1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602088 inlägg · 6213 ämnen
« · 2906315 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2025-09-20
Blake Slåhan: Jo och jag sa väl senast igår att Didde kanske blir den som får stå åt sidan när Svensson är tillbaks. Jag får nog backa på den med.
Han är ju kanske inte den bästa med pucken. Men stenhård framför mål och bra att ha när man vill stänga ner en match.

Lutar åt Pilö här och nu. Även om han inte gör bort sig på nått sätt heller. Delikat problem var ordet sa Bull.

Herminator: Full av vördnad idag. TS, vilken chef. Vi stänger ner Växjö, vi stänger ner Färjestad. När gjorde vi det senast? Vi var dessutom det bättre laget rakt igenom. Några korta:

*Under hela säsongen ifjol vände vi två underlägen till vinst, det gjorde vi på dom tre första matcherna denna säsong.
*Vi hade inte vunnit mot LHC sedan 2023.

*Vi hade inte vunnit hemma mot Färjestad sedan 2018.

Vi maler ner dom! När Jokinen var här så pratade man om en ”process”. ”det kommer ta tid” ”ha tålamod”. Jag tror det bara var ursäkter för att Jokinen var en oerfaren coach. När Dalton kliver in i saloonen så ser vi ut som en million bucks från dag ett (bortsett från period 1 mot Leksand). Finns inte en expert i Hockeysverige som tycker att våra backar är annat än kattskit. Just nu är vi seriens bästa. Med bästa BP:et också.

Det fanns inte en spelare i rött som gjorde en dålig match idag. Inte en enda som ens den mest cyniska av supportrar (jag) kan hänga ut en sån här dag.

Det verkar som att TS har fått alla att tro på det här och ÄNTLIGEN har vi också ett gäng unga killar som spelar tillräckligt moget för att ta en plats i laget. Jag sa för nån dag sedan att den nog är Freij som får stå åt sidan när Svensson är tillbaks. Jag tror jag får backa på den.

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Äggskallar hela högen.

Montén Python: LHC har många bra spelare men inget lagspel . Många och stora egon , orutinerad tränare . Ät ägg

Karlsson74: Nej jag har svårt att se hur LHC skall ta sig ur detta ärligt talat. Ingen tränare lär kunna vända detta. Jag tror gruppen är helt tappad redan med för många spelartyper som spretar åt olika håll.

HV däremot tror jag kan få sig ett lyft med en annan tränare. Där Blomman nog inte är rätt man att leda dom. Alltså mer ett problem som skulle kunna lösas med en annan tränare.

steveroper: 😁😅😂🤣

Joslan00: Ja jag vill ge Samuelsson en eloge. För vi har verkligen inte haft nått att skämmas över i dessa vinster mot Växjö och FBK.
Snarare tvärtom.

Det jag blivit mest positivt överraskad över är att vi inte kört nån "tråkigt styrspel", utan att vi faktiskt är väldigt aggressiva och går på ganska hårt i presspelet mellanåt. Nån slags kombo mellan styrspel och Jokinens aggressiva presspel.

Montén Python: Folket runt LHC skulle inte identifiera hockeykunskap om det så författades som pekböcker

Nu har vi haft två matcher där vi höra motståndarens tränare klaga över att sitt lag inte får till det. Att det inte agerat som tidigast matcher etc etc. Kan det inte vara så att Samuelsson är den som läst sönder deras spel och Timrå spelar en hockey som inte ger de ytor de är vana vid. Det är nästan så att deras tränare är förvånade över att deras spel inte fungera.
Kan också vara att de är så vana att Timrå spelar med full fart framåt utan strategist tänkande (kyla) och blir liten konfunderade.

Henrik_Tikare: "Hv LHC å Malmö är sist i tabellen....Det är trevligt tycker jag."

Smålandsderby, drömkval! Lär tyvärr hinna hända en del dock..

Montén Python: Hv LHC å Malmö är sist i tabellen....Det är trevligt tycker jag.

Sune: Japp vi leder inte serien längre. Vi är bara 2:a nu.

KulltorpsOlli: Missade helt du skrev samma om Ante före mig. Men great minds think a like. 😎

AVGÅ ALLA!!

Synct: Lite Ronny och Ragge! 😂 sjow såm emotjons!

