1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599169 inlägg · 6213 ämnen

Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
jokklas: Vad sägs om fest på söndag? Först får grabbarna på isen fixa kvällens uppgift. ✅

Bragd-Birger: 38-15 i skott. Vi ska fan inte förlora denna match. Ändå känns det som 50-50 och Tombola nu som du säger. Avgör igen nu Dahlen!

{297}: Sällan lag jobbar så hårt och aggressivt i boxen i serien. Men Timrå borde kunna byta lite pp-stil samtidigt, det är sönderlästa men det ser för mig ut som man fortsätter spela på samma sätt.

Degenerate: är det något som Västervik förtjänar beröm för så är det just att dom är disciplinerade på klubba mot klubba i defensiven...

{297}: Avsaknaden av en riktig PP-back gör att vi blir lättläst.

cloon: Man kan tro att vi har nån intern challenge i laget, försten som vallar in pucken via motståndarens klubba vinner..

Fan va ja sakna dig ikväll rabben!
Du är en utav vår ända målskyttar vi ha!
Uppladdat:

500x0-92b6b52f-dbb1-436b-88b1-70a0f4e50ea9.jpeg

Harald...

Men snälla rara...

Mmmm ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Vvik ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Mmmm försvara sig ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Men guuuuuuuuuud va bra dom är!!!!

❤️❤️❤️

Kan man försvara sig till SHL så gör det gärna!

Jäklar vad trött han är i huvet alltså!

Vvik jävla damp Jones armbågar näsblod på Hartmann och åker upp på en passning 1,9 meter från att han ska nå den... HARALD: här ser man en bra spelvändning från Vvik.

Hardegård eller Vesterlund är hakad men kämpar igenom en passning från defensiv blå till Dahlén på offensiv blå... HARALD: det går för sakta.

Haralds grå bläiga celler i hjärnan är det som går för sakta...

The great one: en dålig effektivitet förlorar hockeymatcher. Ett dåligt PP förlorar slutspelsserier. Det är konstigt hur PP kunde vara så förhållandevis bra under större delen av grundserien men i slutspelet är det helt värdelöst.

Nisse1: nej, Hartmann bör inte tugga tid i första PP med nuvarande form. Han är helt iskall.

I övrigt: ny tombolamatch. Vårt spelövertag ger oss ingenting mer än en 50/50-chans att vinna i sudden. Helt sjukt. Och ett kvitto på att Timrå, så här långt, inte är ett piss bättre slutspelslag än Västervik. Vem faen kunde tro det?

Tror förlängningen kommer bara vara i 4 minuter. Dahlen avgör pass ifrån Lundin och Albin

bar mofftak:

Kan vi lita på ” tålamod ”?

Heisenberg: Jo den bilden stämmer som jag skrev innan, puckbärare får inte understöd i egen zon. Därför VIK kan forechecka fast oss gång efter annan. Tålamod som Dahlén själv sagt. Forwards måste göra det tråkiga jobbet, bwlöningen blir sedan att man kommer in mer samlat i offensiv zon och får sina lägen..

Greven: vvik är klasser bättre taktiskt. Allt går på chans.

{297}: Det är ganska lätt att kartlägga vad vi gör varje gång i PP. Och vad vi aldrig gör. Anpassar man sen sitt boxplay till att bara hantera det vi brukar göra så blir det enklare. Vi skulle kunna testa ett PP där det bara var backskott som var tillåtna.

TimraStockholm: Dä va ett önsketänka!!

Om inte Reinhart får istid nu då får vi byta ut tränartrojkan. Tuggumisega ben i bägge lagen. Utmärkt att kasta in pigga ben, eller?

För det första:

Horribelt dåligt att ta burskydd i eget PP.

För det andra:

Harald har rätt i att vi ofta blir lång i lagdelarna. Vilket gör att vi inte kommer i samlade anfall.

För det 3:e

Kan man inte göra mål I PP så förlorar man sådana här matcher.

