1150x200-e2WhHkUw.jpg

Timrå IK

520793 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 2020-2021

2065800 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: ahh..tänkte på andra "Blomman" 🌻🤔
Kommentera

Är Jacob Blomqvist klar för Södertälje!
Kommentera

Tikkare: Blomman som i Blomqvist. 😊
+3
Kommentera

Tonymontana: Blomman är ju klar för Tälje väl?
Kommentera

Sputnik: Liljewall,blomman och svensson är alla otroligt starka ledare. Om det nu skulle bli Timrå för dessa tre herrar så har ju Timrå en svår situation att välja kapten. Med tanke på att madsen är ett starkt kaptensämne också. Samt Dahlén, Lundin.
+2
Kommentera

Jensen_12: Liljewall skall ju ha ganska bra ledaregenskaper vad man läst. Blomman har ju rutin ifrån SHL med kaptensbindel och allt, så förnpdligen ingen dum gissning.
+1
Kommentera

Freddan i st precis nyss:

"ahlén ser i dagsläget ut att främst konkurrera med förra säsongens assisterande kaptener ? Morten Madsen och Albin Lundin ? samt Timråprofilen Jeremy Boyce.

? Vi får se. De funderar vi på i första hand, sedan kan något nyförvärv också vara aktuellt. Men vi ska sätta oss ned med ledarteamet och "Nubben" för att stöta och blöta frågan framöver."

Vilket nyförvärv skulle vara aktuellt för en kaptensroll? Antingen Reinhardt tänker jag, eller så är detta en hint on att Blomqvist är på väg.

Vem annars skulle man syfta på?
+1
Kommentera

Knylan: Tja kanske inte så dumt. Rifalk fick ju ganska fin utveckling under hans vingar om inte annat.
+2
Kommentera

Nubben har börjat leta ersättare för Hirsch, vilket kanske inte är det absolut enklaste.

Viktor Alm borde vara ett av de där namnen de tittar på. Varit i Oskarshamn i två år nu, där verkar han inte bli kvar då de redan rekryterat en annan målvaktstränare. Gjorde någon hastig koll bland SHL-lagen och de flesta verkar redan ha tillsatt den där positionen. Göteborgskille som jag gissar att Nubben har lite koll på sedan tiden i Frölunda.
+3
Kommentera

Clay: Jävligt bra målvakt ni fick tag på hur som helst. Viktigaste posten i laget. Ni behöver inte ha nån panik vad gäller tränare där.
Kommentera

kulltorp: Den nye kanske är dyrare vem vet ?
Kommentera

RasmusVS: Jättekul för Hirsch, visar att det finns guld att hämta om man jobbar hårt och gör ett bra jobb. Grattis till din karriär och löneförhöjningen, Peter!
+12
Kommentera

RasmusVS: Ska bli riktigt intressant att få ta del av årsbokslutet 2020 ! Matchar vi Modo ?
+1
Kommentera

Sputnik: Självklart blir det en budgetfråga.

Kan tänka mig att Hirsch hade en ganska okej lön, inte jättehög men troligtvis lite under hans marknadsvärde (vilket jag tolkar som ganska högt).

Man kan ju vara kreativ med sina anställningar, typ anställa en juniormålvaktstränare som också har som uppdrag att träna U14-U16 för att "maxa" värdet av anställningen. Jag är en förespråkare för att satsa mer på ännu starkare sportslig organisation än att "köpa" spelare, det brukar betala sig i längden.
+5
Kommentera

Var Hirsch under kontrakt så STP fick köpa loss honom?
Kommentera

Hassan: han är inte klar med talet än...
+1
Kommentera

Hassan: Montreal borde väl skriva med Jacob Olofsson snart hoppas jag.
+1
Kommentera

Matsg: Hållander fick vi betalt för ifjol, när han skrev sitt kontrakt. Samtliga kronor gick till Timrå IK. Men det är så många nu att det är svårt att hålla koll!
+6
Kommentera

