Dr.Krykov: Olofsson faller snabbt och kliver upp väldigt långsamt igen. Det tycker jag sammanfattar hans hockey just nu. Tycker ändå han gjort sämre matcher än idag dock.
Zäta75: Ja, sen ska man inte chansa heller när det kommer till hjärnskakningar. Sen är det ju inte kniven mot strupen på söndag, bättre att låta honom vila inför vad som komma skall.
73Sjöbba: Tycker samtidigt den situationen ser väldigt märklig ut. Två spelare som står och trycker mot varandra och till slut så har ju Pettersson tryckt sitt eget ben över Hartmanns klubba.
Men gött att Västervik får sura lite. Deras ambition handlar om att ligga tätt i egen zon och att undvika utvisningar, för att sen ta sig en millimeter över mittlinjen, dumpa, och byta. Repeat. Att sen bryta ihop av en feldömd icing, ja vad fan ska man säga.
{297}: Det är i affekt. Han kommer sansa sig och analysera han med, men där och då så brinner det. Vi vet ju hur det känns. Gäller att vara på tårna på söndag nu
Labban: En får alla göra, men inte 26 på raken. Sen måste han sluta spela juniorhockey. Han är ingen stor fixstjärna längre, anpassa spelet till din förmåga eller så lirar han i Sundsvall Bobcats nästa säsong.
Nisse1: Har aldrig förstått varför man ska intervjua någon som nyss åkt på en otroligt tung förlust. Jag kan ärligt inte förstå det konceptet att tvinga upp micen i ansiktet på någon som tappat luften.. lätt det blir gnälligt och så då
Nisse1: Bitter, Karlin är ditt namn. Icingen solklar, Kaplas tre crosscheckingar, ja en var garanterat utvisning. Klubban på ballen, jag hade köpt matchstraff om deras rackare också fått en tvåa för slashing
JonteD: äh eloge till Karlin. Det brann ju i ögonen på han men ändå höll han igen tycker jag. Det är nog ett hål i en betongvägg på vägen till omklädningsrummet nu
Zäta75: Det ena ska vara en utvisning, det andra ska inte vara det. Hur ska du ha det? Jag tycker verkligen inte att Timrå gynnas av domarna. Alls. Deras första borde verkligen ha dömts bort. Verkligen.
Olofsson måste bänkas. Han har en sån glorifierad självbild att det är skrämmande. Han åker runt som om han va på allmänhetens åkning, 0 självkritik. Hoppas Lodin är tillbaka till på söndag, bänka Olofsson och låt Oliver Johansson lira istället.
Ahpl: är det verkligen icing, det Karlin snackar om? Tycker det ser ut som att västervikaren är på egen sida av röd när han styr med skridskon. Sen ska nog Karlin hålla käften angående ”billiga utvisningar” och uteblivna matchstraff, vi har två spelare skadade med hjärnskakningar där vi totalt fick 4 min pp.
{9255}: det är ju självplågeri detta men euforin vid vinst är värt det. Idel matchbollar nu, gärna slut på söndag och så kan man njuta av sju matchersserie och en massa förlängningar i andra semin
Zäta75: Att Karlin ställer sig mitt framför kameran och säger att domaren ska sluta följa regelboken i slutet på matchen känns ju inte riktigt som en man i balans.
Säpo å KGB läre ju komma å sparka in dörren här, skrek så rutorna höll på å krascha, fyfan va gött!!! Å så jävla gött att just Lundin fick avgöra också å med ett hattrick, ja nu ä freda kvällen räddad! DÄ RINN LÄTT ERA JÄVLAR :D
KulltorpsOlli: Tror jag kommer behöva en pacemaker om vi ska göra det såhär spännande... puh, Skillnaden idag, stavas S P E T S. FYFAN VA JÄVLA GÖTT HERRE MIN LUNDIN
Det har med gott belägg klagats en del på att nyckelspelarna försvinner in i bakgrunden, men jävlar vilket tillfälle för Lundin att kliva fram och lägga matchen på axlarna.
TimraStockholm: Ett ben i finalen nu...ska mycket till för att Vvik ska vinna 3 i rad nu. Vi avgör hemma på söndag och låter löven och bik få grisa i 7 matcher och köra slut på varandra.