1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601463 inlägg · 6212 ämnen

SHL-kval Timrå IK - Karlskrona

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Sputnik: Ja, blir intressant att se hur KHK kommer att spela: blir Ove lite wild and crazy och beordrar mer offensivt spel med 2-0 i ryggen eller kör han vidare med köttmuren?
Tror tyvärr på det senare, han chansar nog inte och ändrar på en (hittills) vinnande taktik, för mkt står på spel för båda lagen....

Sputnik: Vet inte hur många biljetter som sålts till lördag men 0-3 så lär det inte tillkomma några fler just. Dessutom lär många av de redan sålda bli outnyttjade. Tyvärr.

Det blir inte värre än att vi förlorar en hockeymatch idag.

Så gå ut och VINN!

Sputnik: Blir det 0-3 ikväll så blir det en rejäl uppförsbacke, men ingenting är omöjligt. Så här ser det ut inför kvällens drabbing mellan Skellefteå-Färjestad exempelvis:

Färjestad - Skellefteå 2-3
19/3 Färjestad - Skellefteå 1-3
21/3 Skellefteå - Färjestad 5-0
23/3 Färjestad - Skellefteå 1-4
25/3 Skellefteå - Färjestad 1-3
27/3 Färjestad - Skellefteå 3-2
29/3 Skellefteå - Färjestad
31/3 Färjestad - Skellefteå

Bragd-Birger: när jag spelade hockey då predikade tränaren om och om igen att varje skott mot mål är alltid två målchanser alltså vräk skott mot honken ett tu tre så slinker de in en o annan puck!!! Kämpa timrååååååås stolta furor för varandra och märket på bröstet!!!!!!!

Olli Nomadinen : Nänä... har biljetter och vi ska åka upp och heja/hylla grabbarna för en jäkla bra säsong. Dom förtjänar stöd till the bittersweet end.

Även fast vi nu torskat 2 så njuter man av de här hockeyveckorna. Hoppas verkligen att nervdallriga ovissa kval kommer att leva kvar och "stängda ligan" inte funkar.
Är otroligt bra underhållning att följ Mora-LIF fast jag inte är engagerad i något av lagen. SHL-slutspelet känns inte alls lika nervkittlande.
Länge leve kvalen!!

Är det inte dax för Dahlén att rätta till sitt visir, som han bär det är det hur fel som helst.

tjobba:

0-3 i matcher = Färre än de 73 åskådare som såg Timrå - Bergnäset en gång på 80-talet.

1-2 = Grindarna sprängs och det tidigare officiella publikrekordet på 11 694 åskådare mot Brynäs tidigt 1972 far all världens väg.

Allt eller inget! I kväll ska grabbarna känna blåslampan i röven och klara av att spela under svår press. Det är bland annat därför som de är hockeymiljonärer boendes i sina feta lyxvillor längs hela Guldkusten.

Jåkkinen: Problemet är väl att de är för ovana att trycka ner någon. Och vi har ju ingen offensiv bredd direkt. Men Kellman/Persson/ Komarek visade enorma kvaliteer och gjorde i princip varenda mål under en lång period. Och då på lag som är långt bättre än Timrå. Vet inte varför de ser sega ut. Guter har sovit större delen av säsongen

hanzon: Vill nog inte ha det i vägen bara. Kommer du ihåg hur Magnus Wernblom hade sin hjälm? Det om något var fel.

Timrå har väl typ inte förlorat mer än två matcher på raken under hela säsongen?
Finns inget som talar för att det ska brytas i kväll.
Punkt.

KHK-callahan:

Vilka lag är ”långt bättre än Timrå”? Några sådana känner jag inte till. Har ni mött många NHL-lag på sistone eller? 🙂

DJ Hemp: Ja, dagligen... 😛

KHK-callahan: Ruter är väl redan mentalt hemma i AIK igen?

