1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600139 inlägg · 6212 ämnen

SCA-Cupen

Sv: SCA-Cupen
Brollan: öh, vad menar du med den frågan?

Dream Team: Vore det inte för Södertälje, som är lite högt upp, så skulle det där kunna vara sluttabellen i elitserien i mars.

Var det Hammarby eller Sundsvall Timrå mötte idag?

Och för att avrunda den här veckans cupspelande/träningsmatchande i både norr, söder, öst och väst samt även utomlands, uppdaterar jag den tabell gällande försäsongsmatcherna såhär långt.

I tabellen har jag precis som tidigare i första hand rankat lagen efter antalet poäng per match som man nått upp till. I andra hand är det målskillnad som gäller och i tredje hand gjorda mål.

Suveränen såhär längt på försäsongen, HV71, har varit helt spellediga den här veckan, varför de fortfarande kvarstår som ohotad etta. Brynäs och Timrå har varit lyckosamma i SCA-cupen, medan Frölunda förlorat sina båda avslutande matcher i Nordic Trophy, samt att Södertälje förlorade tre matcher i rad nere i Schweiz. Därför byter dessa lag även plats i tabellen, som givetvis ser ut att halta en aning vad beträffar spelade matcher (t.ex. 11 spelade matcher för Brynäs, medan Luleå endast har spelat 5). Dock så har jag som sagt rankat lagen efter det antal poäng per match man spelat in, så det är korrekt bara att det ser lite konstigt ut.

1HV 71  88000321220243,0
2Brynäs IF116050392613232,1
3Timrå IK  850122115 6162,0
4Frölunda HC  741022325-2142,0
5Färjestads BK  941223226 6161,8
6Södertälje SK  7400321912121,7
7MoDo Hockey  730131916 3101,4
8Luleå HF  511211414 0  71,4

9Linköpings HC  940052522 3121,3
10Djurgårdens IF  830052525 0  91,1

11Skellefteå AIK  930152731-4101,1
12Mora IK  720051523-8  60,9

dr-nix: Det är väl precis vad man gjort nu.
I går stoppade man nu in Robban i första kedjan med Halh och Pyörälä inför den tredje perioden. Nu startade han tillsammans med dom.

Per HApps: Plankade du in eller?
Du som vägrar ge pengar till Sundsvall.

BlackBay: Som redan sagts så är inte derbyna laddade längre. Inte ifrån Timrås sida iaf.

Om du såg Sundsvall-Modo i går såg såg du att man i största delen av matchen inte kunde se så stor skildnad mellan lagen.
Sundsvall spelade betydligt bättre i stora delar av matchen.
Det man konstatera är att elitserielagen har svårt att motivera sig mot allsvenska lag.

Per HApps: Japp, nu har de haft sina 3 x 20 minuter för denna säsong och kan bara sitta och vänta på SCA-cupen 2008...

Matchens behållning var Åkerlunds kullerbytta på slutsignalen. Svoboda-varning.

Dream Team: Angående Robban så undrar jag inte om man borde stoppa in honom i 1:a eller 2:a kedjan (iaf testa). Jag tror absolut han kan bli lyckad där om man ger honom chansen. Okej att han inte är junior längre men han är ju knappast lastgammal (33 är ju knappast någon ålder i hockey när man har 40åringar som fortfarande lirar)

dr-nix: Det gjorde man inte heller, långt därifrån. Som Robban säger så sjönk man ner i Sundsvalls tempo och då matchen nästan bara kommer att handla om vilka som krigar bäst så är det klart att hemmalaget matchar det. Det klassiska "lillebror" vs. "storebror" ännu en gång.

TT: Haha.. Robban drar till med ett numer klassiskt uttalande ;-)

Brynäs klack är bland det sämsta jag sätt, mot Timrå så varom mer upptagen med att söka bråk med timrå klacken en att hejja fram sitt lag

Skämt åsido tycker jag mig se på st-tv inslaget att Timrå-lirarna inte alls går 100%.

Shit Robban det var nästan Hedström-klass på den kommentaren haha.

"Jag var med redan på den tiden när Sundsvall hade en riktig klack också"

Obetalbart.

Per HApps: Sundsvall måste skaffa sig lite Visioner!

