1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581808 inlägg · 6215 ämnen

Forum

« · 2068776 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
Rallarn: Ahh, jag trodde det var Quijotens länk du snackade om. Hursomhelst, skulle ju vara trevligt med en sån snubbe, men det kanske är Hugo He-Man som är den gubben
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tydligen är freddan NHL-potential i Ragnarsson. Tänk NHL-Ragge, Hugo Gretzky och en kedja som kan mäta sig med de bästa i SHL resan nu.

Fiasko om vi missar avancemang?

www.st.nu/artikel/timratranarens-hyllning-till-backen-efter-fystesterna-har-forstatt-hur-bra-han-kan-bli
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Ja det var Sonnenberg, challe nämner även det i klippet jag länkade :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rallarn: Det var väl dock Sonnenberg som sa det. Fantastiskt klipp dock, fantastisk spelare också. Man vill ju bara att han ska komma och hälsa på nån gång så man får stå och klapp handflatorna av sig.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: "wooooh, lets empty the tanks boys!" borde ju nästan ljuda i introt precis innan man beträder isen! ;)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: mycket trevlig kille den där Manderville. Min absoluta favorit bland utländska importer.! Minns så väl då han blev intervjuad efter en hemmamatch och var lyrisk över hemmapubliken ..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Glömde... 5.57 intervju med Manderville
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rallarn: Nu snackar vi nostalgi... Kent Mandervilles första match i Timrå... mot Modo. "Röda Ferraris mot vita bandvagnar!" 🤣 2.22 in i Sportnytt.
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: Superkedjan är ju ett passande namn
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Anze Kopitar var också en lite udda värvning till SSKs juniorlag. Har gott skapligt för den pöjken.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: han presenterades av Timrå IK.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Ja Kevin Fiala i HV gick det ju skapligt för så låt oss hoppas att vi hittat en ny sån då. Är detta ett rykte eller bara ett förslag från dig?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
En Schweizare till J20? Tja, varför inte? Något udda värvning likt Roc Tikar. Hoppas det slår väl ut.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: En spelare med Kaijsers spelstil och attityd vill man ju som supporter gärna behålla men det kanske är bäst för hans egen utveckling att gå till ett lag där han ges en större roll samt mer speltid. Samma gäller väl Jansson också. Varför inte Almtuna?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
KniveN: Förvisso ..han har potential att bli bra , men jag tycker att man skulle behållit han för att utveckla honom lite till som en power spelare och billig är han nog , han har varit klippt och sķuren i vår 4 kedja .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Han hade svårt att ta plats förra året, varför skulle det bli lättare i år? Är det inte bättre att han går till en klubb där han får spela mer och utvecklas?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Utan att ha sett killen spela men hör hans resonemang så tilltalar det mig... mycket!
Kan vi ha fått vår svenska Sonnenberg alt. Manderville? Vem vet? ... men det är ju inte utan att det pirrar till lite extra i kroppen och skulle det vara så...skriv livstidskontrakt isf!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Kan inte mer än hålla med dig!! Har man den inställningen till laget i stället för jaget då är man enligt min mening en jävligt bra lagspelare som kommer att ge oss mycket roligt att se på!! Bara tänk när Jonte spelar in till honom framför mål elr hur?? Härliga vibbar man får!!!😎😎
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
stoff: Vi hade Kaijser och kastade bort han ..synd !
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Tycker Reinhardt verkar ha fötterna på jorden och säger typ bara bra saker? Han säger ju att han tar vilken roll han än får och han vill kämpa för sin plats men att det är ovisst hur spel i HA kommer passa han på förhand etc. Får vi en uppgraderad Berglund är jag riktigt nöjd(kommer aldrig gå att ersätta off ice så att säga)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: fiasko helt klart
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Äntligen BULLA UPP I TAKET !!!!!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tiken: nähä, men då borde vi ha ett bra lag på g.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: ja inställningen "vi är Timrå, å vi ger aldrig upp" vore ju bra om den kunde leva vidare som mer än bara en hejarramsa
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Vare sig han sprutar in poäng eller inte är det spelare med den där mentala inställningen alla lag vill ha.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
stoff: han lägger onekligen ribban högt. Succé eler fiasko ?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: mmmm.. Återstår o se....
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rallarn: Fan vad bra han är.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
"Jag är en spelare som inte viker ner mig, som gillar att vara i centrum och som vill sprida energi till resten av laget. Jag vill vara en inspirationskälla till att aldrig ge upp." - Hugo Reinhardt
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Kaiser erbjuds inget nytt kontrakt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: har för mig Nubben också gått ut och sagt att han gillar nya upplägget, gör då vet man på förhand förutsättningarna. Nu kommer man stötas och blötas en hel säsong med samma lag i serien och slipper ovissheten med att få möta ett SHL lag. Att det också är en del av att man satsar lite hårdare denna säsong med.
Ok att det hade varit gött med ännu en plats att spela om, men jag gillar slutspelsupplägget helt klart. 😊
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
sc47: Fast risken med det schemat är att förstaseedade laget(om dom är väldigt starka hemma) kan avgöra serien ganska tidigt. Jag tycker ett spelschema som SHL hade ett tag var bra, B-H-B-H-H-B-H. Blir nån resa mer men risken att serien dör snabbt minskar lite
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: kan nån förklara för mej hur det fungerar. Är det så att bara 1 lag kan gå upp varje år? Och är det då vinnaren som flyttas upp direkt utan kval och sista lag i SHL åker ner direkt.?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Jag är så pass tillvänd att jag knappt ser några problem överhuvudtaget. Landets två högsta ligor får identiska system (i stort sett), extremt tydligt. En vinnare per liga. Från att ha varit väldigt bespottat så visade sig det föregående systemet bli ganska kul ändå, säkert mycket för att Leksand visade direkt första året att det trots allt gick att slå ut ett SHL-lag över sju matcher. Mycket av tanken runt bäst av sju-serier är ju att det i regel brukar vaska fram en vinnare som trots allt varit ”bäst”, men det är i slutspelssammanhang verkar det som. I kvalsammanhang blev det en annan grej och det dök upp en psykologisk faktor i det hela som möjliggjorde skrällar varje år.

