1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602050 inlägg · 6212 ämnen

Se upp för - Bofors!

Se upp för - Bofors!
Ikväll var tjuvstart på SuperAllsvenskan: Nyköping NH90 - Bofors (0-3)(2-2)(1-5) 3-10! Det är mycket starkt att vinna i Rosvalla över Nyköping, det vet ju vi Timråfans att Rosvalla är en skräckarena. Vägbelysning i hallen, trångt och skitigt. Man känner sig inte speciellt välkommen dit i allafall.

Visseligen har bara en match spelats än och det är många matcher kvar innan Kvalserien börjar men fortsätter dom i denna stil så vill jag höja ett varningens finger för att underskatta detta hockeygäng som har allt att vinna och inget att förlora. Fast Henrik Eriksson lär nog inte underskatta Bofors i en eventuell kvalserie eftersom han spelat där och säkert kan lämna några goda råd på vägen.

ÄLSKA TIK 4-EVER!

GO TIMRÅ GO!

Sv: Se upp för - Bofors!
Vad jag kan komma ihåg har Timrå bara förlorat en match i Rosvalla... Men den förlusten glömmer jag aldrig. Annars tycker jag att det är en småtrevlig hall med fallande entréer och allt. Bra lag på papperet också.

Sv: Se upp för - Bofors!
El Maco:
Jo, det stämmer, enda förlusten där var med 3-2 efter sudden i PO 1 97... minst sagt tungt! Men vi vann alla 3 där 99-00 (2-5, 0-1 o 3-5).

Dessutom så har jag fått för mig att de har en ny hall på gång i Nyköping...

« · 47727