Jamen allt det här kring ekonomin visar väl egentligen hur Timrå skötts de senaste åren?
Det är ju ett rejält kliv upp i pengar när man kliver upp i SHL och visst, kostnaden för truppen ökar ju också. Men nånstans måste man ju också vara ansvarig med pengarna. Vi skulle behöva se över vad vi har i föreningen som just nu är need to have och vad som är nice to have. Allt som faller under Nice får ryka tills dess att vi har ekonomin för det.
Mängden tränare är ju en sak. Säljare som inte kan ragga mer sponsorer är en annan etc etc. Sen kanske Timrå redan påbörjat den här städningen och det är starten på den vi ser nu. Vem vet 😁
Karlsson74: Alltså, jag säger inte emot, jag tycker också han bör stanna i sverige. Men Winnipegs plan för utveckling kan lika gärna innebära att han spelar AHL nästa säsong, vilket inte alls är orimligt.
The great one: Ja det är så jävla märkligt. Jantelagsmentalitet i koncentrat. Här ska man minsann inte komma och ta ut svängarna nåt, huvudsaken vi är med och deltar.
Jag saknar fanimej Jokinen och Kapanen även om förstnämnda bara var en jävla snackpåse.
Ledningen och nubben måste bli bättre på att sälja in klubben. Vad sänder det för signaler att hela tiden säga att vi är sämst och inte har några pengar eller framtidsutsikter?
Även om Jokinen var en bluff tränarmässigt så sålde han in oss bra i all fall. Med Kapanen och Jokinen fanns det framtidstro.
Smörgåsen : Han har ju bevisligen även en bra roll och utvecklas i ett av SHLs svagaste lag. Dock har han inte många matcher på SHL nivå än. Kanske skulle man etablera sig ordentligt i SHL först? Ta pellika som exemplel.
Det är fullt möjligt att klubbens ekonomi och rörelseutrymme framåt är sämre än vad jag vågar hoppas. Men: 1) Elitlicensen har klarats. 2) Åtskilligt av budget är bundet till högavlönade spelare, populärt kallade "hemvändare", med topp i Jonathan Dahlén, en av SHL:s dyraste spelare, där finns utrymme åren framöver. 3) Man har varit tydliga med att den här gången ska inte existensen hotas, som det blev våren 2013. 4) Swishkampanjen för Lundmark var tydlig; inga pengar för köp fanns, det handlade både om budget och princip, men vi fans kunde lösa det om vi ville. Och det ville vi. För mig är Swishkampanjen i sig inget bevis för att vi lever på konkursens rand och jag är ständigt förvånad när även stammisar här nämner den i det perspektivet.
Karlsson74: fast är ekonomin körd i botten? Vi klarar ju elitlicensen. Däremot så hoppas man ju att klubben har en långsiktig plan, där det gäller att gå X antal miljoner i plus varje år. Och då kan man nog inte heller vara så vidlyftig när det gäller utgifterna!
Hypocrisy: Det där listade man ut för länge sen när man behövde swishhjälp för lundmark. .Fast gick inte nubben ut med det redan innan säsong också? Att det antagligen inte skulle bli några nyförvärv under säsong? Ekonomin förb värvningar var körd i botten .fast det kan va nånting jag bara trott mig hört ..så ta det inte för en sanning .
Adam Sälg: Oavsett vad man skriver, om man skriver snällt eller ger stenhård kritik så skriver man för att man bryr sig om Timrå IK.. man ska inte tro annat.. Naturligtvis är man med dottern på plats även till kvällens match. Precis om alla andra matcher. 🙂
Tom Topp: timrås juniorvärvningar har fallit bra ut . Här måste man ge nubben och company creed...trots att han varit svag med nästan alla andra och förtjänar kritik.
jk: för tidigt för Freij att åka över, men jäklar vad bra han gör det! För övrigt så var det en intervju med Genborg i periodpausen, och han lovordade Timrå och sa att han trivdes oerhört bra! Bra reklam för framtida värvningar!
Adam Sälg: off topic men hatten av för deltagandet i Domustrappan och lite tugg här. Fantastiskt kul att se organisationen ta tid att prata med fansen, även om allt här inte alltid är konstruktivt!
P A: jag var bombsäker på att vi skulle få behålla Freij ett år till, men detta JVM ser ut att vara hög risk till att spela in honom i Winnipeg nästa år.
