{8671}: Misstänker också det. Jag var lite mer modest i mitt uttalande.
Freddan har tjatat om att sätta försvarsspelet hela säsongen. Ändå envisas han med att spela Molinder... Carlsson är ju bra mycket bättre, trots noll - nästan - matcher. Upplever att han själv aldrig tar på sig något efter en förlust.
Idag hände det inte mycket med formationerna. Bedrövlig matchcoachning. Till och med jag såg tidigt i matchen att det skulle gå åt helvete, och då har jag bara varit målvakt i hockey...
Vi hittar inga nycklar att sätta press på Oskarshamn heller. Va faan Freddan - ser du inte passet centralt VARJE gång?! Hitta på nått för att störa det.
Freddan coachning - eller brist på - får mig att tänka på Timrå ik under Perras ledning. Det är lite samma fågelholk-syndrom på Freddan nu.
{8671}: Mycket gnäll på Fred och det kan man ju förstå. Men vad har Sjödin tillfört frågar jag mig? Hoppas verkligen inte att han ska bli head nästa säsong.
Det BÄSTA är att det står 1-1 utav 7 matcher! TÅLAMOD!!! Ikväll var Oskarshamn det bättre laget... Ny match på söndag...viktig och lite av en måstematch! Det blir en lång serie det här...!
{8671}: Exakt så tror jag det var. Förra säsongens mirakel tillägnar jag Dahlen till 100%. Det är uppenbart att Freddan gled på en räkmacka bredvid honom, både på vad som hände på isen och hur det peppades utanför.
Pispanen är inte så dålig heller. Engström krigar som satan och visar att han är en lagkapten. Nilson på backen ser ut som en shl back. En annan petsonligfavorit är modigs, river och sliter och går på avslut, påminner lite om Gallo i fjol.
Många i iko som slår personbästa just nu.
Är lite svårt att inte imponeras av hur iko bjuder upp och vågar.
Kerstin_k: har Freddan något att fundera över? Det har han haft ända sedan tidig försäsong, han har inte löst någon av sina uppgifter. När man ser hur han coachar laget så undrar man, var han bara en bisittare när Dahlén spelade upp oss ifjol? Borde vi ha anställt en professionell, erfaren coach när vi tog klivet upp?
Att nubben ställde upp Freddan på den högsta av pedistaler efter att vi gick upp, det kanske var vårt stora fall?
Hoppas vi fyller arenan på söndag för vi i publiken måste upp på samma nivå som match 6 mot KHK. Förlorar vi på söndag känns det som att det här kan vara över. Vi måste vinna hemmamatcherna.
Bragd-Birger: Ja jag är dessutom glad att jag inte tog med grabben på 7år. Klart att Oskarshamnsfansen flinar tillbaks när töntarna från Timrå skämmer ut sig. Black army wannabes. Blev typ uppdelat i klacken, moget folk som fick styra upp fjortisarna som sökte slagsmål hela matchen.
Har du sett dem ens spela sig ur zon? Det är en svår och modig hockey där alla spelare måste vara på rätt position och gå 100% för att det ska funka och inte bli slarvigt och farligt.
Enkelt spel är chippa ut, ner med pucken djupt och jobba därifrån och det är motsatsen till iko's spelsätt.
{8181}: Spontana känslan; det måste hända nått monumental. Spelet som Timrå visar upp håller inte. Håller knappt HA-nivå om vi ska vara ärliga. Vi har varit helt jävla bedrövliga i två matcher och har turligt nog 1-1 i matcher.
Freddan har det han behöver fundera på. Den här gången kan han egentligen inte gnälla på försvarsspelet. På det stora hela funkade det. Men på bekostnad av offensiven. För den var Klappkass, minst sagt.
Det är nått annat fel. Nått han själv kanske rår för. Han behöver kanske omvärdera sin egen filosofi kring hur man formera kedjor? Nått måste han i alla fall göra. Annars är det kört på riktigt.