Det kommer man nog att sakna, i övrigt ser jag mest möjligheter ärligt talat. Vi behöver från och med i år vara ligans bästa lag för att kunna gå upp, inget mer. Inget ovisst möte med ett SHL-lag där man behöver slå ur underläge, hoppas på slumpen och att motståndet ska drabbas av psykos. Den aspekten gör ju att Nubben verkligen kan sälja in detta med att målet är att gå upp, jag vill nog mena att det blir lättare att behålla spelare då också. Vilket vi redan sett prov på den här sillyn, även om det säkert finns lite andra omständigheter som spelat in just i år. Dahlén hade nog känt lite mer tvivel om det tidigare betydligt mer snåriga systemet funnits kvar, åtminstone har han hintat lite kring det.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Spock: Om resorna är problemet kan de likt Stanley Cupslutspelet köra H-H-B-B-H-B-H upplägg på schemat, samma antal resor/nätter som i bäst av 5.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Jag tycker inte den känns sämre än Meca Race hit och Allsvenska finaler dit i a f. Bra också att högst placerade lag får välja motstånd i både kvart och semi.
Att bara 1 lag går upp kan man ju ha synpunkter på men istället för att 0-2 lag kan gå upp så får man ju nu garanterat ett lag som går upp. Vi är ju fortfarande jävligt långt ifrån fotbollen där 2 lag går upp direkt och ett ytterligare får kvala men hockey är hockey och fotboll är fotboll. Hockey är mer upplagt för att funka med slutspel
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jensen_12: Resorna är säkerligen anledningen. Men åtminstone play out borde kunna vara bäst av sju. Det är ju en oerhört avgörande matchserie.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
PezN: Frågan har väl gått några varv här men kortfattat så tror jag att den här förändringen kan ha jävligt goda effekter. Det blir tydligare åt varenda tänkbart håll känns det som. Dessutom verkar spelarna gilla det.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Spock: kan det ha att göra med minskade resor? Blir ju kanske lite lidande sportsligt sett, men kan spara pengar för klubbarna. Viktigare lägga de pengarna på senare finaler.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Jag tycker det är dåligt att play out och kvartsfinaler bara är bäst av fem. Ligan behöver inte passa någon tid mot SHL längre, så det finns inget hinder utifrån för bäst av sju.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hockeyoraklet: Mycket handlar väl som vanligt om, pengar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: tycker bara att det är märkligt att så många lag ska spela ”slutspel”. Det är förmodligen riktigt jäkla svårt för både ettan och tvåan i serien att etablera sig i SHL, vad ska då lag som Västervik och Bofors göra där?

”Men slutspel gör att det blir spänning in i det sista”. Fan att möta Västervik i en kvartsfinal är ju bara ångest, som ett kval nedåt i kvalet uppåt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hockeyoraklet: Precis. Det är ju ett sånt lag jag gärna ser att vi slipper möta. Jagar bara skallar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Härligt att få möta Bofors i en semi och sen ha 11 spelare skadade lagom till finalen.
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Hockeyoraklet: Det har nog aldrig varit snack om det, förutom möjligen att vissa supportrar velat ha det så. Det enda som skiljer sig nu mot det som snackats tidigare är väl att seriesegraren kommer att få välja motståndare hela vägen fram till finalen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Sundlöv gick sönder och tvilling- Lasse fick stå i avgörande matchen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Silly: Så var det, -95. Med Kung Sune vid rodret. Jag var på plats i Gavlerinken vid avgörande matchen
Kommentera

« · 2068776 · »