1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601414 inlägg · 6212 ämnen

SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
TIK-Lund: Helt galet på nerv-fronten, faktiskt. Jag har redan hunnit med att skälla ut äldsta jäntan, blivit osams med sambon OCH be dom båda om ursäkt. Googla nervvrak så hittar ni mig som första träff.

Man vill bara att det ska vara över. Men ändå vill man knappt titta. Man sätter sig i soffan, men vill bara kliva upp och vanka. Jag lägger in en snus, spottar ut den och lägger in en ny. Ölen är slut så fort kapsylen lossnar. Naglarna avverkade jag innan lunch, är nere vid knogarna nu.

Fy fan. Vilken Pers.

TIK-Lund: Håller med. Svedberg ska starta. Sen får vi se.

TIK-Lund: Tillägg: Är 84,6% säker på att Timrå är på förhand beredda att offra en match bara för att se huruvida Svedberg håller eller ej faktiskt.

Synct: Nu tror jag faktiskt att det är Hirsch som tar ut vakterna i ganska stor utsträckning.

Hursom så vill man chansa och se om Svedberg kan komma upp i den kapacitet som han hade i början av serien (tror knappast han var skadad hela tiden han var borta i slutet utan det var nog mycket omstart där) så matchar man helt rätt nu.

Och det kan jag till viss del förstå att man gör en liten chansning på ovanstående, även om jag är en stor förespråkare för Korvis framförallt pga backsidan ser så mycket tryggare ut när han står, så ökar ändå en Svedberg i toppform Timrås chanser att vinna mer än Brattkörv i toppform.

Är det tillräckligt luddigt? Hyfsade nerver nu här hemma...

Alltså vafan? CMore börjar sändningen med att prata om kvalet upp till allsvenskan i 12 min? Totalt ointressant

Öndulat: Ett misstag? han släppte returer hela matchen rakt ut i banan och såg allmänt osäker ut, det finns 2 målvakter av flera anledningar, du saboterar inte nån mentalt bara för du vill testa båda målvakterna.. speciellt inte efter Svedbergs insats, det vet han själv. Men som sagt, Freddans målvaktscoachning har varit under all kritik under hela säsongen, precis som försvaret, varför skulle det ändras nu?

Öndulat: jag tror faktiskt jag håller med gällande Svedberg, hur mycket det än tar emot så är det nog det bästa valet denna matchen ändå... Om man ska se serien som minst 4 potentiellt 7 matcher

Är det bara jag som vill se Robot + Wedda hellre än Laxen + Wedin? MechaWedda lixom

EXPLORERSMÅLAND: nu börjar nerverna komma. Nu blir det en gin & tonic en gång i kvarten fram till matchstart. Det rinn lätt ikväll!

Synct: jag tänker att han faktiskt steppa de upp ju längre matchen gick. Speciellt i förlängningen var han bra. Och vi vann matchen så att byta ut han sänker bara moralen och säger indirekt till båda målvakterna att ett misstag så ryker dom till nästa match.

För att vara mer specifik så är väl anledningen att inte sabotera mentalt bland målvakterna.

Öndulat: Kan du motivera det? hur tycker du det är rätt att Svedberg står efter hans bleka insats senast? spec hur Bratten spelade i avslutningen på säsongen, är bara nyfiken hur folk tänker, inte för att kasta skit.

Hälge: hmm... Lite lustigt att Freddan inte spelar Wedin med Robot eller Laxen med anledning av att de håller för mycket puck men Laxen och Robot tillsammans funkar fint!

Timråik123456: Tycker det är rätt att ställa svedberg idag.. Enda ändring jag velat se är att man byter plats på gallo och Salmonsson.

Timråik123456: Det kanske stämmer att han är klar som sportchef för Modo, nu gör han allt för att få derbyn nästa säsong. Skämt åt sido, jag börjar också bli less på hans laguttagningar, formationerna är ju helt obegripliga.

Hälge: Hur kan man som tränare i ett kval chansa på en målvakt som har varit under all kritik hela säsongen för att han kanske blir bra i kvalet? Och sen när han får stå bevisar han återigen att han inte håller och man ser tydligt att utespelarna inte känner sig trygg med honom men ändå får chansen igen. Börjar bli riktigt less på Fredrik Andersson nu.

BlackBay: Så här går den.
Timrå Supporterklubb! sedan 1962, å vi står på Västra Stå, oavsett hur det än går!
Sedan har det även kommit nån ny variant av den som jag inte riktigt har koll på

Hälge: Föga förvånande att han inte ändrar något...
Hade gärna sett Carlsson istället för Falk. Och hade inte protesterat om Palmberg vart 13:e man.
Men han är ju inte ändringen man direkt...

Ok, TV12 , gott så.

SMÅLAND; Någon har kapat din användare!
Var in och skrev att matchen var inställd p g a relationssmörjning. Och det skulle du alllll-drig ha gjort ju.

En liten fundering från sittplatsläktaren..... Vad sjungs egentligen i den där ramsan som har med 1962 i textraden?
Har aldrig lyckats tyda texten och vet fler som inte heller riktigt hör hur den går.

Den är vacker men tyvärr otydlig om man inte kan texten.

Samma uppställning som senast.

Går att läsa till kl. 18:28.

She: Och här har frugan t.om blivit större supporter än mig! Det är ett jäkla liv påna under matcherna!

EXPLORERSMÅLAND: Oruttat Småland!