RunarUp: Jag upplever ändå att det skrivs/pratas negativt om Timrå mer och mer. Artiklar (Hockeysverige) där man är orolig över Timrås framtid, poddar där man tror Timrå kommer rasa i tabellen, tweets där man anser att Timrå är ingenting utan Dahlén, nubben är dålig, och att ekonomi är ett skämt. Lägger dock inte så stor vikt i vad folk utifrån tycker om Timrå. Läser hellre en text om Timrå skriven av Jimmy Hamrin än Mattias Persson. Vi supportrar har ju oftast bättre koll på vårt lag/förening som vi följer slaviskt än diverse journalister och motståndarfans. Men tyvärr ligger det ju mycket sanning i vad som skrivs nuförtiden, vill jag påstå.
Kan ta åt mig av kritiken när det kommer till skriva i affekt, framförallt under match. Har blivit ett slags hjälpmedel för att få ut frustrationen. Allt är såklart inte skit. Men tycker framtiden ser riktigt mörk ut just nu, på grund av diverse anledningar och därav medföljer kritiken med rätt hård ton, ibland överdriven, Ibland sansad.
Söderöver: Härligt att alla får ha sin åsikt här. Tro fan att man får vara kritisk när laget spelar som en påse skit. Sen finns ett gäng här som bara är inne och spyr galla när det går dåligt, men aldrig skriver en enda rad här när det går bra.
Ska jag vara ärlig stör det mig jävligt mycket, och inte är det inte nåt speciellt konstruktivt som just dessa stjärnor skriver.
Det verkar snarare vara en tävling i att den som spyr värst tror sig vara den största hardcoresupportern. Så jävla tramsigt.
Att det skulle vara ett negativt snack kring Timrå har jag inte märkt, förutom härinne då. Eller om det bara är här sanningen sägs. För vi seglar under radarn och är rätt likgiltiga för övriga hockeyfans. Vi berör inte speciellt mycket åt nåt håll. Vilket är tråkigt för vi anses inte vara bra nog för att stöka till det i SHL.
PS. Jag vet att det här inlägget inte heller är speciellt konstruktivt men har en återkommande önskan om att några borde försöka hejda reptilbeteendet aningens i stundens hetta. Jag är ingen Facebook-tomte, bara en vanlig supporter som likt vildhjärnorna vill det bästa för klubben i mitt hjärta.DS
Villervalla: Ja, kallar man folk för "supportrar" för att man är kritisk till t.e.x årets lagbygge, och grinar över stämningen härinne, flertalet gånger, trivs man nog bättre i Med och Motgång på Facebook.
Man får väl vara hur jävla Happy-go-lucky man vill, man behöver inte peka på folk som skriver ut känslorna här för det och kalla folk supportrar med citattecken.
Villervalla: Huh..? Nej, du förstår mig inte rätt, vet inte ens om det är mitt inlägg du svarar på för att vara ärlig.
Stämningen här inne styrs oftast av hur det ser ut på isen, och det har det alltid gjort, kan man inte hantera det (Djingis) Så kanske man hänger på fel forum.
Hen menade väl att man kanske får räkna med att i ett forum kan det lyftas en del som Djingis tycker är obekvämt och att det går att skita i att ta del av om hen mår dåligt av det?
Djingis får ju ha sin åsikt! Ibland är det kanske bäst att bara ta varandras händer och sjunga we shall overcome?
Villervalla: såg att Kopacka är satt i frysboxen av Brynäs med samt att Ikonen har svårt att få igång målskyttet i Malmö. Känns ju som att det finns en del affärer att göra här? Som vi borde kunna använda för att säkra vår framtid.
Hartmann käftar! Gör det mer! Tonläget och ansiktsuttrycket är så provokativt! Mental balans kan man också rubba! Backa upp det med lite uppkäftigare fysiskt spel med så når han upp med en snyggt grillad ryggbiff på ”bordet”.
Tommy vill uppenbarligen se mer smällar med! Han vill ha stopp! Och berömmer spelarna för det under match! Bra klippt av Edin igen!
Synct: Så du anser att om man inte är negativ till Timrå IK eller Nubben eller andra personer så kan man lämna forumet, förstår jag dig rätt? Hej här är ett forum för de som hatar allt som har med Timrå IK att göra.
