Tikkare: övertänt och trött på samma gång. Har vaknat 30 ggr i natt pga tankar om kvalet. Undra hur hälsosamt sånt här är egentligen. Jag tror eufori är botemedlet. Hoppas vi får känna det ikväll! ?😎
Kattgubben: känner samna.. man får svälja och tänka bra tankar.. helt klart man mår halv dåligt..hoppas hoppas nu.. Kom igen Timrå bröder.. tillsammans är vi oslagbara..ge laget kraft nu!!
Hittills är jag inte ett dugg nervös. Matchen har inte ens börjat och det finns inget man själv kan påverka. Fast om det på nytt står och väger mot slutet lär det kännas annorlunda. 0-2 i matcher skulle vara närmast irreparabelt. Så, visst, den där jobbiga ”vinna eller försvinna”-känslan har börjat att infinna sig. Men det är ju totalt meningslöst att gå omkring och vara orolig i skrivande stund.
{8399}: tycker att det är viss skillnad mellan att åka ur SHL-slutspelet, få 50 mkr in på kontot och börja om nästa säsong och att vinna hela allsvenska serien mot en massa lag med inlånade SHL-spelare, torska fyra sista matcherna och hamna hos kronofogden.
DJ Hemp: Å inte törs man skriva nåt större kaxinlägg heller, jinx-skräcken lever ju satan i en :) Men ok då, Boyce brukar kunna kliva fram som från ingenstans vid sådana här tillfällen.
Sputnik: Bra tryck i hallen, vi ska ta 3 poäng, vi ska upp igen rullar. Ekoxarna kör mest orange/svarta flaggor ljudlöst. Faan vad orange passar illa på ett hockeylag. Känns mera som en innebandy färg..
Herminator: idag vill jag bara varna, jag kör matchtröjan på hemma i tv-soffan. Det har varit 100% förluster tidigare men jag tror på en omvänd effekt nu i kvalet. Om vi förlorar så vet ni vem ni kan skylla på.
Raggaren Putte: mindre snurr och fler chanspuckar på mål, sätt backspeglar på Olofssons hjälm, han ser helt vilsen ut (bänken). Fråga Lavoie vad han har för krav på sig själv utifrån den lön han lyfter.
FH - avdammad: den här perioden myser nog khk över. Hyfsat gnetiga, och väldigt intresserade av att få ner tempot. Och just tempot: måste upp några snäpp till. Och bättre avslut. Som matchen ser ut nu kan det mycket väl bli en hedersam förlust till.
The great one: tror absolut att det kan gå! Det står 0-0. Men man måste separera Dahlén och Olofsson. Vi ska spela i anfallszon när vår enda riktigt farliga kedja är på isen, då kan man inte söla ut puckar i mittzon och åka och kolla bakom nacken för att missa pass och åka på icing.
Bragd-Birger: Jämnt igen. Ett lag vill spela hockey, medan det andra vill förstöra spelet. Tyvärr. Vi har inte råd att missa i tajming och slå passningar bakom ryggen mot den här köttmuren. Vi behöver nog bara ett mål så länge det är det första.
Vadå? Att Timrå vann skotten men förlora snöpligt på förlägning borta är ett stort gap? Vad hade han förväntat sig? 27 perioder?