JonteD: Han verkar vara på väg tillbaka, 26 minuter istid idag gör du inte om du är svårt skadad. Hans mål visar nog att han är på g tillbaka.

Övertid, det värsta som finns för ett spelförande lag.. men ni tar det. Lööke hänger på assist från Lundin 6 minuter in.

Heisenberg: Tycker dnarare att vår backar är enormt långsamma i sina uppspel. Forwards hamnar högt inte passet kommer. Svensson gör väl sin sämsta på i Timråtröjan idag?

BURK ÖLen folk här inne??
BYT forum...fjolls

Heisenberg: Så oerhört lojt och tveksamt. Finns ingen tanke alls... sånt jävla guldläge vi bränner

roger_sundsvall: Hur många chanser ska Harde få i PP? Händer inte nått.

JoseGonzales: Dahlen säger att han känner sig i extremt bra form i pausintervjun.

38-15 i skott!!!
PP är vi sämst i universum nu!!
Hur i h-e kann vi ikke avgör?

{297}: Stoppa in Lindelöf istället för Harde i första PP och det kommer bli märkbar skillnad. Vi behöver en back som kan dra upp puck tempot, och det är något som Hardegård inte gör just nu.. Vi måste våga vinna denna match, men Hartmann verkar vara helt oförmögen till att göra mål just nu

JonteD: De där röda jävlarna är trötta nu. Har ni något krut kvar så gå ut med allt vad ni har nu!

Vilket gyllende läge, vad är det som sker

Heisenberg: Hartman is kall .powerplay så dårligt

JonteD: Hardes höga passning i plexit hetaste i pp

phuuu ska va mål i p.p
harald luckner..passa du sväljer tungan
nu har du sagt..allt vvik gör är bra
jädra fjolla

Vårat powerplay är för fan ett jävla skämt, snacka om att pissa bort en extremt bra chans att avgöra matchen.

JonteD: sämsta PP jag sett. Så fruktansvärt dåligt. Hur kommer det sig att Västervik alltid får tryck i sitt pp och kan avlossa 4-5 skott men vi kommer knappt in i zon?

JoseGonzales: Är väldigt känslig när de gäller Jonte bara så du vet känner han o hans föräldrar väldigt väl!

EXPLORERSMÅLAND: Nu luras du Småland

Lite bättre fart i detta på nu då.

söder över: Ante vid tavlan.. uncle fester i bakgrunden. Kan bli nåt

Tycker Harald har helt rätt i sin analys att vi får ett alldeles för långt lag, forwards står på blå och väntar istället för att möta djupare och kunna komma med fart in i anfallszon.

PP nu.

Nu kommer Freddan ta målvakten så vi kan torska med 5-1

JonteD: Det är lugnt, såg att jag inte skrivit att Dahlén hängt 4 matcher i rad utan endast tänkte på det..

Nu lär ni dock avgöra i PP!

JoseGonzales: F låt är lite upphetsad just nu!!

Hmm, liten Tempohöjning från båda lagen? En normal match hade jag sagt att det gynnar oss. Nu, vetefan.

TimraStockholm: Känns som vi spelar mot Karlskrona. Kvalitet....

JonteD: Förstår inte varför du är så aggressiv? Inte så jag var otrevlig utan undrade bara om det är så att seriens överlägset bästa spelare är skadad då jag inte känner igen honom i slutspelet. Han brukar dominera matcher med pucken och det har jag inte sett.. inte tänkt att vara provocerande.

JoseGonzales: Missade det! För övrigt är Västervik sjukt obehagliga. 11 skott på mål på hela matchen men livsfarliga.

JonteD: Helvete. Jaaaaaaaa. Sudden..

Nån stans där är jag i tankarna nu.

Heisenberg: Jag vet, nämnde det i mitt tidigare inlägg att han målat många matcher i rad men han ska dominera varje match, så bra tycker jag han är faktiskt.

« · 2182748 · »