1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598873 inlägg · 6213 ämnen

SHL-kval Timrå IK - Karlskrona

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
{297}: ahh.. va f_n🤔 nåja..dom flesta fattar nog😁
www.st.nu/logga-in/timrasegern-gav-biljettrusning-till-nasta-kvalmatch-det-small-till-direkt gillas skarpt!

Tikkare: haha ”runkräv”...kunde inte låta bli att garva lite åt den ”auto correct”-grejen.

{3405}: pratade hockey med en gammal runkräv idag i Södertälje som satt och sålde Bingolotter. Han hade sett Timrås matcher i slutspelet och han lovade att Timrå skulle segra imåra.! Så sa han!

{3405}: tror på 4900

Olli Nomadinen : 4300 sålda för 1 timme sen så nog fan blir det över 5000.

Olli Nomadinen : Fittpåskens fel isåfall. Men vi får se till att vinna imorgon så blir det en hemmamatch till.

Sputnik: vart utgår bussen ifrån?

tjobba: Det blir 4800 pers..

timråhockey: Drygt 4000 sålda biljetter. Hoppas på 1000 till till i morgon. Drar till med 5200.

Sputnik: Tyvärr fel sida av landet för mig, tack ändå.

Sputnik:
Jag kanske med åker till Karlskrona...
Toppen vore om vi kvitterar imorgon 👍

Timråit H-sand: 600 sittplatser kvar.

timråhockey: Jo så är det nog. Påsken tar helt klart bort ett antal hundringar. Vore ju bra om vi kom upp i 5000 i alla fall. Blir en liten inkomst då o tryck blir det nog då också!

Timråit H-sand: blir det 5000 så får man vara nöjd verkar det som

tjobba: Traditionens makt är nog dessvärre stark...😈! Kollade igenom lite snabbt biljettläget o skulle uppskatta till ca 7-750 sittplatser kvar!
Vore skandal om vi inte kommer över 5000! Är ju perfekt med påskmiddag på e.m. Och sen hockey! 😀
Och utgår om inget inträffar att man kör samma lines imorgon. Riktigt kul att se Lavoie och Liljendahl igår. Riktigt bra insatser från deras sida 👍! Hoppas nu att Boyce linan kan snäppa upp lite också. Bra i.o.f.s defensivt men ser gärna lite mer offensiva eskapader.

Essvikare: Gamleby, drygt 2 mil norr om Västervik

Sputnik: Går att köpa via länken nedan. Ståplats kostar 100 kr. Ser förövrigt väldigt glest ut på deras sittplatser, mycket grönt.

Sputnik: förra gången kunde man boka bortastå på nätet men inte på en gång, antagligen så fort Supporterklubben meddelat hur många biljetter de behövde.

Sputnik: bokas på KHK.se, 100:-

Sputnik: Varifrån åker Du?
Bor själv i Falkenberg.

Olli Nomadinen : Hoppas nu bara inte att påskbord går före SHL-kval i morgon :)

Sputnik: Lutar att jag bilar ner till Karlskrona, bor ju själv i Småland så blir dryga 20 mil nånting. Hur funkade det om man köper biljett själv, kan man boka biljett innan och så? Vad kostar en bortastå?

Kattgubben: Jag tror definitivt att vi gynnas av det täta matchandet, med det inte sagt att vi vinner..

{8179}: Swisha till Nr 070-2712246
Märk med sponsring resa.

Obs! Behöver ju inte bara vara en hundring, går ju givetvis ge mer men alla har olika föutsättningar och alla bidrag är välkomna. Nu ser vi till att ta Över den lilla ladan i Karlskrona på Måndag och visar vilka som hör hemma i SHL! 💪

Kattgubben: Jag tror att du har rätt och att vi efter morgondagens match kan räta ut frågetecknen 🙂

DJ Hemp: Ja men jag tror våra killar gillar tätt mellan matcherna. De flesta som intervjuas vill ju i princip spela nästa match direkt efter slutsignalen ? Får de bara vara kvar i slutspelsbubblan med samma goda känsla kan nog det här bli bra ?

Jag var sjukt trött i går kväll. Ville gå till sängs hela tiden eftersom det riktigt sved i ögonen. Glad ändå att man orkade distansen ut med tanke på defileringen i sista perioden. Hade varit roligt att fira efteråt var min tanke men i dag inser jag förstås att det faktiskt inte finns något att fira. Inte än i alla fall. Nu blir det nervöst på allvar då morgondagens match känns extremt avgörande. Torskar vi den har KHK tre matchbollar varav två på hemmaplan. Sämre än att de fixar någon av dessa är nog inte KHK. Räknar med en smärre rysare i NHK i morgon där minimala detaljer kan fälla avgörandet. Första målet vinner ännu en gång kanske? Inte mycket till marginaler. Hoppas nu att långfredagen känns riktigt lååång för jag vill fan kunna smälta gårdagens insats ordentligt och i alla fall få njuta drygt ett dygn till.

