Rytter: ändras situationen öht om det var en olycka eller inte som ursäkt för att vi åker ur? Oavsett vad är salle borta nu och det är där den stora smärtan för oss som lag sitter. Pantzare har inte sån jävla påverkan på matcherna så länge han inte knämördar en till Timråspelare.
Ta fram beviset på att iko anmälde detta, eller sitter du bara och hittar på? Jag tolkar det som att dommare och kontrollant granskade bilderna och anmälde för att det var en situation man missat under match som borde gett mer än 2 min och ville ha det granskat av disciplinnämnden, precis som 99% av anmälningarna.
Det vi vet nu är att Jallasvaara har en månadslön på minst 120.000.
Att ni ens orkar fokusera på Salomonsson situationen. Detta klassas som raceincident inom motorsporten, och det är tydligt att detta är en olycka som uppstår pga tappad balans och kort reaktionstid. Surt ja visst, men glöm och gå vidare.
Men antar att det är nått slags försvar som håller på att byggas upp ifall ni mot all förmodan skulle slås ut. Lite enklare och bekvämare att peka på dessa situationer än att konstatera att man inte var bra nog.
Peja: den crosscheckingen som er lagkapten blev avstängd för (mot oss) var väl ändå lite värre? Raka armar, rakt i ansiktet? Ganska likt den Printz i Timrå gjorde mot Frölunda.
Rytter: sen tycker jag man kanske ska omvärdera det här med gentlemans agreement ändå. För varje säsong som går är klubbar och supportrar mer less på domarna än tidigare. Det finns ingen stringens i bedömningarna, det delas ut felaktiga straff som domarna sen står och dementerar/ångrar i efterhand. Det enda som är konstant är att om man hamnar hos disciplinnämnden så finns risk för avstängning. Jimmy Hamrin har en fin GIF på twitter där han jämför Printz crosscheck i ansiktet (5+20 och ingen avstängning) med jalasvaaras (2 min och 3 matchers avstängning i efterhand). Där Printz crosscheck var ett par nivåer värre än den vi såg i förrgår.
Rytter: Det som Jallasvaara gjorde har spelare blivit avstängda för tidigiare under säsongen, bland annat vår lagkapten. Det som hände Salle var mer en "freaky situation", mycket mer svårbedömd tycker jag iaf.
{8671}: Japp håller med det mesigaste laget i SHLs historia inga känslor ber om ursäkt om man råkar stå i vägen för motståndarna, Ser man nu mot Oskars spelarna rädda vill hem till mamma och grina för det gör ont att spela hockey. Fan vad man saknar spelare som Sanny Didde som kunde käka puck för att vinna.
Olli Nomadinen : jag blir faktiskt mest förbannad på Timrå IK. Vad är det för jävla sätt att ta hand om sina egna spelare? Först hanteringen av Salomonsson när han åkt på en huvudsmäll, sen anmäler man inte ens packet till disciplinnämnden? Vad sänder det ut för signaler? Inte en enda spelare försökte plocka oskarshamnsspelaren när det hände? Jag kan lova att om någon hade kastat sig över spelaren så hade domarna kollat på situationen i efterhand. Men när ledare och spelare står som fån, både under match och efter match, klart som fan alla låter det hela passera obemärkt förbi.
Den flathet man uppvisar gör mig så jävla förbannad. Var är känslorna och lagandan?
{8671}: Det är jävligt handlingsförlamat. Klart aset gör det medvetet, idioter som Pantzare ska inte få finnas på en hockeyis. Ikväll är det visselstorm och hata som gäller
Rytter: så rytter. Om du erkänner att du har en bättre speluppfattningsförmåga än både Dahlén och Salomonsson, som åkte på smällen, då ska jag erkänna att jag saknar förmåga till logiskt tänkande. Håll dig till korphockeyn du.
OlliJanne: Är det inte bätrre om laget flyger dagen innan matchen istället? Så man skaka av sig ev jetlag... Tycker det var ganska dumt av ledningen att ta det beslutet att flyga ner samma dag innan matchen...
Puckat: Åka buss från Oskarshamn till Timrå låter jobbigt. Hoppas vi kan utnyttja detta och kasta oss över dom som hungriga utsvultna vargar. Högsta fart från början alltså med aggresivitet. Tror att bussresan hem kan bli jobbig den också!
