Tom Topp: Har man nånsin varit nåt annat? Sammanlagt tre säsonger (som fristående förening) i gamla Allsvenskan på -80-talet (1986-87, 1987-88, 1988-89) och en säsong i HA (2015-16) är väl knappt värt blecket på pappret ens.
Hockeydynamit97: Jag slänger in några wildcards. Jag som huvudtränare. Bragd Birger som analytiker. Småland som dryckesansvarig. Modano som fystränare. Jonte D som sponsoransvarig. Mikenomad som chaufför. Zäta 75 som pressansvarig. Willow tar hand om domaren. Costanza som värd på bortastå samt Sture som konsult vid hyllningar.
Karlin förutsätter jag att han inte kommer träna Timrå. Minns en intervju när han var tränare för Västervik och fick frågan vilket lag han aldrig vill träna och då nämnde han Timrå. Så det är nog inte alls aktuellt, det är bara något madhawk slängde ur luften för att få in klicks.
TD: Vär nye VD vill stabilisera ekonomin jag tror den måste öka rejält om vi ska ha ett lag i SHL nu tror jag publiken denna säsongen har överträffat förväntningarna men att partners har stagnerat men det är spekulativt. Intressant om Sundsvsll hc bygger nytt i stan skulle de gå upp blir det enormt utmanande
JanneH: vi kan skojskrämmas om Montén och Karlin tills korna går hem, men jag är på riktigt livrädd inför ett (möjligt) tränarbyte. Nubben har sina starka sidor, men att avsluta kontrakt i förtid eller att välja huvudtränare anser jag inte hör dit. Trots att han värvat Montén två gånger med katastrofalt resultat håller jag det inte för otroligt att det skulle kunna bli en "tredje gången gillt".
Karlin är förhoppningsvis för modolidiserad, men...jag vågar inte se honom som helt omöjlig. Hoppas verke-fucke-ligen att jag är dum i huvudet som tänker så här.
Hade helst velat byta ut TS mot något mindre Plastsjö-inspirerat, men känner samtidigt att alternativen skrämmer så mycket att jag vill ha honom kvar ett år till. Ny tränare och sportchef till 27/28? Kan bli svårlockat iofs, om det värvas in ytterligare 3-årskontrakt på gnuggare "med offensiv potential" och några av avtalen som går ut förlängs under nästa säsong. Skulle bra gärna vilja veta vad klubbens plan är här egentligen.
Knylan: Jo, frågan är bara vad Nubben syftade med att han har långt hem till familjen i Karlstad. Har också för mig att jag läste att frugan skulle vara kvar i Karlstad, eller har varit. I nån intervju med TS under säsongen.
Men ja, gällande Aftonbladet. De har inte jättekoll alla gånger(rätt ofta).
jk: Lite kul är det ändå att Tommys fru bor i Timrå med honom, åtminstone gjorde hon det i höstas enligt STs hemma hos-reportage. Men skicklig gissningslek från Sportbladets håll, varenda hockeymedia har hängt på.
Montén Python: jag hoppas ju på TS en säsong till. Men både han och och jag har samma födelseår så jag förstår att han börjar få lite andra värderingar i livet.
Montén Python: blir det Karlin köper jag inget årskort nästa säsong! Jag löser nog inte ens medlemskortet! Men jag tror att han tar över AIK. Dom verkar missnöjda med sin nuvarande.
Niikeliito: "Det långt till Karlstad. Han har familjen där nere så det är sådana saker också. Tommy är ju till och med äldre än mig, så vi får se. Men så här långt är vi jättenöjda med det jobb som Tommy har gjort."
jk: Fick dock vibbarna redan när en artikel dök upp för några dagar sen. Då Nubben var rätt svävande om TS framtid. Särskilt då han tryckte på det sociala för TS del.
Dock är ju inget bekräftat av Timrå än. Och det är Aftonbladet som kommer med uppgifterna. De brukar spekulera rätt friskt emellanåt.
Nisse på Mon or: Tänkte mer på att "så länge nubben är i timrå så kommer inte ante komma hit". Blev mest nyfiken på det, nubben hade väl inget med antes uttåg att göra, eller?
Villervalla: Jag brukar vara en glass-half-full person kring sådana här saker men om TS vill stanna känns det väl som att man borde kunnat gå ut med det? Vad vinner man på att vänta ut hela januari?
Spontant känns det ju som att han velar. Fattar att det suger att ta sig till familjen i Karlstad från Sundsvall, snabbaste vägen är väl typ med bil.
Jag är jävligt kluven, gillar idéen om TS trygghet ett år till och att man hittar en ersättare till Nubben som får vara med och plocka in tränare inför 28/29. Men samtidigt hade det varit kul om man kunde ta chansen med nått intressantare namn såsom Filander eller Tuurala.
Stridhsyxa: Johan Svensson fick en fråga i sillychatten på Expressen. Kopierar frågan samt svar här under.
Vem tror du är rimligt som ersättare till Samuelsson om han försvinner? - Modokopplingen till trots, så utesluter jag verkligen inte att Mattias Karlin skulle kunna vara ett spår.
Montén Python Ska bli intressant att se vilken det blir i vilket fall. Det viktigaste är att det blir någon som kan bygga struktur och sätta ett spelsystem över tid...
Montén Python: Gällande Nubben verkar han bli kvar en säsong till. Tiden börjar bli knapp. Inför säsong 27/28 är det stora rörelser i truppen, där en ny sportchef kan uträtta en hel del.
Så länge vår kapten heter Anton Lander så ska inte Ante tillbaka. Funkar inte att ha en far och son som huvudtränare och kapten. Han ska fungera som medlare mellan tränare och spelartrupp, kommer alltid uppstå problem då. Vem vill höra en grupp på 3-4 som snackar skit om sin farsa samtidigt som resultaten är allt. Då måste man offra någon av relationerna.
Rip Kirby: Nej Stridh är ju inte aktuell alls kom jag på. Det är ju Tyskland som gäller från nästa säsong och säkert ett par år framöver om det blir lyckat.
Hoppas att Nubben & Co kör en lite med "offensiv" satsning denna gång.
Montén Python: Att få tillbaka Henrik Stridh låter som en våt dröm, men han känns inte riktigt klar med sin karriär eller sin gärning utanför Timrå så där får vi nog vackert ställa oss på väntelistan.
"Timrå IK meddelar att Helene Ersson nu tillträder som permanent VD och Klubbchef. Helene har under de senaste tre månaderna haft rollen som tillförordnad VD, och kliver nu in i uppdraget fullt ut."