Nu står vi snart där vid kanten igen. Vid tröskeln till SHL. Frågan är om grabbarna fixar att snabbt ladda om och upprepa den minst sagt explosiva inledningen från i går. Det där med matcher varannan dag känns ju rätt så vanskligt. På gott och ont.

😬

Sputnik: Klart man bidrar, vart swishar man?

{297}: Håller på och kollar upp exakt nr. Ser på Twitter att folk skickar till samma Nr som man anmäler sig till bussresan. Återkommer så fort jag vet exakt. Man vill ju skicka rätt liksom. 😀

Kom hem från Asien häromkvällen. Det hände en intressant sak där. Hade en öppnad chipspåse på sängen. När vi kom hem på kvällen, tände lyset o jag går fram för flytta chipspåsen så far en stor kackerlacka ur den ca 5,6 cm... kastar mig på flipflopen o smackar till... en krossad kackerlacka. Där o då fick jag känslan av nånting...

{297}: Jag med!

Sputnik: jag bidrar gärna för några skrikhalsar, vars swishar jag?

Olli Nomadinen : Lycka till bojs! Trots Honken Molin Rhodin ser jag hellre att ni går upp, KHK s dödgrävarhockey kan man gärna vara utan.

3 to go!

lungan: Flera SHL-klubbar med FBK i täten jagar Kinnvall. Så vi får helt enkelt se till att gå upp

Sputnik: KHK VINNER INTE IMORGON!!!

Bragd-Birger:

Känns som matchen igår var nyckeln ni behövde för att låsa upp shl platsen. Jag satsar på att ni tar detta nu, rätt säker faktiskt.

KHK fick de två första dit dom ville utan att övertyga. Dom lär vara rejält skakade efter matchen igår, honken fick släppa puckar, defensiven fungerade inte, offensiven gick inte att vrida igång när det behövdes.

Tror inte KHK är så sugna att åka norröver och känna att det kommer stå 2-2 i matcher. Hur konstigt det än låter med 1-2 i matcher och ej fördel av hemmaplan så ser jag faktiskt er som favoriter. Ni har blivit bättre och bättre och KHK sämre och sämre, tror inte dom vänder denna trend.

Tikkare: God morgon i stugan alla Timrålovers!
Anordnad supporterresa till KHK på måndag, är själv sugen att hänga på men har man inte möjlighet själv eller inte ens kan åka ner själv med så kan man ge ett bidrag för att sänka priset på bussresan.

Om hundra personer ger hundra kronor var så sänks priset från 500 kr till 300kr, men. Man får får ju gärna ge mer om man har lite för mycket sedlar i plånkan så att säga. Vore så måktigt om vi kunde fylla en buss och kämpa fram våra krigare, även om KHK vinner imorn och har 3-1 i matcher så är Timråkrigarna värda att bli hyllade för den här säaongen dom stått för. 💪

Bragd-Birger: snälla, skriv om!

Fuck! Här skriver man ett mastodontinlägg på mobilen, och så missar man 'skicka'-knappen och kommer åt tebaks-pilen istället...merde.
Men ok, extremt kort sammanfattning:

Det KAN gå!

Äntligen får Liljendahl lite uppmärksamhet.

Han är en riktigt bra Hockeyspelare.

Han har drivet storleken och speluppfattningen.

Om han spelar många säsonger i Timrå så är jag övertygad om att vi har en ny Favoritspelare.

Nubbens nyrekryteringar till denna säsong har varit Magiska, nedan fem är verkligen spelare som bara måste lira i Timrå nästa säsong!

Hampus Larsson
Erik Karlsson
Vilmos Galló
Tobias Liljendahl
Johannes Kinnvall

Olli Nomadinen : Sjukt konstig känsla idag. Från att ha känt att det nästa är kört, trots att vi varit det bättre laget spelmässigt, till en känsla av att det kan gå, fast man inte riktigt vågar tro på det...
F.ö. så visade laget den desperation man saknat hittills. Man gick ut och bara körde..KHK får säga vad de vill men det var Timrå som anförde tonen från start på ett klassiskt manér. Som på SHL tiden.
..jag vet inte om hjärtat orkar följa detta ända in i mål..

Olli Nomadinen : japp, samtidigt som man raderar sina gamla inlägg 😊

Simmalugnt: Är det nu man ska göra en Wennerholm och skriva att det legat i luften hela tiden, att man bara väntat på islossningen 😅

Nu är det dags att kalla in det tunga artilleriet!
Uppladdat:

500x0-ff027280-869b-40b8-b3fb-9db01f8f3a01.jpeg

Tikkare: Håller med, han var grym igår.

Igår såg jag en ny stjärna i Timrå. Liljendahl! Där har Timrå ett framtidsämne. Stor och stark och gediget spel. Sen vill jag ge Erik Karlsson xtra cred.

Bragd-Birger: Ha legend Min far hette Birger tyvärr död ursäkta jag tappa kontrollen över känslor het men låt de gå vägen love TIMRÅ till döden

Salig Jerry Williams drog in årorna härom dan. Dags för KHK att göra detsamma!

Modano: Kämpa.

« · 1887509 · »