{3627}: Pecka for president!!! Jag minns en match 1982 tror jag det var. Timrå spelade mot Luleå. En liten klick bortafans stod och skrek Lulee Luuulee Luulee tamefan i 60 min. Och Pecka var rena rama väggen. Bo bulla åkte slalom i slowmotion med pucken genom mittzon. Gamla fina minnen.! Hoppas så innerligt att vårat älskade Timrå tar platsen i SHL. SHL behöver hockey kultur!
Tikkare: Inte en kotte skall stå tyst i Västra stå ikväll! Sjöng för allt ni är och har. Var den fruktade röda väggen som får Skalbaggarna från söder att darra av skräck när hundratals krigare stämmer upp för krigssång! Bär våra tappra kungar på plan, ge dom modet, ge dom kraften, ge dom äran! Tillsammans är vi Timrå, tillsammans är vi enade!
Kattgubben: Grymt viktig match. Om match 3 var livsviktig så är match 4 lika nödvändig att få med sig. Att behöva hämta upp 1-3 känns övermäktigt. Kniven på strupen igen alltså.
Kattgubben: Det var en slutspelsmatch mot Färjestad och klacken var på hugget redan när spelarna var ute och värmde . Strax före innan spelarna skulle gå ut till match öppnade man dörren till omklädningsrummet och spelarna hörde klacken sjunga ...Vi är Timrå och vi ger aldrig upp..Den matchen vann vi och då var vi den sjätte spelaren så låt oss göra om det i kväll. Heja Timrå och ni som inte köpt biljett in och köp för i kväll blir det kvitterat i matcher!!!
Kattgubben: Mixa ihop Grive och Zachrisson och.... visp så kommer Hartman ut. Snooker är den sport som jag ägnar flest tv-timmar åt och det beror en hel del på Hartman. Underbara smeknamn; t ex Dr Ebdon(Peter Ebdon), professor panda(Marcu Fu) Smurfen(Sean Murphy).
Veteranolle: Nu är jag MoDoit och Sundsvallsbo men jag tror inte folk som gnäller på att kommun ger någon miljon till ett hockeylag inser vilket medialt värde det ger kommun isig. Vad är Timrå kommun utan Timrå ik? Tänk på vad de slänger miljoner på annat skit som inte ger något. Så håller med dig!
hockeyärnice: Tänk vilken fin reklam för Timrå kommun som vårt hockeylag har gjort den här säsongen. Timrå ik har varit med i massmedia varje dag den senaste tiden, Tv , radio och tidningar och då har det bara varit positiva saker. Tur att det fanns några vettiga politiker när det var som svårast och trodde på att Timrå Ik skulle resa sig och åter bli ett topplag. Heja Timrå !!!! Alla till ladan i morgon.
hockeyärnice: Nu har dom såld över 4500 biljetter tills imorgon, gå in på Timrås facebook sida och dela inlägget så kanske vi kan locka dit ett par stycken till.
Har inte följt Elitserien i Snooker men jag kan tänka mig att den sporten inte framkallar samma slags heta känslor och avgrundsvrål som en tät hockeymatch kan göra. Men tack för tipset! 🙂
Nu kommer grindarna att sprängas. Jag gissar på ca 13 000 på plats i morgon. Vinner vi den räknar jag med drygt 15 000 i nästa hemmamatch. NHK Arena lär åka på ombyggnadskrav.
Ingen dum idé med radion om kommentatorerna i TV:n är enerverande. Nu har jag problemet att jag stör mig på nästan alla kommentatorer oavsett media. Det skriks alldeles för mycket numera. Fan vad jag saknar Bengt Grive! Han sa bara det allra nödvändigaste.
DJ Hemp: Hade faktiskt önskat att CMORE kunde ha en separat ljudkanal för kommentatorerna, som man kunde stänga av om man kände för det. Förut brukade jag jämt stänga av ljudet på TV:n när det var landskamper, och lyssnade på radiosportens kommentatorer istället.
Många var ni i går som ondgjorde er över ”Wargens” kommentarer som nästan uteslutande handlade om hur KHK skulle bemästra matchen. Denne man som en gång i tiden representerade oss och allt. Ja, vad fan, jag drog ner på volymen helt enkelt. Det hjälpte faktiskt. Bara ett tips. 👽
Spontant tänkte jag att du åker från Danmark till Karlskrona så att en annan eventuellt kan hoppa på i Malmö mot betalning. Men visst ja! Vi spelar ju hemma och jag antar att du åker från typ Uppsala.
”Runkräv” är definitivt bland det roligaste som har skrivits på detta forum. Själv hann jag precis korrekturläsa mitt eget inlägg för att undvika felskrivningen ”runkröv”. Den där Autocorrect är en lurig fan. 🤔
Hoppas verkligen att ni har rätt som tror att Timrå gynnas av det täta matchandet. Det är ju precis vad man vill. Dock är jag mycket rutinerad på området och har en del minnen av att det har blivit jävel för lag som sett ut att kunna vända en matchserie.
Inget vidare exempel kan tyckas men 2010 torskade vi i sudden (2-3) två gånger i rad i kvarten mot HV. Många könsord blev det. Sedan lekte vi med dem i tredje matchen (6-3) men den var också den enda som vi vann. Det blev ”Texit”.
I kväll kan man slötitta på knäckebrödsderbyt efter en slitsam dag på bl a IKEA med tunga lyft, hårt kroppsarbete, skruvande till förbannelse m m osv etc. Trött som fan nu men jag älskar både slitet och resultatet. Jaji...
{3405}: Vi måste försöka påverka alla som vi känner som tänker stanna hemma bara för något påskfirande. Påsken kommer varje år men hur ofta kommer den här chansen som vi har nu att få ett shl lag. Kom igen nu alla så fyller vi ladan och blir den där starka sjätte spelaren som kanske avgör hela kvalet. HEJA TIMRÅ !!!!
Blake Slåhan: Du tycker alltså inte spelare som Freij som nyss signat ett NHL kontrakt ser spännande ut? Eller Sundin som Frölunda ville behålla? Sen är ju Svensson, Hardegård, Forsmark, Nässen rätt tydliga topp6 backar.
Jag minns en match 1982 tror jag det var. Timrå spelade mot Luleå. En liten klick bortafans stod och skrek Lulee Luuulee Luulee tamefan i 60 min. Och Pecka var rena rama väggen. Bo bulla åkte slalom i slowmotion med pucken genom mittzon.
Gamla fina minnen.! Hoppas så innerligt att vårat älskade Timrå tar platsen i SHL. SHL behöver hockey kultur!