Djingiskahn: Det lite dubbla budskapet i att du sågar människor som följer Timrå ohälsosamt många timmar på dygnet här för att dom sågar delar av Timrås organisation och misslyckade värvningar…
Är ditt mål att dom ska sluta bry sig?
Vi förstår nog alla här att både spelare och ledare sneglar in här ibland och då kan det nog göra lite ont.
Samtidigt så pratar vi om spelare och ledare som gör detta som sin primära syssla i livet…
Man kommer bli bedömd. Det följer med karriären tills man slutar och ibland lite till…
Ser man till helheten så är detta forum toppen. Här kan vi trissa på varandra att hålla intresset brinnande. Endel använder forumet för att vädra frustration, endel backar undan och fokuserar på annat, endel kan ta en löptur och släppa frustation…
Det är en del i det hela och det ska vi nog alla ha med oss att den person vi skriver negativt om sannolikt kommer se eller höra om det som skrivs.
Det kan kanske hjälpa en att tygla sig och hålla sin frustration konstruktiv.
Alla är inte bra jämt, inte spelare, inte tränare, inte sc, inte styrelseordföranden. Det är säkert många som strävar mot att vara perfekt men människor kommer aldrig klara det.
Då kommer man få reaktioner.
Det är en del av passionen. Andra sidan av myntet. När laget kommer ut på isen efter att ha vänt i omklädningsrummet efter en m0d0kross hemma så är det en annan sida av myntet som passionen ger…
Du har ju rätt till en åsikt som alla andra här i forumet som tur är. Det är väl trevligt att vi alla kan finnas här?
Villervalla: Bra ifrågasatt om Timrås "supportrar" på den här sidan. Här vräker dom ur sig lite vad som helst om personer som jobbar 24/7 för Timrå IK. Dom är inte särskilt stödjande för vare sig ledning eller spelare. Dom bidrar precis som du säger till en negativ spiral nedåt.
Villervalla: vad tror ni om att få loss nån forward från FBK? Nu när de får in Tomasek borde ju nån bli över. Kanske en sån som Steen? Men honom lär de ju inte släppa
JanneH: Ja, vi måste ha en ledning som ser framåt men samtidigt inte komma i hybris så att man verkligen tar steg framåt och inte bara tror att det är steg framåt.
BlackBay: ja har man en ledning som hela tiden utåt sett alltid går ut med uttalanden som "liten förening" och "vi har inte ekonomin" så lär man ju inte locka spelare att sajna för klubben. Ja det är möjligt att ekonomin är ansträngd men det är ledningens jobb att ändra på det, istället för att bara använda det som en ursäkt
JonteD: Är det ens klart att Backlund lämnar sin post efter denna säsong? Han har sagt i höstas vill jag minnas men inte hört nåt mer om det eller tänkbara ersättare. Känns som både han och flera i den styrelsen skulle behöva bytas ut mot folk med lite driv att få klubben att ta steg FRAMÅT och sluta förminska vår klubb medialt med de ständiga ""vi är en liten förening" , "vi har inte pengar till att göra det och det" Vi må vara en liten förening men vi kan väl utåt sett i varje fall försöka framstå mer professionellt likt en "riktig" SHL-klubb.
JonteD: Problemet med MoDo är att de är mätta på framgång sen de tog hem bucklan 2007. Prisskåpet är fullt med en buckla som dom hela tiden påtalar i tid och otid. Ibland kan framgång bli till en börda som Modo får lida för än idag efter 19 år.
Köper det du säger med att vi måste vara tydligare. Fin idé med att använda YouTube till det och är något vi pratat om. Får se vilket format vi får till det i.
Allt du nämner är nyckelfrågor och större frågor för mig än att svara rakt av här ”såhär är det” och även om jag vet att ni hört detta förut så pågår det ett arbete kring att utveckla arenan.
Men älskar engagemanget som finns runt om. Det är framtidstro.
Köper det du säger med att vi måste vara tydligare. Fin idé med att använda YouTube till det och är något vi pratat om. Får se vilket format vi får till det i.
Allt du nämner är nyckelfrågor och större frågor för mig än att ... | Läs mer
Det blir ju inte lättare för marknad heller att inför nästa säsong jaga spons när klubben går ut varje vecka i media och säger hur dåliga man är.