1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598872 inlägg · 6213 ämnen

SHL-kval Timrå IK - Karlskrona

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
{3627}: Pecka for president!!!
Jag minns en match 1982 tror jag det var. Timrå spelade mot Luleå. En liten klick bortafans stod och skrek Lulee Luuulee Luulee tamefan i 60 min. Och Pecka var rena rama väggen. Bo bulla åkte slalom i slowmotion med pucken genom mittzon.
Gamla fina minnen.! Hoppas så innerligt att vårat älskade Timrå tar platsen i SHL. SHL behöver hockey kultur!

The great one: Tokpeppad! I kväll vinner vi! I kväll blir det fest i NHK!

Idag är det game day. Idag kan vi kvittera till 2-2 och vara endast 2(!) segrar från SHL🙌

Olli Nomadinen : Laddade ner låten från i-tones. Introt för sig 12 spänn, och själva låten 12 spänn. Mycket bra investering.

Den går alltid varm på högsta volym när vi bergslagstikare åker på hockeyresor.

Fan vad man längtar efter att åter få Brynäs som typ derbyobjekt!

Kattgubben: Yes, klockan 22.

{3405}: skulle tro att många inväntar kvällens resultat , men deadline för anmälan var väl ikväll.

Kattgubben: 10 anmälda igår så ser lite tungt ut. Får se om det kmr in anmälningar under dagen och kanske efter matchen vid ev. vinst.

Tikkare: Inte en kotte skall stå tyst i Västra stå ikväll! Sjöng för allt ni är och har.
Var den fruktade röda väggen som får Skalbaggarna från söder att darra av skräck när hundratals krigare stämmer upp för krigssång! Bär våra tappra kungar på plan, ge dom modet, ge dom kraften, ge dom äran! Tillsammans är vi Timrå, tillsammans är vi enade!

Nån som har info om det blir nån bussresa ner match 5?

Veteranolle: sjöng uttahelvete ikväll.! Enda in i benmärgen på våra hockeykrigare!!

"Sedan hoppas jag att Timrå tar steget upp. Mitt hjärta klappar mycket för klubben efter min tid där." - Pekka Lindmark (Expressen)

Kattgubben:
Grymt viktig match. Om match 3 var livsviktig så är match 4 lika nödvändig att få med sig. Att behöva hämta upp 1-3 känns övermäktigt. Kniven på strupen igen alltså.

Kattgubben: Det var en slutspelsmatch mot Färjestad och klacken var på hugget redan när spelarna var ute och värmde . Strax före innan spelarna skulle gå ut till match öppnade man dörren till omklädningsrummet och spelarna hörde klacken sjunga ...Vi är Timrå och vi ger aldrig upp..Den matchen vann vi och då var vi den sjätte spelaren så låt oss göra om det i kväll. Heja Timrå och ni som inte köpt biljett in och köp för i kväll blir det kvitterat i matcher!!!

Kattgubben: Gameday. Vuxenblöja på

Olli Nomadinen : idag känner jag mig lika spänd som om det vore match nr 7 som skulle spelas ikväll. Det ligger nåt ödesmättat i luften.

Ikväll visar vi vilka som är kulturbärare

Kattgubben: Mixa ihop Grive och Zachrisson och.... visp så kommer Hartman ut. Snooker är den sport som jag ägnar flest tv-timmar åt och det beror en hel del på Hartman. Underbara smeknamn; t ex Dr Ebdon(Peter Ebdon), professor panda(Marcu Fu) Smurfen(Sean Murphy).

Veteranolle: Nu är jag MoDoit och Sundsvallsbo men jag tror inte folk som gnäller på att kommun ger någon miljon till ett hockeylag inser vilket medialt värde det ger kommun isig. Vad är Timrå kommun utan Timrå ik? Tänk på vad de slänger miljoner på annat skit som inte ger något. Så håller med dig!

hockeyärnice: Tänk vilken fin reklam för Timrå kommun som vårt hockeylag har gjort den här säsongen. Timrå ik har varit med i massmedia varje dag den senaste tiden, Tv , radio och tidningar och då har det bara varit positiva saker. Tur att det fanns några vettiga politiker när det var som svårast och trodde på att Timrå Ik skulle resa sig och åter bli ett topplag. Heja Timrå !!!! Alla till ladan i morgon.

hockeyärnice: Nu har dom såld över 4500 biljetter tills imorgon, gå in på Timrås facebook sida och dela inlägget så kanske vi kan locka dit ett par stycken till.

DJ Hemp: i krokarna...

Om max en vecka vet vi. Heaven or hell...

DJ Hemp: Moraseger, påsken så här långt handlar om allt annat än lidande 👌

T T: Man kan ju inte annat än älska såna personligheter!

Ha ha! Morapubliken gör en Bajen:

”Det är vi - som är - Da-lar-na!”

