att brynis vann just den här matchen. Han tog hellre en förlust mot kattkräken...?

Ikväll är det tigerjakt...!

Smokey: Tror ni ärligt på seger ikväll TIKar?

Mitt tips TIK-BIF 2-4

Moverare: Reeeeeeeespekt!

tjobba: Trumman kommer förmodligen dyka upp under derbyt. Osäkert dock hur han mår, har för mig att han var jävligt slak i våras sista matchen i Karlstad. Stämskruvar och grejer som var borta. Iofs så tror jag att det är fetare att bara sjunga i Gärde, akustiken gör sitt ändå.

Jag är så glad att Nike89 finns, för det får till och med mina absolut mest korkade inlägg att framstå som oerhört intelligenta.
Tack Nike89!

84 Norberg: så sant så sant men de e historia nu brynäs lär inte behöva ett större prisskåp de närmsta 10 åren ps. när brynäs tatt guld så har de bästa spelarna komm. från TIMRÅ

kommer det nån trumma till klacken i helgen?

Smokey: Ha ha absolut.

Förnekelse är deras mellan namn :0)

Åke the myth:
ja det är en märklig värld den här cybervärlden :-D

Ett nytt smeknamn på Sundsvall Hockeys supportrar:

-BAGDAD BOBS!

Bagdad Bob måste i alla fall vara "typ" vara Nike89:s farfar...

F.ö vill jag bara säga till alla coffee roasters: Memorera vägen till Gärde för ni kommer att få åka dit några ggr nästa säsong!

Kalle K: He he, det är dagen efter.....
Konstigt när man inte fattar nåt då blir man borttagen, när man vill då får man vara kvar :o)

Åke the myth:
Hmm..nallat på tilltugget till kräftorna redan?

Ingen behöver svara jag vet svaret redan! Ta bort dessa 2 inlägg från mig. Jag önskar bli modererad utan att vara "dirrty"!

Nu har jag inte hängt med men varför ska vi låna in 3 Nybro spelare?

Riktiga karlar behöver inte hjälp.
Kamma luggen bob cats för nu kommer vi!

« · 412038 · »