RunarUp: Just de!! O vi som skulle vara cementerade i botten av tabellen från första till sista matchen enligt
alla experter!! Tror att Dalton har varit rätt ute med sin rutin o krämar ut de bästa av laget i varje match!!🇱🇸🇱🇸🤣

steveroper: LHC skulle ärligt talat gjort allt och lite till för att försöka få behålla Ante i båset.

steveroper: De skulle ha behållt Ante

russkiy medved blyat: Den killen blir aldrig tränare i NHL

Labban: Det är för dåligt som hemmalag ..inte utan att man känner lite skadeglädje åt att cluben är årets krislag nr1 så här långt. Får gärna fortsätta några matcher till. 😁

Malmö har vänt mot HV

steveroper: Oj såg precis att LHC sköt ynka 7 skott(!) på hela matchen mot Skellefteå som sköt 35 skott. 3+1+3. Haha

Synct: Såg den PK:n nu, Musse ger ett oerhört vagt och icke förtroendeingivande intryck. Karlinklass

Henrik_Tikare: Jo absolut. Vet inte dock om Patrik gillar oss något extra, han verkar alltid lika engagerad oavsett(förutom kanske lite extra för Frölunda då). Men jag tror dock kommentatorerna som kommenterar samma lag ofta får en viss förkärlek för det laget de ser ofta. Det tycker jag gäller Lars t.ex som du är inne på. När man spelar hemma och borta om vartannat så kanske det jämnar ut sig, men lite frustrerande att förutom publiken ha kommentatorn emot sig på bortaplan ;)

Ser ut som att jag får käka mina ord vad gäller tvivlen för vår backsida och försvarsspelet i år. Nu är vi förvisso extremt tidigt på säsongen, men att plocka nästan enbart defensiva segrar mot två defensivt enorma lag i FBK och Växjö är sjukt övertygande ändå. Hade räknat ut oss båda gånger, men vi vann. På defensiven dessutom.

Också gjorde vi en omedelbar exorcism på linköpingsspöket och Fbk spöket som förföljt oss i år nu. Vi ser jävligt stabila ut, trots vad jag tyckte och tänkte om Samuelsson och hans relativa misslyckanden på sistone.

(Hittils) Så kämpar alla spelare för puckkontroll, man skyddar målvakten kompetent, är aktiv i boxplay och metodiska i PP, om än lite skottskygga. Märks att jag har mycket att lära av Samuelssons tränarstil och strategi, för han verkar kunna utvinna guld ur gamla hundar och elda på våra juniorer i raketfart. Vilken stolthet jag känner över att oavsett vinst eller förlust så kämpar varenda jävel på isen nu tills man inte kan andas längre. Det här kanske inte är truppen som tar SM guld men vi flyter inte i botten av toastolen heller. Vi ser solida ut.

Förlåt mina synder och min tvivlan, det här bygget är extremt spännande. Får lugna ner mig med yxhuggen i framtiden.

Montén Python: hur nöjd som helst att vi lyckades värva Genborg.. han kände väl att det var bättre att spela i en förstafemma.i Timrå än att nöta bänk och göra inhopp därför att han ratas för någon överbetald import..
Tror inte han ångrar sig en sekund..
OJ tror jag däremot ångrar sig varenda dag att han valde just linköping. Klubben verkar ha noll lagkänsla och struktur jag skulle inte bli jätteförvånad om de är ett av playout lagen til våren.

Labban: Patrik brukar gilla Timrå är min uppfattning.

Sedan har vi även Lars som gillar Timrå

Är det inte lite väl många kommentatorer där neutraliteten kan ifrågasättas på TV4? Nu gillar jag Patrik Westberg och som utomstående är det ju kul att lyssna på, men han är väl från göteborgsområdet? Samma när vi mötte Frölunda förra säsongen och Joel Lundqvist var expertkommentator som förvisso är född i Jämtland, men som är starkt förknippad med Frölunda. Finns fler exempel också med han snubben som bor i Linköpingsområdet mfl. Patrik och de andra borde väl kunna erbjudas privat chaufför och hotellnätter för att kunna bekvämt dra till t.ex Timrå lite oftare, eller är det för mycket begärt av TV4? Obs ingen kritik mot Patrik, han är ändå en av de bättre utan jag riktar mig mot TV4 och produktionen.

Synct: Han lär väl behöva dra lite engelska för rattie & co dock

Hockey när de är som bäst
bra spel,intensivt,drama o vi vinner

Härligt att sno sex poäng mot två riktigt bra lag.
Häftigast är att det varit helt rättvist.

Mycket positivt överraskad av lagets prestationer hittills.
Keep up the good work!

Hank: Tror ju inte Genborg är så ledsen att han lämnade det sjunkande skeppet LHC. Oavsett att Jokinen kanske var halva anledningen att han kom hit.

Såg presskonf LHC-SAIK, "Visa lite emotions, till kompisen next to you också." Skrattretande mycket svengelska.

Förstår att det är tufft med ren svenska för Musse, han har ju gjort 68 AHL matcher 00-01. Han spär på skämtet som är LHC.

