Frisco: Det är så skönt med lite bittra kommentarer ibland. Styf och Jämtin är inte på långa vägar samma typ av spelare. Hade Styf spelat kvar i MoDo hade han varit kung, eller hade ni klankat ner på honom då också?
Bragd-Birger: Jag vill inte se honom avstängd, det innebär med största sannolikhet en allvarlig skada på en timråspelare. Jag vill se honom medvetslös på en bår.
Bragd-Birger: Jämtin begår ju våldtäkt på allt vad hockey heter just nu. Först bentacklingen och sen klubban i ansiktet på Regin. Om han inte blir anmäld så hoppas jag innerligt att Sanny får chansen att ge honom en rejäl hjärnskakning så man slipper se äcklet mer.
Andersson hade lätt kunnat vara borta för resten av slutspelet med den där bentacklingen.
Bragd-Birger: Jag ledsnar på hockey när man har sådana i ett lag, skulle aldrig vilja ha honom i Timrå, aldrig i helvete, Ledin kan jag ta men Jämtin kan dra åt helvete....
Ledin är en pain in the ass, men en bra hockeyspelare, sådan behövs alltid, men inte en som åker runt och är ful, dessutom bakifrån.....
Danfj: För en som inte sett matchen utan bara läst från swehockey kan man ju undra om det ser ut som ett slakthus ute på banan nu i tredje. Är det grinigt?
Bragd-Birger: ...och Jämtin har friats hundraarton obegripliga ggr, men kan inte hålla sig den hundranittonde. Grattis Kenta, en liten present från din favoritgris.
tikwille: Han är snäll han, mot bebisen.....alltså ska han få hålla på så där, så kan vi lägga ner skiten!!! en idiot som bara åker runt och försöker skada, helvete Lill-kenta kom igen nu....
Empas: HV71 har väl som MoDo en väldig massa kyrklig andlighet till hjälp på vägen! Jämtin går väl till kyrkan och får syndernas förlåtelse i morgon !!!
Söderöver: På tal om Lander. Enorm skillnad när han var tillbaka. Han är inte längre någon vass offensiv spelare men hans styrka på puck gjorde stor skillnad i offensiv zon. Bland annat.