2-0!

Kattgubben:

Har inte följt Elitserien i Snooker men jag kan tänka mig att den sporten inte framkallar samma slags heta känslor och avgrundsvrål som en tät hockeymatch kan göra. Men tack för tipset! 🙂

Smokey:
Jag ska ha vaskad liggplats!!!
Uppladdat:

500x0-3fd92d4a-0c90-48c0-b294-63a0e7c817f7.png

Kattgubben: Men när han säger något blir det minnesvärt

DJ Hemp: Han som kommenterar snooker på eurosport är också väldigt minimalistisk i sina kommentarer ?

EXPLORERSMÅLAND: Ja seså lätta på plånboken nu. 😉

25 lagan borde väl täcka hela bussuslingen på måndag...??

Är domarna mutade av Leksand?
2 mystiska Mora utvisningar i rad. Hade det varit vi hade jag varit vansinnig.

Nu kommer grindarna att sprängas. Jag gissar på ca 13 000 på plats i morgon. Vinner vi den räknar jag med drygt 15 000 i nästa hemmamatch. NHK Arena lär åka på ombyggnadskrav.

Nisse på Mon:

Okej, då hamnar man i Dalarna. Falun eller Borlänge kanske? Jag gissar på Falun. 🙂

Kattgubben:

Ingen dum idé med radion om kommentatorerna i TV:n är enerverande. Nu har jag problemet att jag stör mig på nästan alla kommentatorer oavsett media. Det skriks alldeles för mycket numera. Fan vad jag saknar Bengt Grive! Han sa bara det allra nödvändigaste.

DJ Hemp: inte fullt så långt söderut...samma breddgrad som Gävle ungefär...

DJ Hemp: Hade faktiskt önskat att CMORE kunde ha en separat ljudkanal för kommentatorerna, som man kunde stänga av om man kände för det. Förut brukade jag jämt stänga av ljudet på TV:n när det var landskamper, och lyssnade på radiosportens kommentatorer istället.

Sputnik: Här med!

{297}: Samma här. 😀

Många var ni i går som ondgjorde er över ”Wargens” kommentarer som nästan uteslutande handlade om hur KHK skulle bemästra matchen. Denne man som en gång i tiden representerade oss och allt. Ja, vad fan, jag drog ner på volymen helt enkelt. Det hjälpte faktiskt. Bara ett tips. 👽

Sputnik: betalt och klart!

Nisse på Mon:

Spontant tänkte jag att du åker från Danmark till Karlskrona så att en annan eventuellt kan hoppa på i Malmö mot betalning. Men visst ja! Vi spelar ju hemma och jag antar att du åker från typ Uppsala.

”Runkräv” är definitivt bland det roligaste som har skrivits på detta forum. Själv hann jag precis korrekturläsa mitt eget inlägg för att undvika felskrivningen ”runkröv”. Den där Autocorrect är en lurig fan. 🤔

Hoppas verkligen att ni har rätt som tror att Timrå gynnas av det täta matchandet. Det är ju precis vad man vill. Dock är jag mycket rutinerad på området och har en del minnen av att det har blivit jävel för lag som sett ut att kunna vända en matchserie.

Inget vidare exempel kan tyckas men 2010 torskade vi i sudden (2-3) två gånger i rad i kvarten mot HV. Många könsord blev det. Sedan lekte vi med dem i tredje matchen (6-3) men den var också den enda som vi vann. Det blev ”Texit”.

I kväll kan man slötitta på knäckebrödsderbyt efter en slitsam dag på bl a IKEA med tunga lyft, hårt kroppsarbete, skruvande till förbannelse m m osv etc. Trött som fan nu men jag älskar både slitet och resultatet. Jaji...

Puckat: Molinder. Så hackad på genom åren, av mig och andra. Får representera hela Timrås fågel Fenix-resa 💪

Veteranolle: I morgon fm. åker jag 30 mil norrut för att heja fram TIK. Det måste gå...

Krigare!💪🔴⚪
Uppladdat:

500x0-1111.jpg

Årets bästa påskägg fixat.
Uppladdat:

500x0-1b00fd62-3865-47fa-8c1f-72f1034530f3.jpeg

Tikkare: Lite info
Uppladdat:

500x0-img20180330183231.jpg

{3405}: Vi måste försöka påverka alla som vi känner som tänker stanna hemma bara för något påskfirande. Påsken kommer varje år men hur ofta kommer den här chansen som vi har nu att få ett shl lag. Kom igen nu alla så fyller vi ladan och blir den där starka sjätte spelaren som kanske avgör hela kvalet. HEJA TIMRÅ !!!!

Håller tummarna för Mora ikväll. Ärkegrisen Lusth styr manskapet till seger.

« · 1887737 · »