1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582178 inlägg · 6215 ämnen

Semifinal 2008

« · 1023579 · » Till forumet


Sv: Semifinal 2008
Foyn: vare bara 6? jag har hört 8, men aja, det är ändå mycket. och han är en fantastisk spelare!
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Foyn: massflykt är det väl inte, nästan varje lag byter 5-8 spelare per säsong, bara kolla på djurgården de senaste 5-6 åren där man många år bytt ut dubbelt så många.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
janssonovich: 6 gånger bara ;)
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
andyo: håller med konstigt, Har man sett han spela så förstr man att han inte Kan floppa ....som foppa
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Foyn: Tycker inte det är en helt rättvis bedömning på Backlund. Visst är han kanske lite för ojämn och ser "liten" ut i vissa pressade lägen, men han gjorde oxå ett par kanonmatcher i detta slutspel.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
sargad: Hur äre med Bagarns kontrakt nästa år ? Blir han kvar överhuvudtaget. Expressen dillar ju redan om massflykt från Timrå IK?
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Begrim: spelar nästan ingen roll om det blir styf eller andersson, båda är värda rollen! Men Johan Andersson kanske har mera never-give-up känsla, jag menar, hur många får byta benskydd 8 gånger per sässong?
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
J0nssa:
Har du fått hjälp av självaste Per Gessle med den?
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Olle: Väldigt konstigt av FBK må ja säga, klart dom har råd att lägga dom pengarna på honom.. men dom kanske är rädd att han floppar eller nått, sedan kanske det är av nån princip att man inte ger så mkt betalt bara sådär.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Olle: KÖÖÖP
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
TikRikard: Sluta skämta.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
sargad: nej precis, därför är det skönt att vi inte behöver skämmas för att vi ha fler än ett Timrå-hjärta, och som du säger, sundh, axelsson, andersson och också lander skulle jag kunna tänka mig bli sköna trotjänare i fortsättningen!
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Tellus: Och lite längre ner på sidan så står det att Pesonen vill ha 300k i månadslön och att FBK hoppar av det tåget...hur mycket kostar jonte?
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Snoop: Styf är ingen dålig kandidat, han är nog nummer två på min lista. Men det känns som Johan Andersson personifierar mitt Timrå. Hans hjärta, offervilja, "never say die"-attityd gör honom i mina ögon till en perfekt lagkapten. Han har dessutom bara ett års kontrakt. Ett C på bröstet gör honom kanske mer förlängningsvillig :-)
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Tack för en skön inställning på läktarna efter platsen. Stort att så många ändå stannar och klappar ut laget igen. Grinade stora krokodiltårar från att slutsignalen gått tills nu när jag är hemma igen ungefär. Fan vad de kämpade på slutet, tycker de var värda sudden nästan.

Det är fan kärlek det här.
Älska Timrå, nu och för alltid. Alltid rött, ALLTID rätt!
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
janssonovich: Klubbhjärtan växer inte på träd, därför känns det bra med Styf nästa säsong. Sedan håller J Andersson och föreningen på att "växa ihop". Behåll Lill-Pebben och Oscar Sundh några år till så tror jag också där att vi har potentiella trotjänare/spelare som känner lite extra för laget. Kolla bara Antons insats på isens och inlevelse i båset idag. 5+.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Foyn: sluta klaga någon bättre målvakt än backe går ej att få tag i
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
KKK - Kung Kalle Koskinen

Han kom som en flykting från kära Finland,
Med renrakad kupa och buske på sitt bröst
Visa han hockeysverige vem som är störst
Han kriga för rött och för vitt, på varje puck
han var först.

Kalle K Kalle K Lämna oss inte för grannlandet det blå
Kalle K Kalle K stanna och hjälp oss mot nya mål

Kalle du är störst bäst och jävligt hård, du tvekar aldrig
att sänka fröken Ward.
Kalle K Kalle K. röd och vit till tills döden skiljer oss åt.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
sargad: När jag köpte min 5:e Tiktröjan fanns det inget annat val än en riktig orginal matchtröja "Vit/Borta tröjan och valet av nummer/person var hur enkelt som helst: NR 12 Carlsson. Förövrigt är den full av puckmärken.