En annan har smörjt chefen här hemma under flera veckor!
Nu är pluskontot såpass stort att hon inte skall kunna på något sätt hindra mig från att se kvalet...

Och de säger att män styr världen...

#denmodernamannen

She: innan man inleder ett förhållande är den viktigaste frågan....är du Timråsupporter ? Om inte skippa den dejten. Själv är jag gift med en Modo supporter så jag är ju inget bra föredöme precis.
Heja Timrå !!!

{8515}: tanterna är viktik men man får lura dom så man kan ta en stänkare å se matchen ,å bli så jävla nervös hoppas de går vägen eller ska tv jäven ut om de går åt helvete!

EXPLORERSMÅLAND: Let's Dance och Pussåmes! Vart är den här världen på väg!!

EXPLORERSMÅLAND: Men köp en Tv jävel till vet jaa, eller så får kärringen vänta. Hockeyn är viktigare än tanten.

Perreman: den har varit uppe till försäljning innan kvalet med.

EXPLORERSMÅLAND: Du får överraska henne med kvalhockey, stesolid och marinella.

EXPLORERSMÅLAND: Av alla jävla kvällar att lova nåt dylikt...🙄

Tyvärr blir det inge rese för mej ikväll!!
Ja lova kärringen " Let's Dance " och räkor och vin och påstömning ikväll!!!
Man måste ju ställa upp ibland!!!

Herminator: Jag tänkte mer om någon filmade under introt i arenan så man kan få känna stämningen..

sargad: Reklamfritt på cmore, men även på TV12

Jensen_12: Alla matcher verkar visas på tv12 under kvalet

sargad: tv12 med tror jag

Visas matchen bara i CMore?

TimraStockholm: Bra tajming av Timrå att lägga ut den till försäljning nu i kvalruset. Känns generellt som om de ryckt upp sig med allt vad marknadsföring innebär.

OlliJanne: Håller med, Svedberg måste stå idag. Man får inte byta målvakt med vinst. Se hur det gick för Aik mot Iko. Visst känner jag mig tryggare med Brattis men idag ser jag hellre Svedberg i kassen.

TimraStockholm: Tack för tipset, köpt!

Något vi gjorde bra i första matchen var att vi hade mycket trafik framför Oskarshamns mål vilket ju visade sig vara lyckosamt. Dessutom sköt vi mycket skott från alla möjliga och omöjliga vinklar. Ja förutom PP då där vi passade runt i alldeles för lågt tempo. Får vi igång PP:t och förmår spela enkelt och tätt i försvaret så tror jag att vi har en stor chans ikväll.

Sluta lämna motståndare fria framför mål och sluta låt dem åka in i slottet utan påhälsning så skiter jag i vem som står faktiskt. Skulle, för mitt hjärta och välmåendes skull, föredra om vi slapp jaga underläge fyra gånger också :D

Det blåser upp till storm i Småland... TIMRÅSTORM

Olli Nomadinen : Fynda i webbshoppen!
Haukelands plockhandske från förra årets kvalserie finns i webbshoppen. Bara 3000 kr så är den din.

Herminator: På söndag då jävlar sjunger vi, oavsett resultat ikväll! Armkrok gungandes i sidled, sida vid sida med Lönnå. Fickljummen explorer, fånigt leende och den vaga men oefterhärmliga doften av flera dagars alkoholintag och inpyrda, obytta kvaltröjor. Icke ett öga är torrt. Brölandes, snörvlandes "I varje andetag". Vår hymn, vår psalm.

OlliJanne: Jag vill se Bratten i mål, skiter i om vi vann, han såg osäker ut hela matchen och släppte returer rakt ut hela tiden på dom enklaste skotten, han såg säkrare ut i sudden, men överlag så tycker jag han ger ett jävligt skakig intryck.
Brattström visade innan kvalet varför han skulle få chansen, han såg lugn och bra ut, inge ryggsim och enkla returer, jag vart överraskad att Svedberg ens fick stå senast.

EXPLORERSMÅLAND: Fattas bara, och med Röd/Vit bakgrund dessutom. =)
Have a nice weekend, SMÅLAND.
Du får ta över allsångsinsatsen från mig och Nomaden på söndag!

lungan: Hade vi torskat med 3-4 i onsdags så tror jag faan vi sett Bratten i kassen men man ändrar inte ett vinnande lag så Svedberg står nog ikväll också. Ska man tweeka lite så tycker jag kanske det vore spännande att skifta plats på Laxen och Gallo. Visst Wedda är nog lika bra oavsett omgivning men jag tyckte ändå att Wedda och Laxen hade bra radarpar kemi ihop

Idag laddar vi upp igen! Ännu en dag har jag på mig årets replikatröja på jobbet här i Uppsala. Den nya hymnen "I varje andetag" går på repeat i hörlurarna (Tips: går att köra youtubeklipp på repeat via hemsidan jag länkar till nedan).

Kom igen Timrå! Idag stänger vi ner IKOs uppspel, norpan puckarna de lägger in framför eget mål och öser in målen.

Johan J: Skrik så ni blir hesa och överrösta Oskarshamn. Klacken. ;) Timrå IK stormen måste de få känna på.

EXPLORERSMÅLAND: NEJ: han bjöd (enligt uppgift) in på smörgåstårta efter föreställning, sedan kom frugan med brickan och ville ha ett ?bidrag? ?

Herminator: Jag får ståpäls varje gång jag ser Kjelle Lönnå!!!
Tack du gjorde min dag!!
Trevlig helg och sug och svälj 😂🏒🥅

« · 1962313 · »