{297}: Sällan lag jobbar så hårt och aggressivt i boxen i serien. Men Timrå borde kunna byta lite pp-stil samtidigt, det är sönderlästa men det ser för mig ut som man fortsätter spela på samma sätt.
Mmmm ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Vvik ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Mmmm försvara sig ❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Men guuuuuuuuuud va bra dom är!!!!
❤️❤️❤️
Kan man försvara sig till SHL så gör det gärna!
Jäklar vad trött han är i huvet alltså!
Vvik jävla damp Jones armbågar näsblod på Hartmann och åker upp på en passning 1,9 meter från att han ska nå den... HARALD: här ser man en bra spelvändning från Vvik.
Hardegård eller Vesterlund är hakad men kämpar igenom en passning från defensiv blå till Dahlén på offensiv blå... HARALD: det går för sakta.
Haralds grå bläiga celler i hjärnan är det som går för sakta...
The great one: en dålig effektivitet förlorar hockeymatcher. Ett dåligt PP förlorar slutspelsserier. Det är konstigt hur PP kunde vara så förhållandevis bra under större delen av grundserien men i slutspelet är det helt värdelöst.
Nisse1: nej, Hartmann bör inte tugga tid i första PP med nuvarande form. Han är helt iskall.
I övrigt: ny tombolamatch. Vårt spelövertag ger oss ingenting mer än en 50/50-chans att vinna i sudden. Helt sjukt. Och ett kvitto på att Timrå, så här långt, inte är ett piss bättre slutspelslag än Västervik. Vem faen kunde tro det?
Heisenberg: Jo den bilden stämmer som jag skrev innan, puckbärare får inte understöd i egen zon. Därför VIK kan forechecka fast oss gång efter annan. Tålamod som Dahlén själv sagt. Forwards måste göra det tråkiga jobbet, bwlöningen blir sedan att man kommer in mer samlat i offensiv zon och får sina lägen..
{297}: Det är ganska lätt att kartlägga vad vi gör varje gång i PP. Och vad vi aldrig gör. Anpassar man sen sitt boxplay till att bara hantera det vi brukar göra så blir det enklare. Vi skulle kunna testa ett PP där det bara var backskott som var tillåtna.
Heisenberg: Tycker dnarare att vår backar är enormt långsamma i sina uppspel. Forwards hamnar högt inte passet kommer. Svensson gör väl sin sämsta på i Timråtröjan idag?
{297}: Stoppa in Lindelöf istället för Harde i första PP och det kommer bli märkbar skillnad. Vi behöver en back som kan dra upp puck tempot, och det är något som Hardegård inte gör just nu.. Vi måste våga vinna denna match, men Hartmann verkar vara helt oförmögen till att göra mål just nu
JonteD: sämsta PP jag sett. Så fruktansvärt dåligt. Hur kommer det sig att Västervik alltid får tryck i sitt pp och kan avlossa 4-5 skott men vi kommer knappt in i zon?
Tycker Harald har helt rätt i sin analys att vi får ett alldeles för långt lag, forwards står på blå och väntar istället för att möta djupare och kunna komma med fart in i anfallszon.
JonteD: Förstår inte varför du är så aggressiv? Inte så jag var otrevlig utan undrade bara om det är så att seriens överlägset bästa spelare är skadad då jag inte känner igen honom i slutspelet. Han brukar dominera matcher med pucken och det har jag inte sett.. inte tänkt att vara provocerande.
Heisenberg: Jag vet, nämnde det i mitt tidigare inlägg att han målat många matcher i rad men han ska dominera varje match, så bra tycker jag han är faktiskt.
Vi är alltså inne i augusti och vår trötta, jävla officiella hemsida fortsätter sin törnrosasömn. Ff inte ett av nyförvärven under 25/26 års trupp. Sjukt pinsamt