1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581367 inlägg · 6216 ämnen

Forum

« · 2068311 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
Silly: Vill minnas att HV tog sitt 1:a SM guld på 90 talet efter att dom precis gick till slutspel i sista omgången. Dom vann i Finalen mot Brynäs.
Gissar på att Husse kan berätta den anekdoten om han vill.
Han kommer garanterat prata om en straff som Brynäs skulle ha haft i sudden!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: Ett Leksands-rus heter nu för tiden! :-)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hockeyoraklet: Bara en går upp. Den som vinner HA finalen i bäst av 7. Det kan vara typ lag 8 i serien men som får en lidnersk knäpp...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
PezN: snackade man inte om att seriesegraren skulle gå direkt upp? Så om man nu vinner serien ska man sedan spela ”slutspel” mot två lag man väljer själv och sen får man (med största sannolikhet) ändå spela mot 2:an i serien i en coinflip-finalserie? Och förloraren i finalen är ute? Eller får man spela en serie mot vinnaren i SHL’s play-in?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Kaiser och Lindholm har potential iaf, enligt mig. Dom andra behöver nog stå på tillväxt!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
PezN: Jag gillar inte att lag som slutar 9-10 i tabellen i grundserien ska ha en chans att gå upp. Vill ha top 8 lagen i kvartsfinal direkt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Vad tycker ni om nya slutspelet i hockeyallsvenskan?

"Väl i kvartsfinal kommer vinnaren av grundserien få en stor fördel. Det laget får välja mellan de fyra lägst rankade lagen att möta i kvartsfinal.

Samma sak gäller i semifinalen där det högst rankade laget får välja bland de två lägst rankade"

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/OpwmpE/sa-blir-nya-hockeyallsvenskan
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Får nån av Lindberg, Lindholm, Jansson, Kaiser och Söderberg plats?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Torr-Ines effekten!!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nån sa att Jansson var på väg bort, inte förvånande, men vet någon nåt mer?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
15 procent mer sålda årskort än vid samma tid i fjol!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: tror att san jose har honom under kontrakt tills årets säsong är helt slut.
efter det är han rfa (restricted free agent) har jag för mig att det snackade om i hockeypulspodden.
dvs, ska han spelaa i nordarmerika har san jose rätigheterna. men han har inget kontrakt med dem.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Aha, de har NHLrättigheterna?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Enligt dagens Sportexpressen tillhör J. Dahlén San Jose Sharks. Trodde att kontraktet gick ut nu i sommar?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
sargad: han kommer att saknas, den gode Emil. Kulturbärare, laglojal, pådrivare, trivselspridare. Såna växer inte på träd. Men håller med - önskar honom all lycka i Almtuna.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Matsg: Fortfarande en mycket god Timråambassadör. Önskar honom god lycka i Almtuna.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Emil Berglund hyllar Timrå IK och får en ny roll i Almtuna

www.hockeyallsvenskan.se/artikel/pl0sakb98-1el1/berglund-mal-att-ta-mer-offensiv-roll
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: lite så tänker jag också. Dom har ju vetat om att KHK har en kass ekonomi länge, och hade väl det med sig i beslutet bör man nekade rekonstruktion.

Då är det egentligen bara bita i det sura äpplet och åka ner.

Lite ödets ironi egentligen. För några år sedan gick dom upp i SHL, accepterade korkade krav som blev för dyra, nu är dom nere i hockeyettan(troligtvis) till hösten
Ett steg framåt, två steg bakåt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jensen_12: ja känns inte KHK VS Väsby som en repris av Pantern VS Kristianstad? Domstolar ska fan inte avgöra vem som spelar var. Är regelverket för otydligt får det skrivas om. Om regelverket är tydligt (vilket jag tycker) så ska det efterlevas och i s f så är det bye fucking bye till KHK och välkommen igen Vilda Väsby
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Matsg: vore ju trevligt om dom blev kvar då det blir närmaste matchen för mig. Och utan att gå händelserna i förväg lär det bli roliga tillställningar för bortasupportrarna där också.