SKRIDSKOSKENAN: Ah ok. Jag har nog inte hängt med i alla diskussioner här heller.

Och ja precis. Det saknas bara det lilla sista för Emil.P, men det kommer nog! Bra med lite sparkapital och att vi inte bränner av allt krut här direkt i början på säsongen. 🤓

Hank: OJ:s pappa var det. Men som nån skrev, det är väl så det brukar låta när nån som inte varit jättenöjd byter lag. OJ:s stora genombrott låter vänta på sig, man kan undra om det nånsin kommer

Montén Python: ja är lite sur över att mina inlägg där ja försvara dalle efter leksand i en dispyt med en annan medlem är raderade efter att någon här inne börja skrika till sig moderatorer … tycker stånd punkten ja hade är viktig att de är dumt och ganska respektlöst att skrika på legenders bänkning efter 40 minuter spelade av säsongen.

håller föresten med dig om emil p som gör mycke bra i det tysta men fan han borde sätta nått läge snart också 😂

Montén Python: Jag fattar men LHC är mitt absoluta hatlag. Tål inte det där äckliga, jävla laget med sina vidriga fans. Finns inte ett lag som är i närheten i det fallet. Högaktar Växjö som jämförelse.

Montén Python: Låter konstigt då de hade ju mycket bättre försäsongsträning än Timrå ju enligt Oliver Johanssons kusins kompis

steveroper: Bra stämning i Ät-Ägg Klubben!
Sportchef Jacobsson tar ton!

"Jag skäms. Fullständigt haveri. Fullständigt oacceptabelt att det får se ut så här."
"Det är så klart ett jävla underbetyg till mig som satt ihop ett hockeylag som visar upp det här efter fyra omgångar."
"Jag är så förbannat jävla ledsen och skäms ögonen ur mig."
"Dom sviker mig, dom sviker organisationen."
"de vill ju inte vara här. De vill ju inte kämpa. De vill inte vara först på en puck. Vinner inga närkamper. Ingenting."

Lite tråkigt(det absolut endast tråkigaste) för egen del dock. Ryker LHC som försvinner den enda chans att få se Timrå hockey inom en timmes restid. Närmast blir HV på drygt 2 timmars enkel bilresa. 😥

CLUBEN: Hur är det, nöjd med Vranja "Jag är inte här för att springa i skogen" och HÄRFÖRAREN Lennström? 😂

Grym match ❤️👍

Vi har släppt in 6 mål på fyra matcher! Och vi ska ha SHL sämsta backar…😆

Kerstin_k: tänk om man sagt att vi skulle ha 9p efter 4 matcher och att alla segrar tagits med JJ i mål och att enda förlusten kommit mot Leksand, med Juel i mål... snacka om att man blivit idiotförklarad här inne 🤣

Ahpl: Ja Dahlén har verkligen lagt in en växel. Som du säger så har hans passningsspel varit riktigt grymt nu.
Vill också berömma hans presspel. Där han varit med och läst spelet smart och återerövra pucken högt upp i offensiv zon.

Montén Python: Dahlen är överlägsen helt sjuka passningar. Sedan måste jag vara ärlig och erkänna att jag hade fel om Pilö. Efter jag gnällde på honom efter första i LHC så har han varit klockren. Nu behöver vi bli bättre på att göra mål bara.

Djingiskahn: hehe!

Satans tur att han är erfaren nog att förstå att det är en Timrå klack och och hockeymatch…

Tänk om han var ny i gemet…

Då hade Backlund kommit ridandes på Medelpads högsta hästar!

Och Jokinen blir piskad idag igen 19-38 i skott till saipa😅 luktar kval för helsinki

Joslan00: synd bara att några i klacken skriker att de hatar Karlstad där Samuelsson har sina käresta. Visa lite respekt för vår coach familj.

Joslan00: Jag var för en gång skull inte med i "Såga Dahlén kören" i Leksandmatchen.
Men han blev ju bra sågad av Sanny Lindström exempel.
Emil.P är också en som höjt sig markant efter Leksandmatchen, och efter period 1 i LHC inräknat.

Sen har ju saker satt sig med givetvis. Är detta en standard arbetsmässigt, så kommer vi slippa ångest för kvalspel i allafall.

Dock kvarstår min tes om att vi saknar lite spets och kanske inte kommer vinna många matcher med flera måls marginal. skulle varit mysigt att ha en lekkamrat till Heikkinen till exempel. Där Lilja i dagsläget inte alls kommer till sin rätt.

Joslan00: Oändligt gånger fler mål än FBK - omöjligt att vara missnöjd. Ghostbusters on the loose!

❤️🤍

« · 2906315 · »