Svedberg; fan vad bra du var idag! Fortsätt så tack, då finns det hopp. Hopp om att vi tar det här till 7 matcher i alla fall.
Tikkare: Hahaha Kovalchuk ja. Kom och fräls oss för i helvete, du som visste så säkert hur enkelt det här skulle bli 😂 Nä allvar. Är man hockeydum så är man
ÖDMJUKHET!!! Oskarshamn spelar så enkel hockey!!! De spelar lätta pass medans vi transporterar hela tiden in pucken via mittzon... Det här blir inte lätt... Ny match på söndag... Helt vidöppen matchserie... Sedan tar de ju vara på minsta lilla misstag vi gör... En chans i förlängningen... Vips så har de vunnit... Vårat pucktempo idag... Oskarshamn slog oss med hästlängder... Vi har lite att tänka på... Bäst av 7....blir en lång matchserie det här... Vinst på söndag hemma är ett måste...!!!
ärligt...iko förtjänar vinsten timrå spelar som ett div1 lag svedberg är bäst idag ...räkna att denna serie går till 7 matcher skärpning annars= HOCKEYALLSVENSKAN i mååååååånga år
Starkt att tvinga fram övertid, men i övrigt såg det dåligt ut rakt igenom. Jag vet fortfarande inte varför Wedin matchas in med ett par energispelare - sätt in honom med Törnqvist eller någon som kan servera honom lite passningar eller som i alla fall hänger med i klapp-klappspelet. Gallo har många bra saker i sitt spel, men finessen på små marginaler är inte en av dem. Prova Rensfeldt eller vem som helst.
Ett plus i kanten för Svedberg som i alla fall står upp bra, även om det är med blotta förskräckelsen han kommer undan ett par gånger han med.
Nej, nu måste det se annorlunda ut nästa match. Timrå måste komma ut och föra spelet under ordinarie tid som man gjorde i slutet på match 1.
KulltorpsOlli: Det är väl så här det är. En vinst i kväll hade varit stöld, även om vi spelade bra, eller mindre dåligt, i fjärde. Spelar vi inte bättre än så hör kan vi lika gärna spela i HA nästa säsong. Går Oskarshamn upp kan vi möta dem på vägen upp nästa år. Aldrig att de kan klara sig kvar.
TIK-Lund: Vilken jävla skam att förlora på det här sättet. Sen har ju Wedin en chans att avgöra matchen, han är för dålig idag och det är en puck han ska sätta 9/10 gånger.
Kuppa bort Freddan nu en gång för alla, han har misslyckats med precis allt den här säsongen. Vi går ut och skämmer ut oss mot ett allsvenskt lag som inte ens vill spela i SHL, får det här fortsätta så kommer vi att spela i allsvenskan nästa säsong.
KulltorpsOlli: Förbannade jävla ********. Nu får ngn ta ansvar för detta dyngspelande lag. Inte en spelare som presterar förutom Svedberg. Jo Wedin räddar oss igen..men annars var han lika blek.
Pucken: Nej vi ska inte byta namn till Sundsvall IK men vakna upp och se verkligheten. Vår ”satsning” att etablera oss på övre halvan i SHL har redan strandat. Idén att locka till sig unga talanger är fin men i förlängningen så kommer ... | Läs mer
Freddan har tjatat om att sätta försvarsspelet hela säsongen. Ändå envisas han med att spela Molinder... Carlsson är ju bra mycket bättre, trots noll - nästan - matcher. Upplever att han själv aldrig tar på sig något efter en förlust.
Idag hände det inte mycket med formationerna. Bedrövlig matchcoachning. Till och med jag såg tidigt i matchen att det skulle gå åt helvete, och då har jag bara varit målvakt i hockey...
Vi hittar inga nycklar att sätta press på Oskarshamn heller. Va faan Freddan - ser du inte passet centralt VARJE gång?! Hitta på nått för att störa det.
Freddan coachning - eller brist på - får mig att tänka på Timrå ik under Perras ledning. Det är lite samma fågelholk-syndrom på Freddan nu.