TiK: Jag har hört från synnerligen välunderrättad källa att ett av Sveriges mest kända och bästa brödrapar är så gott som klara för Timrå nästa säsong!
TiK: Bara att hoppas att TIK ska ha 13 forwards då, annars ser centersidan något lam ut. Gahn är 3e/4e center. Lind inget mer än 2a i dagsläget om TIK vill befästa sin topposition man skaffat sig. Regin som 13e man och en förstacenter.
TRAM: Ingenting är ju klart ännu, men om man ska gå efter vad TiK säger och de spelare jag förväntar mig stannar så är det nog så. Om det stämmer vill jag ha en klasscenter och en vass ytterforward, eller om Jonte stannar.
TiK: Om det stämmer så har väl TIK i princip 10 forwards under kontrakt strax då. 2 platser kvar, i mitt lag. En center och en ytter ska in isf. Saknar lite spets isf om TIK tänkt ta steget till guldkandidat.
dr-nix: Alla unga spelare känns spännande, men nu skulle jag vilja ha lite rykten om lite mer rutinerade och färdiga spelare. Även om det är roligt att man tar hit unga spelare så är det knappast runt dessa man bygger ett topplag i ES. Men alla centerrykten tyder väl på att Hagos lämnar, samt att någon ung tar Sundins och Hallins plats.
Nej nu vill jag se Svedbergs påskrift samt en vass färdig målskytt.
Frella: Ja, resten ser ju inte så tokigt ut heller Kimmo Kapanen, Jimmy Danielsson, Sanny Lindström, Mats Hansson, Pär Styf, Teemu Aalto, Christian Söderström, Niklas Nordgren, Kristian Gahn och Magnus Nilsson.
Timrå, 30 mars
Magnus Nilsson tycker jag var ett måste. Likaså Styf. Vad vore TIk utan Styf ???????
Kvinnohund: Trots allt Timrås näst bäste poängplockare tillsammans med Modin på 36 poäng vardera. Enda man kan vara besviken på i Gunnos fall är väl vårsäsongen. Men det är mer som vanligt i hans fall.
Frella: Håller med skönt att Nordgren stannar iallafall. Vore bra om han kunde komma upp i form nu till hösten och visa vad han kan för han har ju inte haft nån bra säsong detta år.
NR_9: Undrar om Hagos är på väg härifrån? Nu ska man väl iofs knyta till sig både Nielsen och Regin om man får chansen. Men stannar Hagos så får vi ju fem centrar ifall vi nu ska värva en klasscenter oxå. För jag har väldigt svårt att se att Hagos eller nån annan av de eventuella centrarna går in och spelar i förstafemman.
Dansk talang kan vara på G in i Timrås organisation. Peter Regin är 18 år och kom i år 3:a i Danska ligans poängliga med 46 poäng på 36 matcher. Mer info i läng nedan
Frella: Nog inser väl alla att om Jonte inte väntat på resultatet i KS så skulle han ha förlängt med er eller skrivit kontrakt med annan ES-klubb redan?
Går Schtaan upp så har ni ungefär samma möjlighet som en snöbolls chans i helvetet att få behålla honom.
ernie eagle: Jo han har sagt så, men samma citat finns i Aftonbladet(hittar inte artikeln) där säger han att SAIK ligger jävligt bra till om de tar klivet upp. SAIK är ju dessutom klubben i hans hjärta. Så en flytt dit är nog ganska sannolik om SAIK fortsätter krossa allt motstånd i KS.
Maggan: Han har ju sagt i intervjuver att han skulle kunna tänka sig stanna och att han trivs i Timrå och att hans familj också gör det. Men han är ju väldigt bra så kan kanske bli NHL för han.
Papa Maco: Håller fullständigt med i det du skriver. Grunden för allt vi har idag lades för många år sedan genom ett gediget arbete och visioner som uppnåtts. det är en imponerande utvekcling som jag vet även imponerar stort även på folk professionella inom företagsutveckling.
Den nästintill viktigaste silly season gäller val av styrelse. Låt för guds skull inga halvmessyrer inträffa. Vi hade enligt min mening ingen bra säsong 2001. Lär av misstagen. Ingen repris tack. Glad påsk.
steveroper: ledarsidan är faktiskt kanske mer stabil än på länge. Tommy har rutinen, Madsen och Marklund kan laget och Karlunden kommer in med lite nya idéer
(Internt skämt som möjligen de som bor i Stockholm och/eller varit på en AIK-match förstår...)