Bobby Hahl: Länken var iallafall en inspelning från radiosporten där dom pratar om att Linköping skulle på en teambuildning någonstans i vildmarken, varpå Jakub Vrana hade börjat packa trunken och sagt att han var då inte här för att gå ut i skogen utan för att spela ishockey. Verkar vara en trevlig och sympatisk herre.
JanneH: Kan det vara så att vi är bättre i år än förra året trots att vi då hade ett mer namnkunnigt lag med Hållander och Kapanen mfl? Vi kanske är en starkare lagmaskin nu pga en erfaren tränare och att alla vet vad de ska göra köper sin roll och kommer ihop tillsammans som Lander var inne på igår i intervjun efter matchen.
JanneH: E jävligt glad över segern igår men idag har Lilla farbrorn jobbigt.......... Springer o hoppar,stöter kula m.m.m.!!!!! VM i friidrott tär på gubben!!!!🤣🤣🇱🇸🇸🇪😎
Till moderatorn som tog bort mitt inlägg så vill jag bara upplysa om att x.com är föredetta twitter. En av världens största plattformar med över 600 miljoner användare i månaden och alltså ingen porrsida.
Blake Slåhan: Jo har för mig det ryktats om nått sånt. Att det var Dahléns första år som sponsorerna täckte upp. Men att Timrå typ betalar hela lönen själva nu.
Jag må ha haft lite synpunkter på Jonte genom åren, men givetvis är det ju ingen garanti att vi hittar nån som kan producera dom poängen, och definitivt inte det Timråhjärtat. Med det sagt är det ju inte omöjligt att hitta en spetsspelare för hans lön, som kan göra dom poängen. Men det kräver ju också en del scouting etc. Speciellt om det är en importspelare.
Men andra lag lyckas ju hitta "poängspelare" mest varje säsong. Så helt hopplöst är det ju inte om han drar. Även om man helst av allt hade velat sett honom stanna men att vi fått in ytterligare in MER spets till nästa säsong.
Patrick Polly: Dahlén är ju också en väldigt pålitlig poänggörare, han kommer ofta upp i 40-50 poäng. Att plocka in en ny spelare utifrån kan ju vara lite grisen i säcken också även om det finns fina tidigare meriter.
KniveN: Om det är så blir det ju en dubbel dipp likt Hållander och Kapanen.
Men förhoppningsvis så kommer vi förhandla-om de andra hemvändarnas kontrakt där så det kanske jämnar ut sig. Men samma Timrå hjärta för pengarna kommer vi inte få.
KniveN: Exakt! Det vore inte alls bra för klubben. Men jag förstår Dahlen, korta resor, vackert land och mycket pengar! Vem skulle inte nappa på det konceptet?
Blake Slåhan: Det var ju företag som gick in och sponsrade just för Jonte så kommer inte finnas samma pengar för någon annan. Tror inte att dom är lika pigga på att gå in med pengar om vi kommer och frågar om bidrag till random AHL lirare med bra poängproduktion.
Patrick Polly: Vi skulle absolut bli sämre utan Dahlén och han skulle saknas men å andra sidan skulle vi få lös en rejäl slant. Tillräckligt för att kunna köpa en spelare som i teorin är på samma nivå som Dahlén.
RunarUp: Det är en principsak. Man ska inte kunna skada en spelare med en armbågstackling mot huvudet utanför spelet, på ren jävelskap, utan att bli bestraffad.
Karlsson74: Jo men nu känns det som 100% att han lämnar efter nuvarande kontrakt. Han är ju övertydlig i intervjun. Han är ju absolut värd chansen i Schweiz, inget snack om det.
Synct: En liten repris av LHC matchen tycker jag. Svag första period (men mkt bättre än mot LHC). En stark andra period och i tredje så stänger vi ner Växjö helt och hållet. Har vi någon säsong i närtid kunnat stänga ner en match? Inte vad jag kommer ihåg. Väldigt betryggande att se =)
Och väldigt kul att se alla ungtuppar ta för sig och dessutom leverera. Lätt att glömma bort Forsmark här pga att han spelar som en senior men han är lika gammal som Sundin exempelvis (21 år).
Söderöver: ja, jävlar vad tajta Plasters var. Eller alltid är, snarare. Lite imponerande att dom såg så "färdiga" ut så tidigt på säsongen hursom. Märks att det finns en tydlig spelplan och kontinuitet där. Risk för att det blir långt slutspel och innebandykrockar i växcksjö i vår.
Men: tajt, tajtare, Timrå-i-tredje-perren. Måste ha varit jävligt frustrerande att utmanövreras totalt med sin egen medicin. Exakt sådär fast tvärtom hade det ju sett ut om det varit Plasters som gått in i tredje med 2-1. In your face (på riktigt)!!!1
Lite lyxdilemma hur backsidan ska formeras när El Sheriffo är tebaks. Spontant vill man ju fortsätta spela Freij, och då är det väl Pilö som ligger risigast till. Inför säsongen kände jag att Didde kanske skulle få stryka på foten pga sitt omoderna, endimensionella spel, men...han har gjort det lite för övertygande och bra så här i säsongsupptakten. Pilö blandar och ger, men förutom klubbfattningen har jag svårt att se egenskaper som motiverar en plats på 7 backar. Freij känns jävligt spännande. Mysig inmatchning på honom så kan han med lite flyt vara en faktor framåt vårkanten.
(Ovanstående är, så klart, ett övergående dilemma. Snart står skadorna som spön i backen, och vi tvingas lira Stadin och lill-Kapanen i andra backpar.)
Verkar vara en trevlig och sympatisk herre.