Samtidigt tufft för Väsby som inte vet vad dom ska satsa mot.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Positivt eget kapital för KHK efter skuldavskrivningarna

hockeysverige.se/2020/06/27/positiva-siffror-for-khk-hoppas-slippa-nedflyttning
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: eller som Lundells gamla referat: en inställd säsong är oxå en säsong.!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Hockey kommer att spelas, det är vad jag tror i alla fall. Sedan om det blir med publik, utan publik, komprimerad säsong eller nåt annat, ja det får vi väl se
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Vore ju en fördel om det fanns nån hockey att snacka om också. 🤪
Nej men skämt åsido så har ju man kommit överens om att blir det ingen publik till början så skjuts säsongsstarten upp. Frågan är bara hur mycket hockey vi kommer kunna snacka om kommande säsong....
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Woody: Ett bra mantra. Hockeysnack, att ingen tänkt på att göra ett sånt forum?!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Det håller jag med om. Men jag är förundrad över att du upplever det som så oerhört mycket mindre civiliserat att äta fladdermus än att fira jul med att äta grisarsle och att avsluta sommaren med att suga ut saften ur rumpan på spindeldjuret kräfta. Skönt att Timråiter och Modoiter ändå är rörande överens om att de står högre på evolutionstrappan än asiater. Känns som det är hockey som gäller här inne om man ska stå ut.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: fy fan. Jag undviker att se nåt där djur far illa. Finns inget som gör mej mer hatisk då människor plågar djur.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: stämmer bra det...Kent...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Kan inte er historia, men hade han samma förnamn som en superhjältes efternamn(när han jobbar som reporter alltså)?

fast har ju koll på Strimma, Bulla o stolpe såklart
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Här är det 29 grader men sitter i skuggan. Det går knappt att vara ute i solen en längre stund. 39 grader låter tufft... har för mig att det var ungefär samma temp när jag var vid Giza pyramiderna för många år sedan.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hittade ett filmklipp på Twitter där man visar Toronto Maple Leafs då och nu. En hel radda med mål och i ett av dom allra första klippen syns den här mannen med tröja #18. Betydligt yngre och med en för den tiden ok hockeyfrilla 😆🏒👍
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: Är i stugan nu 39 grader i solen , har ingen termometer skuggan så det gills nog inte ?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
....hoppas på en kort säsong med publik, mer än en hel säsong där flesta omgångar spelas utan publik. Fy fan,för o vara sportchef i dessa dagar. Hur skriver man kontrakt med spåelare när man inte vet om det ense blir spel?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: Idag har jag språkat med en personal på Furuvik som uppmärksammade min vackra tatuering. Utgick från att han var Brynäsare. Han var tämligen insatt och tyckte att Timrå såg väldigt intressanta ut. Vi konstaterade dock bägge att risken för utebliven el kraftigt förkortad HA-säsong är överhängande
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: semester i coronatider är främmande för mej, så du får stå ut med mej i sommar, haha, fortfarande 27 grader, helt sjukt
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: Det finns en del länder där dom kastar sten på varandra , det är kanske lite humanare än att skjuta på varandra med skjutvapen .
Människan är en konstigt varelse .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: Du hänger i, när går du på semester? Men antar att sommarvikarien står redo då att hålla boken vid liv 😘
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: eftersom vi ska äta snart(sill o pärer såklart) ska jag inte berätta om när man skär upp lite av hjässan på en apa (som fortfarande lever så klart) o börjar mumsa i sej lite hjärna. Får bli en kall pilsner o knäckebröd till maten för o glömma detta
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Ger bättre potens om det dessutom är ett utrotningshotat djur
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Woody: haha, Jag heter egentligen Bernadotte i efternamn så har lite svårt med svnatingen. Men, det jag menar är, Livsmedelsverket är kanske inte lika styrande i Kina som i Sverige, typ.
Kommentera

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Läser man dagens ST kring Liljewall så verkar han ju inte direkt begränsad till bök och vilja utan besitta andra verktyg också. Frågan är om man försöker skapa 3 kedjor med god offensiv potential eller om man främst ?maxar? 2st..
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Ja fy. Har hemska minnen och ångrar djupt att jag tittade på en video på Youtube där de hade flått de stackars hundarna levande och att de fortfarande levde efter. Sånt stannar kvar på näthinnan.😭
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Woody: äter man fladdermöss, hundar, tror på att alla slags horn(noshörning, elefanter) ger bättre potens..m m..Nää då är man inte civiliserad!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: Vad menar du nu? Att länderna i Asien inte är civiliserade? Ja, eller sicscsicwrade då.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Har för mig att elithockeyn skulle ha 70-80 millar som inte delats ut än.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: som sagt..vet inte bakgrunden. Tyckte skillnaden var väldigt stor.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Solsting och Bäverhojt...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Kan det inte hänga i hop med fler ungdomar och deras lag för spelare med funktionsvariationer?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza: men nu jäklar Ove, berömmer du Timrå? Bäst att du går till Kempehallen och kyler ner dig, för det måste bero på värmen! 😉😁
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Vet inte bakgrunden riktigt men enligt ST ska Giffarna ha nästan 1.000.000 i kompensation för Coronan. Timrå IK får 72.000 vad som tidigare sagts. Är det "bara" p.g.a. tidigare seriestart?
Kommentera

« · 2068311 · »