BlackBay:
Vadå laddat derby, SCA-cupen känns sömnigare för varje år.
Nästa år somnar man väl på läktarn :))

Tänk, så mycket hat det finns bland Sönsvall Fans.

Men för fan, det är ju ingen som tvingar er att lira i Allsvenskan, det är ju bara att göra som Tomas Johansson och Janne Söderström gjorde för 10-12 år sedan. Dom ritade en Elitseriekarta som dom sedan följde till 100%.

Nu är det Fussball, guten Abend

Ruskigt dålig insats av Timrå idag.... första 12 min körde dom över Sundsvall sen märktes det ingen skillnad på ett förmodat top-4 lag i ES mot ett bottengäng i Superallsvenskan.... pinsamt...men trots allt försäsong så man ska inte dra så stora växlar av matchen men känns som man vill se en viss klasskillnad, i synnerhet i ett laddat derby.

Snoop: Ja det var skönt,pyrret producerar,mycket bra.

Snoop: Är det slut nu ? Swehockey rapporteringen dog ju..

Redax 2: Pyörälä och Hahl och Hynning producerar alla 3.

fighter: Nu är det dock klart...

fighter: det där tar jag tillbaka,det är TIMRÅIK och då kan vad som helst hända.

Redax 2: det är klart att det är klart.

Redax 2:

Klockrent.

Eller som Örebroarn när polarn sa:Fint väder idag
Han svarar: Idag ja......;)

Bissett19: Det är aldrig för sent att ge upp...

...eller som Ronny Eriksson oxå brukar säga:

Jag vaknade, och så var den dagen förstörd..!

Redax 2:

Så låter en sann dysterkvist;)

Bissett19: Klart?!? Det är ju många minuter kvar att schabbla bort pucken på... ;D

Redax 2:

Klart?

42.27 1 - 3 PP1 TIK 12. CARLSSON, Robert
(32. HAHL, Riku)

sweecook: Paus inför tredje. 3 mål i första och inga i andra...

09.14 1 - 2 EQ SUND 10. FLOBERG, Jonas (19. OLSSON, Daniel)
09.04 0 - 2 EQ TIK 37. PYÖRÄLÄ, Mika (12. CARLSSON, Robert)
06.50 0 - 1 PP1 TIK 36. STYF, Pär (7. HYNNING, Fredrik)

fighter: Någon som kan upplysa en sjöman vad det står i matchen mot Kissarna ?

dr-nix: Det brukar inte så vitt jag vet se ut så här,men å andra sidan så håller dom ju på att träna in ett lite förändrat spel iår det kan kanske vara en del av förklaringen.

Hmm undrar varför TIK drar på sig så många utvisningar (minns ej hur det brukar se ut på den fronten på försäsongen).

Redax 2: Nu ska vi det lungt o fint,större under har hänt,Tommy Salo os säger det dig nåt.it aint ower before the fat lady have sing.

fighter: Spelar ingen roll. Ett sånt säckgäng skall man slå även om såväl materialare som massör hoppar in... :D

Redax 2: Det verkar som om timrå inte tar i så jävligt,kör på 3 femmor.och backe vilar.

...och då somnade genast vissa till... 1-2 som ett brev på Svenska Kassaservice...

So far, so good... 0-2

Röda Tallen: Ja men det är ok,vi får slå ur underläge igen, i serien tar vi dom.

Röda Tallen:
Men det är illa att den typen av hockey leder till Cup-vinst, iggelkotta spel.

Då är det klart att Brynäs vann Cupen i år igen.

Men 2-2 nu

65selander: Enligt matcprogramet räknas inbördesmöten först. Sedan målskildnad.

Ambroo: Om 1-2 står sig så tror jag (är inte säker) att vi vinner cupen om vi vinner med 6-0, 7-1 eller 8-2

Ambroo: Är väl målskillnaden som räknas först tror jag, det vasr väl en massa bråk om detta i förra året också. Då vann ni ju mot oss men vi stod som segrare ändå.

Dream Team: MoDo i ledning mot BIF. Om vi slår S-vall med en klar marginal idag, hur slutar då cupen?

Bissett19: Nej, jag är inte elak. Jag hoppas ju bara :)

Hahl Bundy:

Men nu var du väl elak

« · 906713 · »