1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600132 inlägg · 6212 ämnen

Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
{297}: Självklart går man bananas då och känner att det blir 4-0 i matcher till Västervik. Men poängen i mitt förra inlägg är ju att vi är ganska snabba - mest troligt för snabba - att hänge oss till kaos och destruktivitet. Det blir liksom kolsvart för oss trots att det stod 0-0 där och då. Känns ändå som att laget tror på tålamods-pratet själva.

Men det är väl så supporterskapet är funtat? Känslorna utanpå och värsta tänkbara scenario konstant?

missade
yeees 3-1
slut

TimraStockholm: går för långsamt och blir för statiskt. Harald känns väldigt färgad sånt ogillar jag han var nästintill i falsett över Västervik i första perren för att komma av sig allt längre ju mer matchen led. Men det var bättre på en del idag är övertygad om att det snart går att känna igen spelarna igen. De har haft en svacka länge nu.

Tack JJ för vinsten!

har missat
är de 3-1 ???

Kerstin_k: fast vem går inte bananas efter en sån period? Freddan erkänner det ju i intervjun just nu, laget spelar inte slutspelshockey, man tror att det är serielunk. Sen steppar man tack och lov upp flera snäpp. Precis som vi varit inne på här inne sen match två mot AIK.

Tycker det är en no brainer att man inte kan spela som vi gjorde i första. 0-2 där och Västervik är ganska duktiga på att tråka sönder motståndarna när dom får spela på ledning.

{297}: mm lite så.

Ja alltså Westerlund är väl den spelare som konsekvent visat i sin insats på isen från första nedsläpp i slutspelet att: NU GÄLLER DET!!!!!

han har steppat upp intensiteten.
Sedan kan man diskutera vad laget får ut av hans insats.

Hur som haver så visar han vägen!

Söderöver: Puh! Den satt långt inne. Det är tredje matchen i rad som vi lyckas hitta ett sätt att vinna utan att alls imponera. Det är ju också en styrka. Faktiskt. Men nog vore det kul att verkligen hitta ett spel också.

OlliJanne: Tycker vi framförallt skall fortsätta mata skott även om VVIK fortsätter täcka. Till slut blir det ett blåmärke för mycket på deras redan tunna backsida..

{297}: Man blir ju fan inte riktigt klok på det här laget alltså. När slutsignalen ljuder känner man, gång på gång, att det var inte ens nära. En komfortabel seger med andra ord.

Skämskudden fram till oss supportrar, framför allt efter första. Jag också, eller metoo om ni så vill. Jag tänker sluta såga Timrå IK anno 2021 efter första. Man jobbar ju uppenbarligen inte så; man äter ju sig långsamt in i matchen för att sedan sluka motståndarna. Finns ingen tanke eller prioritering att vara bäst i första perioden. Kudos till Knylan som var den ende av oss som inte gick bananas efter första perioden.

JJ matchens kung. Så oerhört viktigt att han klev fram där i första när resten av laget lallade runt lite. Sjukt roligt att både Blomman och Jackie O fick hänga varsin. Tror att det var viktigt för dom.

Grym jävla start på den här semin! Wohoo!

Söderöver: Sättet Västervik successivt faller ihop och blir trötta ser lovande ut. AIK kunde spela 60 minuter men saknade spetsen men luften går ju fullständigt ur Västervik i tredje. Tycker Westerlund är bästa offensiva back ikväll, riktigt solid insats.

Olli Hahl: känns som vvik tappade orken, hoppas luften gick ur dem lite också.
Dahlen har nog helt rätt när han säger att det är tålamod som gäller

Andersson: Precis som det sett ut tidigare. Fystränarna har nog en väldigt stor del i hur det sett ut den här säsongen.

Den här torsken ordnar Västervik på eget grepp...

Inte ens Karlin hade släppt utvisningarna som VVik har tagit.

Att lyfta på nötterna på motståndarna blundar knappast en blind för.

Och Gabors slashing visar ju på bra golfsving mitt framför Domare D.

Timrå jobbar ner motståndaren den här matchen och jag tycker att känns ganska bra just nu!

Tack för det Timrå Ik!

{9233}: Det krävdes en spearing i skrevet för att dom överhuvudtaget skulle hitta en utvisning på Västervik. Sjukt besviken på domarinsatsen.

Härligt TIK!

{297}: Blomman och Olofsson. Har aldrig tvivlat på just dom två. Hittar ut själv.

Luckner hyllar domarna... jag förstår inte.
Västervik spelar fult.
Vi spelar krampaktigt.
Vi vann.
Jag är nöjd med segern... inte mer.

JJ räddar matchen i första , sen mal vi ner v-vik . Bättre ork och uthållighet på Timrå till slut . De kommer bli en stenhård serie detta

Kerstin_k: Liljewall har krigat riktigt jäkla bra alla matcher!

bar mofftak: Ändrar dom till match penalty så blir han automatiskt avstängd en match. Kan vara att dom väljer den vägen också utan att anmäla.

Ikväll ska jag supa mig till SMÅLÄNDSKA promillenivåer.

Utan ” VÄGGEN ” i första hade vi aldrig vunnit idag 🥰🥰🥰
Uppladdat:

500x0-eb5f30eb-3285-4fa8-8760-d6421eed1e72.jpeg

Walle2: På Wessner? Aldrig. Domare som släpper huvudtacklingar ska inte finnas kvar.

{9037}: och haralds energi i studion föll med ca 90% efter att Timrå gjorde 3-1.

Walle2: Du menar väl inte att timråfans skulle gnälla på domaren? Är ju enbart andra klubbars fans som håller på med sådant ;)

Charlie2: Grymt jobb av Liljevall (?) Framför målvakt också.

EXPLORERSMÅLAND: Slutgnällt på Wessner nu då?

Riktigt bra skott av Blomman! M/

{9037}: vilket jävulskt fint skott!! Två efterlängtade målskyttar idag, vi välkomnar Olofsson och blomman in i slutspelsleken.

{9037}: Två "bra" spelare som får hänga en ikväll. Viktigt att sprida målskyttet på flera olika spelare samt att få igång lite självförtroende hos flera.

BLOMMAN å en naps på stört 😇

{9037}: BRA!
Endre var betydligt jobbigare.

TimraStockholm: Rä-rä-rä, rätt upp i krysset!!!

Blomman mål! Yes!

TimraStockholm: ppet suger pikkkk, måste för helvete ha folk framför målvakten för i helvete

{8906}: Vårt PP känns rätt så avslaget. Huvudsaken att klockan tickar.

5-3 nu...
En av domarna i denna match å jag körde av vägen på väg till match en gång i tin 😂

JoseGonzales: Krävs att den anmäls.. vissa HA domare anmäler knappt något. Så vi får se.

Västervik kan dra åt helvete.

{297}: korrupt...

För vvik har inte vid ett enda tillfälle låst en Timrå spelare mot sargen ikväll...

Sjukt sunkigt med nivån i detta land...

Synd att domarna ska vara skyddade i detta land.

Det verkar ju verkligen utveckla dem och göra dom bättre när man inte behöver oroa sig för att kritiseras...

5 mot 3 nu

Per HApps: Hutchings fick två matcher men den var mycket hårdare än den där. Men lär få en match skulle jag tro!

{297}: Wessner köpt som vanligt.

Linkovich: han dömer hårt när det gäller Timrå

jens_88: Oerhört fult jävla tilltag. Straffa dom nu!

{9037}:
avstängning ?

{9037}: Wiercosh och Olofsson hjältar i kväll?

Äntligen en Jones av banan. Nu får han duscha.

« · 2177493 · »