När jag vill känna mig som en vinnare åker den alltid på!!. 2500:- var rena fyndet!!
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
kidcox: Jag ska maila till Timrå och kräva en ny målvakt. Grabbarna är värda att spela SM-final. Hadde vi haft en målvakt så skulle final platsen vart klar i år. vad slutade Backe på för räddningsprocent i slutspelet ?
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Inget att säga om det här HV var ett par nummer för stora för Timrå..
Alla ser ju vad som fattas och vad som bör köpas in!
1:Backar
2:Målvakt (alldeles för ojämn)
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
andyo: Robbans tröja ska upp! vi får väll gå och demonstera eller nåt om de så krävs, men upp ska den!
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
andyo: Härligt ut tal challe....
kolla länk
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Foyn: Det finns inget bittert i att sluta så här, visst det var sjukt nära en SM-finalplats, men det finns faktist en nästa sässong också. Men jag kan inte säga annat än att jag är stolt över killarna idag, oerhört stolt! Det här är hjärtat av hockey!

Och om någon borde bli utsedd till "Kaptenernas kapten", så är det våran Sanny Lindström, utan tvekan!
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Per HApps och alla ni andra som vill ha Robbans tröja i taket - mejla Timrås ordförande eller någon annan i styrelsen! Håller också med att hans tröja ska upp, för liksom.. om någon till tröja någonsin ska upp i taket, vem skulle det i så fall vara om inte Robbans får hängas upp?
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Var också sugen att dra, (men aldrig före slutsignalen) pga besvikelsen. Kom sedan snabbt på att det är ju slut nu (med punkt)!

Det var riktigt jobbigt att avtacka alla spelare... Var inte långt till tårar när man såg Robban, Sanny och Kalle K mfl. lämna isen för sista gången i den röda tröjan.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
janssonovich: Ja man måste säga att man är jävligt stolt över detta lag. Killarna ger alltid järnet. Tyvärr så räcker inte kunnandet till för några backar plus vår målvakt. Men alla jobbar som faan ! Man spelar en rolig offensiv hockey inte nån jävla tråk def som Kenta kör med ikväll.
Det tråkiga är att vi nästa säsong måste bygga ett nytt lag igen nu när många verkar lämna klubben. Men kom igen bara nästa sässe sitter man i E.on å skriker som en besatt !
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Dagen fråga vem vann målvakts matchen?????? eller för den delan hela semifinalserien.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Foyn: Vet ej. Är själv inte involverad i sådana saker 08:a som jag är, men supportergänget brukar vara duktiga på att honorera den som hyllas bör. Krykov, Manderville, Mackan m fl. Efter denna säsong är det 3 stycken som ska hyllas Robba, Kalle å Sanny. Robban mest givetvis. Vad gäller Sanny bör han få veta att vi önskar honom tillbaka senare.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Begrim: Päran Styf borde vara en kandidat också.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Hollywood Hogan: skrev ja inte de? nummer 12 i taket? jag menade iaf tröjan ^^
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Grattis alla tikare. Ifjol kom vi bättre än er och i år fick ni er hämnd och kom bättre än oss.

Väl mött nästa säsong igen.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Jahap då var elitserien över för i år då. SM bucklan försvann nyss från Västernorrland, det Modo klarade av ifjol mäktade vi inte med i år. Återstår KS som mest intressant.

Kentas ödmjukhet är tydligen det som går hem i längden. Hoppas H(i)V tar hem detta i fyra snabba så kan vi räkna oss som tvåa i alla fall. Hur som helst så kommer jag inte att följa de matcherna, helt fucking ointressant.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Foyn: Visst det känns tomt att det tog slut, men herregud Timrå äger HV i 50 av 60 minuter och verkligen ALLA visar hjärta, riktigt Timrå hjärtan visar dom! Sanny gråter efter matchen med supportrarna, nej nu ljög jag, alla killarna grät. Men det var ändå inte surt, det var inte surt. Dom spelade jätte bra idag, och det är viktigast, att avsluta med flaggan i topp!

