1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600133 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 05/06

Sv: Silly Season 05/06
TiK: Har du några mer smaskiga rykten?

vem vare som tog upp strålman först då?
=P

Det viskas om att bröderna Tjärnqvist är på gång, är det någon som vet om det finns någon sanning i det ?

JimmyH:

My misstake, sanny är ju klar...

Jonsson måste jag säga att han blandar och ger, ibland rena rama juniormisstagen i egen zon så svetten pärlar sig i pannan,,tycker INTE han är mogen för NHL alvarligt talat...

TIKbiff: Sanny är också klar. Skrev på för två år inför den gågna säsongen.

Jag skulle dock gärna se en ny back till, gärna runt 30-strecket och ett gäng landskamper i bagaget. En sådan kille som kan gå in och spela 30-35 minuter i viktiga matcher...

Backbesättningen börjar forma sig:

1:a backpar
Ny topp back-Aalto

2:a backpar
förhoppningsvis Svedberg-Styf

3:e backpar
Sanny-Strålman

4:e backpar/reserver
Hansson-Moe

Stannar Lars Jonsson kan han om han tar sista klivet i utvecklingen ta platsen bredvid Aalto så vi slipper kosta på ytterliggare någon back. Annars så petar han nog Strålman bredvid Sanny i tredje backpar..

TIKbiff: Sanny har väl kontrakt inför nästa år?

Det är bara och hälsa han vällkommen då.

TIKbiff: Ser lovande ut, men långt ifrån bra.
Det krävs nog lite mer "muskler" för att jag skall bli nöjd, men det kanske kommer...

Rox:

Ja då säger vi väl välkommen till Anton, skall bli spännande att se honom, det kan bli ganska ungt på Timrås backsida denna vinter.

Anton född 1986, Hansson född 1983, sedan Styf 1979,Aalto 1978.   detta är dom som är klara på backsidan.

Sedan hoppas jag på förlängning av Svedberg, född 1980 och sanny lindström 1979, detta innebär att våra "gamla" killar är 26-27 år med en hel del rutin,,ser lovande ut på backsidan, bra mix mellan unga hungriga och lite "äldre" och rutinerade. 

Härligt! Väkommen Anton!

matsb: Jovisst, här är länken.....

Anton Strålman är klar enligt Radio Västernorrland !

Anton Stålman målskytt för Skövde mot AIK.

Jag hoppas att det finns mer namn på gång än dom som nämns, då blir jag också orolig !
Det är många unga som ser intressant ut, men det är mycket "gammal" skåpmat också...

Laken: Jämtin gick väl Nubben ut och sa att vi aldrig kommer se i TIK-tröjan så länge han sitter som sportchef? Eller har jag drömt det? =)

El Maco: Wahlberg? Måste ju vara en groda, för siktar man inte högre än så på etablerade namn blir jag väldigt oroad, han har varit skadad större delen av säsongen och knappast visat sig från sin bästa sida då han fått speltid. Ett högst osäkert kort, även om han varit bra.

Eftersom ämnet "Silly Season" på Hockeysnack är besudlat av saker som inte rör Silly Season så hugger jag på denna tråd som dessutom finns i ÄLSKADE TIMRÅ IK's gästbok......

Att det rör sig på spelarmarknaden är väl bara naturligt. Men det finns ett ställe hos TIMRÅ IK där jag tycker att det brister....

Att Kenta är en duktig tränare det är allmänt känt, men någon taktiker och strateg det är han definitivt inte... Jag tycker t.ex att timeouter tas ofta i fel läge och sedan har "ickekåta" spelare fått förekomma vid toppningar vid ett flertal gånger...

Frågan är:

- Kan en Uffe Dahlén på bänken tillföra något?

- Vem ansvarar för strategi och taktik på TIK's bänk?

- Vilken funktion har "Hjälten" Anders Huss på bänken?

Jag tycker någon måste ta ansvar för de taktiska smällar TIK har torskat på och stiga åt sidan för en ny kraft på bänken....

FORZA TIK........alltid, alltid............ 

JimmyH: Jag hade nog för bråttom, trodde han var klar för Syracuse även nästa säsong vilket inte var fallet.

JimmyH: Kanske ingen Lind men en Wahlberg?

och inga bröder på väg vad jag vet men det har ju alla förstått. Många bra förslag men jag saknade olika kombinationer av de tre Smedbergarna.

Hur många här inne tror föresten att Peter Smedberg har fått anbud om ett tränarjobb i en brädgård nära oss?

JimmyH: Vi kan bara hoppas att han är avskriven.

Saik lär gå upp nu så då kan vi glömma Hedström, Jimme Eriksson och Jörgen Sundqvist. På backsidan kanske David Petrasek kan vara nåt?
Eller Janne Niinimaa från finska Kärpät (som också söker ny klubb).

Hedström har tydligen fet lön så för dem pengarna ska det gå att hitta en värdig ersättare

JimmyH: de undrar faktiskt jag med...?