KHK-callahan: Det är ändå lite smått komiskt att ni behövde overtime för att avgöra mot oss, i eran hemmaborg dessutom ;) Det säger ganska mycket om KHK, att ni spelar i fel serie t.ex :)

{8358}: Nja. Små marginaler men slår de ut oss, vilket de är en bit på väg att göra, så spelar de de facto i rätt serie. De är bara sämsta laget där men nåt lag ska ju vara det också.

KHK-callahan: skulle vara kul att höra på när ni inför säsongen lägger upp er målsättning, vi kör som vanligt kötta framför egen bur och inga skott på motståndar målet och sen gör vi likadant i kvalet Skit i vad publiken tycker huvudsaken vi håller oss kvar och får våra miljoner.

Lite ödmjukhet från vår sida skulle inte skada i det här läget 😊

Kattgubben: Det vore onekligen klädsamt 🙂

Kattgubben: Jag är så ödmjuk att jag önskar KK all lycka o välgång!
HAHAHAHAHA bara skämtade lite ödmjukt...

Olli Nomadinen : ikväll går vi för storkross!

Tikkare: Nöjer mig med uddamålsseger. Bara det blir vinst. Kämpa rödvita laget!

Laget för dagen:

30. Haukeland (1. Brattström)

54. Dahlén - 19. Karlsson - 57. Wedin
26. Larsson - 6. Dahlroth

55. Galló - 38. Olofsson - 10. Persson
9. Strömberg - 27. Kinnvall

23. Boyce - 21. Johnsson - 22. Berglund
7. Hardegård - 24. Molinder

91. Hållander - 17. Lavoie - 63. Liljendahl

25. Westin
88. Parks

{8179}: Håller med dig, men det är ingen ursäkt att Dahlén bär sin utrustning enligt reglementet.

hanzon: Känns ganska sekundärt just precis nu ändå.

Kattgubben: Är så nervös på jobbet nu att man får springa och skita nån gång då och då. Blir chromecast och storbilds-tv här. Lyckats engagera hela jobbet i matchen, inte så svårt när jag har en kollega från Karlskrona som är skapligt kaxig.

hanzon:

Ohhhh! Stoppa pressarna!!111!!!!

Kattgubben: Våga vägra jinxa. Jag har insett vad det kan betyda så jag vägrar numera...

Framåt soldater...

FORZA TIK.............. Alltid, alltid.....

Hoppas grabbarna käkat taggtråd ikväll!
Giv oss frid... Vinn!!1!

tjobba:

Jag hade varit mer nervös om VI haft 2-0 i matcher. Nu har man närmast gett upp. Tagit sommarlov mitt i vintern och allt det där. Bara att starta om från ruta ett till hösten igen. Tillbaka till ritbordet!

{3627}: Enligt reportaget innan de klev ombord på tåget har de tuggat taggtråd, så det ska nog lösa sig. Publiken ska tystna.

JAAAAAAAAAAAA!

Ojjj

Hoppsan!

Woody Jokinen: dröööööömstart så in i helvete förlösande!!

Woody Jokinen: Hyfsad start. Haha.

Woody Jokinen: Jaaaa så gött spöa skiten ur fegkräken från Karlskrona nu!!!!

Woody Jokinen: Bra domarn! Ta bort grisbackarna framför mål så vi får en sportslig.

Woody Jokinen: Mysigt!

Woody Jokinen: drömmen lever. Så jävla gött!

Woody Jokinen: JAAAAAAAAAA!

Jaaaåaaaaaaaaaaaa

Bra start! Fortsätt så!

Woody Jokinen: Så jäääävka skönt! Kör grishockey själva nu!

Woody Jokinen: Jävlar i min banjo !!!

Woody Jokinen: Så skönt att det inte blev 3-0 där. Vi vet ju hur svårt det är att leda med 3 mål.

{8399}: Jaaaaaaaaaaaa!!!!!!

Woody Jokinen: Detta känns klart.

Woody Jokinen: JAAAAAAAAAA!

« · 1886885 · »