Rallarn: Ja det stämmer
+1
Kommentera

Matsg: Han har väl redan skrivet NHL kontrakt?
+2
Kommentera

Sputnik: Filip Hållander siktar på NHL spel i Pittsburgh den här säsongen. Mera kulor till Timrå i så fall 💪👌

https://hockeynews.se...les/14621/
+5
Kommentera

Hassan: Just ja..
Bra mail utskickat av Timrå/Nye ordföranden nyss. Bra om det görs kontinuerligt som det sägs..
Kommentera

kulltorp: Hasar sig av isen i Fjällräven?
Kommentera

JanneH: Jag tänkte på Sture, vad gör han nuförtiden?
+3
Kommentera

Mäklare låter trist. Målvaktstränare måste väl vara roligare...
+1
Kommentera

Knylan: great minds think alike (men även du och jag). Den första jag tänkte på var Åkerlund men sedan kom jag även att tänka på Jocke Lundström. Vad gör han nu för tiden? Är han aktiv?
+1
Kommentera

Sputnik: Samtidigt är det väl ett statement och ytterliggare en eloge till Nubben och sportsliga ledningen att kunna skeppa iväg en ledare till en toppklubb i KHL direkt från HA. Det i sin tur borde ju kunna locka andra kompetenta målvaktstränare till Timrå.
+2
Kommentera

RasmusVS: Jo håller med, men frågan är om vi i HA har råd med en sån lösning. Tror nog det är bäst att optimera den lilla resurs man har sen direkt om vi går upp till SHL så utökar man organisationen. Lite det vi skulle gjort senast, men tror att det mest optimala är att man lyckas hålla sig kvar första året i SHL för att kunna etablera en större organistation med allt det innebär.
+1
Kommentera

Sputnik: Hade gärna sett att man ersätter Hisch med två målvaktstränare. En för huvudansvar för A-laget, en med huvudansvar för juniorlaget, eventuellt en videocoach också.

Det är vad som behövs för att ersätta Hirschs 3 arbetsuppgifter, och vi har haft en alldeles för smal organisation för länge. Både sportsligt och kanslimässigt.
+8
Kommentera

Sputnik: Läste artikeln på ST nu. Nubben och Freddan är nog i full gång med rekrytering skulle jag tippa.

"Tankarna har gått fram och tillbaka under en period. Jag kom fram till att jag faktiskt måste ta den här chansen och prova det här. Det har varit klart i ungefär en vecka och jag har haft en dialog med Freddan, Nubben, Ante och alla under vägens gång, när det började hända något. Så de har vetat om det."
+1
Kommentera

Knylan: Jo exakt, det som gör det lite knepigare än att bara plocka in en "renodlad" målvaktstränare som Åkerlund skulle varit tex. Det som känns betryggande är ju att förutom vår eminente sportchef Nubben så har vi ju faktiskt en gammal sportchef i Freddan som lär ha fint kontaktnät med. Det jobbiga blir ju mest att det det kanske behövs stressas fram en lösning nu än om man vetat om det här mycket tidigare. Eller tja, nu vet vi ju inte hur länge Nubben vetat om detta. Förmodligen lär nog Hirsch varit schysst och sagt till i ett tidigt stadie och förhoppningsvis så är Nubben en bit på vägen för en lösning.
+1
Kommentera

Knylan: Philippe De Rouville kanske är sugen?
+4
Kommentera

Sputnik: Håller med, utgångsläget kunde ha sett sämre ut trots allt.

Det blir nog ingen superenkel nöt att knäcka för Nubben, men samtidigt så hade Hirsch bara ett år under rocken när han kom hit. Mycket handlar nog om att hitta rätt person, "bara". Om det finns ekonomiskt utrymme för det så hade det väl kanske varit rimligt att anställa någon ytterligare ledare kring laget som sysslade mer med video och liknande. Hirsch verkar ju haft ansvaret för såväl video som i stort sett samtliga målvakter i föreningen, samtidigt.
+2
Kommentera

bar mofftak: Ja det är fan bara att gratulera Hirschen! Mycket välförtjänt. Johan Mattsson kom hit i stort sett helt stukad från Björklöven, två år senare gick han till Frölunda. Haukeland hade en hoppig säsong sista året i Leksand, kommer hit och får ordentlig fason på grejerna. Victor Brattström var förvisso en högintressant talang när han kom hit, men honom har ju Hirsch karvat fram under många år nu. Alla tre gissar jag framhåller Hirsch som en av de viktigaste personerna i deras karriärer och högst tongivande för var de befinner sig idag.