Laken: Varför är Joakim Lindström avskriven?

Ska vara om han blir avstängd då. Men det betvivlar jag.

Janne Laakkonen - i princip klar enligt Dagbladet.
Anton Strålman - är även andra elitserielag intresserade?
Frans Nielsen - kommer oavsett om Malmö åker ner eller inte.
Peter Regin - redan klar?
Lars Erik Spets - till Djurgården?
Mikael Lind - kommer om Brynäs åker ner?
Markus Matthiasson - kommer om Malmö åker ner?
Jimmie Eriksson - stannar om Skellefteå går upp?
Jörgen Sundqvist - stannar om Skellefteå går upp?
Teemu Elomo - ingen koll på.
Karri Rämö - ingen koll på.
Patrik Wallenberg - personlig favorit, varför fick han inte vara kvar sist?
Andreas Jämtin - stannar i HV71?
Niklas Persson - stannar säkert i Leksand om de går upp.
Sebastian Lauritzen - verkligen tillräckligt bra för elitserien?
Niklas Zetterström - verkligen tillräckligt bra för elitserien?
Kalle Sahlstedt - AVSKRIVEN!
Joakim Lindström - AVSKRIVEN!
Per Ledin - AVSKRIVEN!

Helg Ernest: verkligen

mattis69: Det får Beliawski framstå som en amatör.

inte för att det har med den här tråden att göra men kolla in målet.. www.big-boys.com/articles/amazinggoal.html

Frella: Mycket möjligt men han blir inte yngre precis....
Idag var varken Nielsen eller Lind bra däremot tyckte jag att Soling var bra.
-han har rätt attityd

Baker: Micke Lind skrapade ju trots allt ihop 38 poäng i grundserien vilket måste anses vara godkänt i ett lag som Brynäs. Han gjorde alltså mer poäng än Gunno, Modin och Hedström tex.

Att Lind är dålig nu i KS kanske kan förklaras att han är ur form likaså verkar hela laget vara, undra om man inte idag tar klivet ur ES.

Angående nyförvärv, så imponerar varken Lind eller Nielsen ikvällens drabbning. - Inte än är det bäst att tilläga...

Jag undrar om inte Lind har gjort sitt eller kan han få en nytändning i TIK (om han nu värvas).

Paddan: bröderna brothers kanske...

Dream Team: Äh, lika bra att nämna bröderna Sundström på en gång.

Paddan: Nej, bröderna Hanson, såklart. Dom gjorde ju comeback för inte länge sen.. ;)

Eller bröderna Pettersson, Håkan och Stefan.

Dawidovski: Bröderna Gradin, Peter och Tomas, fast de bör ju ha lagt skridskorna på hyllan för ett bra tag sedan.

Bröderna Öhman... (stefan från modo, är i finland nu, och jens öhman från ÖSK tror jag)

JD: Jönssonbröderna... (kenny o Jörgen)

JD: Bröderna steen i FBK...

Dawidovski: Bröderna Romö naturligtvis...

Kevin O Shea: Bröderna Huusko.

Paddan:

Ja jääteliten är han, en riktig sladdis i Bajen,,en liten bajare alltså

TIKbiff: Nu blir jag konfunderad av El Macos påstående. Är det så att Dahlén har en hockeyspelande bror?

ståpäls: Kenta och Micke Johansson ;)

ståpäls: Tjärnqvist! eller Höglunds!

Om nu inte El Macos brödrapar är något sorts aprilskämt vilka kan han då syfta på? Jag kommer bara på dessa på elitnivå:

Jönsson
Lundqvist
Sedin
Bemström (nåja)

Vilka har jag glömt?

arf: Det tror jag inte att du kommer hålla har hört fler som sagt så :)

TRAM: jag har ju surra om strålman några gånger nu och läs dagbladet idag...nån som börja tro på vad jag snackar om? =P

Ajaj, skorpan som täcker TIK-DIF 2-3 är bräcklig. Räcker med att logga in här för att återuppleva den där eländiga kvällen. Nu försvann mitt utmärkta fredagshumör. Ska hålla mig ifrån HS fram till september...

Spanarn:

Äh..det är lugnt, det är väl bara för grabben att ta med ett par polare och fixa hugg på krogen så skall väl den dispensen vara klar den med.

Joakim Lindström som varit ett värvningsrykte har tydligen åkt till det stora landet i väster för att spela i AHL...(länk)

El Maco: Aha nu vet jag vilka du menar!

Rox: Vet inte om det är roligt men förklara kan jag...

Ibland kan man härnere ute på stan eller på en AIK-match stöta på ett tvilling-par som är fanatiska AIK:are. De har alltid AIK-kläder och är klädda lika så det är ungefär som om man träffar två W/Ö-Kalle på en gång...

Redax 2: Kan du förklara det roliga för oss som inte förstår....

« · 532352 · »