Dream Team: Skönt inslag med Robban på st.nu om matchen mot katterna; "-Jag har varit med länge, jag minns tiden då Sundsvall hade en riktig klack......."
Temat för cupen var "vad fan ska vi göra för att få mer folk på matcherna?" Svaret blev att lägga kvartsfinalreprisen mellan Timrå och bajströjorna i EOn.
Tutti grande 9590. Inte illa för Bobbarna, motsvarar väl i stort sett fortsättningsseriens intäkter eller nåt. Jag röstar för att Timrå drar undan mattan och istället arrangerar sin egen cup. Sen kan Thomas åka ut med kassaskrinet efteråt och elda upp pengarna på Gärdeparkeringen inför Sundsvalls kassör likt Hasse Alfredsson i "Den enfaldige mördaren"
Nu kl. 10 börjar Medelpad den sista matchen i gruppspelet i TV-pucken. Detta mot Västerbotten som varit bäst såhär långt. Seger är nästan ett måste eftersom Norrbotten vid seger över nästjumbon Ångermanland kniper andraplatsen och avancemanget till nästa omgång. Poängförlusten mot Jämtland/Härjedalen kan om det vill sig illa bli det som fäller laget.
General_Moisio: Förlåt så mycket. Det var inte alls min mening att posta ett inlägg, uppenbarligen relativt samtidigt som dig, utan att veta om vad du tänkte skriva. Tankeläsning är inte en av mina starkare sidor, tyvärr.
General_Moisio: Det har jag aldrig påstått. Men solen är känd för att vingklippa människor. Men det var ju barnsligt av dig det du skrev till Anders ifrån början också...
Dream Team brukar sköta målrapporteringarna i denna bok och blev givetvis ivrig när målen trillade in och av ohejdad vana började tangenterna knattra. Jag tvivlar starkt på att det överhuvudtaget var någon slags pik mot dig.
Han har bara en brinnande glöd och entusiasm för det är. Och det är ju inte varje dag du rapporterar matcherna....
Uddan: Matchen börjar först ikväll. Det är för övrigt en ren final i gruppen. Frågan är om fler än två lag går vidare när det är så många som sex lag med i gruppen. Göteborg och Skåne är i vilket fall garanterade att komma just etta eller tvåa, oavsett hur den inbördes matchen slutar.
källan: Var nånstans vill du komma (med både det här inlägget och det förra, som du valde att inte svara på?)? Menar du att vinster bör ses som något negativt?
JimmyH: Det har du såklart rätt i. Men med tanke på Ångermanländs insats såhär långt kände jag inte att jag kunde sätta ett alltför stort hopp till dom idag. Men tydligen gör de inte bort sig iaf:
Denna kedja tycker jag har fungerat bra och Genborgs spelstil påminner om Hållanders. Så Genborg tror jag stenhårt på om han får dessa två rutinerade rävar bredvid sig. Jag hoppas att denna trio kan bli ... | Läs mer