Hassan: det har vi ju gjort hela säsongen lång och det har inte funka så bra. Nej vi har allt i egna händer. Om vi kommer upp i normal nivå så ska vi slå Oskarshamn. Det är upp till spelarna att ta sig i kragen nu. Fansen gör sitt, spelarna sviker.
Vettefan hur jag ska göra ikväll. Har biljett, men mår så sjukt dåligt. Både förkyld och ont i magen (inte magsjuka dock). Kanske blir bättre till ikväll men tror inte personerna bredvid mig hade uppskattat att jag sitter där och hostar som en jävla idiot. Samtidigt är det betydligt roligare att se matcherna på plats än på tvn. Jobbigt läge, sist härdade jag igenom och fick betala för det dagen efter, värt att göra en repris?
Kerstin_k: Vi får väl helt enkelt lägga oss ner och dö då. Lämna W.O.
Kom igen nu! Upp med hakan ner med axlarna. Det behövs en seger mindre än när den här serien började. Om vi börjar tvivla redan nu, när vi är en seger närmare målet.....
Jag ser positivt på fortsättningen av denna matchserie. Oskarshamn spelar på toppen av sin kapacitet, vi spelar riktigt dåligt. Ändå har vi 1-1 i matcher, ju de lika gärna varit 2-0 till vår fördel.
Vi kan bara bli bättre, Oskarshamn kan bara bli sämre. Nu tar vi detta och fixar nytt kontrakt för SHL!
Sputnik: överlever vi nu, och har Freddan kvar som tränare nästa säsong vill, eller ännu tydligare, KRÄVER jag att han sätter femmorna. Hur fan ska någon få kemi om dom har nya partners varje vecka. Hade vi haft en första sylvass 5a med Wedin, palmberg, Salmonsson, Larsson och kinnvall som är där ute för att göra mål så gör det inget om dom är lite svaga bakåt, dom ska ha pucken ändå. Laget tar inte skada av att ha en kedja helt utan spets heller. Använd den kedjan för att grisa och åka och bråka och stöka.
Freddan verkar tro att det är någon bisarr version av memory eller något han spelar. Eller åtminstone så tycker han att det är jävligt roligt att sitta och pilla i kedjorna lite titt som tätt. Förutom då det behövs dvs. Var det t.ex någon som var missnöjd med kedjan bestående av Wedin, Rensfeldt, Salmonsson?
En förstakedjan huvudansvar ska vara offensiven. Börjar man balansera kedjorna blir det bara 5 spelare som inte på något sätt spelar fel eller dåligt individuellt, men som drar åt helt olika håll.
Spika kedjorna, ge dom matcher, funkar det inte så byt det i kedjan som inte funkar istället för hela jävla uppställningen.
Detta är iofs långt bort att vara relevant i dagsläget men behövde få det ur mig, även fast många har sagt liknande saker som mig tidigare.
Sjukt hur mitt förtroende för Freddan kan skifta så radikalt från en säsong till en annan. Ifjol älskade jag honom....
Kerstin_k: Man får ändå lite, liiite förhoppningar från Från Freddan om man läst ST idag. Han snackar att en möjlighet kan vara att lyfta in Kaijser som ersättare för Laxen. Sen pratar han om att kanske plocka in Jansson som center och Rensfeldt ut på kant. Snälla låt det ske. Tror tex vi skulle kunna få igång Rensfeldt om vi satte han med Wedda. Samtidigt som man vill se han ordentligt på sin position som vinge som han är naturligt. Jansson och Kaijser tror jag kan kolma in med energi och liksom bara köra, inget att förlora liksom.
Puckat: IKO skulle kunna promenera baklänges hela vägen till Timrå och vi skulle förlora ändå om vi inte snäpper upp spelet minst ett par nivåer jämfört med igår.
Nu tar vi dom i morgon och visar var skåpet ska stå.
DenRöda: Endera ligger arenan kvar där den är, och då får man acceptera att klubben aldrig kommer kunna växa till någon stormakt i SHL ens i teorin, eller så flyttar man den till hamnen. Allt snack om Birsta osv. är ju bara en extremt ... | Läs mer