1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

576255 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2020-2021

2152712 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2020-2021
Spock: Haha, fast hon rättade ju sig själv och betonade att det inte uttalas så. Lagom kul var det i alla fall.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Otto1:
"
Vi kan ju vara överense om att det inte är som MrMadhawk uttalade det iallafall, WierCOCK!
"
Inte helt säker på det, i periodpausen mellan andra och tredje säger Kajsa i studion, Wiercock.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
SuperMupster: Det är ju vad han själv vill bli kallad som gäller. Om han väljer det nordamerikanska uttalet så är det inga konstigheter eller frågetecken.

Hälsningar för Ingvar för att köpa Timrå IK Play.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
josha840: Hans föräldrar är ju dock ditflyttade från Polen. Så han är ju första/andra -, beroende på hur landet definierar, generationens invandrare. Alltså är hans riktiga uttal på namnet inte urvattnat genom generationer.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
nectis: Ändå kul hur en spelare som enbart har två säsonger i SHL har fått ett sånt stort avtryck
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
eliassjo : Här har du.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
mikenomad: vad är hans fulla namn?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
eliassjo : Fönstret är stängt, kommer ingen.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
mikenomad: vem får sätta sig på bänken då han kommer in? olofsson?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
eliassjo : Det var ju snack om Gallo och/eller Erik Karlsson här inne, men det dementerade Nubben i en intervju i ST igår.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
eliassjo : Starostenko, tyvärr fick Nubben reda på att han lagt av.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
eliassjo : Mathias Månsson är på ingång för att röra om lite i grytan!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
eliassjo : Vi behövde bredda med en lagspelare som går till jobbet varje dag så Brendl är klar 👍
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Otto1: Har ej varit inne på forumet på några dagar, är det någon som hört något rykte om vilken forward Timrå skulle värva?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
mikenomad: Ännu ett minne dök i flashen som är hyperaktuell nu 🙏🥳🥰
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Otto1: Vilken tur..kan man ju känna,,
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
mikenomad: Ja det kom upp i mitt flöde på fasebock imorse 👍😊
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
SMÅLAND: Jag anar att det är en laguppställning för Timrå inför match. Stämmer det? 🙂
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Återblick 2017 🥰
Gameday!!!🏒🥅
Lillörda å dä rinn lätt i strupuslingen!!!🥳🥳🥳
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
SuperMupster: Vi kan ju vara överense om att det inte är som MrMadhawk uttalade det iallafall, WierCOCK!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Smokey: Jag använder PW fram tills att ni rett ut uttalet. Det ska bli intressant att se nämnde spelare i en match, jag har ingen aning om vad det är för filur. :)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Smokey: i intervjun med honom på play.timraik.se
så sa han själv wier-kosh, men sa också att han förmodligen sa det fel och att han inte riktigt brydde sig.
polsk härkomst på namnet med.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Spock: även om namnet är polskt så lär väl uttalet vara amerikanskt. Koll på alla andra namn i usa med europeisk härkomst.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Spock: Ok. Hoppas någon från Timrå IK ger ett korrekt uttal.
Har hört allt från wier-cock till weer-kosh. Bra om det blir rätt:)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Smokey: Nä, det är polskt och på polska är det Vi-er-tjoch. Sedan kan inte nordamerikanska kommentatorer säga det och har hittat på ett nytt uttal. Blir intressant vad svenska kommentatorer väljer.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Varför tror jag att det här blir en ny klassisk ”citatmaskin” och hjälte i Timrå IK?

Efternamnet uttalas ungefär weerKOSCH.

www.hockeypuls.se/artikel/timrastjarnan-har-spelat-med-nye-backen-dahlens-lovord-om-wiercioch-bara-att-kolla-pa-meritlistan?referrer=app
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
G?ran Hartmann: Exaktamente!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Timråhej: Jag tyckte den där forwardsjakten var väldigt oklar redan från start, och anledningen till att vi inte kirrade det där tidigare kan säkert bero på att det mest av allt bara var just "en kropp" vi ville få in. Då förstår jag att det svämmar över av namn och att det blir svårt att smalna av de olika spåren, och i slutändan ville man nog helst av allt hitta någon man känner sedan innan. Den där Reichenberg har ju t.ex. Ante haft i FBK tidigare.