SM-guld 2009, TIMRÅ IK
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Nästa säsong måste bara Johan Andersson ha ett C på bröstet!
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
janssonovich:
Häng upp Thörnberg i taket! I Robbans fall kan vi väl nöja oss med tröjan...?!
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
sargad:
Låter som ett klockrent jobb för Jimmy :))

Roffe:
För mig får Peo gärna stå staty utanför kommunhuset, för utan han med sina kontakter hade vi aldrig i livet lirat elitseriehockey i dag, så är det bara.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
sargad: Varr det några hyllningar för Kalle och Robban ? Faan va irriterad man blir på folk som drar ikväll när det är 4 minuter kvar ??? Jag skulle vilja sett 6000 pers som hyllade TIK ikväll efter matchen. Speciellt Kalle å Robbie...
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
sargad: han är en legend av enorma mått, han har ett timrå-hjärta som få, och om någon FÖRTJÄNAR att hänga i taket i e-on, då är det nummer 12, Robert Carlsson!
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Känns för jävla surt ! Vi ÄR bättre än HV i fem mot fem. Vinnerborg bjuder på utvisningar så dom kommer in i matchen. Tycker det är förjävligt att se medias hyllningar till detta lag. Tycker Hv haft ett jävla flyt med spark mål och styrningar som gått in. Vi hadde tre !!! ramträffar ikväll... Ändå lär man tvingas höra super muppen "Kenta" hur värda HV är denna finalplats. My ass Kenta !!! Trodde aldrig jag skulle säga detta. Men nu kommer man hålla på Clubben ?!?!

Åsså en sista sak. Se nu till och hitta en målvakt till nästa säsong. Som alla kan se så håller inte Backe. Han gör inte en riktig räddning ikväll ! Man kan ju jämföra med Liv som vinner matchen åt sitt lag.

Vinnerborg for president...
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
RocknRolf2:
Magda-hyllningen är ett av mina mest smärtsamma TIK-minnen... Men det är bäst att lägga locket på här så att inte matchvärdsuggle-typerna vaknar!
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
janssonovich: #12 !! När man börjar analysera hans insatser i Timrå så svindlar tanken... legend! Kan någon räkna upp alla som Robban har spelat med i Timrå? Jocke, Huss, Klockare, Pöllä, Z, Schnabel, Mackan, Styf... bara för att nämna några.

Tänk om någon kunning i supporterskaran skulle kunna göra en förtecknig, i någon snygg förpackning, på alla som Robban spelat med eller haft som ledare i Timrå. Det vore en riktigt fin avskedspresent.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Kepsen av för Robban en odödlig ikon i Timrå
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Per HApps: Peo Larssons tröja i taket? hahahahaha!
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Per HApps:
Bra idé! Upp med Peos gamla NEH-tröja med Trygg Hansa-tryck på polokragen i taket... Sen med ett citat tryckt på ryggen: "Dä ä spälarna som spälat."
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Per HApps: Jag ser också gärna Robbans tröja i taket. Vi får dock hoppas att själva ceremonin inte är en arrangörsmässig skymf denna gång, som när Strimmas tröja åkte upp. Minns fortfarande att det var långt innan matchen drog igång, folk hade inte hunnit dit osv. Magdalena Forsberg vann nånting i nån jävla skidsport samtidigt (som tydligen också skulle hyllas i ladan), då var det däremot ett jävla liv i luckan. Pinsamt
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Per HApps:
Kanske även Peo Larsson, för utan han hade vi nog harvat vidare i allsvenskan
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
r8n:
Kan inte annat än hålla med har man som #12 spelat x antal matcher för Timrå från missären i allsvenskan till toppen i elitserien är man värd att hängas upp i taket. Men då skall även Olle Åhman upp samtidigt tillsammans med Inge Hammarström och kanske även Bölla.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Tack Robban! Du är en av mina favoritspelare alla tider.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
r8n: Högst upp Skall den.
STort stort tack ROBBAN, Du finns alltid i våra hjärtan.
Kommentera

« · 1023579 · »