Jahopp. Ska vi ringa Åkerlund eller? Såg att han rundat av karriären precis.
+7
Kommentera

Jag är glad för Hirschs skull!
Tråkigt för oss men att få bli målvaktstränare i ett av KHL:s bästa lag kan man inte bara missa.
Bra betalt får han säkert oxå. Timrå levererar på alla plan just nu.
+9
Kommentera

Knylan: Å andra sidan kan jag vara lite tacksam att vi i detta läge värvat en målvakt med rutin. Jobbigare läge att stå med "ofärdiga" juniorer som behöver mer guidning. Det som var lite extra tråkigt var ju att Hirsch verkar handplockat Johansson själv och uttryckt ett intresse att få arbeta med han sen innan.
Frågan är ju också,hur många Målvaktstränare med samma kompetens finns där ute och är lediga? Pengar lär vi nog knappt fått för Hirsch i allafall då han lär haft klausul för högre ligor.
+3
Kommentera

Clay: Jag vet inte varför jag svarar dig, kommer jag på nu i efterhand...faan!!
Kommentera

Clay: Eller så kan man fråga sig såhär..

Kul att Hirsch får en ny utmaning det har han förtjänat, eller hur?
Timrå har vetat om detta och har säkert en lösning på G, tror du inte?
Det kommer naturligtvis inte att påverka ekonomin då Hirsch inte var gratis, eller hur?
Har han inget kontrakt med Timrå så blir det inga pengar, annars kan det bli det, eller hur?

Din beskrivning är inte trolig, nej. Men du har ju för vana att måla saker i svart så...
+3
Kommentera

bar mofftak: En ny utmaning för föreningen ..en ny utgift ..detta kom säkert inte som en överraskning men hur många M-tränare finns ledigt är frågan ,
Ni skriver pengar för han hur då ?
Kommer detta synas på kommande värvningarnas bekostnad , lite billigare killar in ?
Troligt .
+1
Kommentera

kulltorp: Känns ju ändå bättre att tränarna går till KHL än till Leksand om de nu ska nånstans
+13
Kommentera

Lindze: Japp, som jag trodde. Hoppas TIK fick en slant.

Målvaktstränaren Peter Hirsch lämnar Timrå IK.
Efter fem år i klubben har profilen fått ett erbjudande som han inte kunde tacka nej till.
? Jag ska till SKA Sankt Petersburg i KHL, berättar Hirsch.
+1
Kommentera

timraikupdates: Oj, ja det kunde han ju inte tacka nej till direkt.
Lycka till och tack för alla bra målvakter!
+1
Kommentera

kulltorp: Han har tackat ja till Sankt Petersburg i KHL.
+1
Kommentera

Peter Hirsch till KHL. Svårt att tacka nej till det.
+2
Kommentera

bar mofftak: Jag gissar att han fått ett erbjudande han inte kunnat tacka nej till, och som TIK inte kan matcha ekonomiskt.
+2
Kommentera

Nisse på Mon or: Det är nästan så man undrar om det är något som skurit sig totalt.
Kommentera

Knylan: Aj! Det var inte alls bra
+1
Kommentera

Knylan: undrar hur länge TIK väntar innan man offentligör? Lite tokigt att Hirsch hann före...
+2
Kommentera

Nisse på Mon or: Det får vi hoppas, men med tanke på att Jacob Johansson pratade om att han såg fram emot att få jobba med Hirsch i samband med att Johansson offentliggjordes så kan jag tänka mig att detta dykt upp med kort varsel. Hirsch har haft sån oerhört fin utveckling på varenda keeper han jobbat med nu (Svedberg får man väl kanske räkna bort då, men han var ju å andra sidan en 'färdig' målvakt när han kom hit) så det har väl känts lite som att vi levt på lånad tid innan någon annan klubb får upp ögonen.

Tråkigt som fan, gissar att vi behöver värva in den där kompetensen nu.
+3
Kommentera

2065800 · »