Men kul med lite sillyhets trots allt! Annars tror jag det är skitsamma att det inte blev någon breddvärvning, främst utifrån att vi har det så ofattbart gott ställt bland centrar (därför har Erik Karlsson varit lite av en gåta hela vägen för mig). Hade vi behövt skarva ihop forwardssidan på den positionen så hade detta tagit betydligt hårdare, nu finns det väl tilltagna marginaler istället. Kedjan med Liljewall och Blomqvist får väl utgöra någon form av stomme nu framöver, sen får vi slänga in lite olika junioralternativ på tredjelänken där. Om det nu kommer behövas, vi är allt annat än skadebenägna bland forwards såhär långt. Tror det kommer lösa sig det där, och att vi kanske får se någon raket under våren också. Oliver Johansson såg otroligt intressant ut i söndags, exempelvis. Där har vi något.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
G?ran Hartmann: Håller med
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hassan: Conny gör vän allting för att göra sitt rekord i antal representerade klubbar omöjligt att slå i framtiden..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Madison: Drn som tvivlar på Nubben är ute och cyklar, han har varit med länge och har lärt sig att det går inte att bara använda plånboken för framgång. Gruppdynamiken är den viktigaste beståndsdelen när det kommer till prestation. Han såg även till att NHL lånen matchades på en sund nivå utan att rubba balansen i stommen. Det viktiga nu är väl mer att säkerställa att nuvarande trupp förbereds för att spelet präglas av mer jävlar anamma och mindre av smokinglir. För den typen av spel har man hanterat väldigt dåligt under säsongen, man vinner helt enkelt för få puckar så fort det blir sargkampsmoment, för mycket dammsugarfattning och Pet med en hand på klubban. Kollade matchen senast varje dumpad puck slutade med att motståndarna fick kontroll över pucken ca 70% av gångerna.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Säger ändå en del då Conny också signades...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
mikenomad: Tröttaste värvningen på deadline day skulle jag nog våga påstå..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Spock: En 35-årig tjeck som gjort 1 poäng på de 11 senaste matcherna. Den exakta profilen på spelare jag i n t e ville se i Timrå
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Olle: Modo bör ju veta vilken serie dom spelar i innan dom börjar rekrytera tränare!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Nisse på Mon or: Varför skulle Freddan ha bråttom att ge besked till Modo? Dom hinner väl byta coach tre gånger till innan det ens kan vara i närheten av aktuellt?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Vore rätt bra om coachfrågan kunde avgöra rätt snart. Ska Fredrik vara kvar eller inte? Modo vill nog ha besked inom drygt en månad. Karlin och Fredrik är tydligen kandidater. Timrå kan ju inte vänta till efter slutspelet i vilket fall.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hank: Sorry Maiden skulle aldrig gå vidare i dagens melodifestival. För lite Autotune..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
kulltorp: Maiden till andra chansen?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Ulf: År 2050 kommer Conny fortfarande lira :D
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Timråhej: Som en vänta på en omröstning i melodifestivalen. mellan Metallica, Iron Maiden, Pretty Maids och Runar Söörgard.
Åsså går bara Runar vidare...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Ursäkta lite ämnesflykt från Timrå å allsvenskan, men jag tyckte detta var jäkligt kul för oss som är gamla nog att ha koll på socker-Conny ;-)

Från intervjun i länken
"Surahammar, som efter två tunga segrar i helgen (Linden och Lindlöven) är med i toppen av västra vårettan, säkrade upp fem spelare.

Forwarden Axel Knutsen, 18, från Leksand J20.
Forwarden Andreas Laschitza, 19, från Västerås J20.
Backen Henrik Nordström, 25, från division två-laget Arboga.
Målvakten Ludwig Westerberg, 20, också från division två-laget Arboga.
…och så då Conny Strömberg, 45, hockeyvagabonden som är assiterande tränare i Surahammar.

– Vi ska vara tydliga med att det här är mest för att gardera oss mot sjukdomar och skador och covid 19. Det kan behövas fler spelare om det blir en lång säsong, säger sportchefen Jörgen Mähler.

Vem är närmast spel?

– Frågar du Conny själv så är det ju han själv, säger Mähler och skrattar.

– Nej, men han är assisterade tränare och ska bara finnas till hands om det uppstår en situation där vi är kort om forwards. Jag vill betona det.

Strömberg gjorde 27 poäng på 31 matcher för Sura i fjol, men lade sedan av. I oktober kallades han in som assisterande tränare i klubben."
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
JanneH: Hehe en stund på dan var jag väl igång, men var ju sånt himla hallåande här ett tag så tog väl mer eller mindre uppehål under kvällen och var väl inte så värst aktiv.
Ni andra skötte det rätt bra.😉
Var ju kvällen före "uppsittarkvällen" jag var uppe i Varv som mest kan jag väl erkänna. 😅
Men då skall ni kolla Twitter och ändå inse att jag inte var värst med att frenetiskt sitta klicka F5. 😅
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Timråhej: Tja vi fick ju lite spänning i a f även om slutet var antiklimax så det sjöng om det. Den stora behållningen var nog att se hur Sputnik satt som på nålar hela dagen och kvällen🤣
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Timråhej: För evig väntan på Doktor Schmutz.

Men informationen om vår farmar-duo i Bajen gav en förhoppning om att det går i alla fall.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Frebog: Spännande med juniorer! Känner mig som sagt mycket lugnare nu när jag vet att det finns spelare att kalla upp. Hur känner ni andra om gårdagen nu med lite distans till det?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
mikenomad: Bessevarning!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Med risk för en Roxette, jag orkar inte scrolla
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
kulltorp: om de ska ta roller som breddspelare i en 4e kedja och avlast lite istid så är nog inte Bajen killarna sämre än den där norrmannen som nämndes igår.
Dessutom så är det alltid så att ska man gå långt i slutspel och kvalspel är det lagets ledande spelare som måste vara på topp. Åker storstjärnan och gömmer sig med ström i klubban så spelar det mindre roll vad grabbarna i 4e gör.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Tonymontana:

Man bara måste gilla Johan Hedberg, ödmjuk, ärlig och saklig genom hela intervjun. Samma saklighet när han sågade Americanos jumbotronfiffel. Seems like a genuinely good guy!
Låst ämne

2152712 · »